Позакласний захід з географії Капітал –шоу «Поле чудес» «Цікава географія»

Про матеріал
Позакласний захід з географії Капітал –шоу «Поле чудес» «Цікава географія» має на меті розширення знань учнів про конкретні географічні об’єкти, явища чи факти географічного характеру, розвиток любові до географічної науки, розширення вміння логічно мислити, аналізувати природні явища, визначати їх суть, причини, наслідки, формувати навички пошуку цікавої інформації, виховувати любов до довкілля.
Перегляд файлу

Комунальний позашкільний заклад

Білопільської міської ради

«Центр дитячої та юнацької творчості»

 

 

 

 

Розробка інтелектуальної гри

Капітал –шоу «Поле чудес»

 

«Цікава географія»

 

 

 

 

Підготувала:

методист комунального позашкільного закладу Білопільської міської ради

«Центр дитячої та юнацької творчості

 

 

 

 

 

 

 

2020

Розробка інтелектуальної гри

Капітал –шоу «Поле чудес»

«Цікава географія»

Тема:інтелектуальна гра «Поле чудес» «Цікава географія»

Мета: розширення знань дітей про конкретні географічні об’єкти, явища чи факти географічного характеру, розвиток любові до географічної науки, розширення вміння логічно мислити, аналізувати природні явища, визначати їх суть, причини, наслідки, формувати навички пошуку цікавої інформації, виховувати любов до довкілля.

Обладнання: барабан, магнітна дошка, паперові прямокутники з написаними на них літерами.

Хід гри

Ведуча. Добрий день всім присутнім в залі: учасникам гри, педагогам, вболівальникам! Сьогодні ви маєте можливість зіграти в гру, яка була досить популярна в 90-ті роки ХХ ст. «Капітал-шоу «Поле чудес», яку кожну п’ятницю всі чекали та буквально прилипали до екранів телевізорів, де розігрували досить серйозні призи. Сьогодні ви також можете сповна скористатися власними знаннями та отримати бажані призи. Наша сьогоднішня зустріч носить не лише пізнавальний, але і навчальний характер. Вона допоможе вам зрозуміти зміст багатьох географічних явищ, внесе в ваше життя розмаїття незвіданого, нового та цікавого.

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSK0EDBIz-uPS7cimek_PTF-CB_igoNN0e1oljHL03taWxUQrScNw 

 

                        20    25  П      0

                                            Б                                              +

      х2

    10                                                           50

            0                                         Б

                         25        х4     10

 

 

 Під час гри її учасники будуть відгадувати назви різних географічних об’єктів, предметів тощо. Але насамперед нагадаю вам правила гри: Ви бачите барабан, який обертається.

Кожен з учасників, чия черга настала, обертає барабан або каже слово, якщо він упевнений у правильності відповіді. Якщо стрілка барабана зупинилася напроти певної кількості очок, то учасник, тобто гравець, має назвати літеру, яка на його думку, є у цьому слові. Якщо ця літера є у даному слові, то мій асистент відкриє її, а відповідний учасник отримує відповідну кількість балів. Якщо ж такої літери у слові немає, то гравець очок не отримує, а хід переходить до наступного гравця ( учасника ). Якщо правильно вгаданих літер у слові не одна, а, припустимо, дві чи три, то кількість очок, отриманих гравцем ( учасником ) додатково збільшується у 2 (3) рази. Окрім цього, на барабані є два сектори “0”, при потраплянні стрілки на цей сектор кількість очок учасника не змінюється, а право ходу одразу переходить до наступного гравця. Якщо ж стрілка потрапила на сектор “Б”, то гравець, що в цей час обертав барабан, стає "банкрутом", тобто кількість його очок стає рівною 0, а хід переходить до наступного гравця. Якщо ж стрілка потрапила на сектор “+”, то гравець має право відкрити будь-яку букву ( це зробить за вказівкою мій помічник ), а у випадку потрапляння стрілки на сектор “П” ( приз )  учасник має право вибору: або забрати приз і при цьому припиняти гру, або відмовитися від призу і називати букву. Якщо стрілка потрапила на сектор «С»(сюрприз) - то у зал вносять чарівну скриньку і гравець має вгадати за описом предмета, що в ньому знаходиться. Якщо гравець не вгадує, він автоматично виключається з гри, або може відмовитися від сюрпризу і залишитися у грі далі. Якщо на дошці з’явилося правильно назване слово, то гравець, котрий останній правильно назвав букву або слово, виграє чвертьфінал чи півфінал і виходить відповідно у півфінал чи фінал, а у фіналі виграє гру. Якщо гравець неправильно назвав слово, то він поза грою.

Сьогодні інтелектуальну гру буду вести я, ________________, моїм асистентом буде _______________, члени журі:______________________.

 

ЧВЕРТЬФІНАЛ

 

Перед тим як ми почнемо гру, давайте познайомимося з учасниками першої групи чвертьфіналу.__________________________________________

 

Оголошую завдання для першої групи чвертьфіналістів .

 

  1. Під час першої експедиції Христофор Колумб зробив відкриття, а потім записав наступні рядки бортовому журналі: « Приблизно через півтора місяці плавання у воді почали з'являтися жмутки трави. Ми зраділи, тому що вважали це однією з ознак суходолу, адже трава була зелена і могла відірватися від берега зовсім недавно. Іноді трави було стільки, що здавалося, начебто ми пересуваємося лісовою галявиною. Ми кілька разів кидали лот, але він не досягав дна…»

Увага - запитання: Який важливий географічний об’єкт відкрив Христофор Колумб? (Відповідь: Саргасове море)

Перший учасник, обертайте барабан!

 

(Гравці першої групи по черзі обертають барабан. Один з них правильно називає слово і виходить до півфіналу.)

 

Ведучий. А тепер, коли визначився перший півфіналіст нашої гри, оголошую музичну паузу.

Ведучий. Запрошую до гри наступну групу гравців.  Уважно слухайте завдання.

  1. У цієї риби вражаючий запах. Візьмеш жменю свіжої риби, а потім руки пахнуть так, ніби тримав скибочку молодого огірочка. Різким огірковим запахом віддають і викинуті прибоєм на берег купи цієї риби. Тільки, коли риба під'вялиться, запах цей пропадає. Для юшки цю рибу не використовують – у відвареному вигляді вона не смачна. Вживають в основному у смаженому вигляді. Мешкає вона у Баренцовому, Охотському, Беринговому, і Японському морях.

Увага запитання: Назвіть цю дрібну рибу, таку улюблену навіть у нашій країні.    (Відповідь: Звуть цю рибу – мойва.)

(Гравці  по черзі обертають барабан. Один з них правильно називає слово і виходить до півфіналу.)

 

Ведучий. А тепер, коли визначився наступний півфіналіст нашої гри, оголошую музичну паузу .Запрошую наступну групу гравців

Ведучий. Оголошую завдання для наступної чвертьфінальної групи гравців.

  1. Ця столиця в Південній Америці своїми контурами схожа на літак. Місто було побудовано за проектом архітектора Лусіо Кости і має незвичайні контури, нагадує на плані контури літака. «Ніс літака» показує на схід, а його «крила» протягнулися у формі арки на північ і південь. Будівлі, де працює уряд, розташовані у «носі», ділові райони – у «фюзеляжі», а житлові квартали утворюють крила.

Увага запитання: Що це за столиця у Південній Америці, що своїми контурами схожа на літак? (Відповідь: Бразиліа – столиця Бразилії. Це перше і єдине місто ХХ століття, включене ЮНЕСКО до «Списку Світової спадщини».)

(Гравці по черзі обертають барабан. Один з них правильно називає слово і виходить до півфіналу.)

Ведучий. А тепер, коли визначився наступний півфіналіст нашої гри, оголошую музичну паузу.(під час музичної паузи до залу входить наступна група гравців)

Ведучий. Оголошую завдання для наступної чвертьфінальної групи гравців.

4)Систему водоспадів на цій річці, якщо скласти їх разом, майже в 4 рази ширша і на 30 м вища за Ніагару. Річка розливається в цьому місці майже на чотири кілометрову ширину і, досягнувши краю плато Парана, з гуркотом падає з 82-метрової висоти в ущелині «Пащі диявола». Нестихаючий рев падаючої води чутний на відстані 24 км.

Увага запитання: Назвіть цей географічний обєкт  з «Пащею диявола».

(Відповідь: Річка Ігуасу. На чотирикілометровому фронті річки розкинулося 275 водоспадів.)

 

(Гравці по черзі обертають барабан. Один з них правильно називає слово і виходить до півфіналу.)

 

Ведучий. А тепер, коли визначився наступний півфіналіст нашої гри, оголошую музичну паузу. (Під час музичної паузи до залу входить наступна група гравців)

Ведучий. Оголошую завдання для наступної чвертьфінальної групи гравців.

 

  1. Цей острів – залишок стародавнього материка Гондвани. Земля цього острова благодатна. Письменник А.П.Чехов, що відвідав цей острів, назвав його «райським куточком». У перекладі з саскиту назва цього острова означає «благословенний, блискучий». Острів особливо багатий графітом і коштовним камінням.

Увага запитання: Що це за острів?   (Відповідь: Острів Шрі-Ланка.)

(Гравці  по черзі обертають барабан. Один з них правильно називає слово і виходить до півфіналу.)

 

Ведучий. А тепер, коли визначився наступний півфіналіст нашої гри, оголошую музичну паузу.(Під час музичної паузи до залу входить наступна група гравців)

Ведучий. Оголошую завдання для наступної чвертьфінальної групи гравців.

 

 

 

 

ПІВФІНАЛ

Ведучий. А тепер, коли визначилися півфіналісти нашої гри, прошу їх підійти до столу і провести жеребкування. Ті гравці яким дістався перший номер підходять до ігрового столу для гри у першому півфіналі, а ті кому дістався другий номер чекають другого туру півфіналу.

 

Ведучий. Настала черга першого півфінального туру гри.

До гри запрошуються  півфіналісти, які під час жеребкування витягли номерки «1». Оголошую завдання першого півфіналу:

1) Це – найбільш багатонаціональна країна світу. Жодний із народів, які населяють цю країну, не становить більшості населення. Колись цю країну образно називали «перлиною Британської імперії». Убивство корови тут жорстоко карається.

Увага запитання: Що це за країна?  (Відповідь: Індія)

 

Ведучий. А тепер, коли визначився перший фіналіст нашої гри, оголошую музичну паузу. (Під час музичної паузи до залу входить наступна група гравців)

Ведучий. Оголошую завдання для наступної півфінальної групи гравців.

2) Існує поширена (проте, швидше за все неправильна) версія, що це місто виникло там, де переселенці знайшли три предмети, які й дали йому назву (вони зображені на гербі міста). Інша версія говорить, що назва пов’язана з тюрським словом «вода» - місто було засноване на березі річки.

Увага запитання: Що це за місто?    (Відповідь: м. Суми)

 

Ведучий. А тепер, коли визначився другий фіналіст нашої гри, оголошую музичну паузу.

Ведучий. Сьогодні учасників гри прийшли підтримати їх друзі, однокласники і я впевнена, що вони теж добре знають географію. І доки учасники готуються до фінальної гри, я проведу з вами вікторину. Хто правильно відповість на найбільшу кількість питань, отримає приз.

 

 

 

 

 

 

 

ВІКТОРИНА

1. Найдовша морська протока (Мозамбіцька.)

2. Канал який з’єднує два океани. (Панамський)

3. Найбільше за площею море світу. (Філліпінське)

4. Найбільш ізольоване від Світового океану море світу. (Азовське)

5. Постійні вітри, які протягом року дмуть із тропічних широт до екваторіальних. (Пасати)

6. Перехід водяної пари з газоподібного в рідкий називають…(Конденсація)

7. Великі блоки земної кори, обмежені з усіх боків сейсмічно активними зонами.    (Літосферні плити)

8. Найбільш неспокійні ділянки нашої планети – у їхніх межах відбуваються процеси активного вулканізму, землетруси.   (Пояси складчастості або сейсмічні пояси)

9. Найточніше зовнішній вигляд нашої планети відображає… (Глобус)

10. Що є покажчиком напрямку Північ – Південь на глобусі та карті?  (Меридіан)

 

(Переможець гри отримує  приз)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ФІНАЛ

Ведучий. І от настав час фінальної гри. У нас у ігровому залі присутні  (___імена дітей___). Тож давайте розпочнемо гру. Увага на табло.

1. За точний спосіб визначення цього іспанський король Філіп ІІІ запропонував нагороду в 1000 екю, голландський уряд – 30 тисяч флоринів. У загальному випадку це визначається як різниця в часі між моментом півдня на меридіані Грінвіча і моментом півдня в місці знаходження об’єкту.

Увага запитання: Що це?     (Відповідь: Довгота.  У 1725 році обіцяні гроші отримав англійський годинниковий майстер Джон Гаррісон, що створив серію хронометрів, погрішність яких складала всього декілька сотих секунди за добу. Цей винахід і дозволив Англії випередити інші морські держави і стати володаркою морів.

 

Перший учасник, обертайте барабан!

(Гравці, які вийшли у фінал, по черзі обертають барабан. Один з них правильно називає слово і перемагає .).

Тож у нас є переможець  це _________________________. За сумою балів, які ви набрали протягом гри, ви можете вибрати собі приз, який знаходиться на «виставковому ряді», а можете зіграти зі мною у супер гру.

 

СУПЕР ГРА

 

Умови супергри: ви можете виграти супер приз або програти все що маєте. Я задаю вам запитання і ви протягом 5 хв. повинні назвати все слово відразу. У разі правильної відповіді ви забираєте супер приз, а у разі неправильної, ви втрачаєте все, що у вас є. Ну що граємо?

Отже увага! Запитання супер гри:

  1. От як описує це природне явище один із мандрівників, котрий побував на Камчатці: «Під час спокою улоговина наповнена чистою, як, кристал, зеленуватою водою, що біля поверхні досягає температури близько 80°С. Раптом лунає підземний шум, він триває кілька секунд, а потім змовкає й знову повторюється з новою силою. Вода спучується, вигибаючись у вигляді опуклого зводу; з’являються пухирці пару, вони лопаються на поверхні, і вода злітає на кілька кілометрів нагору. Потім усе стихає; густа біла пара заповнює на якийсь час улоговину. Це явище повторюється через певний час із завидною пунктуальністю, начебто під землею розташований годинниковий механізм.»

Увага запитання: Що це за природне явище?   ( Відповідь:   Гейзер)

Ведуча: Привітайте переможця сьогоднішньої гри. (Оплески вболівальників, членів журі.). Слово для привітання надається голові журі ______________.

 

Ведуча. Ось і закінчилася наша гра. Я сподіваюсь, що ви винесли з неї багато цікавого, корисного, а, головне, зрозуміли, що власними знаннями можна досягти бажаної мети, і навіть, матеріальної винагороди.

 До нових зустрічей у нашому інтелектуальному клубі.

 

Запитання «Що лежить у чарівній скриньці»

  1. У чарівній скриньці лежить те, що вперше було створено у Китаї. У Середні віки в Європі воно використовувалось переважно на морських кораблях, причому від поглядів людей його приховувала спеціальна оксамитова хусточка. Дивитись на нього могли лише капітан корабля, штурман і стерничий, а торкатися його ніхто не мав права (уважалось, що від дотику він псується).

Запитання: Що лежить у чарівній скриньці?   (Відповідь: Компас. У Середні віки його наділяли магічними властивостями.)

  1. Це графік складається з восьми відрізків, що перетинаються між собою і вказують основні й проміжні сторони горизонту. Цей графік уточнює уявлення щодо повторюваності вітрів різних напрямків у даній місцевості за певний період часу. Його назва походить від однієї дуже гарної квітки.

Увага запитання:Скажіть яку назву має цей графік?   (Відповідь: Роза вітрів.)

  1. У скриньці лежить два предмети, які складаються з того, із чим алхіміки в Середні віки ототожнювали Сонце і Місяць.

Запитання: Що лежить у скриньці?  (Відповідь: У Середні віки алхіміки ототожнювали із небесними тілами відомі на той час метали: золото – із Сонцем; срібло – із Місяцем. Таким чином, у ящику лежить 2 предмети які містять указані метали, - золота обручка і срібний ланцюжок)

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 квітня 2020
Переглядів
889
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку