Практична робота з української літератури

Про матеріал

Практична робота.

Робота в групах.

(Учні аналізують поезії “Все-все покинуть, до тебе полинуть ”, “Уста говорять: ”Він навіки згинув ”,«Стояла я і слухала весну…», «Хвиля»).

-А зараз,об'єднавшись у групи, з'ясуймо,за допомогою яких поетичних засобів авторка передає свої почуття.

Ідейно – художній аналіз поезій чи поезії

І група – «Все, все покинуть, до тебе полинуть», «Стояла я і слухала весну…»;

ІІ група – «Уста говорять: «Він навіки згинув»!» ,«Хвиля».

Перегляд файлу

Практична  робота

Робота в групах.

(Учні аналізують поезії “Все-все покинуть, до тебе полинуть ”, “Уста говорять: ”Він  навіки згинув ”,«Стояла я і слухала весну…», «Хвиля»).

   зараз,об’єднавшись у  групи, з’ясуймо,за допомогою яких  поетичних  засобів  авторка  передає  свої  почуття.

                       Ідейно – художній  аналіз  поезій  чи  поезії

   І  група – «Все, все  покинуть, до  тебе  полинуть», «Стояла я і                                                    слухала весну…»;

ІІ група – «Уста  говорять: «Він  навіки  згинув»!» ,«Хвиля».

Назва поезії

 

Вид лірики

 

Тема

 

Ідея

 

Художні  засоби

 

Римування, віршовий  розмір

 

Автобіографічні мотиви

 

Враження  від  поезії

 

 

Практична  робота

Назва поезії

«Все, все покинуть,до тебе полинуть…»                                                                                                                                                                                                                                  

Історія написання

Поза збірками;написана 16 листопада 1900р.,уперше опублікована у виданні «Л.Українка. Неопубліковані твори».

Тема

Хвилювання за долю коханого,прагнення допомогти подолати хворобу.

Ідея

Возвеличення жертовного почуття кохання,прагнення розрадити,допомогти,викликати на двобій «злую мару,що тебе забирає» чи навіть померти з коханим.

Жанр

Інтимна лірика

Сюжет

Лірична героїня прагне покинути усе та бути поруч із коханим,що захворів,разом побороти його хворобу-мару.

Композиція

Восьмивірш,що складається з двох катренів.

Форма

Монолог-звертання ліричної героїні до хворого коханого.

Система персонажей, образів,символів

Лірична героїня – сильна духом особистість,що прагне стати опорою для близької людини,милосердна та ніжна.

Образи-символи – «Зламаний квіте» - коханий ліричної героїні,її «згублений світе»; «мара» - хвороба.

Враження від  поезії

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Практична  робота

Назва поезії

«Уста говорять: «Він навіки згинув…»                                                                                                                                                                                                                                  

Історія написання

Поза збірками;написана через місяць після смерті С.Мержинського 07 червня 1901 р. у Кімполунзі.

Тема

Щирість почуттів та глибина туги через утрату коханого.

Ідея

Невмирущість справжнього почуття кохання;пам’ять про близьких,навіть якщо їх уже немає поруч.

Основна думка

Людина живе доти,доки живе пам’ять про неї.

Жанр

Інтимна лірика

Художній метод

Неоромантизм

Сюжет

Лірична героїня серцем вірить у те,що коханий,хоч і загинув фізично,та не покинувши її,його образ,його душа супроводжують її всюди: в піснях,якими вона намагається зарадити горю,і в дружній розмові,і в мріях і навіть уві сні.

Композиція

 Складається з 5 секстин,чотири з яких завершуються епіфорою: «Я тут,я завжди тут,я все з тобою»,що наче цементують переконаність ліричної героїні у справжності власних почуттів,вірності пам’яті померлому коханому.

Форма

Внутрішній монолог

Система персонажей, образів,символів

 

 

Лірична героїня – сильна,вольва особистість,що страждає через утрату коханого,сумує,що почуттям так і не судилося стати взаємними,бо її почуття- «квіти» він так і не зміг за життя зірвати.

Образи-символи

Зорові – уста,сльоза,рука,привиддя.

Слухові – серце(душа),струна=голос,пісня.

Дотикові – поцілунок.

Квіти – почуття.

Враження від  поезії

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Практична  робота

Назва поезії

«Стояла я і слухала весну»                                                                                                                                                                                                                                  

Історія написання

Збірка «Думи і мрії»,цикл «Мелодії»

Тема

Зображення весняного відродження природи,сподівання ліричної героїні на щастя і сум через його недосяжність,через утому від життєвих змагань.

Ідея

Замилування весняним буянням;

возвеличення почуття кохання,що дає людині радість,мрію,надію;уміння ліричної героїні жити в гармонії зі світом природи .

Жанр

Пейзажна лірика

Художній метод

Неоромантизм

Сюжет

Показано гармонію природного оновлення з душевним станом ліричного героя.

Композиція

Восьмивірш,що складається з двох катренів.

Форма

Монолог-спостереження ліричної героїні.

Система персонажей, образів,символів

 

 

Лірична героїня – радісна,мрійлива,сильна й романтична особистість.

Весна – символ молодості,нового життя.

Образ-символ

Зоровий –пробудження природи.

Слуховий – весна співала,шепотіла,говорила.

 

Враження від  поезії

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Практична  робота

Назва поезії

«Хвиля»                                                                                                                                                                                                                                  

Історія написання

Написано 8 грудня 1908 року в Євпаторії.

Тема

Зображення мінливості морської хвилі;хвиля як алегорична картина людського життя.

Ідея

Життєствердження за будь-яких обставин – не втрачаючи оптимізму,уміти бачити в звичайному прекрасне, «розчинятися» в природі.

Жанр

Пейзажна лірика (+ філософська лірика)

Художній метод

Неоромантизм

Сюжет Композиція

I частина – «малюнок» переможного наступу хвилі на прибережне «сухеє баговиння,на розсипане каміння», її удару в берег,утрату сили та зникнення у морі.

II частина – розгорнуте риторичне запитання –міркування ліричної героїні над тим,що чекає на хвилю на дні морському.

Система персонажей, образів,символів

 

 

Лірична героїня – романтична і водночас замислена над долею хвилі (життєвою долею людини,яка завжди має право на вибір – скоритися чи «вступити в бій»).

Образи-символи

Море – символ свободи.

Хвиля – можливість вибору,заклик до руху.

Враження від  поезії

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
15 січня 2018
Переглядів
6055
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку