Позакласний захід. "Здорове харчування"

Про матеріал
Узагальнити знання учнів про складові компоненти їжі про корисну їжу та її позитивний вплив на збереження і зміцнення здоров’я дорослих і дітей, про основи культури і традиції харчування; викликати інтерес до традиційного харчування українців та прагнення вживати національні страви як засіб збереження і зміцнення здоров’я
Перегляд файлу

МЕТА. Узагальнити знання учнів про складові компоненти їжі про корисну їжу та її позитивний вплив на збереження і зміцнення здоров’я дорослих і дітей, про основи культури і традиції харчування; викликати інтерес до традиційного харчування українців та прагнення вживати національні страви як засіб збереження і зміцнення здоров’я.

Обладнання. Картки зі складовими здоров’я, малюнки, фотографії, вирізки з газет і журналів із зображенням різноманітної їжі та продуктів матеріал для створення колажів, плакат для бігборда, кошик із різними предметами та продуктами, папір, олівці.

 

Учитель. Життя - це багатство, яке дається кожному із нас батьками. І, звичайно, хочеться, щоб воно було красивим і щасливим. А це можливо лише за умови міцного здоров’я. Давайте визначимо основні складові здоров’я.

(На столі лежать малюнки, які характеризують здоров’я. Учні пояснюють значення карток. Метод «Незакінчене речення»: кожен учень свою відповідь розпочинає фразою: «Щоб бути здоровим...»).

 

Складові здоров’я:

  1. Режим дня.
  2. Свіже повітря.
  3. Фізична активність.
  4. Відпочинок.
  5. Правильне харчування.
  6. Відсутність наркотиків, алкоголю і тютюну.
  7. Особиста гігієна.
  8. Екологія.
  9. Медицина.

 

Учитель. Як бачимо, однією зі складових здоров’я є правильне (раціональне) харчування. І сьогодні на виховній годині ми поговоримо саме про це. Навіщо потрібна їжа?

(Виходять ведучі Ігор і Оленка).

Ігор. Всім привіт! Я знаю навіщо потрібна їжа. Навіть коли ти спиш, твоє серце, твої легені, шлунок – всі органи працюють, отже, витрачають енергію.

Оленка. Всім привіт! Я теж знаю у чому користь їжі. Коли ти бігаєш, чи виконуєш якусь роботу, організм витрачає ще більше енергії. Звідки ж її поповнювати? Допомагає їжа.

Ігор. Ти ростеш, а для росту необхідні «будівельні матеріали». Де їх узяти? Знову допоможе їжа.

Оленка. На вулиці величезний мороз, але температура твого тіла залишається майже такою, як і в спеку. Це тому, що в організмі людини частина енергії переходить в теплову. Отже, їжа тебе ще й гріє, дає тепло.

Ігор. То що ж таке їжа, спитаєте ви?

Оленка. Це джерело енергії, тепла, матеріал, з якого будується людське тіло.

Від того, що ми їмо, залежить наше здоров’я!!!

Вчитель. Їжа повинна мати, всі ті речовини, з яких складається ваше тіло. Тому кожній людині треба вживати необхідні білки, жири, вуглеводи, мінеральні солі, вітаміни і воду. І зараз ми з вами з’ясуємо, якими речовинами багаті продукти харчування, які ми вживаємо щодня.

Робота в групах

Клас поділений на групи, кожна група отримує аркуш, на якому написана речовина: білки; жири; вуглеводи; вода і мінеральні солі.

Потрібно скласти колаж із малюнків-продуктів, у яких є запропоновані речовини. Потім один з учасників кожної групи розміщує свою роботу на дошці і захищає її.

1-а група. Без білків людина не зможе існувати. Кожна клітинка нашого тіла містить у собі білки. Щоб наповнити організм білками, потрібно їсти яйця, м'ясо, рибу, молоко, сир. Містяться білки й у картоплі, свіжій капусті, гречаній, рисовій, вівсяній кашах.

2-а група. Жири - це теж частинка вашого тіла. Вона є одним із найголовніших джерел енергії. Це вони дають нам величезну кількість тепла. Найбільш необхідні для організму жири знаходяться у молоці та молочних продуктах (вершковому маслі, сметані, кефірі, йогуртах), а також у яєчному жовтку. Корисна й олія.

