Позакласний захід "Життя буває тільки раз..."

Про матеріал

Позакласний захід рекомендований для учнів 9 — 11 класів. Мета - допомогти учням з'ясувати, як зорієнтуватися в сучасному світі, як визначити життєві цінності, як зробити своє життя успішним; розвивати вміння обгрунтовувати власну думку, планувати свою діяльність так, щоб досягти успіху; сприяти вихованню усвідомлення цінностей життя, відповідальності за свої вчинки. Учні працюватимуть в групах, обмінюватимуться запитаннями, методом “мікрофона” висловлюватимуть свої думки, представлятимуть власний проект. По закінченні заходу всі присутні отримають пам'ятку “Ключі до успіху”.


Перегляд файлу

«Життя буває тільки раз...»

Мета: допомогти учням з'ясувати, як зорієнтуватися в сучасному світі, як визначити життєві цінності, як зробити своє життя успішним; розвивати вміння обгрунтовувати власну думку, планувати свою діяльність так, щоб досягти успіху; сприяти вихованню усвідомлення цінностей життя, відповідальності за свої вчинки.

 

Звучить пісня «На березі життя» у виконанні В. Зінкевича

 

Ведучий 1. Доброго дня, шановне товариство.

Ведучий 2. Вітаємо вас у цій залі.

Ведучий 1. Наша зустріч має назву «Життя буває тільки раз...» .І сьогодні ми спробуємо зясувати, як ви орієнтуєтеся в сучасному світі, які життєві цінності сповідуєте, що потрібно вам для того, щоб зробити своє життя успішним.

Ведучий 2. У нас є дві групи, які будуть брати участь в обговоренні запропонованих питань. Але це не значить, що всі інші тільки слухатимуть. Ми сподіваємося на те, що всі присутні візимуть участь у нашому діалозі. Тому прохання до всіх: продумуйте відповіді на питання й беріть участь у нашій розмові. Отже, починаймо.

 

На фоні спокійної музики ведучі продовжують.

 

Ведучий 1. Життя, як мить, єдина мить,

  Махне крилом — і пролетить...

  Але в цю мить, коротку мить,

  Було і сонце, і блакить.

  Я, поки серцем не зачах,

  Вкарбую їх в своїх очах.

  Бо нам дана мить для життя,

  А вічність? — то для забуття.

 

Ведучий 2. Найцінніше, що є у людини — це її життя. Воно дається тільки раз, і кожній своє. Довге чи коротке, неповторне і звичне, радісне і сумне, солодке, як мед, і гарке, немов полин, воно триває лише від народження до смерті. Його не можна прожити двічі.

 

Ведучий 1. Кожен сам вирішує,що вкладати в поняття «життя», «справжнє життя». Це гроші, слава, наукові досягнення, мистецькі творіння, дружба, розуміння потреб інших, турбота про близьких людей. Починається цей нелегкий вибір ще в дитинстві — у період становлення характеру. І триває впродовж усього життя.

 

Ведучий 2. Юність — це пік вашого життя. Зараз ви робите найвеличніше своє відкриття — відкриваєте самих себе.

 

Ведучий 1. Відкриття самого себе — це найпрекрасніше, що може відчути людина. Адже вона розкриває свої реальні, досі незнані можливості. Для цього їй треба себе пізнати, тобто вивчити й змогти оцінити. Це дасть можливість будувати, творити своє «Я».

 

Ведучий 2. Кожна людина є унікальною. І усвідомлення цього допомагає їй творити справжні дива. Ніхто не зможе стати їй на перешкоді в досягненні високої мети.

 

Ведучий 1. Ми пропонуємо вам усім дати відповідь на запитання; «Чому я вважаю себе особливим? Не таким, як усі?»

 

(Метод «Мікрофон». Продавжити речення: «Я особливий у тому...»)

 

Ведучий 2. Життя — це ваша таємниця, проте ви повинні реалізувати себе, свої можливості, пройшовши всі етапи — від молодості до зрілості; залишити спадщину, тобто посадити дерево, збудувати дім, виростити дитину.

 

Ведучий 1. Пошук сенсу життя — проблема складна! Не рідко вона пов'язана з певними невдачами, розчаруваннями в собі і в людях. Але ми повинні керуватися життєвими цінностями.

 

Ведучий 2. І ось перше завдання. Перед вами перелік життєвих цінностей. Розташуйте їх у певному порядку за значимістю у вашому житті. Представник кожної групи обгрунтує, чому саме так ви їх розташували.

