Торгівля як вид послуг. Торгівля в Україні. Світова торгівля Білан Дар'я Володимирівна
Номер слайду 2
Завдання уроку: сформувати уявлення про суть торгівлі, як складової економічних відносин;ознайомитися з поняттями «експорт», «імпорт», «міжнародні організації»; розвивати вміння аналізувати, характеризувати міжнародні організації та їх роль у світовому виробництві та ринку товарів і послуг, працювати зі статистичними даними, а також орієнтуватися в світових економічних відносинах та чинниках, що цьому сприяють; виховувати практичність, патріотизм, економічну культуру.
Номер слайду 3
Лото. Автомобільний Залізничний Провідний вид транспорту;Швидкий та маневровий;Не залежить від кліматичних умов;Висока собівартість;Дорогі будівництво та експлуатація;Одночасно є можливість масового транспортування вантажів та пасажирів;1 місце за паса жирообігом;Особливе значення для обслуговування сільського господарства.
Номер слайду 4
-Що таке торгівля? Зовнішня? Внутрішня?- Які види торгівлі у нашому селищі?
Номер слайду 5
Торгівля – це діяльність з купівлі продажу товарів і послуг.
Номер слайду 6
ТОРГІВЛЯ ЯК ВИД ПОСЛУГзабезпечує обіг товарів, тобто їхнє переміщення із сфери виробництва у сферу споживаннявиникла в сиву давнину, коли в окремих виробників з’явилося більше продукції, ніж необхідно для власних потреб.
Номер слайду 7
У ринковій економіці торгівля виконує низку важливих функцій:1) доставляє товари до споживачів; 2) продовжує процес ви- робництва(сортування, комплектування, пакування товарів); 3) змінює форму вартості з товарної на грошову і навпаки; 4) надає торгові послуги населенню в процесі реалізації товарів
Номер слайду 8
ФОРМИ ТОРГІВЛІ
Номер слайду 9
Завдання Назвіть чинники, що впливають на розвиток роздрібної торгівлі.
Номер слайду 10
Імпорт
Номер слайду 11
Імпорт України
Номер слайду 12
Експорт
Номер слайду 13
Номер слайду 14
Обсяги зовнішньої торгівлі товарами в Україні припадають на : М. Київ. Дніпропетровську. Донецьку. Київську. Запорізьку. Одеську. Львівську. Харківську. Полтавську області.
Номер слайду 15
ТОРГІВЛЯ В УКРАЇНІЧИННИКИ РОЗВИТКУ ЗОВНІШНЬОЇ ТОРГІВЛІ:1) набуття Україною членства у Світовій організації торгівлі (2008 р.)2) підписання Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом (2014 р.)3) криза в українсько-російських економічних і політичних відносинах та пряма військова агресія Росії щодо України,
Номер слайду 16
Світова торгівля
Номер слайду 17
Географічний поділ праці-спеціалізація територій на виробництві певної продукції та обмін нею.
Номер слайду 18
МІЖНАРОДНА ТОРГІВЛЯ І СВІТОВИЙ РИНОКМіжнародна торгівля — це обмін товарами і послугами між продавцями та покупцями різних країнвідбувається переміщення товарів через митні кордони різних держав. Результатом міжнародної торгівлі є виникнення світового ринку товарів і послуг. Світовий ринок є сукупністю прямих договорів (між партнерами з різних країн), спрямованих на задоволення потреб у товарах та послугах, забезпечення необхідними ресурсами та отримання доходу.
Номер слайду 19
Учасники світового ринкудержавні органи різних рівнів (центральні, регіональні, муніципальні), підприємства й організації окремі особи, які мають право на зовнішньоекономічну діяльність. Впливові гравці на світовому ринку: ТНК, міжнародні організації регіональні міждержавні об’єднання.
Номер слайду 20
ПОКАЗНИКИ ЗОВНІШНЬОЇ ТОРГІВЛІ1) обсяг експорту 2) обсяг імпорту3) зовнішньоторговельний обіг — сума вартісних обсягів експорту та імпорту; 4) сальдо зовнішньої торгівлі — різниця між обсягами експорту та імпорту; 5) товарна структура експорту, імпорту — співвідношення у них різних товарних груп: сільськогосподарських і продовольчих продуктів, товарів видобувної ….6) географічна структура експорту, імпорту
Номер слайду 21
СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ МІЖНАРОДНОЇ ТОРГІВЛІОбсяги світової торгівлі вражаючі: четвертина світового ВВПпочинаючи з 2012 року зниження темпів росту ВВП і світової торгівлі1) збільшення питомої ваги готових виробів і зниження частки сировинних товарів 2) зростання частки машин, обладнання і транспортних засобів у світовому товарообігу; 3) інтенсифікація обміну продукцією інтелектуальної праці 4) стрімке зростання експорту/імпорту послуг
Номер слайду 22
Зміни відбулися і в географічній структурі міжнародної торгівліУ 50–60-х роках ХХ ст. світовими лідерами у зовнішній торгівлі була група економічно розвинених країн, країни «Великої сімки», Нідерланди, Бельгія, Швеція, Швейцарія. У 70–80-х роках додалися нові індустріальні країни Східної Азії (Республіка Корея, Гонконг, Сінгапур, Тайвань) та Латинської Америки (Мексика), а на початку ХХІ ст. — Китай. Найбільшим споживачем імпортної продукції залишаються СШАекспорт послуг - США, Велика Британія, Ні- меччина, Франція, Китай, Нідерланди, Японія, Індія (майже половина світового експорту послуг)
Номер слайду 23
ГОЛОВНІ РЕГІОНИ СВІТОВОЇ ТОРГІВЛІ Світова організація торгівлі (СОТ) - це провідна міжнародна економічна організація, заснована 1995 р. (мал. 106). Членами СОТ є 163 країни, на які припадає понад 96 % обсягу світової торгівлі. Саме СОТ встановлює правила міжнародної торгівлі та вирішення спірних питань. Її головне завдання - забезпечувати, щоб торговельні обміни відбувалися настільки легко, передбачувано і вільно, наскільки можливо.
Номер слайду 24
ГОЛОВНІ РЕГІОНИ СВІТОВОЇ ТОРГІВЛІЄвропейський Союз (ЄС). Цей економічний і політичний союз 28 держав створено у 1993 р. Більшість членів ЄС розташовані в Європі. Тому співробітництво із цією організацією є надзвичайно важливим для України, оскільки саме члени ЄС визначають напрямок економічного прогресу і політичну стабільність в Європейському регіоні. Європейський Союз є повноправним членом Світової організації торгівлі.
Номер слайду 25
ГОЛОВНІ РЕГІОНИ СВІТОВОЇ ТОРГІВЛІПівнічноамериканська зона вільної торгівлі (НАФТА - від англ. North American Free Trade Agreement, NAFTA). Діє з 1994 p. Основна мета цієї організації - створення сприятливих умов торгівлі та розширення товарообігу між США, Канадою та Мексикою. Нині НАФТА, що діє подібно до ЄС, є найбільшою у світі регіональною зоною вільної торгівлі, проте, на відміну від ЄС, не має спеціально створених міждержавних керівних органів.
Номер слайду 26
ГОЛОВНІ РЕГІОНИ СВІТОВОЇ ТОРГІВЛІАсоціація держав Південно-Східної Азії (АСЕАН - від англ. Association of South. East Asian Nations, ASEAN). Це політична та економічна міжнародна організація, що об’єднує 10 країн Південно-Східної Азії, створена в 1967 р. Метою асоціації було проголошено прискорення економічного розвитку та розширення взаємовигідної торгівлі між країнами-членами, а також надання їм змоги мирного вирішення спірних питань.
Номер слайду 27
ПЕРЕВІРИМО СВОЇ ЗНАННІ І ВМІННЯ1. Які існують види торгівлі?2. Визначте основні показники зовнішньої торгівлі.3. Схарактеризуйте основні особливості сучасної світової торгівлі.4. Поясніть, де і коли виникли головні регіони світової торгівлі.5. Доведіть необхідність зовнішньої торгівлі.
Номер слайду 28
Робимо висновки. Світова торгівля - це зовнішня торгівля всіх країн у сукупності. В основі зовнішньої торгівлі - міжнародний поділ праці - спеціалізація держав на виробництві певних товарів і послуг та обмін ними. Особливістю сучасної світової торгівлі є зміни її основних показників: зовнішньоторговельного обігу, товарної і географічної структури. Роль країн, що розвиваються, у торгівлі зростає. Сучасна міжнародна торгівля найактивніше відбувається в певних регіонах.
Номер слайду 29
Домашнє завдання Опрацювати параграфи 40-41. Давати відповіді на питання усно після опрацювання параграфа.