3-а група. Вуглеводи знаходяться в продуктах у вигляді цукру та крохмалю. Цукор вживається і сам по собі й у складі цукерок, варення, тістечок. Багато цукру містять мед, фрукти, ягоди та овочі. Крохмаль є в хлібі, борошняних виробах, крупах, картоплі, квасолі.

4-а група. Солі - це мінеральні речовини, які новині бути в їжі кальцій, магній, фосфор, залізо, йод тощо. Вони необхідні для будівництва нашого тіла: кісток, скелета, зубів, м’язів, крові, мозку.

Ці мінеральні речовини можна знайти в молоці, сирі, горосі, хлібі. Щавлі, салаті, м’ясі, рибі, яйцях, капусті, яблуках, груші і суницях. Людині надзвичайно потрібна вода. Вона потрапляє в організм із їжею, і у вигляді напоїв. Шкідливо і коли людина п’є багато води, і коли мало. Тому в усьому повинна бути міра

(Ведуча намагається щось побудувати з овочів та фруктів).

Ігор. Оленко, що ти робиш?

Оленка. Як що, будую будинок. Ось подумай. Для закладання фундаменту використовується цегла, граніт, цемент, великі залізобетонні блоки. На будівництво стін ідуть бетонні блоки або цегла. Поверхи перекривають великими плитами, вставляють вікна, двері, штукатурять, фарбують. Для будівництва необхідно багато різних матеріалів, деталей.

Наша їжа - теж будівельний матеріал. І теж не однакова за своїм складом і значенням для організму.

Ігор. А, знаю-знаю. Для нормального росту і розвитку організму людині особливо потрібні вітаміни. Вони допомагають тілу правильно рости, боротися з хворобами. Якщо в їжі відсутній той, чи інший вітамін, в організмі людини виникають різні важкі захворювання...

Оленка. Зачекай! Зачекай, я вважаю що про вітаміни нам набагато краще розповість шкільна медсестра.

(Виступ шкільної медсестри).

Учень. Здавніх- давен люди розуміли велике значення харчування для здоров’я. Мудреці давнього світу: Гіпократ, Парацельс, присвячували цілі трактати лікувальним властивостям різких видів їжі та розумного її вживанню. Видатний учений Сходу Авіценна вважав їжу джерелом здорової сили. І. Мечников вважав, що люди старіють і помирають через неправильне харчування, а людина, яка харчується раціонально може жити 120-150 років.

Учитель. Головна заповідь здоров’я у нас новина звучати так: «Харчуватися розумно, виявляти свої помилки в харчуванні й усувати їх».

На вулицях міста ми бачимо багато бігбордів з різноманітними рекламами. І я вам пропоную створити сьогодні свій бігборд із назвою «Ваша помилка».

(Учні створюють бігборд на дошці).

Помилка 1. Ми їмо занадто багато. 10% дітей і 30% дорослих мають надмірну вагу.

Помилка 2. Ми їмо занадто жирну їжу. Норма для дорослої людини - 80грам жиру на добу.

Помилка 3. Ми не правильно обираємо їжу. Неповноцінність їжі - наслідок нестачі вітамін: свіжих овочів, фруктів, м’яса, молока, риби, зате їмо багато хліба, картоплі.

Помилка 4. Ми часто п’ємо напої з концентратів, газовану воду.

Помилка 5. Ми неправильно їмо, вживаємо їжу нерегулярно, занадто швидко і великими порціями.

Помилка 6. Ми їмо багато солодощів.

Помилка 7. Ми не правильно готуємо зловживаючи сіллю, смаженим.

Помилка 8. Ми мало знаємо про харчування .

(Оленка тягне велику корзину з різними предметами).

Ведучий. Оленко, що ти знову надумала?

Ведуча. Що, що, грати будемо.

 

Гра «Завжди, іноді, ніколи»

Ведучі по черзі показують продукти всьому класу. Учні за допомогою жестів закінчують речення: «Цей продукт можна їсти...». (Завжди — великий палець правої руки піднімають угору у іноді - відводять у бік, ніколи - опускають униз).

 

Учень. У далекому минулому бажання вразити гостей кількістю страв розвивалось катастрофічно швидко. Імператор Август пригощав гостей 4-6 стравами. Один із Бургундських герцогів довів їх кількість до 30. При дворі англійського короля нерідко подавали 44 страви. Особливо відрізнялися російські бояри, у них звичайне частування складалося з 30-40 змін. Рекорди ставилися на царських банкетах - від 100 до 200 страв. Траплялися і смертельні випадки, тому легко зрозуміти тих, хто був неспроможний з’їсти повний обід.

Вчитель. Щоб у вашому житті не траплялися такі прикрі випадки, запам’ятайте.

(Двоє учнів зачитують основні правила харчування).

 

ОСНОВНІ ПРАВИЛА ХАРЧУВАННЯ.

1 . Їжу слід приймати в один і той самий час, невеликими порціями, не менше трьох разів на день, а при схильності до повноти – 4 – 6 разів.

2. Обов’язково снідай перед тим, як ідеш до школи, вечеряй не пізніше ніж за 2 години до сну.

3. Добовий асортимент харчових продуктів повинен бути різноманітний, але важливо не переїдати.

4. Їж повільно, добре пережовуй.

5. Не жуй на ходу.

6. Не відволікайся від їди розмовами, читанням, грою.

7. З дитинства слід привчати себе не зловживати солодощами.

8. Дуже корисно споживати кисломолочні продукти.

9. Якщо щось із продуктів упало на підлогу, їсти його вже не можна.

Учитель. За тим як ви їсте, можна сказати яка ви людина.

 

Тест «Хто як їсть?»

* Під час читання їсть людина надто раціональна, часто робить декілька справ відразу.

* На ходу їсть людина, яка завжди поспішає і тому недисциплінована погано планує свій час.

* Швидко їсть людина, яка надає переваги прискореному темпу життя, намагається покінчити зі всіма справами, щоб почати нові

* Повільно їсть людина, яка вважає, що задоволення можна і потрібно отримувати від маленьких радощів.

* За розкладом їсть дисциплінована людина, вона звикла берегти свій час.

Вчитель. Діти, сьогодні ми не можемо не згадати мудрість українського народу в прислів’ях, приказках, загадках про їжу. Назвіть українські прислів’я, приказки та загадки про процес приймання їжі.

Значну роль у харчуванні українців відіграють овочі (картопля, капуста, цибуля, помідори, морква, кабачки, редиска, тощо). Із насіння льону, конопель, соняшнику виробляють олію, яка має оздоровче значення. На зиму солять огірки, капусту, помідори.

Важливим харчовим продуктом є молоко й молочнокислі продукти (сметана, масло, сир, кефір, тощо), м’ясо птиці (курей, гусей, качок, індиків) та яйця. Найпоширеною стравою є борщ.

Учитель (підсумовує). Їжа українців відзначається біологічною повноцінністю, тобто має білки, жири, вуглеводи, багато вітамінів, є достатньо калорійною, смачною і привабливою. Обряд прийому їжі об’єднує сім’ю. Українці гостинні і веселі за характером.

Гра «Український борщ»

Учні складають перелік продуктів, із яких вариться український борщ.

Метод «Інтерв’ю»

Ведучі задають питання присутнім вчителям про їхні смакові уподобання.

Ми сьогодні ще раз переконалися, що здоров’я значною мірою залежить від самої людини. (Показ схеми на дошці).

Тільки сама людина має регулювати своє харчування. Це допомагає їй зберегти власне здоров’я на довгі роки.

 

Щоб бути здоровим, у щоденному харчуванні дотримуйтесь таких правил:

 

         Їжте різноманітні продукти.

         Підтримуйте нормальну вагу.

         Обирайте нежирну їжу з низьким вмістом холестерину.

         У своєму раціоні надавайте перевагу овочам, фруктам і крупам.

         Цукор і сіль уживайте помірно.

         Уникайте вживання рафінованої олії, маргаринів та продуктів із їх вмістом (майонез, печиво, чіпси, тістечка та інше), особливо після їх термічної обробки.

         Щодня їжте сирі (не солоні) горіхи (3-5 шт.).

         Вживайте сумісну їжу, яка складається з овочів і продуктів із умістом невеликої кількості білка або крохмалю.

         Між прийомом їжі різних видів має минути не менше: 15 хв. — після фруктів; 1 год. — після крохмалю; 2-3 год. — після білка.

 

docx
Додано
9 лютого
Переглядів
137
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку