Практичне заняття на тему:. Визначення назв найбільш поширених у своїй місцевості рослин/тварин (за допомогою визначників, атласів тощо).

Про матеріал
Пізнаємо природу для 5 клас (НУШ авт. Коршевнюк Т.В.) Практичне заняття на тему:. Визначення назв найбільш поширених у своїй місцевості рослин/тварин (за допомогою визначників, атласів тощо). Мета: навчитися користуватися атласами-визначниками для визначення назви рослин, тварин, грибів.
Перегляд файлу

Пізнаємо природу для 5 клас (НУШ авт. Коршевнюк Т.В.)

 

Практичне заняття

Тема:. Визначення  назв найбільш поширених у своїй місцевості рослин/тварин (за допомогою визначників, атласів тощо).

Мета: навчитися користуватися атласами-визначниками для визначення назви рослин, тварин, грибів.

Обладнання: атласи – визначники рослин, атласи – визначники тварин; презентація рослин, тварин, грибів.

Структура уроку, основний зміст і методи роботи.

І. перевірка готовності учнів до практичної роботи.

1. «Мозковий штурм»

а) Які царства живої природи ви знаєте ? 

б) Які характерні ознаки рослинних організмів?

в) Чим відрізняються тварини від рослин?

г) Чим гриби подібні до рослин?

д) Чим корисні бактерії?

2. Гра «Чарівне коло»

У чарівному колі зашифровано назви рослин і тварин. Потрібно за годинниковою стрілкою, пропускаючи однакову кількість складів у кружечках, прочитати назву рослин і тварин.

 

Рослини:                           Тварини:

                               конвалія                           лисиця

пролісок                            журавель

                               черемха                             лелека

                               суниця                               пантера

 

ІІ. Виконання завдань практичного заняття.

Інструктивна картка

1. ознайомтесь із атласом – визначником для встановлення наукових назв рослин, тварин, грибів. Він містить зображення організмів, таблиці ключів, коротку характеристику зображень. Усі визначники мають ступеневу структуру. Кожен ступінь містить тезу (положення) та антитезу (проти положення). Завдання дослідника – визначити, яке з цих двох положень характеризує організм, що вивчається.

2. Прочитайте тезу й антитезу першого ступеня і з’ясуйте, який текст більше відповідає ознакам рослини, тварини чи гриба, назву якої (якого) ви визначаєте.

3. У кінці  обраної тези або антитези стоїть цифра нового ступеня, на який треба перейти.

4. На новому ступені продовжуйте таке порівняння тези й антитези з ознаками визначального організму.

5. На якомусь ступені вибрана вами теза або антитеза закінчиться не цифрою, а назвою визначуваного організму.

6. Назва рослини чи тварини складається з двох слів. Перше слово – це родова назва, разом з другим вона складає назву виду.

7. Використовуючи атласи – визначники, опишіть зовнішні характерні ознаки 2 видів рослин і стільки ж тварин та грибів.

8. Поміркуйте, яке значення цих видів організмів у природі та житті людини.

9. На основі виконаної роботи зробіть відповідні висновки. Яке практичне значення мають атласи - визначники ? Чому видові (наукові) назви організмів складаються з двох слів.

Домашнє завдання.

Підготувати міні - проєкт (за вибором). Орієнтовані теми: «Гриби їстівні», «Гриби  отруйні», «Бактерії корисні», «Бактерії, що викликають хвороби».

docx
Додано
5 березня
Переглядів
69
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку