Практикум «Ефективне планування часу – запорука успішної роботи керівництва та колективу школи»

Про матеріал

Як навчитися планувати?Основи ефективного планування часу. Принципи, які використовують під час планування. Практична діяльність. Складання плану на місяць, тиждень, день.Помилки планування.

Перегляд файлу

Дата проведення: 12.12.2008

 

Практикум

 «Ефективне планування часу – запорука успішної роботи керівництва та колективу школи»

 

План проведення практикуму

1.Можливості використання часу.

2. Чому буває важко керувати часом?

3. Основи ефективного планування часу.

4. Принципи, які використовують під час планування (таблиці).

5. Практична діяльність. Складання плану на місяць, тиждень, день.

6. 7 навичок планування.

7. Помилки планування.

8. Знаходьте час …

 

Обладнання: виставка літератури на тему « Як навчитися планувати? Час належить вам, а не ви часу», таблиці «Чотири квадранта використання часу»,

«Рід діяльності», вислови, анкета.

 

Хід практикуму

 

Тренер:  Легенда про час

Ценность времени

   Один бизнесмен накопил состояние, составляющее три миллиона золотых долларов. Он решил, что возьмет себе год отдыха от работы и поживет в роскоши, которую мог себе позволить благодаря своему богатству.
   Но не успел он принять это решение, как к нему спустился АнгелСмерти.
   Будучи профессиональным торговцем он решил любым способом уговорить Ангела Смерти, чтобы тот продал ему немного              времени.
   Отчаявшись, богач сделал Ангелу предложение:
   — Дай мне еще три дня жизни, и я отдам тебе треть моего состояния, один миллион              долларов              золотом.
   Ангел отказался.
   — Хорошо, оставь мне еще два дня жизни, и я отдам тебе две трети своих денег,два              миллиона              золотых              долларов.
   Ангел снова отказался.
   — Дай мне всего один день, чтобы еще раз насладиться красотой этой земли и провести немного времени с семьей, которую я так долго не видел, и я отдам тебе всё, что имею. Три              миллиона              золотых              долларов.
   Но  Ангел был непоколебим.
   Наконец, человек спросил, может ли Ангел дать ему немного времени, чтобы написать прощальную записку? Это желание было              удовлетворено.
   «Правильно используйте время, которое отведено вам для жизни, — писал он. Я не смог купить даже часа жизни за три миллиона золотых долларов. Проверьте, прислушавшись к своему сердцу, все ли вещи, окружающие вас, обладают действительной              ценностью».

 

( Звучить пісня «Каждый выбирает для себя»)


    Вправа «Можливості використання часу»

Опитування :

  • На що мені не вистачає часу? або
  •  Як би у мене був вільний час , на щоб його витратив?

 

Розминка: тренер пропонує учасникам з закритими очима визначити, коли закінчиться одна хвилина.

 

 

Тренер.  Як би там не було, але своїм часом керують всі. Питання тільки в тому, наскільки ефективно це  вдається робити. Отже, керування часом куди ширше, ніж банальне складання графіку виконання проекту. Особливо гостро

задача стоїть перед керівниками – вони управляють не тільки власним часом, але і часом своїх підлеглих. Ефективність керівника залежить від необхідності чітко ставити мету, визначати критерії їх досягнення - іноді просто неможливо буде ні оцінити хід процесу, ні визначити чи досягнуто результат.

 

Складнощі керування часом

(Записати своє)

 

Основи ефективного планування часу

 

Інформаційне повідомлення.

Ідею створення принципів класичної системи керування часом приписують Бенджаміну Франкліну. Ці принципи передбачають , що будь яка велика задача, яка постає перед людиною, поділяється на під задачі, а ті, в свою чергу – на ще більш мілкі підзадачі. Візуально можна представити це у вигляді багатоступенчатої піраміди.

(Див. схему)

 

В рамках одного дня використовують інший засіб керування часом . Всі задачі поділяють на 3 категорії: А-першочергові, В -другорядні, С-малозначимі. Першочергові, ті що не терплять відкладання. Другорядні - завдання, які треба вирішити як найшвидше, але їх можна відкласти на день-два.

     Людина, яка вдумливо планує свій день, встигає, як правило , вирішити всі першочергові завдання та другорядні. Якщо не може виставити пріоритети, протягом дня хапається то за одне, то за друге, - часу не вистачає і часто саме головне залишається не закінчене.

 

Принципи, які використовуються під час планування

 

  1. Чотири квадранта використання часу.
  2. Рід діяльності (таблиці)
  3. Другий квадрант.

 

Практична діяльність. Завдання: скласти планування на місяць, тиждень, день ( за таблицями)

 

7 навичок планування

 

Для того, щоб система управління часом ефективно працювала, необхідно виконати ряд правил:

 

  • Планування повинно бути регулярним, системним, послідовним;
  • Планувати лише той обєм роботи, який реально можна виконати;
  • Контроль робочого часу;
  • Ефективне делегування;
  • Вечірня оцінка;
  • Робота з «викрадачами часу»: дуже часто люди витрачають на вирішення досить простої задачі велику кількість часу і праці. А вона зовсім не потребує такого супервиконання:
    • особиста дезорганізація. Поради – тримай стіл чистим, записуй, що треба зробити, сортируй завдання.
    • Не можливість сказати «Ні». Спочатку скажіть, поясніть чому, потім – альтернатива.
    • Відкладання. Важливі завдання не треба відкладати на кінець дня, тижня, місяця.
    • Наради. Якщо процедура побудована неправильно, виникає дефіцит часу. Залежить від керівника, тому можемо боротися зі своїми викрадачами часу, організовуя особистий час. Для цього є щотижневик, компютер, годинник з будильником на ін.

Зекономлений час подарувати собі, родині, дитям, друзям.

 

Підсумок

Находите время для работы – это условие успеха.

Находите время для размышлений – это источник силы.

Находите время для игры – это секрет молодости.

Находите время для чтения – это основа знаний.

Находите время для дружбы – это условие счастья.

Находите время для мечты –это путь  звездам.

Находите время для любви – это истинная радость жизни.

Находите время для веселья – это музыка души.

 

( Пісня «Я смысл этой жизни вижу в том»)

)

Заповнення анкет – зворотній звязок.

 

2009 -  рік переходу в бажане майбутнє…

 

 

 

Анкета

 

  1. Чи була для тебе корисною тема сьогодняшнього практикуму?

 

 

 

 

  1. Яка саме інформація заслуговувала на твою увагу?

 

 

 

 

  1. Яку тему ти хотів би обговорити під час наступних семінарів:

 

  • Визначення мети: просто бери і роби. Перехід від теорії до практики. Ви маєте мету чи вона має вас.

 

  • Як організувати мету, щоб вона працювала на тебе.

 

  • Формування вмінь ефективно доносити інформацію?

 

  • Майстерність прийняття рішень.

 

  • Формування командної взаємодії колективу в організації ефективної роботи закладу.

 

  •  Вплив психологічного клімату на майстерність педагога і його самопочуття в сучасній школі.

 

  • Як ефективно будувати взаємовідносини в колективі?

 

  • Розуміння себе – ключ до самовираження.

 

  • (Своє)__________________________________________ .

1

 

docx
Додав(-ла)
Таран Вікторія
Додано
26 березня 2018
Переглядів
956
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку