Позакласний захід:
«Подорож країною веселої математики»
Підготувала
Вчитель початкових класів
Павелківської гімназії
Мацюк Леся Валентинівна
Відкриття «Дня математики» в початковій школі
Дорогі діти, сьогодні ми з вами будемо подорожувати, дізнаватись про цікаві речі. А подорож буде незвична ,подорож математична!
А присвятимо ми нашу подорож цій науці, щоб з нами не сталась така пригода ,як з однією ученицею.
Проста арифметика
Викликає вчитель Люду,
Слабшу серед дітвори,
І питає: -Скільки буде десять поділить на три?
Розв’язать вона не може,
Звісно ,знітилась ,мовчить.
Вчитель каже:
-Так негоже, прості дроби треба вчить!
Хай картоплі є десяток,-
Вчитель далі річ веде,-
Розділи на трьох дівчаток,
То по скільки припаде?
Люда каже :
-Зайвий клопіт,
І на що мені це знать?
Я зварю їм цю картоплю ,
Потовчу і хай їдять!
Ви вже знаєте, що наука математика дуже давня .Хтось вважає її складною і нудною, але ми вам доведемо ,що це не так!
Ми запрошуємо вас до подорожі країною «Веселої математики»
1 учень:
І сувора і кмітлива
Математика-країна.
Праця тут іде завзята.
Вмій лиш спритно рахувати,
Вмій лічити, додавати, зрівнювати, віднімати.
Вмій кмітливо все збагнути,
У відповіді першим бути.
2 учень:
Щось відоме і нове зустрічає скрізь тебе.
Все уважно розглядай, точну відповідь шукай!
Щоб помилок уникати треба розум розвивати,
Гостре око, слух, терпіння, і тоді прийде уміння!
І про тебе накінець люди скажуть: - Молодець!
3 учень:
Щоб вести кораблі, щоб у небо злітати.
Треба твердо ,як слід, математику знати!
Щоб успішно працювала автоматика
Безперечно знадобиться математика!
4 учень:
І щоб рухались верстати і щоб гроші рахувати,
Продавати й купувати, треба добре її знати!
Всіх наук вона цариця!
Знає різні таємниці!
5 учень:
Треба нам її вивчати, щоб уміти все і знати,
Таємниці всі розкрити й цю науку полюбити!
6 учень: До різних наук ми охочі
Нехай ведуть нас до вершин.
Та зараз ми віддати хочем
Наш математиці уклін!
Наша перша зупинка «Циферія»
Послухайте яка пригода сталася у Циферії.
Жили у иферії цифри 1,2,3,4,5,6,7,8,9,і 0.
Жили вони дружно і щодня виходили гратись на майданчик.
Одиниця:
Я з усіх найголовніша ,важливіша і спритніша!
Ще й поважна ,безперечно,
Нагадати вам доречно!
Дев’ятка:
Ні , це я велику силу маю
І від вас поваги вимагаю!
До відома, я ось що означаю:
З одноцифрових найбільше число позначаю!
Нуль:
Я серед вас не меншу силу маю .
Проте про привілеї не благаю!
Цифра:
Нуль -це ніщо, колись казали.
І вже коли на те пішло,
То ще недавно всі вважали ,
Що нуль – це навіть не число!
Як від числа ти нуль віднімеш
Або ж ти додаси його,
Невтішну відповідь дістанеш:
Те саме буде, що й було!
Цифра:
Як множник нуль не дасть прибутку,
Всі інші числа нищить він.
Тому за наслідок в добутку
Відповідає він один!
Цифра:
А щодо ділення ,то, діти,
Нулю пряма прослалась путь-
Уже давно на нуль ділити
Учені дозвіл не дають!
Цифра:
Це ти винен , Нулику!
Тебе скільки не додавай чи віднімай
Сума і Різниця не змінюються!
З тобою гратися нецікаво!
Іди геть від нас!
Замислився Нулик і пішов собі.
А тим часом цифри продовжували гратись в «додаванки».
