Інтегрований урок, створений до теми всесвітньої історії "Давньогрецька міфологія" та зарубіжножної літератури "Грецькі міфи". Презентація створює умови для кращого візуального сприйняття учнями теми.
Розробка
інтегрованого уроку
історії та зарубіжної літератури
для учнів 6 класу
на тему
«Давньогрецька міфологія та релігія»
Підготувала
учитель історії та правознавства
Першотравневої ЗОШ І-ІІІ ступенів
Зміївської районної ради
Вистороп Тетяна Василівна
2017 рік
Тема. Давньогрецька міфологія та релігія (Слайд 1)
Мета: ознайомити учнів з давньогрецькими богами; вчити творчо осмислювати релігійні та міфологічні уявлення стародавніх греків; порівнювати релігійні вірування давніх єгиптян та греків; розвивати увагу, пам'ять мислення, вміння аналізувати та робити висновки; виховувати зацікавленість у вивченні теми. (Слайд 2)
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: підручник «Всесвітня історія. Історія України 6 клас» О.Г. Бандровський, В.С.Власов; мультимедійна презентація; проектор; контурні карти; картки для індивідуального опитування.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Заповніть пропуски.
Греки називали свою державу ___________________, а себе ______________________. Греція була розташована на _____________________ півострові. Найвища гора Греції - _____________. Територія Давньої Греції була поділена на ___ частини: Південну, _______________ та ________________. Особливу роль у сільському господарстві греків відігравало _________________. Чорне море греки називали _____________________________________. Наприкінці ___ тис. до н.е. на Балканському півострові з’явилися племена __________________, а наприкінці 2 тис. до н.е. - ____________________.
Позначити на контурній карті: (Слайд 3)
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
IV. Вивчення нового матеріалу.
За грецькою міфологією спочатку існувала безодня Хаос, тобто відсутність будь-якого порядку. Саме з Хаосу постали Ерос (Кохання) та Гея (Земля). (Слайд 5, 6)
Гея народила Урана та Понта. (Слайд 7)
Синами богині землі також стали циклопи та 12 титанів, серед яких головним був Кронос. (Слайд 8)
Син Кроноса – Зевс – скинув усіх титанів з гори і став верховним богом Греції.
Зевс – бог неба, покровитель грому і блискавки. (Слайд 9)
Поряд із Зевсом правили його брати: Аїд та Посейдон.
Посейдон – володар моря, покровитель мореплавства. (Слайд 10)
Аїд – володар підземного царства. (Слайд 11)
Один із найвідоміших грецьких міфів розповідає, що Аїд з дозволу Зевса, викрав Персефону, доньку Зевса та Диметри. (Слайд 12)
Давні греки поклонялися також сестрам Зевса та Посейдона.
Гестія – покровителька домашнього вогнища. (Слайд 13)
Деметра – богиня землеробства, родючості та шлюбу. (Слайд 14)
Гера – покровителька заміжніх жінок і дітей, родинного життя, подружньої вірності. (Слайд 15)
Вшановували також і дітей Зевса.
Арес – бог війни. (Слайд 16)
Гефест – бог вогню та ковальства. (Слайд 17)
Артеміда – богиня полювання та покровителька тварин. (Слайд 18)
Афіна – богиня мудрості, покровителька наук та мистецтва. (Слайд 19)
Аполлон – бог сонячного світла. Йому були підвладні 9 муз. (Слайд 20, 21)
Гермес – вісник богів, опікун, пастухів, торговців, шахраїв та злодіїв. (Слайд 22)
Діоніс – бог виноградарства та виноробства. (Слайд 23)
Афродіта – богиня краси та кохання. (Слайд 24)
Були також боги, які втручалися в життя людей. (Слайд 25)
Феміда – богиня справедливості.
Ерінії – богині помсти.
Гіпнос – бог сну.
Гіменей – бог шлюбу.
Дедал та Ікар
Прометей
Геракл
Персей
V. Узагальнення та систематизація знань.
1. Установіть логічні пари. Відповідь поясніть. (Слайд 27)
1) Тот; 2) Озіріс; 3) Ізіда; 4) Аїд; 5) Деметра; 6) Афіна.
Відповідь: 1,6; 2,4; 3,5.
2.Вправа «Третій зайвий». (Слайд 28)
1) Зевс, Посейдон, Анубіс;
2) Персей, Прометей, Гефест;
3) Гера, Персефона, Деметра.
VI. Підсумок уроку.
Закінчіть речення:
«Якби я вірив у давньоєгипетських богів, то молився б
виконуючи домашнє завдання - …
вирушаючи в круїз - …
виступаючи на сцені - …
лягаючи спати - …
VIІ. Домашнє завдання.
1