Тема.Природа наш дім
Мета. Формування в учнів екологічної культури особистості, усвідомлення себе частинкою природи, відчуття відповідальності за неї як за національне багатство. Виховання відповідальності, взаємодопомоги та культури поведінки, виховувати інтерес до предмету.Тема.Природа наш дім
Мета. Формування в учнів екологічної культури особистості, усвідомлення себе частинкою природи, відчуття відповідальності за неї як за національне багатство. Виховання відповідальності, взаємодопомоги та культури поведінки.
Обладнання: ноутбук, роздатковий матеріал.
Хід
Звучить уривок пісні Н.Яремчука «Музика природи».
Згадаємо з вами. Що сонце, вітер, гори, ліси, моря, птахи, риби – все це .... (природа).Це наше благо, наше багатство, наше здоров'я.
Людина тісно пов'язана з природою. Адже говорять, що й людиною вона стала тоді, коли побачила різнобарв'я природи, коли почула спів жайворонка, тьохкання солов'я, коли відчула запахи квітів, а серед буйноцвіття дерев почула музику березового гаю.
- На які групи поділяється природа?
-Що ми відносимо до живої природи ? ( флору і фауну)
Рослинний світ називають флорою, а тваринний – фауною.
-Монтаж 2 учні на фоні природи
Які в природі є дива
Які в природі є дива,
Цього в словах не передати.
Та й що слова, ну, що слова…
Це треба бачить й відчувати.
На що не глянь — краса така,
В гармонії все, в колориті.
І райдуги дуга легка,
Волошки сині, й маки в житі…
І блискіт щедрий на ріці,
Де зайчик сонячний стрибає.
Чарівна квітка у руці,
І пісня, що в гаю лунає.
А над ставком рясна верба
У воду віти опустила.
А радість, мрія та журба
Такі легенькі мають крила.
А ночі тихі і ясні,
Й простори світлі, неозорі.
І рідні мамині пісні,
Доріжка місячна на морі…
В природі є такі дива,
Що вже без них не можна жити.
Та й що слова, ну, що слова —
Це треба бачити й любити
І група
1. На подвір'ї ходить птах
І співає по складах. (півень)
2.Хоч мала сама на зріст,
Та великий має хвіст,
Пухова руденька шуба,
Із сосни стриба на дуба. (білка)
3.Цілий день працюю в гаї,
Діловито дзьобом бю.
Я не цвяхи забиваю,
А комашок дістаю. (дятел)
1. Стрімко вибігли на гору
Дві подружки білокорі.
Дощик їм полоще кіски.
Звуть цих подружок..... (берізки)
2.У вінку зеленолистім,
У червоному намисті,
Видивляється у воду.
На свою хорошу вроду. (калина)
3.Це королева квітника,
Гарна і красива.
На стеблах має колючки,
В них захист її й сила. (троянда)
У природі рівновага,
Всім приділена увага.
Заєць має довгі ноги,
Має цап копита й роги.
Сокіл в лапах має силу,
Стриж в польоті швидкокрилий.
Черепаха не втікає,
Бо надійний панцир має.
В їжачка колюча шуба,
їжака і вовк не скуба.
Не вмирали ще від спеки
Ні ворони, ні лелеки,
Бо в природі є водиця,
Полети — скупайсь, напийся.
Сніг мете — мороз лютує:
Лис у хутрі не бідує.
Всі навколо замерзає -
Цап про чоботи не дбає.
Ні сорока, ні синиці
Не вдягають рукавиці.
І птахи, і звірі, й квіти
У природі вільні діти.
Всіх природа не забула,
Всіх до себе привернула.
Якщо людина буде втручатися у природу гармонія порушиться. З прогресом зникло багато видів рослин та тварин.
Бесіда:
Які зникаючі та рідкісні рослини ви бачили у природі?
Чи можна зривати ці рослини?
Які з цих рослин продають?
Яких зникаючих та рідкісних тварин ви знаєте?
Багато їх занесено до Червоної книги.
Повідомлення №1.
Червона книга України з’явилася у 1976 році. Вона складається з 2 томів. У першому зібрано відомості про зникаючі рослини, а в другому – про тварин. Таких на території України чимало: 541 вид рослин та 382 види тварин. Рівень загрози для кожного з них різний. Ці види зараховані до різних категорій, які позначають різними кольорами.
Найважливіші категорії:
І – червоним кольором (зникаючі види, яким загрожує найбільша небезпека);
ІІ – оранжевим (вразливі);
ІІІ – жовтим (рідкісні).
Зниклі види позначають чорним кольором, відновлені – зеленим, їм уже не загрожує небезпека зникнення.
Учитель:
Внаслідок дій людини змінюється природа, навколишній світ.
Повідомлення №1. Ліс.
-У нашій державі приймаються постанови про охорону лісів. Однак це не дуже допомагає. В Україні ліси займають близько 14% площі. Ліс – легені планети. Над 1км2 не вкритим зеленими насадженнями є 500 тонн пилу, а над рослинами і деревами - 40 тонн.Тому потрібно постійно дбати про озеленення планети.
Повідомлення №2. Вода
Для людини потрібна прісна вода. Вона складає на Землі лише близько 2 відсотків, причому ¾ її припадає на льодовики Арктики та Антарктиди. Ось чому зараз майже чверть населення нашої планети не забезпечена питною водою. Головним постачальником води для України є Дніпро, а також Дунай, Дністер, Тиса, Прут.Вони дуже забруднені.Стан малих рік викликає сьогодні велику тривогу. Понад 20 тисяч річок уже зникло.Тому проблема збереження води є найгострішою в Україні.
Учениця – річка:
Ой, мене рятуйте, люди,
Витягайте із мене сміття,
Що кидають у мене всюди
І не дають мені життя
Помирати рибка стала,
Так забруднена вода,
Вже купатись перестала
В каламутті дітвора.
Мотлохом та склом побитим
Вкрилось русло, береги.
Не хотять вже воду пити
З мене коні та птахи.
Задихаюсь від бензину,
Масла, бруду, хоч умри,
Як почнуть свої машини
Мити в річці шофери.
Я прошу вас, люди добрі,
Не засмічуйте ви нас!
Збережіть для покоління,
Що прийде вже після вас.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА – ТРЕНІНГ
1.Якщо ви смітите на вулиці – почухайте собі носик.
2.Якщо ви не смітите на вулиці – підстрибніть 3 рази.
3. Якщо ви не спалюєте сміття у дворі – сплесніть 3 рази в долоні.
4.Якщо ви не розбиваєте скляні пляшки – погладьте себе по голівці.
5.Чи ви розмовляєте з батьками про екологічні проблеми села ? Якщо так – підніміть 2 руки.
6. Чи болить у вас душа , коли бачите зламану гілку або молоде деревце? Якщо так – покладіть руку на серце.
7. Якщо хочете дружити , бути в злагоді з природою, то потисніть один одному руки.
Повідомлення 3.
Клімат Землі головним чином залежить від атмосфери. Та останнім часом атмосфера Землі розігрівається значно швидше, ніж будь-коли. Це зумовлено діяльністю людини, підігріває атмосферу шляхом спалювання великої кількості вугілля, нафти, газу, а також робота електростанцій. Спалювання органічних речовин, знищення лісів – призводить до накопичування вуглекислого газу та зменення кисню.
Повітря
Повітря і не видно, і не чути.
Але без нього нам не обійтись.
Не можна ні хвилиночки пробути.
Ось ти навколо себе подивись.
Все дихає: листочок і травичка,
Метелик, що над квіткою летить.
І дише рибка й рак, і дише річка...
Повітря треба кожному, щоб жить.
Повідомлення 4.
Ми звикли до того, що чистота – основа здоров’я. І нам важко уявити, на що перетворилися б наші міста, якби сміття не вивозилося щоденно. Лавина сміття погрожує поховати міста під собою. Спеціалісти підрахували, якщо сміття не знищувати, то через 10-15 років воно вкриє всю нашу планету шаром товщиною 5м.
Складання памяток по групах .
Перегляд відеоролика :Бережіть природу нашої планети.
Робота в групах: Скласти пам’ятки:
1.Бережіть ліс.
2.Бережіть воду.
3.Бережіть повітря.
Скласти колаж малюнків на тему: «Бережіть природу», дії людини в природі.
Свій голос віддаю за матінку-природу
За чистоту Землі, красу і вроду.
За екологію довкілля і душі.
Ставай і ти й діла свої верши.
Природі другом будь і пам’ятай:
Не нищ нічого, квітку не ламай.
Хай все голубить сонечко ясне —
Життя на цій Землі у всіх одне.
Природа унікальна, що й казати,
Про це повинен знати всяк.
То ж кожен з нас повинен пам’ятати:
Зламати легко, відновити ж як?
В природі ми лиш часточки малі.
Земля не нам належить — ми Землі!
Відеоролик : Кольорова планета моя.