ПРАКТИЧНА РОБОТА. Робота з колекцією корисних копалин

Про матеріал
Урок-практикум Як використовують корисні копалини ПРАКТИЧНА РОБОТА. Робота з колекцією корисних копалин Очікуванні результати: учні розуміють поняття "корисні копалини" та їх значення для сучасного суспільства, що це природні ресурси, які люди використовують у різних сферах життя, здатні ідентифікувати та пояснювати важливість копалин, таких як вугілля, нафта, мінерали, солі тощо, усвідомлюють негативні екологічні наслідки цих процесів та можливі шляхи зменшення впливу, знають, які матеріали використовуються в будівництві та як це впливає на якість житла та інфраструктури.
Перегляд файлу

Урок-практикум

Як використовують корисні копалини

ПРАКТИЧНА РОБОТА.

Робота з колекцією корисних копалин

Очікуванні результати: учні розуміють поняття "корисні копалини" та їх значення для сучасного суспільства, що це природні ресурси, які люди використовують у різних сферах життя, здатні ідентифікувати і пояснювати важливість копалин, таких як вугілля, нафта, мінерали, солі тощо, усвідомлюють негативні екологічні наслідки цих процесів та можливі шляхи зменшення впливу, знають, які матеріали використовуються в будівництві та як це впливає на якість житла і інфраструктури.

Хід роботи

І..Об’єднайтеся у групи (4–5 осіб). Кожна група працює за столом з

колекцією гірських порід та мінералів.

  1. Знайдіть у колекції відомі вам корисні копалини. Опишіть за планом

 

Назва гірської породи

 

 

колір

 

 

наявність блиску

 

 

прозорість

 

 

розчинність у воді

 

 

,твердість,

 

 

використання

 

 

спосіб утворення

 

 

2. Де можна знайти інформацію про породи та мінерали?

3. Розподіліть обрані корисні копалини на три групи за походженням гірських

 порід.

4. Доберіть приклади використання цих копалин у побуті та  господарській діяльності людини.

ІІ.Установіть відповідність між спорудами на світлині та  гірськими породами, які було

використано для їх створення. 

Які природні корисні копалини використовують для будівництва житла?

 

 


 

Дайте відповіді на запитання:

1. Які природні будівельні матеріали ви знаєте?

2. З яких матеріалів можна побудувати частини будинку, позначені на

малюнку цифрами?

3. Які гірські породи можна при цьому використати?

4. Які із цих корисних копалин  видобувають у нашій області? 

 

5. Презентуйте результат роботи групи.

 

Закріплення нових знань і умінь

- Дайте відповіді на тестові питання:

  • 1.Однорідні тіла, які складаються з однієї речовини називають:
  • А) камінням Б) мінералами В)гірськими породами
  • 2.Сполучення кількох мінералів, або скупчення у великій кількості
  • Одного в земній корі називають: А)гір.породами Б)мінералами.
  • 3.Гірські породи за походженням бувають:
  • А) магматичні Б) метаморфічні В)осадові.
  • 4.Гірські породи, що утворились при застиганні магми:
  • А) осадові Б) магматичні В) метаморфічні.
  • 5. Граніти та лабрадорити належать до гірських порід:
  • А) осадових Б)метаморфічних В)магматичних.
  • 6. Гірські породи що утворились під дією повітря, води, живих
  • організмів називають: А)осадовими Б) магматичними
  • В) метаморфічними
  • 7. Гірські породи, що утворились в результаті метаморфізму:
  • А) осадові Б)магматичні В)метаморфічні
  • 8. Мармур належить до гірських порід :
  • А) осадових Б)метаморфічних В)магматичних
  • 9.Вапняк належить до гірських порід:
  • А) осадових Б)магматичних В)метаморфічних
  • 10.Мінерали та гірські породи , які використовує людина називають:
  • А) корисними копалинами Б)мінералами В)камінням
  • 11.Корисні копалини поділяють на групи:
  • А)рудні Б) паливні В) нерудні
  • 12 У земній корі налічується мінералів близько:
  • А)3000 Б)5000 В)1500

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Обговорення результатів роботи груп.