 

Життєві цінності: ЗДОРОВ'Я, БАТЬКІВЩИНА, ОСВІТА, ДІТИ, ЩАСТЯ, КОХАННЯ, ЖИТТЄВА МУДРІСТЬ, МАТЕРІАЛЬНО ЗАБЕЗПЕЧЕНЕ ЖИТТЯ, ЦІКАВА РОБОТА, СІМ'Я.

  (Обговорення в групі- 5-7 хв. Презентація — 1-2 хв.)

 

Ведучий 1. А тепер ви, шановні присутні в залі, дайте відповідь на це запитання. Як би ви розташували життєві цінності? Яка цінність є для вас головною?

  (Заслуховуються відповіді)

Усі добре справилися із завданням. Думки у всіх різні — і це прекрасно. Адже кожен має право на власну думку.

 

Звучить спокійна музика

 

Ведучий 2. Питання про сенс життя хвилює кожного, адже воно випливає із природи самої людини. Кожен має усвідомити цінність життя, цінність кожної миті, знайти своє місце і призначення. Адже, на жаль, чимало людей розтрачують життя, живуть так, ніби у них попереду — безмежна вічність: для них нічого не варто згайнувати годину чи день.

 

Ведучий 1. Життя кожної людини безцінне вже само по собі. Було б, звичайно, нерозумно спеціально ризикувати життям лише для того, щоб на повну силу відчути всю його чарівність, його справжній смак і сенс. проте замислитися про сенс життя, коли воно майже все ще попереду, все-таки треба, щоб оцінити по-справжньому те, що ми маємо, і більш дбайливо ставитися до цього безцінного скарбу.

 

Ведучий 2. Ми пропонуємо нашим групам обмін питаннями. Кожна група має право задати іншій два питання (почергово). На обговорення дається 2 хвилини. Відповіда один представник групи. Інші можуть доповнювати, висловлювати власну думку.

 

І гр. - 1 питання. Для чого людина живе на землі?

ІІ гр. - 1 питання. Чи може кожна людина жити так, як вона захоче? Думку               обгрунтуйте.

 

І гр.- 2 питання. Чи хочете ви стати видатними людьми, «зірками»?

 

Ведучий 1. Перш ніж друга група поставить своє запитання, пропоную прослухати таку інформацію.

 

(Звучить музика групи «Квін»)

Я впевнений, що всі ви впізнали голос Фредді Меркьюрі. Пісні групи «Квін» вважають класикою рок-музики. А чи знаєте, що за національністю Фредді Меркьюрі — перс (іранець). Він був дуже талановитим. У 10 років став чемпіоном школи з тенісу. А в 12 — уже став переможцем спортивного кубку з багатьох видів спорту. Захоплювався живописом , дуже гарно малював. У нього було багато талантів. Але над усе він любив співати. Обдарований, працьовитий, він завжди прагнув успіху і досяг його: став всесвітньо відомою зіркою. Проте трапилося невиправне. На вершині своєї слави він помер від зловживання наркотиками.

 

Ведучий 2. Своє запитання ставить друга група.

 

ІІ гр. - 2 питання. Що буде з людиною, якщо вона буде залежать від алкоголю, тютюну, наркотиків?

 

Ведучий 2. Ваші відповіді свідчать про те, що ви орієнтуєтеся в сучасному світі, намагаєтеся знайти правильні шляхи у розв'язанні життєвих проблем.

 

Ведучий 1. Життя — це шанс кожного. Доля прихильна до тих, хто здатний триматися на плаву, навіть потрапляючи у вир.

 

Ведучий 2. Щоб досягти мети в житті, слід вірити в себе. У книзі мудрості Біблії сказано: «Вір у себе, і віра врятує тебе».

 

Ведучий 1. Життя неповторне й у кожного своє. Людина від природи має певні, притаманні тільки їй обдарування, вона наділена розумом, тому здатна творити свою долю. Я звертаюся до всх присутніх. Дайте відповідь на таке запитання: «Що треба людині для того, щоб зробити своє життя успішним?».

 

(Метод «Мікрофон»)

 

Ведучий 2. А зараз пропонуємонашим групам побудувати «сходинки до успіху».

Ви вислухали думку залу, маєте свої думки. У вас є 5 хвилин, щоб розташувати ці «сходинки» у певному порядку. Які кроки повинна зробити людина, щоб досягти успіху? Один представник групи презентує думку всіх.

 

«Сходинки»: УСПІХ, ПРОЦВІТАННЯ У СПРАВАХ, ЧИЯСЬ ПІДТРИМКА, СПІВРОБІТНИЦТВО, ТВОРЧІСТЬ, ВПЕВНЕНІСТЬ, ПЛАНУВАННЯ, ВАЖКА РОБОТА, БАЖАННЯ РОЗВИВАТИ СВІЙ ТАЛАНТ, МРІЯ, МЕТА.

 

(Обговорення. Презентація)

 

(Звучить спокійна музика)

 

Ведучий 1. Життя буває тільки раз.

  Його неможна повторити.

  Життя буває лише раз,

  Але ми маємо прожити

  Його достойно й справедливо,

  А також чесно.

 

Вудучий 2. Життя... Ці миті... Що ще треба?

  Мабуть, творити всім добро.

  Адже життя — це зірка в небі:

  Упала — як і не було.

  Отож живи, не бійся жити,

  Не бійся щирих почуттів.

  Бо так багато ще зробити

  Потрібно в нашому житті!

 

Ведучий 1. Ми говоримо про успішне життя. Кожен з присутніх знає багато прикладів з житті людей, які зробили його успішним. Назвіть, будь ласка, імена людей-сучасників, життя яких, на вашу думку, склалося успішно.

 (Метод «Мікрофон»)

Наші групи підготували спільний проект успішногожиття видатної людини. Надаємо їм слово.

 Учні представляють проект «Найвидатніша людина сучасності —  Мати Тереза)

 

Ведучий 2. Ви добре справилися із завданням. Проект ваш змістовний, цікавий. А поради Матері Терези є актуальними і, я думаю, знадобляться кожному з присутніх.

 

Ведучий 1. А зараз ми пропонуємо вам провести дослід. У нас є «чарівна скринька». Якщо ви заглянете усередину, то побачите, хто — найщасливіша й найуспішніша людина у світі. Кожен з вас буде мати можливість зазирнути в цю скриньку. Але нчого не кажіть, поки кожен з вас туди не загляне.

(Усі по черзі заглідають у скринькі, на дні якої лежить люстерко)

? Так скажіть: хто найщасливіший і найуспішніший?

(Відповідь; МИ (Я) — можна хором)

Так, звичайно. Усі ми — найуспішніші й найщасливіші.

 

Ведучий 2. Життя є дар Божий. Ми повинні берегти цей дар, як святиню. Нехай Господь пошле в серця наші радість, душевний спокій, здоров'я, успіх у добрих справах.

 

(Звучит музика)

 

Ведучий 1. А що життя? Поволі зупиняюсь,

  Дивлюсь на неба зоряні мости

  І без надії вкотре сподіваюсь

  Сама собі на це відповісти.

   А що життя? Дарунок загадковий

   Від забуття закоханих сердець,

   Чи просто так, малюнок випадковий,

   Що залишив сполоханий митець.

 

Ведучий 2. То що ж життя? Листочок поміж вітру

  То десь впаде, то лине в небеса,

  Чи тільки тон великої палітри,

  Що помирає й знову воскреса?

   І ось тепер народжений світанок

   Мені шепнув: «Бувай, моє дитя.»

   І за лишив на гілці наостанок

   Одне питання: «Що воно, життя?»

 

Вчитель. Я дума, що сьогоднішня наша зустріч залишить у ваших душах свій слід. Тож прийміть на згадку пам'ятку «Ключі до успіху».

 

(Учні роздають присутнім пам'ятку «Ключі до успіху»)

 КЛЮЧІ   ДО  УСПІХУ

(ПАМ'ЯТКА)

 

 1. Май справжню мету в житті

 2. Склади свій план досягнення успіху в житті

 3. Виховуй силу волі й завжди прагни знань та успіху

 4. Учися бути працьовитим, старанним,  наполегливим

 5. Будь чесним із собою та з іншими

6. Стався до людей так, як хочеш, щоб вони ставилися до тебе

 7. Будь готовий сказати собі: «Я хочу, я зможу це  зробити»

 8. Будь оптимістом. Завжди думай тільки про гарне

 9. Виріши для себе ніколи не вживати алкоголь,  наркотики,               не палити

 10. Запам'ятай: усе залежить від тебе самого

doc
Додано
30 червня 2018
Переглядів
867
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку