Правова країна знань

Про матеріал
Учити відрізняти права дитини від обов’язків, закріпити їх в пам’яті учнів. Розвивати культуру дітей, ввічливість, чесність, людяність. Працювати над творчою уявою школярів. Виховувати дисциплінованість, повагу до товаришів.
Перегляд файлу

Правова країна знань

 

 

Мета:         Учити відрізняти права дитини від обов’язків, закріпити їх в

пам’яті учнів.

Розвивати культуру дітей, ввічливість, чесність, людяність. Працювати над творчою уявою школярів. Виховувати дисциплінованість, повагу до товаришів.

 

Форма проведення:  урок-гра.

 

Обладнання: Конституція України і Конвенція про права дитини.

 

Епіграф: Ми –  діти світу. Поводьтеся з нами, як із рівними.

Конвенція про права дитини

 

Учитель читає вірш

 

Ти добро лиш твори повсюди,

Хай тепло твої повнить груди.

Ти посій і доглянь пшеницю.

Ти вкопай і почисть криницю.

Волю дай, погодуй пташину.

Приласкай і навчи дитину.

Бо людина у цьому світі

Лиш добро повинна творити!

                                        Л.Іванкова “Твори добро”

 

 Повідомлення теми і мети уроку

 

 

 

Станція “Знайомство”

 

Заплющимо на хвилинку очі й уявімо себе членами екіпажу космічного корабля. Ви довгий час перебуватимете всі разом. Тому вам потрібно ближче познайомитися один із одним, дізнатися про своїх друзів.

 

  • Відкрийте очі. 

 

  • Назвіть своє ім’я і приязно усміхніться один одному (кожна дитина, торкаючись долонею руки сусіда, називає своє ім’я).

 

  • Усі ви, діти, любі і дорогі для своїх батьків. Був день, коли ви з’явилися на світ. Розкажіть, що ви дізналися про себе від своїх батьків (діти розповідають, коли народилися, який мали зріст, вагу, колір очей, волосся, на кого були схожі та інше).

 

  • Ви маєте кружечки з паперу і фломастер. Намалюйте в кружечку себе і підпишіть своє ім’я (ці кружечки прикріплюють на дошці).

 

  • Продовжуємо дізнаватись про себе нове (виходять хлопчик і дівчинка).

 

  • Які бувають дівчата? (відповідають хлопчики)

 

  • Які бувають хлопчики? (відповідають дівчатка)

 

(Діти читають вірш Е.Успенського “Як би я був дівчинкою”)

 

 Станція “Права і обов’язки”

 

Школа – другий дім для дітей. Тут вони дізнаються багато цікавого, вивчають найрізноманітніші науки, тобто стають учнями.

 

  • Скільки років вам було, коли ви пішли до школи в 1 клас? Чи всі діти мають право відвідувати школу в нашій державі?

 

  • Де записано наше право на освіту?

 

(У кожного учня є листочок із записаними на ньому статтями з Конституції України та Конвенції про права дитини)

 

  • Прочитайте свої права.

 

Конституція України

 

Стаття 53.

 

 Кожен має право на освіту. Повна загальна середня освіта є обов’язковою.

 

 

 

Конвенція про права дитини

 

Стаття 28.

 

 Держави-сторони визнають право на освіту.

 

  • Чи чули ви про документ “Декларація прав людини”?

 

10 грудня 1948 року проголосили Декларацію. У цьому документі вперше були зазначені права дитини.

 

  • Які ви знаєте права? (Відповіді учнів)

 

 

Зачитуються права дитини з Декларації

 

 

  1. Ми – діти світу. Поводьтеся з нами як з рівними.

 

  1. Захищайте нас.

 

  1. У нас має бути дах над головою, їжа, місце для гри.

 

  1. У нас є своє ім’я і земля.

 

  1. Доглядайте нас, коли захворіємо.

 

  1. Добре навчайте нас.

 

  1. Захищайте від жорстокості.

 

Інсценізація оповідання В.Сухомлинського “Списав задачу”.

 

  • Чому Павлик опустив голову і почервонів?

 

Визначення обов’язків дітей

 

  1. Будь чесним, чуйним, добрим, людяним.

 

  1. Не бийся (бійка показує, що ти не можеш по-дорослому вирішити проблему. Спробуй переконати товариша).

 

  1. Допомагай друзям.

 

  1. Ділися іграшками.

 

  1. Не кричи, вислухай товариша.

 

  1. Людина починається з добра.

 

  • Якщо дитина дотримується цих правил, як її можна назвати?

Щоб бути саме таким, слід керуватися Моральними принципами учня нашої школи (екскурсія до стенду «Моральні принципи учня школи № 2»).

 

 

Станція “Громадянин”

 

  • Діти, як називається місто, у якому ви живете?

 

  • А як називають мешканців нашого міста, нас із вами?

 

(Діти читають вірш Л.Татаренка)

 

Наш Тростянець! – озера лебедині...

Співучі – із живих джерельних чаш...

Є інші Тростянці на Україні,

А ти – єдиний в світі! – рідний наш!

 

Наш Тростянець! – у грізную годину...

Твої сини на фронт пішли... в ліси...

І чув весь світ! – в поверженім Берліні

І тростянчан лунали голоси.

 

 

  • Діти, як називається країна, у якій ми живемо? (Україна)

 

Україна в давній славі,

В козацьких походах,

На заквітчаних левадах,

В рідних синіх водах.

 

Україна у домнах,

У високих горах.

На степах, буйних, широких,

У гаях і борах.

 

Україна в білих селах,

У густих садочках.

У хрещатому барвінку,

В барвистих віночках.

 

Україна в ясних зорях,

В сонці, що над нами,

В очах лагідних і ясних

Рідненької мами!

 

Ми є діти українські –

Хлопчики й дівчатка,

Рідний край наш – Україна,

Красна та багата.

 

Станція “Добра”

 

Конкурс малюнків

 

  • Намалюйте квітку добра і зла.

 

Бесіда за малюнками.

 

 

Закріплення вивченого

 

 

  1. Якщо мені треба когось покликати, я не кричу на весь клас.

 

  1. Не ображаю менших.

 

  1. Мирно граюся з друзями.

 

  1. Поважаю працю чергових.

 

  1. Завжди вітаюся з товаришами.

 

  1. Не гніваюся, коли програю у грі.

 

  1. Чемно розмовляю з однокласниками.

 

  1. Готовий допомогти товаришам.

 

 

Підсумок уроку

 

  • Якою повинна бути людина?

 

  • Які обов’язки учнів знаєте?

 

  • На завершення візьмемося за руки і загадаємо бажання. Нехай воно здійсниться!

 

docx
Додано
9 лютого 2023
Переглядів
289
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку