Здоров'язберігаючі технології у початковій школі. Збірка.

Про матеріал

Школа – це місце, де дитина проводить значну частину часу. Існує думка, що учитель може зробити для здоров'я дитини набагато більше, ніж лікар. Костянтин Дмитрович Ушинський у статті «Педагогічна подорож до Швейцарії» підкреслює: «Дайте дитині трохи порухатися і вона подарує вам знову 10 хвилин уваги, а 10 хвилин жвавої уваги, якщо ви зуміли їх використати, дадуть вам у результаті більше, ніж цілий тиждень напівсонних занять».

Розглянемо кілька груп здоров'язберігаючих технологій, застосовуваних у системі освіти, в яких використовується різний підхід до охорони здоров'я, а відповідно, і різні методи і форми роботи.

Перегляд файлу

Девіз: «Найбільше багатство кожної людини – це її здоров’я».

Головне здоровим бути

Це потрібно всім збагнути.

Бо як є здоров’я й сили –

То весь світ людині милий.

І думка в неї веселенька,

І тоді вона жвавенька.

Все їй хочеться робити:

І сміятись, і радіти.

А як тільки захворіє,

Зразу й сонечко тьмяніє.

Тому це запам’ятай:

Про своє здоров’я дбай!

 

 Школа – це місце, де дитина проводить значну частину часу. Існує думка, що учитель може зробити для здоров’я дитини набагато більше, ніж лікар. Костянтин Дмитрович Ушинський у статті «Педагогічна подорож до Швейцарії» підкреслює: «Дайте дитині трохи порухатися і вона подарує вам знову 10 хвилин уваги, а 10 хвилин жвавої уваги, якщо ви зуміли їх використати, дадуть вам у результаті більше, ніж цілий тиждень напівсонних занять».

 

 Розглянемо кілька груп здоров'язберігаючих технологій, застосовуваних у системі освіти, в яких використовується різний підхід до охорони здоров'я, а відповідно, і різні методи і форми роботи:

  1. Група «Вправи – енергізатори».

Короткі вправи, що відновлюють у дітей енергію.

  1.  Вправа «Привітання».
  • Привіт мій друже! (здороваються за руки)
  • Де ти був? (хлопають по плечу)
  • Як ти? (за вушки гладять)
  • Я сумував. (кладуть руки на груди)
  • Ти прийшов. (руки розводять)
  • Я такий радий! (обіймаються)
    1.  Вправа «Квіточка».

Допомагає набратися енергії, яку діти витратили за урок.

  • Перетворимося на квіточку. Тихенько пригніться до землі. Постарайтеся уявити себе квіточкою.
  • Теплий промінь упав на землю і зігрів її. Ви зараз маленькі зернята, які сховані в землі. Перетворіться на маленькі зернята.
  • З маленького насіннячка проклюнувся до сонечка паросток, з паростка виростає красива квіточка, яка любується собою. Вона ніжиться, підставляючи теплу і освітлену головочку, кожну свою пелюсточку гріє на сонечку, повертається голівочкою до сонечка.
  • А тепер, посміхніться, покажіть як квіточка красується перед сонечком.
  1. Дихальна артпедагогіка.

Правильне дихання є найважливішим чинником довгого й здорового життя.

  1.  Вправа «Трубач».
  • А зараз, діти, ми виконаємо вправу «Трубач». Набрали ротиком повітря. Випустимо його через кулачок, утворивши трубочку. Повітря випускаємо створюючи звуки: «Ту-ту, ту-ту, тру-ту-ту, ту-ту…»
    1.  Вправа «Свічечка».
  • Виконуємо вправу «Свічечка». Взяли у руки смужечки і уявили, що це – свічечка. Ви повинні її загасити.
  • Подув легенький вітерець.
  • Подув сильний вітер.
  • Вітер дме ривками.
  • Вітрище дме не спиняючись.
    1.  Вправа « Підніми метелика».
  • Наступна вправа називається «Підніми метелика».
  • Взяли метеликаза ниточку. Дуємо на нього так, щоб він піднімався вгору;
  • Щоб летів як живий.
    1.  Вправа «Зажени м’яч у ворота».

На партах 2 олівці і кулька.

  • Виштовхом повітря заганяємо м’яч у ворота. М’ячик не повинен скотитися до нижнього краю парти. Ручки при цьому не допомагають.
    1.  Дихальна гімнастика «Кулька».
  • Візьмемо у руки кульки. Виконуємо стоячи. На раз-два – піднімаємо руки і показуємо як ми вдихаємо повітря. На 3-4 – видихнути його у кульку і цим надути її. І так, почали. (3 рази)
  • А тепер покажіть свій результат.
    1.  Вправа «Аквалангісти».
  • Зараз ми виконаємо вправу, яка називається «Аквалангісти». Наше завдання: на 1-2 – вдихнути повітря носиком, на 3-4 – видихнути його у трубочку. (5-6 разів)
  • Видихаємо повітря у трубочку максимально. Зупинились.
  1. Група «Пальчикова гімнастика»

Пальчикова гімнастика у віршах – це дуже корисна програма для розвитку моторики у дітей різного віку. Також вона сприяють розвитку мовлення та творчих здібностей, де дуже важливим аспектом є те, що всі дії в пальчикових іграх супроводжуються віршами. Розглянемо деякі приклади гімнастики для пальчиків.

  1.  Вправа «Веселий день».

Хмарка синя надлітає

Дрібний дощик накрапає

Потім сонце засвітило

Всіх ласкало, всіх зігріло.

Птахи з лісу прилетіли,

Метелики закружляли,

Інструменти прихопили,

Гарну пісню заспівали.

  1.  Вправа «Прання»

На плач, лялечка моя,

Зостаєшся ти сама.

Я не можу зараз грати,

Треба все мені попрати.

Твої плаття і носочки,

І спіднички у горошки,

Рукавички і жакет,

Шапочку, і ще берет.

Я візьму води в тазок,

Туди всиплю порошок,

Піну сніжну зіб’ю,

Поперу все і піду.

Поки сонечко нам світить,

Натягну тугенько нитку.

Всю одежу я повішу,

Вітерцем її просушу.

Праскою туди-сюди.

Все красиво, як завжди!

  1. Група «Суджок»

Імунна, оздоровча лікувальна гімнастика. Представимо до Вашої уваги зразки таких гімнастик.

  1. Гімнастика Малдіви «Повтори як я»;
  2.  Гімнастика «Колесики».
  1. Група «Гімнастика для очей». – це комплекс спеціальних вправ, спрямованих на збереження зору і зняття втоми.
    1. Гімнастика «Електронна фізкультхвилинка для очей» « У Маші в гостях» - виконуємо за допомогою комп’ютерних технологій.
    2.  Гімнастика «Лазерний промінь. Невтомний павучок».

Вмостивсь на гілці Павучок.

Зручну створив хатинку.

Зібравши ниточок пучок,

Сплітає павутинку.

Плете узори вправно.

То вліво, а то вправо.

Ляга слухняно нитка.

Згори до низу швидко.

Розкинув сіті Павучок.

Чекає лиш хвилинку.

Але навколо лиш мовчок...

Чекає ще годинку...

Поповз ще вище павучок

Сплітає павутинку.

Плете узори вправно.

То вліво, а то вправо.

Ляга слухняно нитка.

Згори до низу швидко.

Розкинув сіті Павучок.

Чекає лиш хвилинку.

Але навколо лиш мовчок...

Чекає ще годинку... і т.д.


  1. Група «Звукова гімнастика».
    1.  Звукова гімнастика «Як живеш ти?»

У початковій школі досить доречно впроваджувати саме звукову гімнастику. Проводити її треба кожного дня, але у ігровій формі.

Ваші рухи 1,2,3, їх за мною повтори.

Так, увага, дітвора,

Починається гра!

Як живеш ти? – Ось так!

Як ідеш ти? – Ось так!

А сидиш як? – Ось так!

А біжиш як? – Ось так!

А летиш як? – Ось так!

А стоїш як? – Ось так!

А кричиш як? – Ось так!

А мовчиш як? – Ось так.

А даєш як? – Ось так!

Ну що, дітвора, вам сподобалася гра?

А тепер, пташенята, полетіли, полетіли,

швидко-швидко полетіли, і тихо-тихо сіли.

Бо прийшла уже пора, час настав

Повертатися до справ.

  1.  Вправа «Голова, плечі, коліна, пальці»

Голова, плечі, коліна, пальці,

Коліна, пальці, коліна, пальці,

Голова, плечі, коліна, пальці,

Очки, вушка, ротик, ніс.

  1. Група «Ігрова терапія»

Метод психотерапевтичної дії на дітей і дорослих з використанням гри.

  1.  «Білі мухи налетіли»

Білі мухи налетіли, —

Все подвір'я стало біле,

Не злічити білих мух,

Що летять, неначе пух.

— Галю, Петрику, Кіндрате,

Годі, ледарі, вам спати! —

І побігли до санчат

Галя, Петрик і Кіндрат.

Всі з гори летять щодуху,

Щоб піймати білу муху,

А санчата їм усім

Змайстрував старий Максим.

Запитання:

-Які правила заховались в цьому вірші?

-Велика буква у іменах, прізвищах і по батькові.

- Називай!

- Галя, Петрик, Максим, Кіндрат.

- Звертання?

- Галю, Петрику, Кіндрате.

- Переносне значення?

- білі мухи.

- Порівняння?

- Пух порівнюють з мухами.

- Білі мухи налетіли – підмет, чим виражений?

- Підмет - мухи. Виражений іменником

- Присудок?

- Налетіли, виражений дієсловом.

8.2. «Таблична фізкультпауза»

- Вам присісти стільки раз. 45:9

- Підстрибнути стільки.       72:9

- Нахилитися вперед.           63:9

- Плеснути в долоні.            81:9

- Головою повертіти            54:9

  1. Група «Ароматерапія» - укріплює психічне здоров’я та фізичне. Під ароматизовану свічу і ніжну мелодію діти виконують не важкий малюнок, або ж розфарбовують розмальовку.
  • Дітки, ви гарно працювали впродовж дня. Поринемо з вами у атмосферу спокою та довіри аби зняти зайву тривожність, покращити пам’ять та увагу.  Заспокоємось, вдихнемо аромат, який йтиме від свічі та трішки помалюємо. Пригадайте казкову героїню, яка виконувала бажання. Хто це? А у вас є бажання? Загадайте зараз одне з бажань.  Думаючи про нього, допоможіть рибці перетворитися у справжню золоту чарівницю. Гадаю вона обов'язково здійснить ваше бажання.
  1. Група «Пісочна терапія». Пісок поглинає негативну енергію, очищає енергетику людини, стабілізує її емоційний стан. Допомагає розвивати у дітей пам’ять, увагу і просторову уяву.
    1.  Гра «Сніг-сніжок»

Діти, ми з вами пограємо гру «Сніг-сніжок». Уявіть, що ми з вами потрапили у крижаний замок, де живе і панує Сніжна королева. Усе навколо покрите льодом, а згори падають легкі, сяючі та різноманітні сніжинки. Уявляємо себе сніжним володарем та намалюємо свою сніжинку. Малюємо її такою, якою б ви хотіли її зобразити.

  • Стала Сніжна королева злою та неввічливою. ЇЇ вирішило покарати Сонечко. Воно почало сильно-сильно гріти і лід почав танути. Сніжинки перетворились на краплину води. (малюють краплинку)

Від тепла, води усе забриніло, зацвіло. Намалюємо рослинку, яка виросла у замку.

Отже, разом ви перетворили зачарований замок на красивий і ніжний палац, який убрався квітами, у якому панує добро і злагода, чого й вам бажаю.

 

Учителем не кожен може бути, 
Не кожне серце вміє говорить... 
Учитель лише той, хто вміє чути, 
Окрилити, навчити і любить. 
Тендітну душу ласкою зігріти 
І добротою ниву засівать, 
Безмежно, щиро цілий світ любити 
І дітям усього себе віддать. 
(Н. Красоткіна) 

Допоки сонце світить з висоти,

Щебечуть птахи, зацвітають квіти,

Ми Вам життям бажаєм твердо йти,

І дням наступним від душі радіти!

Хай щастя завжди супроводить Вас,

Людська повага й шана не минають,

А вашу мрію й працю повсякчас

Лиш визнання вінчають!

 

Завантаження...
docx
Додано
16 липня 2018
Переглядів
917
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку