Практичне заняття "Природу будем берегти."

Про матеріал
Практичне заняття "Природу будем берегти." спрямоване пояснити учням необхідність бережливого ставлення до природи; навчати учнів оцінювати власний внесок у збереження навколишнього довкілля; розвивати у дітей пізнавальну активність; підвести дітей до усвідомлення необхідності зберегти і примножувати багатства рідного краю; закріплювати правила поведінки в природному середовищі; тренувати в учнів пам`ять, спостережливість, бажання принести в довкілля щось потрібне, корисне.
Перегляд файлу

 

 

Природу будем берегти.

 

практичне заняття

 

 

                                                                                               

                                                                                              

 

 

 

                                                                                               Класний керівник 7-І класу

                                                          Юрченко Т. А.

 

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTQGXZ-auUeZYrYMZwGxqZLa2LnoDt6xp9WpxG6_5tcVLHpYn9m

Мета: розповісти учням про необхідність бережливого ставлення до природи; навчати учнів оцінювати власний внесок у збереження навколишнього довкілля; розвивати у дітей пізнавальну активність; підвести дітей до усвідомлення необхідності зберегти і примножувати багатства рідного краю; закріплювати правила поведінки в природному середовищі; тренувати в учнів пам`ять, спостережливість, бажання принести в довкілля щось потрібне, корисне.

 

Обладнання: набори листків, плодів дерев і кущів своєї місцевості; роздатковий матеріал (для роботи в парах); плакат «Люби і знай свій рідний край!»; малюнки із зображенням нагаду вальних знаків про правила перебування людей серед довкілля.

 

Хід заходу

І. Мотивація навчальної діяльності.

Слово вчителя.

«Ми – господарі нашої природи, і вона для нас – комора сонця з великими скарбами життя.

Рибі – вода, птахові – повітря, звірові – ліс і гори. А людині потрібна Батьківщина. Охороняти природу – означає охороняти рідну Батьківщину», - писав Михайло Пришвін, відомий російський письменник.

Сьогодні ми будемо говорити про красу навколишнього довкілля. Про його невичерпні багатства , про їх охорону та розумне використання.

 

ІІ. Повідомлення теми заходу.

Слово вчителя.

Всі ми живемо серед чарівного Довкілля. Поруч із нами живуть рослини і тварини. Всі прийшли на Землю, щоб жити, радіти. Всі хочуть щастя на Землі. І від вчинків кожного залежить і його щастя, і немає на Землі нічого ціннішого, ніж життя.

На нашій планеті, могутній, великій, і водночас – крихітній та тендітній, ми всі залежимо один від одного.

Земля – наш спільний дім. А в хорошому домі завжди повинен бути порядок. Ми прийшли на Землю, щоб оберігати її багатства і бути щасливими.

 

ІІІ. Практична робота.

Вивчаємо довкілля своєї місцевості. Робота в парах.

«Впізнай за смаком». (Дітям роздаються шматочки їстівних плодів дерев та кущів. Потрібно за смаком визначити, як називається дерево чи кущ плоду і знайти в наборі їх листочки. Зазначити лікарські та цілющі властивості деяких рослин).

Слово вчителя.

Довкілля нашої місцевості дуже багате і різноманітне. Щедра природа годує і одягає все живе на Землі. Ми повинні щиро дякувати їх за таке піклування і побільше насаджувати та збагачувати царство рослин навколо себе.

Фізкультхвилинка.

Поклонюся я довкіллю,

Побажаю довгих днів.

Шелесне кленочок гіллям – це у відповідь мені.

Спасибі тобі, Довкілля, за твою незрівнянну красу!

IV. Конкурс «Звернення довкілля до людей».

Робота в групах.

Якщо уважно подивитися навколо себе, можна помітити безліч випадків недбайливого і байдужого ставлення людей до природи.

На хвилинку уявіть собі, що звірі, птахи, дерева, квіти звернулися до людей із побажаннями. Як ви думаєте, про що б вони просили людей?

(Кожна група учнів отримує певне завдання, яке необхідно обговорити, висловити свої міркування, дійти спільної думки та зробити певні висновки.

А) По – господарськи вирубуйте посадки та лісові масиви. На вирубані ділянки насаджуйте нові деревця!

Б) Прочищайте частіше джерела та дно річок від каміння та піску – вода буде чистою та цілющою!

В) Підкормлюйте нас в осінній період та взимку, бо ми дуже голодні: нашу їжу замело снігом.

Г) Не виривайте нас із коренем цілими ділянками, а залишайте на цьому місці наших представників, щоб ми не зникли з лиця Землі.

(учні разом з учителем розбирають прохання і звернення від природи і разом дають правильні відповіді та роблять висновки).

Довідкове бюро від Лунтика, героя дитячого мультфільму.

«Брудні» злочини проти здоров`я планети Земля:

- Викинутий папір лежить в землі 3 роки;

- Жувальна гумка – 5 років;

- Пластикова пляшка – 500 років;

- Поліетиленовий пакет – 200 років;

- Скло – 1000 років.

- Кожна людина щороку викидає більше 350 кг відходів;

Вчитель: Недбальство сліпе, марнотратне – біда.

Страждають повітря, земля та вода.

Оберігайте ж повсюди,

Шлях і стежиночку в гаї,

Все те окрасою буде,

Нашого рідного краю!

Все на Землі, все треба берегти:

І птаха, й звіра, і оту травинку,

Не чванься ти, що цар природи ти,

Бо врешті – решт ти лиш її частинка!

 

V. Поетична хвилинка «Бережи рідне Довкілля!»

1. Ми живемо в Україні,

Де навкруг степів розмай,

Де пшениця достигає –

Колосистий небокрай!

2. Люблю я в рідному краю

Веселі співанки пташині,

І річки бистру течію,

І руту – м’яту при долині.

3. Все, що довкола тебе є,

Поля і гори, й ріки –

Все на святій землі твоє

Від роду і навіки.

4. Це ліс, що піснею дзвенить,

Коли весна прилине.

Метелик, що на світ летить

До кущика калини.

5. Гаряче сонечко вгорі,

А в нічку – зорі ясні.

І клен крислатий у дворі,

І квіточки прекрасні.

6. Струмок і чисте джерело,

Моря і океани…

І небо, холод і тепло,

І дощики й тумани.

7. Верба, що сумно до струмка

Спустила довге гілля:

А в небі хмаронька легка –

Все це і є – довкілля!

8. Он звір, он пташечка летить,

Жучок заліз на гілля…

Усе прийшло у світ, щоб жить.

Своє Довкілля – бережи!

9. Дерева, трави, квіти й птиця

Самі не вміють захиститься.

І якщо будуть знищені вони,

На планеті ми залишимось одні.

10. Довкілля наше – наша втіха,

Так хай воно не знає лиха.

Світ неповторний і чудесний,

Що поступово вимирає,

Давно рятунку в нас благає.

Ми всі – господарі природи,

Тож збережемо її вроду

11. Красивий, щедрий рідний край,

І мова наша солов’їна,

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься – Україна!

До Червоної книги України занесені рідкісні види тварин і рослин України, які перебувають на межі зникнення. В одному томі книги зібрані відомості про рослинний світ, а в другому – про тваринний.

Кожен куточок рідної землі - неповторний. Збережемо його незрівнянну красу!.

Екологічний іспит

Що б ви робили, якби побачили…

… пташеня, яке випало з гнізда?

… хлопчика, який руйнує пташині гнізда?

… хлопчика з рогаткою в руках?

… пташку з перебитим крилом?

… цуценя, кошеня. Яке прибилося до двору?

… на вашій вулиці живуть самотні старенькі дідусь і бабуся?

 

VІ . Підсумок заходу.

Слово вчителя.

Ми не можемо уявити себе поза природою. Вона щедро дарує нам свої багатства, але просить від нас дбайливого господарського ставлення до себе.

Запитання до учнів.

- Що нового, цікавого дізналися ви сьогодні?

- Чого навчилися?

- Що найбільше запам’яталося?

- Які виникли думки, плани відносно збереження навколишнього довкілля?

(Учні висловлюють свої думки).

 

docx
Додано
23 грудня
Переглядів
15
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку