Позакласний захід "Подорож до Комп'ютерленду" розрахованийна на учнів 3-4 класів. Під час заходу діти відправляються у захоплюючу подорож по країні Комп'ютерленд. Вони відвідують різні зупинки з цікавими завданнями. В архіві розроблений весь роздатковий матеріал.
м. Теоретик
Мета: Підвищити рівень знань учнів з інформатики;
розвивати творчі й інтелектуальні здібності дітей, інтерес до вивчення інформатики, самостійність та наполегливість, виховувати вміння працювати у команді, почуття відповідальності.
Обладнання: комп’ютери, презентація заходу, таблички «Відповідь готова», білети для подорожі, знаки і віршики з правилами поведінки, фломастери, клей, пазли «Пристрої ПК», плакати «Народна мудрість говорить», файл «Стерті слова», протокол гри.
Хід гри:
Ведуча 1. Добрий день, шановні друзі!
Вітаємо всіх, хто сьогодні подорожуватиме разом з нами незвичайною країною Комп'ютерленд! Щоб потрапити до неї треба гарно знати інформатику. Сьогодні в подорож вирушають дві команди четвертокласників «Мишки програмишки» та «Розумні ноутбуки».
Ведуча 2. Склад команди «Мишки-програмишки»: капітан команди Сорока Юлія, Корнелюк Вероніка, Криса Анастасія, Лавренюк Роман, Майківець Христина. Склад команди «Розумні ноутбуки»: капітан команди Вавдіюк Ангеліна, Куш Ілля, Луцюк Анна, Харлампович Софія, Штик Єлизавета.
Ведуча 1. Сьогодні ми побачимо –
Хто швидший і спритніший,
А також всі дізнаємось
Хто тут найрозумніший!
Ведуча 2. Нехай обом командам
Удача посміхається,
Сідайте всі зручненько,
Змагання починається!
Ведуча 1. А оцінювати ваші знання та спостерігати за подорожжю буде наше вельмишановне журі у складі:
Ведуча 2. Кіпень Наталія Петрівна;
Ведуча 1. Поліщук Тетяна Віталіївна;
Ведуча 2. Ващук Ірина.
І конкурс «Розминка»
Ведуча 1. Перша зупинка нашої подорожі місто Теоретик. Команди повинні проявити солідарність з його жителями, відповівши на запитання Мудрого монітора.
Ведуча 2. Кожна команда по черзі дає відповідь на запитання. Якщо команда відповіді не має, шанс отримує команда-суперник.
Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.
Ведуча 1. Отже, запитання до команди «Розумні монітори»
1. А, Б, В, Г, Д і кома –
Всім мабуть уже відома
Така клавішна структура.
Звісно ж це … (клавіатура)
Ведуча 2. Запитання до команди «Мишки програмишки»
2. Я показую об’єкти,
Фото-, відео проекти.
Я не плеєр, не мотор,
А звичайний … (монітор)
Ведуча 1. Запитання до команди «Розумні монітори»
3. Якщо є складна робота,
Мусить бути лиш охота,
Бо зі мною буде толк,
Адже я – системний … (блок)
Ведуча 2. Запитання до команди «Мишки програмишки»
4. Я магнітний бутерброд,
Та мене не з'їсть ваш рот.
Файли й папки – це дієта
Для магнітної … (дискети)
Ведуча 1. Запитання до команди «Розумні монітори»
5. Я не нишпорю в коморах,
Не ховаюся по норах.
Ковзаю по столу трішки,
Бо комп’ютерна я … (мишка)
Ведуча 2. Запитання до команди «Мишки програмишки»
6. Ця всесвітня мережа
Скільки знає – просто жах!
З нею вчись ти працювати –
Теж багато будеш знати. (Інтернет)
Ведуча 1. Запитання до команди «Розумні монітори»
7. Хто хоче щось запам'ятати –
В блокнот свій може записати.
Комп'ютер теж немов блокнот –
Не має з пам'яттю турбот.
А як називають комп'ютер-блокнот? (Ноут-бук)
Ведуча 2. Запитання до команди «Мишки програмишки»
8. Про нього знаємо ми нині:
З ним справу мають в медицині.
Біолог з ним теж справу має,
А комп'ютер від нього страждає. (Вірус)
Ведуча 1. Запитання до команди «Розумні монітори»
9. Якщо треба знову й знову
Вести з комп'ютером розмову,
Є помічник – «тваринка» в нас,
Що допоможе нам всяк час. (Миша)
Ведуча 2. Запитання до команди «Мишки програмишки»
Намалюємо ми скоро.
Творчий маю я характер,
Бо графічний я … (редактор)
Ведуча 1. А зараз дізнаємося оцінки за перший конкурс.
ІІ конкурс «Правила поведінки»
Ведуча 1. У Комп’ютерленді обов’язково треба знати та виконувати правила поведінки і техніку безпеки.
Ви знаєте їх, діти?
А виконуєте?
Давайте перевіримо.
Ведуча 2. Зараз кожна з команд зробить плакат для кабінету інформатики «Правила поведінки та техніка безпеки». Для цього у вас є: знаки, віршики, фломастери. Максимальна оцінка – 5 балів.
Починаємо!
Ведуча 1. Поки учні створюють плакати, для гостей музична пауза.
Для вас виконує пісню «Золотоволоска» Данилюк Марта
Ведуча 2. А зараз виконає пісню «Барви» Горнік Марія
Ведуча 1. Тищук Анна виконає пісню «Мої казки»
Ведуча 2. Молодці, діти. Давайте дізнаємося результати конкурсу. Слово надається журі.
Ведуча 2. Перед наступним конкурсом по одному учаснику з кожної команди готуються до конкурсу «Малюнок» за комп’ютерами.
А ми продовжуємо!
ІІІ конкурс-естафета «Народна мудрість говорить» (практично)
Ведуча 1. Залишивши місто, команди знову вирушають в дорогу. І от на їхньому шляху Ярмарок Народної мудрості.
Ваша задача: з розсипаних слів зібрати прислів’я чи приказку.
Ведуча 2. Кожна команда по черзі отримує завдання.
Правильно зібране прислів’я – 1 бал.
Відповіді: Вік живи – вік учись. Книга – найбільше багатство. Всюди добре, а вдома найкраще. Життя прожити – не поле перейти. Семеро одного не ждуть. Що посієш, те й пожнеш. Книга вчить, як на світі жить. Прийшов грудень, приніс студень. Сонце блищить, а мороз тріщить. Без муки нема науки.
Ведуча 1. Конкурс завершено. Оголошення результатів конкурсу.
ІV конкурс «Пазли»
Ведуча 2. Команда отримує по 5 пазлів з теми «Пристрої ПК».
Завдання:
Ведуча 1. Правильно зібраний пазл і вказана його функція – 1 бал.
Учасники готові? Почали.
Ведуча 2. Чи готове наше журі оцінити конкурс?
V конкурс «Малюнок» (практично)
Ведуча 2. І от учасники підходять до чарівного лісу. Тут команди вирішили відпочити та намалювати вітальну листівку з новим роком на згадку про подорож.
Ведуча 1. Максимальна оцінка за малюнок – 5 балів.
Оцінки журі за конкурс.
VI конкурс «Яку інформацію отримує Петрик?»
Ведуча 2. Перед наступним конкурсом по одному учаснику з кожної команди готуються до конкурсу «Стерті слова» за комп’ютером.
Ведуча 1. А ми продовжуємо подорож. Наші команди наближаються до столиці Комп'ютерленду – Windows. Цього разу на їх шляху з'явилася перепона – прірва Вірус.
Ведуча 2. Щоб її подолати, треба заповнити картку-завдання «Яку інформацію отримує Петрик?». Враховується швидкість та правильність.
Максимальна оцінка – 5 балів (по одному балу за правильну відповідь).
Відповіді: 1) смакову, 2) звукову, 3) зорову, 4) нюхову, 5) тактильну.
Ведуча 2. Послухаємо оцінки журі.
VIІ конкурс-естафета «Стерті слова» (практично)
Ведуча 1. Наші команди успішно подолали прірву та потрапили до столиці Комп'ютерленду – Windows. Там вони познайомилися з його жителями: Кнопкою Пуск, Піктограмами Кошик та Мій комп'ютер, Програмами Word та Paint.
Ведуча 2. А щоб довести це, вони зараз продемонструють виконане завдання «Стерті слова».
Правильно підібраний термін – 1 бал.
Відповіді: 1) блок, 2) документи, 3) диск, 4) стіл, 5) редактор, 6)комп’ютер, 7) система, 8) забезпечення.
Ведуча 1. Я надаю слово журі для оголошення результатів подорожі.
(Оголошення результатів змагань)
Журі. НАГОРОДЖЕННЯ КОМАНД дипломами.
Веуча 2. Підійшла до завершення наша подорож. Сьогодні ми переконалися, що й серед вас є дуже багато знавців інформатики. У майбутньому ви будете розвивати цю науку.
Ведуча 1. Отже, хочеться побажати команді-переможниці і надалі старанно вчитися, а команді, яка сьогодні трішечки відстала, радимо не перейматися невдачею, а поповнювати свої знання.
Ведучі разом. ДО НОВИХ ЗУСТРІЧЕЙ!
Позакласний захід
«Подорож
до КОМП’ЮТЕРЛЕНДУ»
____ клас
№ конк. |
Назва конкурсу |
1 КОМАНДА _________________ |
2 КОМАНДА _________________ |
1 |
«Розминка» (1 бал за вірну відповідь) |
|
|
2 |
«Правила поведінки» (1-5 балів) |
|
|
Разом: |
|
|
|
3 |
«Народна мудрість говорить…» (за правильне прислів’я – 1 бал) |
|
|
Разом: |
|
|
|
4 |
«Пазли» (правильно зібраний пазл і вказана функція пристрою – 1 бал) |
|
|
Разом: |
|
|
|
5 |
«Малюнок» (1-5 балів) |
|
|
Разом: |
|
|
|
6 |
«Яку інформацію отримує Петрик?» (вірна відповідь –1 бал) |
|
|
Разом: |
|
|
|
7 |
«Стерті слова» (1 бал за вірно підібраний термін) |
|
|
Разом: |
|
|
Додаток 1
Додаток 2
1. А, Б, В, Г, Д і кома –
Всім мабуть уже відома
Така клавішна структура.
Звісно ж це … (клавіатура)
2. Я показую об’єкти,
Фото-, відео проекти.
Я не плеєр, не мотор,
А звичайний … (монітор)
3. Якщо є складна робота,
Мусить бути лиш охота,
Бо зі мною буде толк,
Адже я – системний … (блок)
4. Я магнітний бутерброд,
Та мене не з'їсть ваш рот.
Файли й папки – це дієта
Для магнітної … (дискети)
5. Я не нишпорю в коморах,
Не ховаюся по норах.
Ковзаю по столу трішки,
Бо комп’ютерна я … (мишка)
6. Ця всесвітня мережа
Скільки знає – просто жах!
З нею вчись ти працювати –
Теж багато будеш знати. (Інтернет)
7. Хто хоче щось запам'ятати –
В блокнот свій може записати.
Комп'ютер теж немов блокнот –
Не має з пам'яттю турбот.
А як називають комп'ютер-блокнот? (Ноут-бук)
8. Про нього знаємо ми нині:
З ним справу мають в медицині.
Біолог з ним теж справу має,
А комп'ютер від нього страждає. (Вірус)
9. Якщо треба знову й знову
Вести з комп'ютером розмову,
Є помічник – «тваринка» в нас,
Що допоможе нам всяк час. (Миша)
10. З ним справу має архітектор,
З ним справу має будівельник.
Хто за комп'ютером працює,
До нього теж давно вже звик.
Скажіть про що іде тут мова –
Назвіть одне англійське слово. (Windows)
Намалюємо ми скоро.
Творчий маю я характер,
Бо графічний я … (редактор)
Додаток 5
Додаток 6
ДЖОЙСТИК |
ПРИНТЕР |
МОНІТОР |
КЛАВІАТУРА |
МИША |
СКАНЕР |
СИСТЕМНИЙ БЛОК |
ЗВУКОВІ КОЛОНКИ |
НАВУШНИКИ |
ПЛОТЕР |
ФОТОАПАРАТ |
ВІДЕОКАМЕРА |
МІКРОФОН |
МОДЕМ |
Додаток 9
|
|
|
1. |
2. |
|
|
|
|
3. |
4. |
|
|
||
5. |
||