Позакласний захід з математики для 5 класу "Математичний експрес"

Про матеріал
МЕТА ПРОВЕДЕННЯ: розвиток логічного мислення, пам’яті, творчих здібностей, інтересу до математики, поглиблення знань з предмету
Перегляд файлу

 

Сценарій позакласного заходу з математики для 5 класу

 

ТЕМА: «МАТЕМАТИЧНИЙ ЕКСПРЕС»

МЕТА ПРОВЕДЕННЯ: розвиток логічного мислення, пам’яті, творчих

здібностей, інтересу до математики, поглиблення    знань з предмету

ОФОРМЛЕННЯ: плакати з висловами про математику, малюнки, кросворди,

   математичні ланцюжки.

ПІДГОТОВКА: У грі беруть участь шість  команд по п'ять  чоловік.

Для проведення гри готуються картки із завданнями (питання підбираються відповідно до програми математики), чисті  листи паперу і фломастери для виконання завдань (або відповіді на питання пишуться на картках із завданнями), кольорові картки

 

ХІД ГРИ

І. СТАНЦІЯ «КМІТЛИВА»

(учні сидять за столами в групах по 5 чоловік)

Виходить ведучий.

Добрий день. Сьогодні ми розпочинаємо гру «Математичний експрес»

 

Святковий цей зал хай вас всіх об’єднає,

В змаганнях він нині ареною стане.
Хай будуть веселі обличчя у всіх.
Девіз гри «Експрес»— це радість і сміх.

 

Для того, щоб знати на якій станції ми знаходимося, треба розв’язати кросворд.

 

 

 

 

2

 

 

5

6

 

8

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Фігура, утворена двома променями, що виходять з однієї точки
  2. Лінія, що не має ні початку , ні кінця.
  3. Результат віднімання.
  4. Цариця всіх наук.
  5. Буває одноцифрове, буває багатоцифрове.
  6. Містить 60 хвилин.

 

  1. Частина прямої, обмежена двома точками.
  2. Результат додавання.

Ведучий: Перший тур ми починаєм|зачин

      Переможців упізнаєм|дізнаємося|.

     Тут загадки і шаради.

     За розгадку всім по фішці|нагороди|.

 

1.РОЗМИНКА.

(за кожну правильну відповідь команда отримує фішку)

 

 

1.1. Раз, два, три, чотири, п’ять - вийшов зайчик погулять, лап у зайця

рівно… (не п'ять, а чотири)

1.2. Ходить між нами така молва: шість мінус три получается. (не два, а три)

1.3. Говорив учитель Ирі, що два більше, ніж... (один, а не чотирі)

1.4. Менше в десять раз, ніж метр, всім відомо… (дециметр)

1.5. Ти на пташку подивись: лап у птаха рівно . (дві, а не три)

1.6. У мене є собачка в хаті, у неї хвостів аж|…(один, а не шість)

1.7. Біля дошки говорив, що кінців у палки… (дві, а не три)

1.8. Відмінник зошитом своїм гордиться: унизу, під диктантом, стоїть… (не одиниця, а п'ять)

1.9. На уроках будешь спать, у щоденник буде|одержуватимеш|. (два, а не п'ять)

1.10.Ось|от| п'ять ягідок в траві. З'їв одну, лишилось -. (не дві, а чотири)

1.11.Ми рахуєм дірки в сирі: три плюс дві – всього. (п'ять, а не чотири).

 

2.КОНКУРС  ЗІ  СКЛЯНКАМИ

 

2.1. На  столі  приготовано  шість  склянок – три  порожніх|пустих|  і  три  наповнених  водою. Питання.  Як  зробити  так, щоб  порожні|пусті|  і  наповнені  склянки  чергувалися. Брати  в  руки  склянку   можна  тільки один раз.

 

 

 

3. КОНКУРС «ХТО ШВИДШЕ?»

 

3.1. У якому гаманці більше грошей? Хто швидше

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\Tov_gambig.jpg    C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\Tov_gambig.jpg

рисунок 1                                                           рисунок 2

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\Tov_gambig.jpg     рисунок 3

3.2. Слоненя грало в кільця  .

Скільки очок він набрав?  (100 очок.)

 

3.3. Допоможіть спортсмену знайти такий шлях, щоб сума всіх чисел від

старту до фінішу дорівнювала 20

 

 

 

3.4. КОНКУРС «РОЗУМНИК»

1.Пасажир таксі їхав в село. По дорозі він зустрів 5 вантажівок і 3 автомашини. Скільки всього машин їхало в село? (1).            

2.Кришка столу має 4 кути|кутки|. Один з них відпиляли. Скільки кутів|кутків| стало? (5)

3.У одній сім'ї в|у| кожного з трьох братів є сестра. Скільки дітей в сім'ї?    ( 4)

4.Півень, стоячи на одній нозі, важить 5 кг Скільки він важитиме, якщо встане на дві ноги?  ( 5)

5.Шоколадка коштує 10 р. І ще половину шоколадки. Скільки коштує шоколадка?  ( 20)

6.Є дві сковорідки. На кожній поміщається один млинець. Треба посмажити три млинці з двох сторін. Кожна сторона смажиться 1 хв. За який найменший час

можна це зробити?( 3)

7.Двоє грали в шахи 4 години. Скільки часу грав кожний? ( 4 години)

8.Що легше: пуд вати або пуд заліза? ( однаково)

9.Супутник Землі робить одне обертання навколо Землі за 1 годину 40 хвилин,а друге за 100 хвилин. Як таке могло статися? ( 1год40хв=100хв

10.Автор підручника з математики, за яким ви навчаєтеся. (А.Г.Мерзляк)

 

11.Яку геометричну фігуру вивчає покарана дитина? (Кут)

12.Назвіть 5 днів підряд, не називаючи ні днів тижня, ні чисел, ні місяців. (Позавчора, вчора, сьогодні і т.д.)

13.Горіло 5 свічок, дві згасли|погасали|. Скільки свічок залишилося? (2)

14.Скільки вийде десятків, якщо два десятки помножити на два десятки? (40 десятків).

15. Прилад для вимірювання кутів|кутків|? (транспортир)

16.Йшли дві матері з|із| дочками, та бабуся з|із| внучкою, знайшли півтора пироги. Скільки пирогів дісталося кожній? (Півпирога).

17. Скажіть, скільки в кімнаті кішок, якщо в кожному з чотирьох кутів|кутків| сидить по кішці, проти|супроти| кожної кішки сидить по три кішки і на хвості у кожної кішки – ще по кішці? (4 кішки).

18.Над рікой летіли птахи: голуб, щука, дві синиці, два стригучи і п'ять угрів. Скільки птахів тут усіх? Ти скоріше порахуй !(5 птахів)

19.Дід, баба, внучка, Жучка, кішка, і мишка тягнули-тягнули ріпку і нарешті|урешті| витягнули. Скільки очей побачили ріпку. (12)

20. Два батька|отця| і два сини зловили 3 зайці, причому кожному з них дісталося по одному зайцю. Як це могло статися?  (Їх було троє|три|: дідусь, його син і внук|онук|)

21. Коваль підкував трійку коней. Скільки підков йому припало зробити.(12)

22. Настав|наступив| довгоочікуваний| грудень. Погода була чудова. У нас в саду спочатку зацвіли дві сливи, а потім три яблуні. Скільки дерев зацвіло? (Ніскільки|аніскільки|, в грудні дерева не квітнуть.)

23. Біля їдальні, де обідали лижники, було увіткнено 20 лиж і 20 палиць. Скільки лижників ходило в похід. (10)

24. Скільки років рибалив старик з|із| «Казки про рибака|рибалку| і рибку», перш ніж він зловив | рибку? (30 років і 3 роки)

25. Скільки персонажів в сказці «Курочка Ряба» (4)

 

 

А  тепер ми дізнаємося де знаходиться наступна станція. Для цього заповнимо математичний ланцюжок

А як же називається наступна станція? А про це ми дізнаємося, розв’язавши кросворд.

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

2

 

 

 

6

 

 

 

 

 

4

5

 

 

 

1

 

3

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Прилад  з ціною поділки

2. Чотирикутник у якого всі сторони і всі кути рівні.

3. 60 секунд

4. Один із компонентів віднімання.

5. Результат ділення.

6. На один менше, ніж один.

7. 5(х + 7 ) + 25.

8. Без кінця і без початку

 

 

Отже ми переходимо до 9 кабінету і наступна станція називається «Шахматна»

ІІ. СТАНЦІЯ «ШАХМАТНА»

 

Ведучий:

 

   Тур другий починаємо

Хай гумор на хвилях злітає дзвінких,
І сміх щиросердний єднає усіх!
Зловіть сьогодні рибку золоту удачі,
Вона вам допоможе розв'язати задачі

 

2.1.Кожна команда отримує пакет з пазлами. Необхідно з цих пазлів зібрати шахматну дошку.

 

 

 

 

 

 

 

      

 

 

 

2.2.  Математичне лото

 а) картки із завданнями

Розв’язати  рівняння

( x  +  29 )  -  35  =  5

У  одному  ящику  62 кг  яблук,  що  на  18 кг  більше,  ніж  в  другому.  Скільки  кілограмів  яблук  в  другому  ящику.

 

Периметр  трикутника  МКР  дорівнює  59 см.  Сторона  МК  дорівнює  24 см,  сторона  КР  на  6 см  менше  сторони  МК.  Знайдіть  довжину  сторони  МР.

 

 

 

обчисліть,  вибираючи  зручний  порядок|лад|  дій

   ( 964 + 479 ) – 264.

 

Знайти довжину ламаної , що складається з 5 ланок, якщо її перша ланка дорівнює 1 см, а кожна наступна вдвічі більша за попередню. 

Знайдіть значення виразу 4256:76 + 48 • 36.

 

 б) картки з відповідями з однієї сторони пазлів, а з другої при складанні отримуємо рисунок.

11

106

 

17

 

1179

 

31 см

 

1784

 

Рисунки:

     

   

 

А  тепер ми дізнаємося де знаходиться наступна станція. Для цього заповнимо математичний ланцюжок

А як же називається наступна станція? А про це ми дізнаємося, розв’язавши кросворд.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Вираз (х – 124) + 316 = 900 називається …
  2. Одиниця вимірювання кутів.
  3. Частина прямої, що має початок, але не має кінця.
  4. Один з компонентів додавання.
  5. Трикутник, у якого дві сторони рівні .
  6. Що таке відстань?


 

 

 

 

 

Ведучий:

Отже ми знаємо, що наступна станція знаходиться в комп’ютерному класі, кабінеті № 19 і називається наша станція «Ігрова»

 

ІІІ. СТАНЦІЯ «ІГРОВА»

Третій тур  хай|нехай| всякий|усякий| знає

Хто ж з вас краще| вичисляє!

Тест, задачки - всі  цікав

 Ви ж отримуйте медалі!

 

(Учні працюють з комп’ютером. Ігри-тести в Ехcеl)

 

 

 

Ведучий:

І знову пропоную вам знайти наступну станцію, в якому кабінеті та її назву.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Довжина всіх сторін многокутника.
  2. Сьомий день тижня.
  3. Без них не можна.
  4. Одна із сторін прямокутника.
  5. Буває замкнена і незамкнена.
  6. Який клас сьогодні грає.
  7. Триває 45 хвилин.
  8. Р = 2(а + b).

 

 

 

 

 

ІV. СТАНЦІЯ «ПІЗНАЙКО»

Ведучий:

Четвертий тур веселим стане

Мову рідну ми згадаєм

Хто не знає, той програє

Ну а всім цікаво стане

 

4.1. Перше завдання полягає в тому, хто з вас більше за одну хвилину запише прислів’я, яке містить число. Наприклад  «Один  у полі не воїн» …

 

4.2. Друге завдання полягає в тому, щоб по черзі команди називали казку у назві якої зустрічається число. Повторювати назву не можна. Команда, яка не зможе назвати казку вибуває з гри.

 

 

4.3. Третє завдання полягає в тому, щоб із слова, яке знаходиться в конверті утворити якомога більше слів за одну хвилину.

 

Ведучий:

 

Всі ви  потомилися

     Багато думали, лічили.

      Відпочити вже пора!

       Так у п’ятий тур - ? Там гра ?!

 

Але спочатку визначимо, де знаходиться наступна станція і яка її назва.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Що потрібно знайти за формулою

      S = v · t.

  1. На два менше, ніж два.
  2. Число, що відповідає точці на координатному промені.
  3. Результат множення.
  4. Дія, що позначається крестиком або точкою.
  5. Точка кута з якої виходять два промені.
  6. Кут, який дорівнює 900.
  7. Значення букви, при якому рівняння стає правильною числовою рівністю

V. СТАНЦІЯ «ХУДОЖНИК»

5.1. Перший конкурс.

Запрошуються по одному  представнику від кожної команди.

Намалювати із закритими очима на дошці корову.

 

5.2. Другий конкурс «Хто швидше?»

Запрошуються по одному представнику від кожної команди.  Гра полягає в тому, щоб швидше порахувати за картинкою.

 

 

 

5.3. Третій конкурс.

Запрошуються по одному представнику від кожної команди. Кожному гравцю необхідно одночасно лівою рукою малювати коло, а правою трикутник.

 

5.4. Четвертий конкурс

      Поглянете|подивитеся| на двох їжаків. Скажіть, чим відрізняються ці їжаки? За кожну відмінність|відзнаку| один бал.

 

                 

 

 

 Ведучий:

Я доведу, що протягом цілого року вам майже ніколи вчитися в школі. У році 365 – 366 днів. З|із| них 52 неділі і, принаймні,, 10 інших днів відпочинку тому відпадає 62 дні. Літні і зимові канікули тривають не менше 100 днів. Отже, вже 162 дні. Вночі в школу не ходять, а ночі складають половину року, отже, ще 182 дні відпадає. Залишається 20 днів, але|та| не весь день тривають заняття в школі, а не більше чверті|четвертини| дня, тому ще 15 днів відпадає, залишається всього лише 5 днів. Чи багато чому можна вивчитися?   

 

Ведучий:

 

Ще запитань багато
Вам можна запропонувати,
Та обмежує час —
Є ще домашні уроки у нас.

Ви добре  потрудились,
Як у школі, так і вдома.
На згадку про цю зустріч
Отримайте дипломи! 

 

Ми з вами, сподіваюсь,
Зустрінемось не раз.
На зустрічі приходьте —
Завжди чекаєм вас!

 

Проводиться нагородження переможців гри та її учасників дипломами..

 

doc
Додано
18 січня 2020
Переглядів
1351
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку