Мета: сформувати поняття про воду як речовину, розчинник, дати поняття розчину, розчинника та розчиненої речовини, поепзати значення води в природі як розчинника.
Практичне заняття №7. Дослідження впливу температури на розчинення цукру й кухонної солі у воді. Підготувала. Вчитель географіїГорбач Я. В.
Номер слайду 2
Мета: сформувати поняття про воду як речовину, розчинник, дати поняття розчину, розчинника та розчиненої речовини, показати значення води в природі як розчинника. Обладнання: 4 склянки, склянка з водою цукор, кухонна сіль, глина, олія.
Номер слайду 3
Експеременти
Номер слайду 4
Дослід №1. В описаних дослідах вода є розчинником, сіль і цукор - розчиненою речовиною. У першому досліді утворився розчин кухонної солі у воді. У другому - розчин цукру у воді. У цих розчинах вода - розчинник
Номер слайду 5
Дослід №2. В гарячій воді цукор та сіль розчинилися швидше. Вплив температури води на розчиненні в ній речовини перш за все залежить від природи речовин. В даному випадку цукор швидше розчиняється в гарячій воді, а отже висока температура води прискорює його розчинення.
Номер слайду 6
Дослід №3. Речовина. Результат розчинення. Результат фільтрування. Висновок про розчинність. Лимонна кислота. Не видно. Частково проходять. Розчинна. Олія. Видно. Частково проходять. Нерозчинна. Глина. Видно. Не проходять. Нерозчинна
Номер слайду 7
Підсумки. Розчини - це однорідні суміші двох і більше речовин. Вода розчиняє в собі багато речовин різного агрегатного стану. Її називають розчинником, а інші речовини - розчиненими речовинами. За здатністю розчинятися у воді речовини поділяють на розчинні, малорозчинні й нерозчинні.