Практичне заняття з інтегрованого курсу "Досліджуємо історію і суспільство" для 6 класу НУШ за темою "Походження людини".

Про матеріал

Практичне заняття для 6 класу НУШ відповідає модельній навчальній програмі з курсу "Досліджуємо історію і суспільство"(автори: Пометун О.І., Ремех Т.О., Малієнко Ю.Б., Мороз П.В.). В презентації використано додатковий матеріал та практичні завдання як для індивідуальної роботи, так і для досліджень в загальному колі.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Походження людини. Практичне заняття №1. Досліджуємо історію і суспільство. 6 клас. НУШ. Підготувала учитель історіїРодинської загальноосвітньої школи l – lll ступенів №35 Покровської міської ради Донецької області Гордієнко Світлана Миколаївна.

Номер слайду 2

Мета: дослідити час, простір, теорії походження та етапи еволюції людини;зробити висновок щодо причин, які вплинули на зміни самої людини, її розселення та життя.

Номер слайду 3

План заняття: За яких умов розвивалося людське суспільство у первісні часи. Як відбулося розселення сучасної людини на земній кулі.

Номер слайду 4

Обговорюємо у загальному колі!Що вам відомо про походження людей на Землі? Коли і як, на вашу думку, люди розселилися по планеті?

Номер слайду 5

Досліджуємо!За допомогою ілюстрацій з’ясуйте, які існують теорії походження людини?

Номер слайду 6

Еволюція (від латинського: розвиток) — процес поступової зміни, розвитку, перетворення когось, чогось у часі на відміну від миттєвого стрибка, революції. Чи викликають у вас різні теорії походження людини запитання? Які саме?

Номер слайду 7

Встановіть відповідність між зображеннями та підписами. А Людина є творінням надприродних істот — богів. Б Походження людини природне (еволюційна теорія). В Людина походить від представників позаземних цивілізацій, які відвідували Землю в минулому.

Номер слайду 8

Які етапи еволюції людини можна виокремити? Досліджуємо!Як змінювалося життя людей?

Номер слайду 9

Встановіть відповідність: 1. Пітекантроп 2. Неандерталець 3. Кроманьйонець. А. «людина розумна», рештки якої вперше виявили в місцевості Кро- Маньйон (Франція). Б. (від грец.  πίθηκος — «мавпа» і ἄνθρωπος — «людина») – мавполюдина, «людина з прямою ходою». В. пралюдина, рештки якої вперше знайдені 1856 р. В долині річки Неандер – притоки Рейну (Німеччина).

Номер слайду 10

Уявіть, що ви археологи. У печері, на місці стоянки пітекантропів, знайдено купу золи заввишки декілька метрів. Які висновки ви можете зробити на основі цієї знахідки?

Номер слайду 11

Уявіть, що ви археологи. У печері, на місці стоянки пітекантропів, знайдено купу золи заввишки декілька метрів. Які висновки ви можете зробити на основі цієї знахідки?

Номер слайду 12

Досліджуємо!Якими напрямками люди розселялися земною кулею?Знайдіть на карті ймовірну прабатьківщину людини сучасного типу.

Номер слайду 13

Досліджуємо!У які проміжки часу були заселені Європа, Азія, Америка та Австралія?Як і чому, на вашу думку, проходило це переселення? Які перешкоди стояли на шляху людей? Що змушувало їх долати такі перешкоди?

Номер слайду 14

Обговорюємо у загальному колі!1. Які основні теорії походження людини?2. Які основні типи людини в процесі її розвитку відомі?3. Де було знайдено рештки пралюдей, стоянки неандертальців та кроманьйонців?4. Як учені на основі викопних кісток людиноподібних істот установлюють їхню зовшнішністьі заняття?

Номер слайду 15

Вчені в 2023 р. реконструювали обличчя європейки, яка жила 4200 років тому…Спираючись на аналіз скелета й зубів вчені встановили, що, ймовірно, жінка померла у віці 20 років через хворобу чи недоїдання. Радіовуглецевий аналіз показав, що вона жила між 1500 та 2200 рр. до н. е., у період раннього бронзового віку. Вивчення різних ізотопів або версій стронцію та кисню в її останках дозволило припустити, що вона виросла в Шотландії. Реконструкцію представили в Музеї Кілмартіна в Шотландії. На ній зображено молоду жінку з темним заплетеним волоссям, одягнену у вбрання з оленячої шкіри. Цікаво!

Номер слайду 16

Міркуємо та робимо висновок!Що, на вашу думку, найбільше вплинуло на становлення і розвиток людини?Природне середовище, клімат. Постійна праця задля виживання.

Номер слайду 17

Оцініть себе!Чи змінилися ваші знання про первісних людей, якщо порівняти з початком уроку?Як ви тепер ставитеся до вивчення походження людини?Про що ви хотіли б дізнатись більше найближчим часом?

Номер слайду 18

Домашнє завдання: Намалюйте й підпишіть знаряддя праці первісної людини, про які ви дізналися.

pptx
Додано
27 вересня 2023
Переглядів
919
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку