Позакласний захід з інформатики "Година коду"

Про матеріал

Гра-змагання з кодування. Учні знайомляться з програмою Blockly Games - серією навчальних ігор, які навчають програмуванню. Візуальна мова програмування Google Blockly дозволяє створювати програми взагалі без введення будь-яких символів або тексту.

Перегляд файлу

Навчальна гра з програмування «Година коду» в 9 класі

Мета: вдосконалення навчальних,  комунікативних навичок; формування пізнавального інтересу, позитивної мотивації навчання; опрацювати вміння співробітничати під час виконання спільної роботи;  розвиток логічного мислення здобувачів освіти.

Обладнання: комп’ютери, презентація, картки

Форма проведення: гра-змагання на сайті https://hourofcode.com/blocklygames

Місце проведення: кабінет інформатики

План проведення

І. Організаційний момент.

Педагогічна мета: перемкнути учнів на позакласну діяльність, викликати інтерес до неї, позитивні емоції.

Доброго дня, шановні гості, любі учні! Вітаю вас всіх в кабінеті інформатики.  З 7 по 13 грудня цього року у світі проходить захід з популяризації вивчення інформатики - Година коду, долучитися до якого можуть і українські школи. У першу чергу Година коду спрямована на те, щоб навчати програмуванню дітей. Технології розвиваються дуже стрімко, і в майбутньому програмування буде таким же звичним, як знання української, англійської чи будь-якої іншої мови... Сьогодні ми з вами приєднаємось до всесвітнього заходу Hour of Code.

ІІ. Вступна частина.

Педагогічна мета: активізувати учнів, підготувати їх до роботи.

Google Blockly - кандидат №1 на роль основної мови програмування для Четвертої Промислової Революції. Нова візуальна мова програмування Google Blockly дозволяє створювати програми взагалі без введення будь-яких символів або тексту. Розробка здійснюється з широкого набору типових лего-блоків, логічна композиція і з'єднання яких дозволяє реалізовувати задану алгоритмічну функціональність програми.  Технічно саме цю візуальну мову реалізовано на JavaScript і дозволяє складати візуальні програми прямо в браузері, просто перетягуючи і компонуючи в логічні ланцюжки функціональні блоки, після чого така програма може бути скомпільована в більш традиційний мову перекладу, таку як  Python. А доки Blockly ще знаходиться в режимі технологічного прев’ю, ми з вами навчимося на неї кодувати, а щоб цей процес був цікавішим, влаштуємо змагання. Blockly Games - це серія навчальних ігор, які навчають програмуванню.

Сьогоднішнє змагання буде оцінювати журі до складу якого ввійшли: ___________________________ Привітаймо наше журі оплесками. Журі представлене, учасники готові?

Отже, умови змагання. Командам необхідно за певний час пройти навчальні  ігри Blockly, кожен рівень кожної гри оцінюється в 1 бал, чим більше за визначений час ви пройдете рівнів – тім більше балів зможете заробити за кожну гру. Команда, що набере найбільшу кількість балів оголошується переможцем, та отримує звання юних програмістів та сертифікат.  

ІІІ. Основна частина.

Педагогічна мета: реалізація основної ідеї заходу.

Команди займайте свої місця біля комп’ютерів. Ми з повним правом можемо розпочати перший конкурс, учасниками якого будуть усі члени команди.

1. Головоломка - це короткий вступ до форм Блоклі та того, як блоки з’єднуються між собою. Час для роботи – 1 хвилина.

Час закінчився. Кожен гравець, який все правильно виконав – отримає 1 бал для команди. Перевіримо. Команда … отримує ___ балів,  команда … - ___ балів.

2. Після таких результатів дуже впевнено розпочинаємо другу гру – Лабіринт. Лабіринт - це ознайомлення з циклами та умовами. Починається просто, але кожен рівень складніший за попередній. І пройти його може лише капітан команди, бо лише капітан гарно розбираються у картах і вміє користуватися компасом. Дякую. На виконання – 4 хвилини. Час пішов.

Поки представники від команд працюють за комп’ютерами, усі інші отримають завдання «Мережа», правильне виконання якого дозволить кожній команді отримати 1 додатковий бал. Уважно прочитайте інструкцію.

Команди кожна за своїм столом на папері складають мережу будинків.

Час закінчився. Гравці, запишіть результати своєї роботи у звіт. Передайте звіт журі.

На екрані з’являється правильне рішення завдання «Мережа». Журі вносить результати конкурсу у відомість.

Просимо журі оголосити результати конкурсу.

3. Наступна гра - Пташка. Птах - це глибоке занурення в умови. Керування потоком досліджується у все більш складних умовах. Але ця вправа розвиває здатність досягати мети за будь-яких умов. На полювання зазвичай не ходять в одиночку, тому запрошуємо 2х гравців від команди. На виконання – 4 хвилини. Час пішов.

Інші члени команди не сумуйте, для вас теж є завдання, рішення якого допоможе отримати додаткові бали. Вам необхідно знайти усі мови програмування у хмарі слів. Виграє та команда, що знайде правильну відповідь. Оцінюється конкурс: 1 бал.

Команди кожна за своїм столом на папері складають список слів.

Час закінчився. Гравці, запишіть результати своєї роботи у звіт. Передайте звіт журі.

Журі вносить результати конкурсу у відомість.

Просимо журі оголосити результати конкурсів та загальне положення команд.

4. Четверта гра – Черепаха. Черепаха - це глибоке занурення в петлі. Використовуйте вкладені петлі, щоб намалювати малюнок. Потім опублікуйте своє мистецтво, щоб світ побачив. Хто в команді найкращий художник? Запрошуємо 1 гравця. На виконання – 5 хвилин. Час пішов.

 Учасники сідають за комп’ютери та починають працювати

Поки представники від команд працюють за комп’ютерами, інші теж отримують додаткове завдання. Усі знають, що комп’ютери не можуть «бачити» картинки. Зображення потрібно перетворити на цифри - процес, який називається кодуванням, щоб комп’ютер їх розпізнав. Розкодуйте послання, що передав для вас комп’ютер, за кожний малюнок – 1 додатковий бал.

Час закінчився. Гравці, запишіть результати своєї роботи у звіт. Передайте звіт журі.

На екрані з’являється правильне рішення завдання. Журі вносить результати конкурсу у відомість.

Просимо журі оголосити результати конкурсів та загальне положення команд.

5. П’ята гра  - Фільм та Музика.  Фільм - це вступ до математичних рівнянь. Використовуйте математику для анімації фільму. Музика - це вступ до функцій. Використовуйте функції для складання музики. Це дуже складні завдання, тому від кожної команди нам знадобиться сценарист і режисер для фільму. Будь ласка по 2 гравця сідають за комп’ютери.  Звичайно для фільму пишуть музику, тому від кожної команди композитор і звукорежисер відправляються розв’язувати цю складну задачу.  На виконання – 10 хвилин. Час пішов.

А щоб глядачі не сумували, ми з ними будемо розгадувати ребуси. Члени команд, що залишилися за столами, можуть заробити додатковий бал за кожний відгаданий ребус, правильну відповідь напишіть на відповідних картках та передайте журі.

Час закінчився. Гравці, запишіть результати своєї роботи у звіт. Передайте звіт журі.

На екрані з’являється правильне рішення завдання. Журі вносить результати конкурсу у відомість.

Ну а поки журі рахує, то я покажу вам щось цікавеньке.

Google часто створює спеціальні логотипи під назвою Google Doodles для святкування свят та важливих людей, місць та подій.

Є команда, яка створює Google Doodles. Ця команда - це поєднання художників та програмістів, яких називають Doodlers. За цим посиланням ви можете стати художником і програмістом для власного спеціального логотипу. Ви можете відсвяткувати справжнє або вигадане свято, як день морозива. Або шануйте життя відомої людини. Ви навіть можете виділити свої улюблені захоплення та інтереси, такі як спорт чи заняття. Під час створення ви можете дізнатися про концепції інформатики, які Doodlers використовують щодня, такі як події, послідовність та цикли. Ви зможете розробляти та анімувати свій логотип за допомогою веб-сайту Scratch. Давайте спробуємо. https://scratch.mit.edu/projects/177224273/editor

IV. Заключна частина.

Педагогічна мета: настроїти учнів на практичне застосування придбаного досвіду в їхньому позашкільному житті й визначити, наскільки вдалося реалізувати ідею заняття.

Тепер журі підведе підсумки нашого змаганню. Просимо журі оголосити результати конкурсів та загальне положення команд. Слово журі. Нагородження переможців.

Навички інформатики допомагають учням та студентам співпрацювати, створювати та робити майже кожну тему більш актуальною. Blockly Games, створені для самостійного розвитку. Весь код з відкритим вихідним кодом, тобто безкоштовний та настроюваний відповідно до ваших потреб. Blockly Games заохочує розвиток програмістів завтрашнього дня. Бажаю вам успіхів та натхнення у подальшому навчанні!

Використана література:

https://blocklydemo.appspot.com/static/demos/code/index.html?lang=uk

https://atep.kpi.ua/post-32/

https://blockly.games/puzzle?lang=uk

Середня оцінка розробки
Структурованість
1.0
Оригінальність викладу
1.0
Відповідність темі
1.0
Загальна:
1.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ажнюк Тарас
    Загальна:
    1.0
    Структурованість
    1.0
    Оригінальність викладу
    1.0
    Відповідність темі
    1.0
docx
До підручника
Інформатика (підручник для класів із поглибленим вивченням інформатики) 9 клас (Руденко В.Д., Речич Н.В., Потієнко В.О.)
Додано
20 січня 2021
Переглядів
1434
Оцінка розробки
1.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку