Сценарій позакласного заходу на тему : "Математика- цариця наук" являє собою виступ агітбригади старшокласників "Юні математики" . Виступ призначений для перегляду учнями початкових класів.
Виступ агітбригади
«Юні математики»
на тему: «Математика - цариця наук»
ХІД ЗАХОДУ
Учитель: Шановні учні! Коли ви вперше прийшли до школи, то звернули увагу на те,що в вашому розкладі занять є багато предметів: читання, письмо, англійська та російська мови,..І один серед них –це математика, яку ви будете вивчати протягом 11 років. Дехто з Вас вже встиг полюбити цю цікаву науку, а дехто вважає її складною. Для того, щоб ви не вважали математику нудною та складною наукою ми вам пропонуємо поглянути на неї з іншого боку і зануритися в незвичний світ математичних задач, познайомитися з казковими героями, навчитися виконувати фокуси з нашим чарівником. Отже, я сподіваюсь, що після перегляду нашого виступу ви інакше будете сприймати предмет математику. Приємного перегляду!
1-й ведучий.
Увага! Увага!
Послухайте нас!
Цікаву новину
Повідати час.
2-й ведучий.
Увага! Увага!
Не слухайте мимоволі.
Тиждень науки
Відкривається в школi.
1-й ведучий.
Тиждень казковий, незвичний.
А зветься він — математичний.
Хто розум, увагу, винахідливість має,
Нехай у гостi до нас завітає.
2-й ведучий.
А хто ще не встиг
Математику полюбити,
Ми з тим збираємось мiцно дружити.
Бо поведемо всiх по дорозi до знань:
Обчислень, задач, мiркувань.
1-й ведучий. Дiти, а ви дружите з математикою?
2-й ведучий. Як ви думаєте, для чого вона нам потрiбна?
1-й ведучий. Послухайте iсторiю. Вона трапилася з однією дiвчинкою, яка не хотiла вчити математику.
Дiвчинка Оленка математики не знала.
Хоч в школi вона вчилась, та все вiдставала.
Домашні уроки не хотiла писати,
А тільки перерва, то чути:
«Галинка, дай швидше списати».
Не вчила таблиць, правил не вчила,
А все сміялась та хихотіла.
Не вміла додати, помножить не вміла,
Бо з математикою вона не дружила.
Сором було їй іти в магазин,
Бо продавці усі знали,
Що Оленка – ледача, невміла –
Навіть грошей рахувати не вміла.
2-й ведучий. Діти, а з вами такого не бувало?
1-й ведучий. Ой, хтось до нас іде в гості.
(звучить пісня Незнайки)
2-й ведучий: Діти, хто це? Незнайко, ти чому прийшов до нас? Що сталося?
Незнайко: Я почув, що у вас тут свято. Ви прославляєте науку математику. А я хочу сказати, що математика завсім не потрібна. Можна і без неї обійтися.
1-й ведучий:
Діти, а давайте зараз разом з Незнайком переконаємось, чи потрібно вчити математику чи ні.
2-й ведучий. Незнайко, уяви, що тобі терміново треба до магазину. А до магазину можна пройти навпростець або через міст. Навпростець відстань від твого будинку до магазину 30м, а через міст 20м, а потім ще 40м. Який шлях буде коротший?
Незнайко. Звичайно, що через міст, бо там дорога краща, і цікавіше йти.
1-й ведучий. Діти, а як думаєте ви?
2-й ведучий:Бачиш, Незнайку, ти помилився, бо треба було додати числа 20 і 40. І порівняти цю суму з числом 30. А додавати ти не вмієш.
2-й ведучий. Незнайку, а спробуй дати відповіді на такі питання:
Скільки ніг у карася?
Незнайко. Та, звісно , що дві, бо у мене їх також дві.
1-й ведучий. Діти, а як ви думаєте?
2-й ведучий. Скільки крил у поросяти?
Незнайко. У пташки два крила, а у поросяти чотири. Так швидше і вище можна злетіти.
1-й ведучий. Діти, а що на це ви скажете Незнайку?
2-й ведучий. Скільки лап у індика?
Незнайко. Мабуть дві.
1-й ведучий. Діти, а як би ви відповіли на це запитання?
2-й ведучий. Скільки гребенів у гусеняти?
Незнайко. Це я вже точно знаю: один гребінь.
1-й ведучий. Діти, це правда?
Знайко. Бачиш, Незнайку, весь час ти помилявся. А все тому, що не вчиш математику.
2-й ведучий. Незнайку, то ти переконався, що математичні знання дуже всiм необхідні.
Незнайко. Не дуже я й переконався, бо на всi запитання відповідав сам. Нехай тепер діти відповідають, а я послухаю, чи правду вони говорять.
Незнайко: Всі пам’ятають, як я був поетом? Я назбирав цілу колекцію чудових математичних віршів. Слухайте і відповідайте!
Десять яблук мав Данило,
І рум’яних, і красивих
Якщо два із них він з’їсть
То залишиться їх …(8)
Думає вправно твоя голова:
П’ять плюс один, ти отримуєш…(6)
Любить зайченя стрибать
Бо у нього лап аж …(4)
Два апельсини було у Юрка
Татко один ще купив для синка
Довго тепер син не вийде з квартири
Поки всі фрукти не з’їсть всі …(3)
1-й ведучий. Ну що, Незнайку, побачив, що діти на всi запитання дали правильні вiдповідi, а все тому, що вони ходять в школу i вчать математику.
2-й ведучий: Ну що, друже, переконався, що треба вчити математику.
Незнайко. Тепер переконався. Обіцяю, що теж буду i вчити. Я буду старатися.
2-й ведучий. Дiти, до нас знову хтось іде в гостi.
(Звучить музика. На сцену виходить Фокусник)
Шановні діти! А чи вмієте ви показувати фокуси?
Перше завдання,яке я вам пропоную продемонструвати називається
« Пролізь крізь аркуш»
Візьміть аркуш паперу і ножиці. В цьому аркуші слід зробити такий отвір, щоб можна було через нього пролізти.
(Скласти аркуш пополам, зробити розрізи по лінії згину, не доходячи до країв впритул, надрізати з однієї та з другої сторони, як показано на малюнку, і розтягнути утворену стрічку – отримаємо великий отвір, крізь який можна пролізти.)
Ведучий:Дякуємо тобі чарівнику.
Ведучий: А ось ще хтось поспішає до нас. Хто це?
(на сцені з’являється Кіт у чоботях)
Кіт у чоботях: Діти,ви вже знаєте,що математика –це не лище числа, приклади та задачі. А містить в собі математика ще й геометричні фігури. Які фігури вам вже відомі?
А чи знали ви, що з геометричних фігур дуже легко скласти будь-яку тварину. Моє завдання: назвіть будь ласка з яких геометричних фігур складаються наші тваринки.
(Звучать фанфари)
(З’являється Математика — дiвчина у розкiшній, гарнiй сукнi, а на головi — корона).
Ведучий: Хто ти? Ми не пам’ятаємо з якої ти казки?
Я — Математика, всiх наук цариця.
Я ваша вiрна помiчниця
Хоч суворою буваю,
Та усе на свiтi знаю.
Що помножить, як вiднять,
Подiлити як, додать.
У цьому всьому я лад знайду
І не дам потрапити в біду.
Нехай голос мiй далеко лине:
Вивчайте, вивчайте, вивчайте мене!
Я чула всю вашу розмову i вирішила до вас завітати. Приємно, що дiти дуже добре мене знають, i навiть сьогоднi в цьому переконався Незнайко.
Діти, я також вам приготувала цікаві завдання. Давайте разом розгадаємо математичні загадки:
1. Чотири рівні сторони,
Є й кути – прямі вони.
Знають учні всі підряд
Цю фігуру звуть……
(квадрат)
2.Є у кола вірний друг, називається він….. (круг)
3. Ця точка горда і щаслива,
Бо роль у неї особлива: Вона куту назву дає,
Його сторін початком є.
Ця точка для кута єдина
І називається…….
(вершина)
4. По ній довго можна йти
Кінця-краю не знайти.
І початку там нема,
Бо ця лінія….(пряма)
Математика: Молодці,діти! Я сподіваюсь ,що ми переконали вас в тому ,що математика може бути веселою,цікавою.
1-й ведучий:
Все зуміли розв’язати
Про складне й просте сказати
Вміли добре рахувати
І нове в усім пізнати
Так надалі і тримати -
Математику не забувати