Турнір знавців інформатики.
Мета:
Устаткування:
ПІДГОТОВЧИЙ ЕТАП
І. Вчитель за тиждень до турніру дає домашнє завдання командам (6+1чол.) придумати
ІІ. Старшокласники готують
СЦЕНАРІЙ ТУРНІРУ
Презентація мультфільм-казка наш будинок комп’ютер
Ведучий 1: Доброго дня, вельмишановне товариство!
Ведучий 2: Доброго дня, шановні друзі!
Ведучий 1: Сьогодні ми раді вітати вас у цьому гостинному залі.
Минають дні, минають роки,
Прогрес крокує повсякчас,
І вже новиночки науки
Прийшли до школи і до нас.
Просторий клас, а в нім машини
І кожному – як би пізнать
Світ, що несе в собі таїни,
Твій розум прагне розгадать.
Тож не барімося, до діла
І зараз свято проведем,
Та інформатиків умілих
Сьогодні тут ми віднайдем.
Ведучий 2:
Підчас слів презентація Галузі використання компютера
Інформатика — наука,
Про яку скажу вам так,
Що без неї не запустиш
Ні ракету, ні літак.
Ось включаю я комп'ютер,
Загорається екран,
Натискаю кнопку Enter
І пірнаю в океан.
Інтернету шир безмежна
У комп'ютері сидить.
Треба швидкість тут шалену,
щоб цей космос облетіть.
Поринаю з головою
Я в програми Word, Excel,
Ще й дзвіночка попрохаю
Не дзвонити цілий день.
Друзям всім своїм бажаю
Із комп'ютером дружить.
За плечима, я вважаю,
ці знання нам не носить.
Ведучий 1: Сьогоднішній конкурс буде оцінювати журі до складу якого ввійшли:...
Привітаймо наше журі оплесками.
Ведучий 20: Журі представлене, учасники готові? Ми з повним правом можемо розпочати перший конкурс.
Ведучий 2: А почнемо ми звісно зі знайомства. Умови конкурсу прості. Кожна команда повинна представити себе.
Ми починаємо перший конкурс «Представлення команд».
Ведучий 2: Саме час нагадати журі і глядачам, що максимальна кількість балів за цей конкурс – 4 бали.
Ведучий 1: Отже, розпочнемо.
Ведучий 2: Ми запрошуємо 1-шу, 2-гу, команду.
Команди представляють
1 команда.
У1: Ми сторінками Інтернету мандрували
І, нарешті, на цю сцену завітали
Веселими і кмітливими БУТИ ЗАБАЖАЛИ
Всіх запрошуємо з нами
Подумати, Помріяти, Позмагатися, Посміятися.
У2: Розумом своїм все охопити,
Гідно все ж нас ОЦІНИТИ.
Привіт всім вболівальникам від нас!
Підтримайте нас весело в цей час!
(За куліс виходить припівуючи Червона Шапочка, а за нею група дівчат-танцюристок)
Пісня на мотив червоної шапочки «Если долго, долго, долго»
Якщо довго, довго, довго,
Якщо довго в павутині,
Якщо довго у Мережі
Інформацію шукать.
То, можливо, то можливо,
То, напевно, певно, певно,
То, можливо, то можливо,
Віртуально заблукать.
А-а, в Інтернеті сайти ось такої ширини,
А-а, в Неті є підступні, небезпечні хробаки.
А-а, папки, диски, біти, файли,
А-а, монітори, слоти, смайли,
А-а, глюки зовсім вже пішли,
А-а, ой далеко вже зайшли.
Ч.Ш.: Ой, журі, журі, дуже ти нас не жури, журі!
Всі ми вітаємо Вас
Справедливості, чесності
Лояльності, кмітливості
І усмішки вам бажаємо!
Ведучий 1. На сцені — команда 2.
(Пісню співає одна учасниця)
Пісня на мотив « Червона рута»
1) Бачу я тебе в снах
У компютернім класі
Хочу знати також,
Нащо диски потрібні?
Всі хотять підказать
Кожний вид – для потреби,
Бо тепер уже ми – найсучасніші діти.
Пр: Клавіатури
Не шукай на уроці,
Ти повинен ще знати,
Де «робочий стіл»,
Різні програми,
Ті, що стануть в пригоді
І не тільки сьогодні,
Ай в у житті.
2) Бачу я тебе в снах
У шкільнім кабінеті
Хочу знати також,
Як вставляти дискети.
Але все це міраж,
Все це тільки надії,
Що зробити мені,
Щоб здійснилися мрії.
Пр:
Д: А покажіть, що ви можете! Нумо, коза¬чата!
(Козачата співають пісню на мотив «Учат в школе»)
За комп'ютером сидіть,
Не базікать, не галдіть,
Вчать у школі (тричі).
Як у руки мишку взять,
Алгоритм точніш складать
Вчать у школі (тричі)
З сайта тексти прочитать,
Фото вмить роздрукувать
Вчать у школі (тричі)
Інформацію зібрать,
В базу даних закачать
Вчать у школі (тричі)
Щоб з життям у ногу йти
І вершини досягти
Вчать у школі (тричі)
Хочеш ти комп'ютер мать?
То ж усе про нього знать
Вчать у школі (тричі)
В: Наші, наші козаки! до гурту приймаємо!
Д: Молодці! Наша школа.
М: Тепер будем думать і гадать Як нам треба…
Всі: Перемагать!
День добрий! Шановному товариству! Щастя вам і вашій хаті! Доброго вам здоров'ячка! Ті самі гості, в ту саму хату! Наше вам!
В: Будьте живі та здорові!
М: Всі родичі козакові!
Всі: Дівчат славних привітаєм.
Всі: Слава! Слава! Слава вам! — І красивим, і кмітливим, Роботящим, Не лінивим,
Винахідливим і грайливим.
Всі: Слава! Слава! Слава вам!
М: Добре, що про нас згадали І на батьківську землю позвали!
Д: Годі по світах мотаться. Треба комп'ютером займаться.
В: Так! Будем з цивілізованим світом у ногу йти.
Всі І славу Україні нести!
Ведучий 1: Надаємо слово журі.
Ведучий 2: конкурс «Показуха»
Ведучий2 :Кожна команда виділяє артистичного, кмітливого, винахідливого учасника, який має за допомогою міміки і жестів показати по 3 елементи складової комп'ютера, а команда повинна здогадатися, про що йдеться.
Пристрої учень обирає «всліпу», витягуючи з конверта. За відгаданий пристрій — 2 бали.
Вміст конверта:
2. Монітор
3. Колонки
4. Мікрофон
5. Принтер
6. Сканер
Ведучий 1: Для свого рішучого слова запрошується журі.
Ведучий 2: Наші веселі інформатики мали ще й творче завдання. Підготувати анекдоти. Ведучий 1: Жартувати вони будуть по колу. Один прохід – 1 бал найкращому.
Ведучий 2: Надаємо слово журі.
Ведучий 2: А зараз послухаєм одну жартівливу історію «Мама за комп’ютером»
Ведучий 1: А зараз впевнено розпочинаємо третій бій - конкурс „Лінгвістів”
Ведучий 2: Командам за 3 хвилини необхідно скласти найбільше слів з букв, що становлять слово «ІНФОРМАТИКА».
Ведучий 1: Час пішов. Глядачі в залі також думають, але мовчки. Вони потім можуть допомогти своїй команді. А за викрикнуте слово бали будуть зніматися.
Ведучий 2: Виграє та команда, що складе більше слів. Оцінюється конкурс: 1 слово – 0,5 бала. Час пішов.
Команди кожна за своїм столом на папері складають список слів.
Ведучий 1: Час закінчився. Зачитайте слова.
Ведучий 2: Тепер болільники можуть по черзі підказати своїй команді нові слова.
Ведучий 1: Просимо журі оголосити результати конкурсу „Лінгвістів ” та загальне положення команд.
Ведучий 2:
Ведучий_2 Наступний КОНКУРС «Фольклорний серпантин»
Зараз вам зачитають версії від програмістів відомих прислів'їв і приказок.
Спробуйте пригадати, як звучать вони в оригіналові відповідає та команда яка швидше підніме фляжок.
Ведучий_1. Правильна відповідь оцінюється у 2 бали
Комп'ютер пам'яттю не зіпсуєш.
(Кашу маслом не зіпсуєш.)
Дарованому комп'ютеру в системний блок не заглядають.
(Дарованому коню в зуби не дивляться.)
Всякий кабель своє гніздо любить.
(Всяка птиця своє гніздо любить.)
Не все WINDOWS, що висить.
(Не все золото, що блищить.)
Провідник до файлу доведе.
(Язик до Києва доведе.)
Не ідентифікатор красить файл, а файл — ідентифікатор.
(Не ім'я красить людину, а людина ім'я.)
Що з Корзини видалене, то пропало.
(Що з возу впало, то пропало.)
Все скомпонується — програма буде.
(Все перемелеться — мука буде.)
З хворої дискети на здоровий вінчестер.
(З хворої голови на здорову.)
Антивірусна програма — застава здоров'я комп'ютера.
(Чистота — застава здоров'я.)
Усяк web-дизайнер свій сайт хвалить.
(Усяк кулик своє болото хвалить.)
Вірусів боятися — в Інтернет не ходити.
(Вовків боятися — в ліс не ходити.)
Вінчестер — дзеркало душі користувача.
(Очі — дзеркало душі.)
Ведучий 1. А зараз ми запрошуємо по 2 дуже творчих учасника з кожної команди отримати завдання для роботи в програмах PAINT тa WORD.
Ведучий 1: Завдання такі:
Учасники сідають за комп’ютери та починають працювати
Ведучий 2: Поки вони виконують практичне завдання ми пригадаємо теоретичний матеріал цих програм перша програма текстовий редактор. Кожна правильна відповідь 1 бал.
Текстовий редактор
Журі оцінює роботи .
Ведучий 1: поки вони підраховують я прочитаю правила поведінки в кабінеті інформатики.
Ось зайшли ми всі до класу,
Інформатика у нас.
Галасує та стрибає
Наш невихований клас.
П’є Миколка зараз «Колу»
І на клаву щедро ллє.
А Іванко у розетці
Щось там гвоздиком довбе.
Не сиджу і я без діла –
Викрутку свою узяв
І системний блок швиденько
На частинки розібрав.
- Зараз ми також переглянемо відео презентацію «Я і мій комп’ютер» .
Флешку з вірусами хутко
Мій товариш підключив
І програми всі у компі
За хвилину замочив.
І тепер у нашім класі
Вчитель інформатики
То словами, то на пальцях
Нам будує графіки.
Без компів нам на уроці
Стало дуже сумно.
Виконуйте всі правила,
Поводьтеся розумно
Ведучий 2: А тепер «КОНКУРС капітанів»
Просимо на сцену капітанів команд. Зараз ми задамо вам кілька запитань кожному по черзі ви повинні правильно дати відповідь, яка принесе вашій команді 1 бал.
Ведучий_2.
Ведучий 2: Наступний конкурс «Розгадай кросворд». Як тільки одна команда справилась, конкурс закінчується.
Командам роздають листки з кросвордом. Кожна починає працювати за своїм столом.
|
|
|
|
|
Б |
І |
Т |
|
|
|
|
|
|
1. Наука, що вивчає інформацію та ЕОМ |
|
|
|
|
П |
Р |
И |
Н |
Т |
Е |
Р |
|
|
|
|
2. Найменша одиниця інформації |
|
|
|
|
|
|
|
Ф |
|
|
|
|
|
|
|
3. Пристрій виведення |
|
|
|
|
|
П |
Р |
О |
Ц |
Е |
С |
О |
Р |
|
|
4. Мозок комп'ютера |
|
|
|
|
|
|
|
Р |
|
|
|
|
|
|
|
5. Найпоширеніший вид принтера |
|
|
|
|
|
|
|
М |
|
|
|
|
|
|
|
6. Назва жорсткого диска |
|
|
|
|
|
|
Л |
А |
З |
Е |
Р |
Н |
И |
Й |
|
7. Пристрій введення |
|
В |
І |
Н |
Ч |
Е |
С |
Т |
Е |
Р |
|
|
|
|
|
8. Вид пам'яті ПК |
|
|
|
|
|
|
М |
И |
Ш |
А |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
К |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
О |
П |
Е |
Р |
А |
Т |
И |
В |
Н |
А |
|
|
|
|
Ведучий 1: Тим часом одна команда справилась з кросвордом, і всі здають свої листки журі.
Ведучий 2: Ми попросимо журі підбити підсумки цього конкурсу. За кожне відгадане слово – 0,5 бала.
Ведучий 1: Запросимо дітей, які працювали за комп’ютерами.
Ведучий 1: А тепер настав час подивитися на екрані роботи наших художників та дизайнерів.
На екрані з’являється по черзі роботи учасників від різних команд:
малюнок «Букет любій мамі», створений в графічному редакторі PAINT
грамота для переможця цього турніру, створена в текстовому редакторі WORD
Ведучий 2: Прошу наше журі та глядачів оцінити роботи в діапазоні від 1 до 3 балів.
Ведучий 1: Слово журі.
Ведучий 2: Нарешті дочекались! Найвеселіший конкурс – бліц-турнір. Правила прості – хто знає відповідь, той піднімає флажок. За викрики командам знімається 1 бал. За кожну правильну відповідь ви отримуєте по 1 балу.
Ведучий 1:
1)газети ; 2) інформація; 3)новини; 4) журнали.
1) 3; 2) 4; 3) 5; 4) 6.
1) введення ; 2) виведення; 3)переведення; 4) копіювання.
1) вірус ; 2) фільм; 3);файл ; 4) диск.
1) формат; 2)архіватор; 3)транслятор; 4)компілятор.
1) 1952р ; 2) 1953р; 3)1954р; 4)1951р. .
1) противірусом; 2) вірусованою; 3)антивірусною; 4)антисептичною.
1) Г.Лейбніц; 2) Б. Паскаль; 3)Н.Вірт; 4) Ч.Бебідж.
1) текстовий блокнот ; 2)текстовий редактор; 3) текстовий конструктор; 4) текстовий майстер.
1)алгоритм ; 2) програма; 3)схема; 4) рецепт.
1) пандемія; 2)вірус; 3) хвороба; 4) епідемія.
1) Linux ; 2) Dejnix; 3)Android; 4) Unix.
робочий стіл ; 2) робоча область; 3)заставка; 4) оформлення
Ведучий 2: Ну а поки журі рахує, то я розповім вам щось цікавеньке:
Конкурс вболівальників.
Ведучий 1. А зараз конкурс вболівальників їм ми підготували загадки одна правильна відповідь принеса 1 бал команді за яку ви вболіваєте.
1. Якщо треба знову й знову
Вести з комп'ютером розмову,
Є помічник — «тваринка» в нас,
Що допоможе нам всяк час. (Миша.)
2. Ця всесвітня мережа
Стільки знає — просто жах!
З нею вчись ти працювати —
Теж багато будеш знати. (Інтернет.)
3. Хто хоче щось запам'ятати —
В блокнот свій може записати.
Комп'ютер теж немов блокнот —
Не має з пам'яттю турбот.
А як називають комп'ютер-блокнот? (Ноут-бук.)