Та коли доданками стали
Сімка і Трійка
Шістка і Четвірка
Вісімка і Двійка
Дев’ять і Одиниця…..
Цифри раптом притихли , бо зрозуміли, Що Суми Їм Не Записати!!!
Одиничка вийшла на майданчик і розгублено озирнулась довкола.
Одиниця:
А де ж нулик ?
Я ж без нього тільки одиниця!
А нам потрібно записати 10 !!!
І тут всі зрозуміли, що без Нулика ніяк не можна!
І цифри побігли шукати Нулика
Вони вибачались як могли , хотіли сказати Нулику приємні слова ,але ,на жаль,
Цифри вміли говорити лише про самих себе!
-Тихше , Цифри, не сваріться!
Ви довкола озирніться!
Тих хто в класі привітайте, і поради запитайте!
Діти ходять в школу в нас ,
Розсудити зможуть вас!
Діти:
Кругла ,наче буква О
Цифра 0 , або ніщо.
Як стоїть сама- самісінька
То не значить нічогісінько.
Та як одиницю поруч ми поставимо ліворуч,
То із двох значків у нас
Число 10 стане враз!
Ми продовжуємо нашу подорож країною «Веселої математики»
Наступна наша зупинка «Геометрична»
А сталося там така пригода.
Жили два брати Трикутник з Квадратом.
Старший -квадратний, добродушний, приємний.
Молодший – трикутний, вічно незадоволений.
Став розпитавати квадрат:
-Чому ти сердишся, брат?
Той кричить йому: -Дивись,
Ти повніше мене і ширше.
У мене кутів лише три
У тебе ж їх – чотири.
Але квадрат відповів: -Брате!
Я ж старший ,я квадрат.
І сказав ще ніжніше:
-Невідомо хто потрібніший.
Але настала ніч і до брата ,
Натикаючись на столи,
Молодший лізе злодійкувато
Зрізати старшому кути.
Йдучи сказав:-Приємних
Я тобі бажаю снів.-
Спати лягав- був квадратний
А прокинешся -без кутів!
Але молодший брат на ранок
Страшною помстою не радий.
Подивився він- нема квадрата.
Занімів без слів…
Оце так помста! Тепер у брата
Вісім новеньких кутів!
А наступна наша зупинка «Загадкова»
Відгадайте математичні загадки.
-Це число найменше
Деколи й саме живе.
Як пристане до сусіда
Має значення нове.
-Цифри ці як близнюки
Одна- інша навпаки.
Їх впізнати дуже просто:
В першої доверху хвостик.
Ну а інша, уявіть,
На тім хвостику стоїть.
-Цифра ця подібна до серпа
Що уміє жати.
Лиш до ручки треба нам
Рисочку додати.
-Цифру цю нам уявити
Не складно нітрішки.
Кутик вліво ,а праворуч
Трохи більша ніжка.
Цифра ця -два півкільця
Скріплені здається.
Подивіться, цифра ця
Наче змійка в’ється.
-Цифра ця пряма мов спиця
Її починаю писати,
А паличка просить:
-Пристав не забудь
Маленький до палички носик!
-Плава лебідь по воді
Вигинає шийку.
Й так нагадує тоді
Цифру цю. Це - …
Отже сьогодні ми з вами мандрували країною «Веселої математики».
-Тепер ми цифри знаємо
Вже всі до дев’яти .
Як звуть їх ,де стоять вони
Ми можемо знайти.
-Один, два ,три рахуємо
Чотири, далі п’ять.
Як цифри ті рівнесенько
Рядочком всі стоять.
-Ми цифру шість поставимо
Добавим цифру сім.
Їх рахувати дуже нам
Подобається всім.
-А далі вісім знаємо ,
Дев’ятку знають всі.
Тепер ми добре вивчили
Всі цифри.Молодці!
-І ось стоять всі цифри ті
Рядком до дев’яти
Ми дружно їх рахуємо
І він, і я ,і ти!