Практичне заняття для 6 класу НУШ відповідає модельній навчальній програмі з курсу "Досліджуємо історію і суспільство"(автори: Пометун О.І., Ремех Т.О., Малієнко Ю.Б., Мороз П.В.). В презентації використано додатковий матеріал та практичні завдання як для індивідуальної роботи, так і для досліджень в загальному колі.
Встановіть відповідність: 1. Пітекантроп 2. Неандерталець 3. Кроманьйонець. А. «людина розумна», рештки якої вперше виявили в місцевості Кро- Маньйон (Франція). Б. (від грец. πίθηκος — «мавпа» і ἄνθρωπος — «людина») – мавполюдина, «людина з прямою ходою». В. пралюдина, рештки якої вперше знайдені 1856 р. В долині річки Неандер – притоки Рейну (Німеччина).
Обговорюємо у загальному колі!1. Які основні теорії походження людини?2. Які основні типи людини в процесі її розвитку відомі?3. Де було знайдено рештки пралюдей, стоянки неандертальців та кроманьйонців?4. Як учені на основі викопних кісток людиноподібних істот установлюють їхню зовшнішністьі заняття?
Вчені в 2023 р. реконструювали обличчя європейки, яка жила 4200 років тому…Спираючись на аналіз скелета й зубів вчені встановили, що, ймовірно, жінка померла у віці 20 років через хворобу чи недоїдання. Радіовуглецевий аналіз показав, що вона жила між 1500 та 2200 рр. до н. е., у період раннього бронзового віку. Вивчення різних ізотопів або версій стронцію та кисню в її останках дозволило припустити, що вона виросла в Шотландії. Реконструкцію представили в Музеї Кілмартіна в Шотландії. На ній зображено молоду жінку з темним заплетеним волоссям, одягнену у вбрання з оленячої шкіри. Цікаво!