Практична робота.
Робота в групах.
(Учні аналізують поезії “Все-все покинуть, до тебе полинуть ”, “Уста говорять: ”Він навіки згинув ”,«Стояла я і слухала весну…», «Хвиля»).
-А зараз,об'єднавшись у групи, з'ясуймо,за допомогою яких поетичних засобів авторка передає свої почуття.
Ідейно – художній аналіз поезій чи поезії
І група – «Все, все покинуть, до тебе полинуть», «Стояла я і слухала весну…»;
ІІ група – «Уста говорять: «Він навіки згинув»!» ,«Хвиля».
Практична робота
Робота в групах.
(Учні аналізують поезії “Все-все покинуть, до тебе полинуть ”, “Уста говорять: ”Він навіки згинув ”,«Стояла я і слухала весну…», «Хвиля»).
-А зараз,об’єднавшись у групи, з’ясуймо,за допомогою яких поетичних засобів авторка передає свої почуття.
Ідейно – художній аналіз поезій чи поезії
І група – «Все, все покинуть, до тебе полинуть», «Стояла я і слухала весну…»;
ІІ група – «Уста говорять: «Він навіки згинув»!» ,«Хвиля».
Назва поезії |
|
Вид лірики |
|
Тема |
|
Ідея |
|
Художні засоби |
|
Римування, віршовий розмір |
|
Автобіографічні мотиви |
|
Враження від поезії |
|
Практична робота
Назва поезії |
«Все, все покинуть,до тебе полинуть…» |
Історія написання |
Поза збірками;написана 16 листопада 1900р.,уперше опублікована у виданні «Л.Українка. Неопубліковані твори». |
Тема |
Хвилювання за долю коханого,прагнення допомогти подолати хворобу. |
Ідея |
Возвеличення жертовного почуття кохання,прагнення розрадити,допомогти,викликати на двобій «злую мару,що тебе забирає» чи навіть померти з коханим. |
Жанр |
Інтимна лірика |
Сюжет |
Лірична героїня прагне покинути усе та бути поруч із коханим,що захворів,разом побороти його хворобу-мару. |
Композиція |
Восьмивірш,що складається з двох катренів. |
Форма |
Монолог-звертання ліричної героїні до хворого коханого. |
Система персонажей, образів,символів |
Лірична героїня – сильна духом особистість,що прагне стати опорою для близької людини,милосердна та ніжна. Образи-символи – «Зламаний квіте» - коханий ліричної героїні,її «згублений світе»; «мара» - хвороба. |
Враження від поезії
|
|
Практична робота
Назва поезії |
«Уста говорять: «Він навіки згинув…» |
Історія написання |
Поза збірками;написана через місяць після смерті С.Мержинського 07 червня 1901 р. у Кімполунзі. |
Тема |
Щирість почуттів та глибина туги через утрату коханого. |
Ідея |
Невмирущість справжнього почуття кохання;пам’ять про близьких,навіть якщо їх уже немає поруч. |
Основна думка |
Людина живе доти,доки живе пам’ять про неї. |
Жанр |
Інтимна лірика |
Художній метод |
Неоромантизм |
Сюжет |
Лірична героїня серцем вірить у те,що коханий,хоч і загинув фізично,та не покинувши її,його образ,його душа супроводжують її всюди: в піснях,якими вона намагається зарадити горю,і в дружній розмові,і в мріях і навіть уві сні. |
Композиція |
Складається з 5 секстин,чотири з яких завершуються епіфорою: «Я тут,я завжди тут,я все з тобою»,що наче цементують переконаність ліричної героїні у справжності власних почуттів,вірності пам’яті померлому коханому. |
Форма |
Внутрішній монолог |
Система персонажей, образів,символів
|
Лірична героїня – сильна,вольва особистість,що страждає через утрату коханого,сумує,що почуттям так і не судилося стати взаємними,бо її почуття- «квіти» він так і не зміг за життя зірвати. Образи-символи Зорові – уста,сльоза,рука,привиддя. Слухові – серце(душа),струна=голос,пісня. Дотикові – поцілунок. Квіти – почуття. |
Враження від поезії
|
|
Практична робота
Назва поезії |
«Стояла я і слухала весну» |
Історія написання |
Збірка «Думи і мрії»,цикл «Мелодії» |
Тема |
Зображення весняного відродження природи,сподівання ліричної героїні на щастя і сум через його недосяжність,через утому від життєвих змагань. |
Ідея |
Замилування весняним буянням; возвеличення почуття кохання,що дає людині радість,мрію,надію;уміння ліричної героїні жити в гармонії зі світом природи . |
Жанр |
Пейзажна лірика |
Художній метод |
Неоромантизм |
Сюжет |
Показано гармонію природного оновлення з душевним станом ліричного героя. |
Композиція |
Восьмивірш,що складається з двох катренів. |
Форма |
Монолог-спостереження ліричної героїні. |
Система персонажей, образів,символів
|
Лірична героїня – радісна,мрійлива,сильна й романтична особистість. Весна – символ молодості,нового життя. Образ-символ Зоровий –пробудження природи. Слуховий – весна співала,шепотіла,говорила.
|
Враження від поезії
|
|
Практична робота
Назва поезії |
«Хвиля» |
Історія написання |
Написано 8 грудня 1908 року в Євпаторії. |
Тема |
Зображення мінливості морської хвилі;хвиля як алегорична картина людського життя. |
Ідея |
Життєствердження за будь-яких обставин – не втрачаючи оптимізму,уміти бачити в звичайному прекрасне, «розчинятися» в природі. |
Жанр |
Пейзажна лірика (+ філософська лірика) |
Художній метод |
Неоромантизм |
Сюжет Композиція |
I частина – «малюнок» переможного наступу хвилі на прибережне «сухеє баговиння,на розсипане каміння», її удару в берег,утрату сили та зникнення у морі. II частина – розгорнуте риторичне запитання –міркування ліричної героїні над тим,що чекає на хвилю на дні морському. |
Система персонажей, образів,символів
|
Лірична героїня – романтична і водночас замислена над долею хвилі (життєвою долею людини,яка завжди має право на вибір – скоритися чи «вступити в бій»). Образи-символи Море – символ свободи. Хвиля – можливість вибору,заклик до руху. |
Враження від поезії
|
|