5. Про нього знаємо ми нині:
З ним справу мають в медицині.
Біолог з ним теж справу має,
А комп'ютер від нього страждає. (Вірус.)
7. 3 ним справу має архітектор,
З ним справу має будівельник.
Хто за комп'ютером працює,
До нього теж давно вже звик.
Скажіть, про що іде тут мова —
Назвіть одне англійське слово. (Windows.)
8. В 1кг— 1000 г,
В 1км — 1000 м.
А скільки байтів у 1 кілобайті? (210 = 1024.)
Ведучий2: Добре молодці допомогли своїм друзям. А зараз ми послухаємо ще одну жартівливу сценку «Мама за комп’ютером».
Ведучий 2. До вашої уваги відео презентація на тему «30 українських шкіл перейшли на планшети замість книжок.»
Ведучий 1: Ну а тепер журі підведе підсумки нашого турніру. Слово журі. Нагородження переможців
|
|
|
|
|
|
І |
|
|
|
|
|
|
|
1. Наука, що вивчає інформацію та ЕОМ |
|
|
|
|
|
|
|
Н |
|
|
|
|
|
|
|
2. Найменша одиниця інформації |
|
|
|
|
|
|
|
Ф |
|
|
|
|
|
|
|
3. Пристрій виведення |
|
|
|
|
|
|
|
О |
|
|
|
|
|
|
|
4. Мозок комп'ютера |
|
|
|
|
|
|
|
Р |
|
|
|
|
|
|
|
5. Найпоширеніший вид принтера |
|
|
|
|
|
|
|
М |
|
|
|
|
|
|
|
6. Назва жорсткого диска |
|
|
|
|
|
|
|
А |
|
|
|
|
|
|
|
7. Пристрій введення |
|
|
|
|
|
|
|
Т |
|
|
|
|
|
|
|
8. Вид пам'яті ПК |
|
|
|
|
|
|
|
И |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
К |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
А |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
К |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
А |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
І |
|
|
|
|
|
|
|
1. Наука, що вивчає інформацію та ЕОМ |
|
|
|
|
|
|
|
Н |
|
|
|
|
|
|
|
2. Найменша одиниця інформації |
|
|
|
|
|
|
|
Ф |
|
|
|
|
|
|
|
3. Пристрій виведення |
|
|
|
|
|
|
|
О |
|
|
|
|
|
|
|
4. Мозок комп'ютера |
|
|
|
|
|
|
|
Р |
|
|
|
|
|
|
|
5. Найпоширеніший вид принтера |
|
|
|
|
|
|
|
М |
|
|
|
|
|
|
|
6. Назва жорсткого диска |
|
|
|
|
|
|
|
А |
|
|
|
|
|
|
|
7. Пристрій введення |
|
|
|
|
|
|
|
Т |
|
|
|
|
|
|
|
8. Вид пам'яті ПК |
|
|
|
|
|
|
|
И |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
К |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
А |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
К |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
А |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Клавіатура
Монітор
Колонки
Мікрофон
Принтер
Сканер
ВІДОМІСТЬ БАЛІВ |
||||
|
КОНКУРС |
БАЛИ |
1 |
2 |
1 |
ПРИВІТАННЯ |
5 |
|
|
2 |
ПИТАННЯ |
1 - 0,5 |
|
|
3 |
АНЕКДОТИ |
1 |
|
|
4 |
ЛІНГВІСТИ |
0,5 |
|
|
5 |
ПАНТОМІМА |
1 |
|
|
6 |
КАПІТАНИ |
1 |
|
|
7 |
КРОСВОРД |
0,5 |
|
|
8 |
БУКЕТ МАМІ |
3,2,1 |
|
|
9 |
ГРАМОТА |
3,2,1 |
|
|
10 |
БЛІЦ-ТУРНІР |
1 |
|
|
11 |
Конкурс вболівальників |
1 |
|
|
|
|
РЕЗУЛЬТАТ |
|
|
1