1. Доповідь 1­ї групи. (Граніт твердий, складається з різнокольорових зернинок: рожевих, сірих, жовтих, не має запаху.)

— А чи можемо ми розділити граніт на зернини? (Ні, не можемо, вони міцно з’єднані.)

Рожеві, червоні й сірі зернини у складі граніту — це польовий шпат, білі й жовті — кварц, блискучі — слюда. Граніт складається з декількох речовин, а ці речовини називаються мінералами. Різні гірські породи утворилися з мінералів.

2. Доповідь 2­ї групи. (Кам’яне вугілля тверде, темного кольору, не має запаху, вважаємо, що воно важче за воду, і знаємо з досвіду, що дуже гарно горить, бо спостерігали, коли були в селі.)

— Молодці, але щоб потрапити до наших осель і зробити їх теплими і затишними, вугілля проходить довгий шлях. Видобувають його з­під землі мужні й сильні люди — шахтарі.

3. Доповідь 3­ї групи.

— А як у народі називають нафту? (Чорним золотом, земляним маслом, рідким золотом.)

— А хто знає, якої шкоди може завдати нафта, якщо випадково потрапить на поверхню води? (Якщо у воду потрапила нафта, то на поверхні води утворюється плівка, що не пропускає повітря. Через це гине дуже багато морських мешканців.)

— А де ми можемо спостерігати в побуті подібне явище? (Якщо в чай кинути шматочок масла, то утвориться така плівка.)

— Що можете сказати про природний газ? (Безбарвний, газоподібний.)

4. Узагальнення дослідницької діяльності.

— Ми добре з вами попрацювали в групах, а тепер зробіть висновок: у яких станах можуть перебувати гірські породи? (У твердому, рідкому, газоподібному.)

— Наведіть приклади твердих гірських порід. (Вугілля, граніт, пісок, глина, кухонна сіль.)

— Наведіть приклади рідких і газоподібних гірських порід. (Нафта — рідка, природний газ — газоподібний.)

VІ. Підсумок уроку. Оголошення домашнього завдання.

Отже, ми з вами багато чого навчилися на сьогоднішньому уроці.

Вправа «Портфель»

Уявіть, що в кожного з вас є портфель для нових знань. Що з того, що ви вивчили сьогодні на уроці, ви б поклали в цей портфель ? (Відповіді учнів)

Чого ви навчились на уроці сьогодні?  (Відповіді учнів)

Що ми прагнули зробити? Чи вдалося нам це зробити?

Мені було цікавим на уроці…

 Мене здивував той факт, що…

Як ви можете оцінити свою роботу? (Учні оцінюють свою роботу)

Ваше домашнє завдання:

1.Прочитати сторінки у підручнику (44-46)

2 . Дайте відповіді на запитання підручника (с. 47).

Індивідуальне завдання. Проведіть дослідницький практикум (с. 47).

Підготувати інформацію про корисні копалини.

 

Інтеравтивна вправа «Карусель»

-          Які з гірських порід використовують у будівництві?

-          Якою гірською породою ви пишите на дошці?

-          З якої гірської породи виготовляють грифель олівця?

-          Яку гірську породу додають для смаку в різні страви?

-          З якої гірської породи діти споруджують замки на березі моря?

-          Яку гірську породу, гладеньку, відшліфовану водою, ми бачимо на березі моря?

-          З якою гірської породи роблять посуд?

 

 

Практична робота

-          Візьміть простий олівець. Проведіть ним по листочку. Що ви побачили?

-          Як ви думаєте   чому олівець залишає за собою слід?

(Розповідь учителя)

Олівець пише графітовим стержнем. Графіт – гірська порода, яку знайшли 500 років тому в Англії у шахті.. Залягав графіт великими пластами. Із нього почали виготовляти тонкі загострені на кінці палички,які використовували для письма. Потім було винайдено сучасний олівець. В Україні зосереджені одні з найбільших запасів цих ресурсів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Хомюк Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Чаус Людмила
Додано
4 грудня 2023
Переглядів
1456
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку