Правовий тренінг "Знай свої права"

Про матеріал

Конспект тренінгового заняття у 5 класі "Знай свої права" на якому вчитель знайомить дітей з правами , які гарантуються законом. За допомогою різних вправ допомогає дітям зрозуміти цінність і неповторність кожного з них.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

ПРАВОВИЙ ТРЕНІНГ

«Знай свої  права»

C:\Users\komp\Desktop\2.jpg

Підготувала

Класний керівник 5-Б класу

Козачук М.В.

 

 

Мета. Ознайомити дітей із правами, що гарантуються законом, сприяти формуванню правового світогляду, системи теоретичних поглядів на права дитини, формувати активну позицію дітей щодо реалізації себе та своїх прав у житті, правову свідомість. Розвивати логічне мислення, інтерес до правових знань, навички самореалізації і самовиховання. Виховувати пошану до законів України, вчити користуватися своїми правами, ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави.

 

Хід заняття

1. Організаційна частина.

Таємничо-чарівна хвилина.

  • У мене в руках чарівна скринька, у ній – найцінніший скарб планети Земля. Хто з вас хоче його побачити, може зазирнути, але поки що не розповідати, кого він там побачив і мовчати аж доки всі найдопитливіші та найсміливіші не зазирнуть на дно скриньки.

(Звучить музика. Діти по черзі заглядають у скриньку).

  • То кого ви побачили у чарівній скриньці?

(Діти називають себе, бо на дні скриньки – дзеркало).

  • Так, ви побачили в чарівному дзеркалі кожен себе. Людина – найцінніший скарб.

   Відомий поет України В. Симоненко, який прожив життя-спалах (28 років), написав вірш «Ти знаєш, що ти – людина?».

У своєму вірші поет говорить про неповторність кожної людини. Кожен із вас особистість, і саме такої людини, як ви, немає на землі і не може бути. Кожна людина є єдиною і унікальною. Ви говорите по-різному, по-різному думаєте і висловлюєтеся, мирно живете, іноді сперечаєтеся, але завжди повинні пам’ятати, що всі люди на землі мають однакові права.

  • А що таке право?

(Право – система обовязкових для всіх, формально визначених правил поведінки, які встановлюються державою).

  • Дитина, як і кожна людська істота, від народження має права.

 

2. Повідомлення теми і мети тренінгу.

- Отже, наша година спілкування буде присвячена правам дітей і називається «Знай свої права», а проведемо ми її у формі тренінгу.

1) Вправа «Очікування».

Пропоную учням відповісти на запитання: «Які знання ви хотіли б отримати на занятті?», «Що ви очікуєте від тренінгового заняття?». Відповіді учні записують на аркушах паперу складених у вигляді голубів, та прикріплюють їх на плакат «Наші очікування».

2) Вправа «Витинанки».

Учні стають спинами у коло, тримаючи в руках паперові серветки. Ведучий дає інструкції: Складіть серветку вдвоє, відірвіть правий верхній кут; знову складіть серветку вдвоє, відірвіть лівий верхній кут; і так далі, доки ще можна рвати папір.

Запитання до учнів:

1. Які візерунки у нас вийшли?

2. Чому вони всі різні, адже інструкція для всіх була однакова?

3. Чи є в когось правильні і неправильні серветки?

4. Який висновок можна зробити з цієї вправи?

Вчитель: Щойно ми переконалися, що всі люди різні. Кожен – не такий , як усі. Кожен – особливий, унікальний, неповторний.

Але є щось, що всіх нас об'єднує, у всіх нас однакове. Що ж це? (Відповіді учнів). Так, дійсно це – права. Всі ми різні, але права у нас однакові.

 

3. Основна частина.

- Дитина, як і кожна людська істота, від народження має права.

1). Робота в групах.

- Потреба у такому особистому захисті дитини була проголошена у Декларації, у Конвенції, у Законі про охорону дитинства і у Конституції.

   Ви були поділені на групи. Кожна група мала завдання повідомити нам про один із документів.

Перша група

Декларація – це документ, у якому викладено важливі правила, обовязки для всіх людей. Дітям у різні епохи жити було нелегко, не було законів, які б оберігали їхнє життя.

   У 1959 році було прийнято «Декларацію прав дитини».

Конвенція – головний міжнародний документ щодо захисту дітей. В 1989 році всі прогресивні країни світу підписали «Конвенцію прав дитини».

Конвенція ООН має 54 статті, написані шістьма мовами.

Книга прав дитини – це закон,

Вона називається Конвенція ООН.

Друга група

Закон – документ, нормативний акт, прийнятий вищим органом державної влади.

   На основі Конвенції Україна у 1991 році прийняла Закон «Про охорону дитинства».

Конституція – це Основний Закон, де записані всі права та обовязки громадян України.

   Від Конституції залежить щастя й доля нашого народу й кожної людини.

 

2) Вправа « Інтерв’ю». Знайомство з правами дитини

Стаття 6. Кожна дитина має невідємне право на життя.

  • Про яке право йде мова?

   Правильно! Життя кожної дитини є найціннішим. І ніхто не може бути свавільно позбавлений життя.

   Отже, перше найголовніше, невідємне право -  на життя.

(На дошці прикріплюється напис: ПРАВО НА ЖИТТЯ).

Стаття 7. Кожна дитина має право на імя.

   Гомер сказав: «Немає між живих людей та й не може бути безіменних».

   Тобто кожна дитина після народження має бути зареєстрована в державному органі з одночасним визначенням її походження та присвоєнням прізвища, імені та по батькові.

   Імя має велике значення в житті кожного з нас, воно супроводить усіх, мов вірний друг.

 (На дошці прикріплюються таблички з іменами дітей).

Вправа «Знайомство».

Зараз ми проведемо вправу «Знайомство», де кожен назве своє імя і розкриє його значення.

(Діти по черзі встають, називають імя та його значення).

Анастасія – переселення;

Максим – найбільший;

Вікторія – перемога.

  • Всім подобаються власні імена?
  • У нашій країні згідно зі статтями Сімейного і Цивільного кодексу по досягненні 16 років громадянин України має право змінити своє ім’я.

Стаття 9. Кожна дитина має право не розлучатися з батьками.

   Імя змінити можна, але не можна змінити людей, які дали тобі життя. Хто це?. Правильно. Ви маєте право виховуватися в сімї.

Стаття 27. Право на повноцінне харчування.

  • Як ви думаєте, про яке право розповіли діти?

(Прикріплюється напис на дошці).

Наша держава піклується про наше здоровя. Ви безкоштовно харчуєтеся в школі.

Стаття 28. Кожна дитина має право на освіту.

  • А для чого ви ходите до школи?
  • Як називається наша школа?
  • Хто керує школою?
  • Дитина має право на освіту. і обовязок держави – забезпечити доступну для кожної дитини безкоштовну обовязкову освіту.

Стаття 23. Право на працю.

  • А ким ви мрієте бути? (Відповіді дітей).

У будь-якому випадку держава повинна зробити так, щоб люди могли отримати професію та працювати. А різних професій багато. Порядок застосування праці дітей визначається законодавством України про працю. Прийняття дитини на роботу допускається з 16 років. Діти, які досягли 16-річного віку, можуть прийматися на роботу, що не завдає шкоди їхньому здоров’ю і навчанню.

  • То яке право ви маєте з досягненням 16-річного віку?

(Прикріплюється напис).

Стаття 31. Кожна дитина має право на відпочинок і дозвілля.

Стаття 24. Право на здоровя та медичну допомогу.

У школі про ваше здоровя піклується медсестра.

Стаття 29. Освіта дитини має бути спрямована на розвиток особистості, талантів.

  • Коли ви здорові, тоді хочеться співати, малювати, танцювати, ліпити, тобто розвивати свої таланти.

Кожна дитина талановита. Хто від народження, а хто розвив свої таланти під час навчання в школі. Бо освіта дитини має бути спрямована на розвиток особистості, талантів.

Стаття 2. Усі рівні у правах.

  • У своїх правах усі рівні, а це теж право.

(Прикріплюється напис)

 

  1. Рефлексія.
  1. Вправа «Мікрофон».

Скільки прав ми сьогодні розглянули?

Це, діти, тільки пята частина всіх прав.

  • То скільки всього прав, якщо 10 становить пяту частину?
  • А які права ви ще знаєте?
  • Молодці, ви дуже гарно підготували свої виступи і багато знань взяли для себе. Зараз перевіримо, як ви уважно слухали своїх товаришів.
  • Як називається міжнародний документ щодо захисту дітей? (Конвенція)
  • Коли була підписана Конвенція ООН? (У 1989 році)
  • В якому році в Україні було прийнято Закон щодо охорони дитинства? (У 1991 році)
  • Сьогодні ми говоримо про права дитини, які записані в Конвенції. Зараз перевіримо, чи добре ви їх запамятали.

 

2) Тест «Чи добре знаю я свої права?»

1. Усі діти мають право на любов і турботу.

2. Усі діти рівні у своїх правах.

3. Кожна дитина має право їсти тільки цукерки, морозиво і чіпси.

4. Усі діти мають право на повноцінне харчування.

5. Усі діти мають право відмовлятися від обіду.

6. Усі діти мають право на освіту.

7. Усі діти мають право на відпочинок і дозвілля.

8. Кожна дитина має право одержувати сніданок в ліжко.

9. Жодна дитина не повинна мити посуд.

10. Усі діти мають право на здоровя та медичну допомогу.

11. Діти мають право на інформацію.

12. Жодна дитина не повинна прибирати власну кімнату.

13. Діти мають право висловлювати свої погляди.

14. Кожна дитина має право на життя.

 

5. Підсумок заняття.

- Молодці! Ви справились із цим завданням.

- Ви – громадяни своєї Батьківщини, України. Вас захищає не лише родина, а й вся держава.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ти знаєш, що ти – людина?

Ти знаєш про це чи ні?

Усмішка твоя – єдина,

Очі твої – одні.

Більше тебе не буде

Завтра на цій землі.

Інші ходитимуть люди –

Добрі, ласкаві і злі.

Сьогодні усе для тебе:

Озера, гаї, степи.

І жити спішити треба –

Гляди ж не проспи.

Бо ти на Землі – людина,

І хочеш того чи ні –

Усмішка твоя – єдина,

Мука твою – єдина.

Очі твої – одні.

 

 

- Я маю право жити на землі.

- Творити, дихати, учитись,

- Примножувать багатства всі її,

- Своєю Україною гордитись.

- Я маю право Україну восхвалять,

- Боротися за неї і за честь стоять,

- Безкрайнії поля її любити,

- І щовесни журавликів із вирію зустріти.

- Я маю право на веселку й на весну,

- На щедру осінь і на тепле літо,

- На зиму так безмежно чарівну,

- І на лани із стиглим житом.

- На золотаве сонце в небесах,

- Що щедро Україну зігріває.

- На соловейка спів в гаях

- І на любов батьків, безмежну і безкраю.

 

docx
Додано
18 березня 2018
Переглядів
1899
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку