Позакласний захід "Подорож країною веселої математики"

Про матеріал
Сценарій позакласного заходу "Подорож країною веселої математики". Стане в нагоді вчителям початкової школи при підготовці предметного тижня з учнями молодших класів.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Позакласний захід:

 

Урок "Змагання. Весела математика" | Інші методичні матеріали. Математика«Подорож країною веселої математики»

 

 

 

 Підготувала

Вчитель початкових класів

Павелківської гімназії

Мацюк Леся Валентинівна

 

 

Відкриття «Дня математики» в початковій школі

 

Дорогі діти, сьогодні ми з вами будемо подорожувати, дізнаватись про цікаві речі. А подорож буде незвична ,подорож математична!

А присвятимо ми нашу подорож цій науці, щоб з нами не сталась така пригода ,як з однією ученицею.

 

Проста арифметика

 

Викликає вчитель Люду,

Слабшу серед дітвори,

І питає: -Скільки буде десять поділить на три?

Розв’язать вона не може,

Звісно ,знітилась ,мовчить.

Вчитель каже:

-Так негоже, прості  дроби треба вчить!

Хай картоплі є десяток,-

Вчитель далі річ веде,-

Розділи на трьох дівчаток,

То по скільки припаде?

Люда каже :

-Зайвий клопіт,

І на що мені це знать?

Я зварю їм цю картоплю ,

Потовчу і хай їдять!

 

 

Ви вже знаєте, що наука математика дуже давня .Хтось вважає її складною і нудною, але ми вам доведемо ,що це не так!

Ми запрошуємо вас до подорожі країною «Веселої математики»

 

1 учень:

І сувора і кмітлива

Математика-країна.

Праця тут іде завзята.

Вмій лиш спритно рахувати,

Вмій лічити, додавати, зрівнювати, віднімати.

Вмій кмітливо все збагнути,

У відповіді першим бути.

2 учень:

Щось відоме і нове зустрічає скрізь тебе.

Все уважно розглядай, точну відповідь шукай!

Щоб помилок уникати треба розум розвивати,

Гостре око, слух, терпіння, і тоді прийде уміння!

І про тебе накінець люди скажуть: - Молодець!

3 учень:

Щоб вести кораблі, щоб у небо злітати.

Треба твердо ,як слід, математику знати!

Щоб успішно працювала автоматика

Безперечно знадобиться математика!

4 учень:

І щоб рухались верстати і щоб гроші рахувати,

Продавати й купувати, треба добре її знати!

Всіх наук вона цариця!

Знає різні таємниці!

5 учень:

Треба нам її вивчати, щоб уміти все і знати,

Таємниці всі розкрити й цю науку полюбити!

6 учень: До різних наук ми охочі

Нехай ведуть нас до вершин.

Та зараз ми віддати хочем

Наш математиці уклін!

 

Наша перша зупинка «Циферія»

 

Послухайте яка пригода сталася у Циферії.

 

Жили у иферії цифри 1,2,3,4,5,6,7,8,9,і 0.

Жили вони дружно і щодня виходили гратись на майданчик.

 

Одиниця:

Я з усіх найголовніша ,важливіша і спритніша!

Ще й поважна ,безперечно,

Нагадати вам доречно!

 

Дев’ятка:

Ні , це я велику силу маю

І від вас поваги вимагаю!

До відома, я ось що означаю:

З одноцифрових найбільше число позначаю!

 

Нуль:

Я серед вас не меншу силу маю .

Проте про привілеї не благаю!

 

Цифра:

Нуль -це ніщо, колись казали.

І вже коли на те пішло,

То ще недавно всі вважали ,

Що нуль – це навіть не число!

Як від числа ти нуль віднімеш

Або ж ти додаси його,

Невтішну відповідь дістанеш:

Те саме буде, що й було!

 

Цифра:

Як множник нуль не дасть прибутку,

Всі інші числа нищить він.

Тому за наслідок в добутку

Відповідає він один!

 

Цифра:

А щодо ділення ,то, діти,

Нулю пряма прослалась путь-

Уже давно на нуль ділити

Учені дозвіл не дають!

 

Цифра:

Це ти винен , Нулику!

Тебе скільки не додавай чи віднімай

Сума і Різниця не змінюються!

З тобою гратися нецікаво!

Іди геть від нас!

 

 

Замислився  Нулик і пішов собі.

А тим часом цифри продовжували гратись в «додаванки».

Та коли доданками стали

Сімка і Трійка

Шістка і Четвірка

Вісімка і Двійка

Дев’ять і Одиниця…..

 

Цифри раптом притихли , бо зрозуміли, Що Суми Їм Не Записати!!!

 

Одиничка вийшла на майданчик і розгублено озирнулась довкола.

 

 

Одиниця:

А де ж нулик ?

Я ж без нього тільки одиниця!

А нам потрібно записати 10 !!!

 

І тут всі зрозуміли, що без Нулика ніяк не можна!

І цифри побігли шукати Нулика

Вони вибачались як могли , хотіли сказати Нулику приємні слова ,але ,на жаль,

Цифри вміли говорити лише про самих себе!

 

-Тихше , Цифри, не сваріться!

Ви довкола озирніться!

Тих хто в класі привітайте, і поради запитайте!

Діти ходять в школу в нас ,

Розсудити зможуть вас!

 

Діти:

Кругла ,наче буква О

Цифра 0 , або ніщо.

Як стоїть сама- самісінька

То не значить нічогісінько.

Та як одиницю поруч ми поставимо ліворуч,

То із двох значків у нас

Число 10 стане враз!

 

 

Ми продовжуємо нашу подорож країною «Веселої математики»

 Наступна наша зупинка «Геометрична»

 

А сталося  там така пригода.

 

Жили два брати Трикутник з Квадратом.

Старший -квадратний, добродушний, приємний.

Молодший – трикутний, вічно незадоволений.

Став розпитавати квадрат:

-Чому ти сердишся, брат?

Той кричить йому: -Дивись,

Ти повніше мене і ширше.

У мене кутів лише три

У тебе ж їх – чотири.

Але квадрат відповів: -Брате!

Я ж старший ,я квадрат.

І сказав ще ніжніше:

-Невідомо хто потрібніший.

Але настала ніч  і до брата ,

Натикаючись на столи,

Молодший лізе злодійкувато

Зрізати старшому кути.

Йдучи сказав:-Приємних

Я тобі бажаю снів.-

Спати лягав- був квадратний

А прокинешся -без кутів!

Але молодший брат на ранок

Страшною помстою не радий.

Подивився він- нема квадрата.

Занімів без слів…

Оце так помста! Тепер у брата

Вісім новеньких кутів!

 

А наступна наша зупинка «Загадкова»

 

Відгадайте математичні загадки.

 

-Це число найменше

Деколи й саме живе.

Як пристане до сусіда

Має значення нове.

 

-Цифри ці як близнюки

Одна- інша навпаки.

Їх впізнати дуже просто:

В першої доверху хвостик.

Ну а інша, уявіть,

На тім хвостику стоїть.

 

-Цифра ця подібна до серпа

Що уміє жати.

Лиш до ручки треба нам

Рисочку додати.

 

-Цифру цю нам уявити

Не складно нітрішки.

Кутик вліво ,а праворуч

Трохи більша ніжка.

 

Цифра ця -два півкільця

Скріплені здається.

Подивіться, цифра ця

Наче змійка в’ється.

 

-Цифра ця пряма мов спиця

Її починаю писати,

А паличка просить:

-Пристав не забудь

Маленький до палички носик!

 

-Плава лебідь по воді

Вигинає шийку.

Й так нагадує тоді

Цифру цю. Це - …

 

 

 

 

Отже сьогодні ми з вами мандрували країною «Веселої математики».

 

-Тепер ми цифри знаємо

Вже всі до дев’яти .

Як звуть їх ,де стоять вони

Ми можемо знайти.

-Один, два ,три рахуємо

Чотири, далі п’ять.

Як цифри ті рівнесенько

Рядочком всі стоять.

 

-Ми цифру шість поставимо

Добавим цифру сім.

Їх рахувати дуже нам

Подобається всім.

 

-А далі вісім знаємо ,

Дев’ятку знають всі.

Тепер ми добре вивчили

Всі цифри.Молодці!

 

-І ось стоять всі цифри ті

Рядком до дев’яти

Ми дружно їх рахуємо

І він, і я ,і ти!

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
6 листопада 2023
Переглядів
551
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку