Урок на тему "Мистецтво Високого Відродження в Італії"

Про матеріал

Конспект підготовлений таким чином, аби вчитель, використовуючи наявні гіперпосилання, зміг вийти в процесі уроку в мережу Інтернет і наочно ілюструвати свою розповідь. Для цього необхідно демонструвати конспект на екрані. Перевірено практикою-такий урок викликає в учнів велику зацікавленість. Головне-хороший інтернет-зв'язок.

Перегляд файлу

                                Мистецтво Високого Відродження в Італії. 

                                                                План.

1.Особливість доби Високого Відродження.

2.Творчість Донато  Браманте, Леонардо да Вінчі, Рафаеля, Мікеланджело.

Мета: розкрити суть нової, гуманістичної культури, охарактеризувати розвиток культури доби Високого відродження в Італії, показати внесок культури цього періоду у загальноєвропейську та світову культуру;

Виховувати в учнів почуття прекрасного, прилучати учнів до досягнень європейської та світової культури, сприяти виробленню в них  розуміння тісного поєднання української та європейської культур.

Розвивати в учнів вміння працювати з підручником, з документами, порівнювати, аналізувати, робити висновки.

Обладнання уроку. Компютер з можливістю виходу в Інтернет-мережу.

Тип уроку. Урок подачі нового матеріалу з використанням інтернет –технологій.

 

 

                                      Хід уроку.

І.Активізація пізнавальної діяльності учнів.

1.Назвіть основні досягнення епохи Середньовіччя.

2.Яку роль відігравала церква в середньовічній культурі?

3.Поміркуйте, які події сприяли поширенню гуманістичних ідей в європейській культурі?

 

ІІ. Пояснення нового матеріалу.

Проблемне питання уроку.

 Що було спільного у творчості великих майстрів італійського Відродження?

1.Особливість доби Високого Відродження.

Основи духовного оновлення Європи закладались у середньовіччі. Вже в 12-13 ст. спостерігалися нові форми інтелектуального та духовного життя. Активно й плідно розвивалася схоластика ( про що ми знаємо з матеріалу за 7 клас) даючи відповіді на актуальні питання того часу: Франциск Ассизький першим торкнувся питання розвитку людини як індивідуальності, Данте першим окреслив коло гуманістичних завдань. У вільних і заможних містах Північної та Центральної Італії набула широкого поширення шкільна та університетська освіта. Саме тому Італія стала колискою культури епохи Відродження або Ренесансу. Саме тут по новому відкрили культуру Стародавньої Греції та Стародавнього Риму, звідки й походить сама назва епохи. Нова культура виникла на основі гуманізму. Гуманісти проголошували найвищою цінністю людину, вважали, що вона має незаперечне право на вільний розвиток і реалізацію своїх можливостей. Видатним майстрам Відродження була притаманна різнобічність їхніх обдаровань: вони поєднували заняття живописом, архітектурою, скульптурою, літературою, філософією з вивченням точних наук. Творчість майстрів епохи відродження заклала основи європейської культури нового часу.

Найвищого розквіту мистецтво Відродження досягло за часів Високого Відродження (кінець 15 -30-ті роки 16 ст.)-«золотого віку» італійської літератури, образотворчого мистецтва, філософії та науки. Під впливом Італії мистецтво Відродження поширилось у країнах Північної Європи. Тут на становлення нової культури вирішальний вплив мала не антична спадщина, а християнство.

Доба Відродження започаткувала суттєві зрушення у світогляді людей, їх релігійних і політичних переконаннях. Розпочалося формування нового типу людини , яка була більше духовно розкріпаченою і переконаною у собі ніж раніше. Нові ідеї прокладали собі шлях у боротьбі з офіційним релігійним вченням, готуючи переворот у світогляді людей.

Сьогодні ми з вами познайомимось з відомими іменами так званого Високого Відродження, митцями, які жили й творили в кінці 15-у 30-х роках 16 ст.

Особливістю нашого уроку є те, що в процесі ознайомлення з новою темою з метою розширення наших знань про ту епоху і її найяскравіших представників ми на протязі уроку будемо виходити в мережу Інтернет.

ІІІ. Творчість ДонатоБраманте, Леонардо да Вінчі, Рафаеля, Мікеланджело.

Сьогодні ми познайомимось з основними представниками «золотої доби» Відродження, діяльність яких насамперед характерна тим, що це були люди, які збагатили європейську культуру в різних галузях.

Одним з них був архітектор ДонатоБраманте.

Народився Браманте у Кастелло — Дуранте, в державі Урбіно в убогій, але шанованій родині. З дитинства він навчався читати і писати, та ще багато часу віддавав лічбі. Любов до архітектури змусила Браманте покинути Батьківщину і податися до Ломбардії. Там він мандрує від міста до міста, заробляючи на життя дрібними й незначними роботами. Тоді його ім'я було ще не відоме. Справжнього визнання він здобув, ставши головним архітектором Риму. Найбільшим досягненням Браманте став проект нового собору Святого Петра.

Зверніть увагу на скульптурний портрет Браманте, який зберігається в Римі.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/ad/Roma_Statue_Bramante.JPG

 

Архітектурні споруди Браманте–це поєднання величності споруд Давнього Риму і нових віянь того часу.  Відомою спорудою є собор Святого Петра.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/15/Petersdom_von_Engelsburg_gesehen.jpg?uselang=ru

Санта-Марія-делле-Граціє (-головна церква домініканського монастиря в західній частині у Мілані. У трапезній цього  храму з находиться одна з найвідоміших фресок в  світі — «Тайна вечеря» Леонардо да Вінчі.

 

 

 

 

 

 

Отже, наступною відомою особистістю, з якою ми будемо знайомитись – це Леонардо да Вінчі.

Possible Self-Portrait of Leonardo da Vinci.jpg

Народився 15 квітня 1452 року у Флоренції.http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b6/Vinci_casa_Leonardo.jpg(будинок да Вінчі)

 Прожив 67 років. Працював в різних галузях. Про це, зокрема, говорить він сам:

 

Завдання для учнів.

Прочитайте записи Леонардо да Вінчі. Про які технічні винаходи він писав?

«Мої предмети народилися з простого й чистого досвіду, який є справжнім учителем».

«Усе наше пізнання починається з відчуттів. Якщо прилад, зроблений гвинтом, зроблено добре… і швидко приводиться в обертання, - названий гвинт вкручується в повітря і підіймається вгору».

«Якщо у людини є шатро з прокрохмаленого полотна шириною в 12 ліктів і висотою в 12 ліктів, вона може кидатися без небезпеки для себе з будь-якої висоти».

«Зроби скло для очей, щоб бачити місяць великим».

«Я не пишу про свій засіб залишатися під водою стільки часу, скільки можна залишатися без їжі. Цього не обнародую і не оголошую я через лиху породу людей, які цей засіб використали б для вбивств на дні морів, проламуючи дно кораблів і топлячи їх разом з людьми».

«Люди розмовлятимуть один з одним із найвіддаленіших країн і один одному відповідатимуть».

 

Але особливо Леонардо да Вінчі прославився в галузі мистецтва.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/08/Leonardo_da_Vinci_%281452-1519%29_-_The_Last_Supper_%281495-1498%29.jpg?

«МонаЛіза»-портрет молодої жінки. Повна назва картини «Портрет пані Лізи дель Джокондо».

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Mona_Lisa,_by_Leonardo_da_Vinci,_from_C2RMF_retouched.jpg?uselang=ru

Картина «Дама з горностаєм»

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e1/The_Lady_with_an_Ermine.jpg

Мікеланджело Буанаротті прожив довге і насичене життя. Палкий патріот своєї батьківщини, він прагнув її свободи і намагався прославити її своїм мистецтвом. Скульптор та художник – він створив нетлінні шедеври, якими захоплювались і будуть захоплюватись не одні покоління людей.

Michelangelo-Buonarroti1.jpgНародився 6 березня 1475

 Мікеланджело прожив майже 89 років. За цей час змінилося тринадцять Пап Римських— він виконував замовлення для дев'яти із них. Збереглося багато документів про його життя та творчість — свідчення сучасників, листи самого Мікеланджело, договори, його особисті й професійні записи. Мікеланджело також був першим представником західноєвропейського мистецтва, чия біографія булла надрукована ще за його життя.

Серед найвідоміших його скульптурних робіт  «Давид», «Вакх», «П'єта», статуї«Мойсея», «Лії» та «Рахілі» для гробниціпапиЮлія ІІ. Джорджо Вазарі

 

Рафаель.

Sanzio 00.jpg

Рафае́льСа́нті. Італійський живописець, графік, скульптор і архітектор.   

 

«Сікстинська мадонна»

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d7/RAFAEL_-_Madonna_Sixtina_%28Gemäldegalerie_Alter_Meister%2C_Dresde%2C_1513-1

«Навчання Діви Марії»

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/10/MarriageVirgin.jpg?uselang=ru

IV. Повторення вивченого матеріалу.

Сьогодні ми познайомились з культурою епохи Високого Відродження та видатними постатями цього часу.

Поясніть терміни:Високе Відродження, ме­ценат, гуманізм.

Як ви розумієте слова німецького історика Буркхарта про те, що  «…найголовніша її (тобто культури епохи Відродження) заслуга в тому, що вона вперше розкриває внутрішній світ людини й закликає її до нового життя»?

Далі учні дають відповідь на проблемне питання уроку.

 

V. Домашнє завдання.

 1.Порівняйте твори митців Середньовіччя і Відродження на релігійну тематику. Знайдіть у них спільні й відмінні риси.

 

2.Поясніть, чому митців Відродження називають гуманістами?

3.Поміркуйте, чому батьківщиною Відродження стала саме Італія?

4.Кого,на вашу думку, можна назвати центральною фігурою епохи Високого Відродження? Чому ви так вважаєте?

 5.Покажіть вклад митців епохи Відродження в скарбницю загальноєвропейської культури.

 

docx
Додано
28 грудня 2017
Переглядів
8276
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку