Тема: подорож у країну Ввічливості
Мета: : навчити: учнів правилам поведінки вдома, в школі, в громадських місцях,
Розвивати: навички культурної поведінки та дружні відносини між учнями класу,
Виховувати: повагу до однолітків та людей старшого віку.
Обладнання:картинка професора,карта,жетони,призи, сигнальні картки червоного і зеленого кольору, конверти з прислів'ями.
Форма проведення: подорож
Тема: подорож у країну Ввічливості
Мета: : навчити: учнів правилам поведінки вдома, в школі, в громадських місцях,
Розвивати: навички культурної поведінки та дружні відносини між учнями класу,
Виховувати: повагу до однолітків та людей старшого віку.
Обладнання:картинка професора,карта,жетони,призи, сигнальні картки червоного і зеленого кольору, конверти з прислів’ями.
Форма проведення: подорож
Хід роботи
І. Вступна частина
1. Привітання
Доброго ранку!— мовлю за звичаєм.
— Доброго ранку,— кожному зичу я.
— Доброго ранку вам!— людям бажаю.
І посміхаються у відповідь люди:
— Добрі слова ж бо для кожного любі!
2. Перевірка готовності до урока
Всі за парти ми сідаємо,
До роботи приступаємо.
Щоб помилок уникати,
Треба пильність розвивати!
Чути дзвоник голосистий,
Ллється голос його чистий.
Всіх скликає на урок
Цей чудовий наш дзвінок.
Ви спокійно всі сідайте,
Працювати починайте.
3 .Повідомлення теми і мети
Діти, сьогодні вас чекає подорож у країну Ввічливості і Доброти. Ввічливими люди не народжуються, а стають, опанувавши знання і правила хорошого тону. Ввічливість — це шанобливість, доброзичливість, прагнення не завдавати неприємності іншим, готовність своєчасно прийти на допомогу іншій людині.
Ми отримали листа від професора Будьласки. Він залишив нам карту країни Ввічливості і Доброти, а також лист. Як же туди дістатися? Про це ми дізнаємось з листа професора:
„ Любі діти! Шлях у мою країну буде нелегким. Його треба подолати підтримуючи один одного. Сподіваюсь ви зможете дістатись до країни Ввічливості. На кожній зупинці ви будете отримувати завдання, виконавши, які зможете в кінці потрапити у країну Ввічливості і Доброти".
ІІ. Основна частина
Першою зупинкою буде - «Слова вітання та прощання» . Вiтання бувають рiзнi. Але чи то уклiн, чи слова вiтання, чи лагiдна усмiшка, спiльним в них є те, що привiтання означає: «Ти менi — приємна людина. Знай, я тебе поважаю. Я тобi бажаю всього найкращого: здоров’я, миру, радостi, щастя». Ось що означають простi слова «Доброго ранку», «Доброго дня», «Ми радi вас вiтати». Пам’ятайте, що чарiвнi слова завжди промовляються з посмiшкою.
Професор на цій зупинці підготував для нас завдання: Гра «Завершiть думку»
• Коли вчитель заходить в клас, ви кажете...
• За зроблену вами послугу щиро промовляєте...
• Прощаючись, ви говорите...
• Щоб вам iз задоволенням допомогла людина, потрiбно не забувати про чарiвне слово...
Отже, ми виконали завдання і рушаймо далі.
Їдемо на наступну зупинку!
2.Зупинка 2. «Містечко вихованих людей»
Ми дістались 2 зупинки.
-А хто може з вас чув таке слово „ милосердя"? Що воно означає? Милосердна людина—чуйна людина. Запам'ятайте, щоб люди вас поважали, слухали, потрібно дотримуватись золотого правила :
Відноситись до людей треба так, як би ви хотіли, щоб ставились до вас.
Потрібно поважати людей, любити все живе, що вас оточує, берегти природу.
3.Зупинка 3. «Бульвар чемних»
На цій зупинці нашим завданням буде:
- сказати, як треба звертатися до людей в різних ситуаціях. На «ти» чи «ви».
1)В яких ситуаціях треба звертатися до людей на «ви»?(до людей,яких бачите вперше,до старших по віку,до людей різних професій(лікарів,продаців,вчителів))
2)В яких ситуаціях треба звертатися до людей на «ти»?(до однокласників,членів сім’ї,до людини,що відповідає вашому віку)
4. Зупинка 4. «Семафор ввічливості»
Гра «Семафор ввічливості»
Червоний колір – забороняю, зелений – дозволяю. У вас на столі лежать сигнальні картки червоного та зеленого кольору. Я зачитаю репліки, а ви повинні визначити: де правильно поступають діти, а де ні. Якщо правильно – зелений, неправильно – червоний.
1.Дайте мані хлібину, - звертається хлопчик у магазині до продавця (червона).
2.Вибачте, будь ласка, я штовхнула вас ненавмисно,- каже дівчина в автобусі (зелена).
3.Покличте до телефону Марину (червона).
4.Я трохи порвала цю книжку, підклейте її самі. - Сказала дівчинка бібліотекарю (червона)
5.Люба бабуся! Я із задоволенням тобі допоможу (зелений).
5.Зупинка 5. «Вулиця доброти»
-Наступним завданням буде послухати розповідь про одного хлопчика і оцінити його вчинок:
Продзвенів дзвоник на перерву, і Юрко кулею вискочив із класу. Він хотів купити пиріжок в їдальні і поспішав потрапити туди, поки не набігла велика черга. Він нісся коридором, розштовхував дітей руками і кричав на малят, що шарахалися від нього. Раптом, у кінці коридору показалася фігура вчителя математики Марії Петрівни. Юрко різко загальмував і поважно пішов назустріч учительці. “Здраствуйте, Маріє Петрівно!” - чемно привітався він. Марія Петрівна посміхнулася ввічливому учневі у відповідь і кивнула головою.
Тільки-но вчителька зникла за дверима, Юрко стрімголов кинувся сходами вниз. Зачепивши когось ліктем, він навіть не озирнувся. Йому було ніколи - і так довелося трохи затриматися.
1)Чому вчителька посміхнулася Юркові?
2)Чи був він дійсно ввічливим?
3)А вам зустрічалися такі хлопчики?
4)Що ви можете їм порадити?
6.Зупинка 6. «Проспект культури»
А зараз перевіримо як ви знаєте правила поводження у різних місцях:
1)Якщо ви прийшли до кінотеатру,як себе треба вести?(Вимкнути телефон,не шуміти,не розмовляти під час фільму,не вставати з місця під час фільму.)
2)Як треба вести себе в шкільній їдальні?(прибрати за собою сміття,тарілку,чашку.)
3)Як вести себе на уроці?(не викрикувати,піднімати руку,вставати,коли хочеш відповісти,не ходити по класу під час уроку.)
7. Зупинка 7. «Скринька народної мудрості»
На шляху до країни ввічливості ми добрались до останньої зупинки – «Скриньки народної мудрості».
Нашим останнім завданням є:
(потрібно скласти прислів’я зі слів на картках у конвертах)
Ось ми й прибули до чарівної країни ввічливості! Молодці, діти, ви здолали перешкоди, пройшли складний шлях і тепер ви жителі цієї країни. Це значить що ви всі отримуєте звання ввічливих, вихованих, добрих, охайних. Сподіваюсь, що в майбутньому ви залишитесь такими.
ІІІ. Заключна частина
1.Підсумкова бесіда
- От ми і підійшли до кінцевої зупинки нашої подорожі. Давайте згадаємо, що ми сьогодні робили:
1.Про яку людину говорять, що вона ввічлива?
2. Ввічливість дається людині при народженні, чи людина сама виховує її в собі?
3. Чи важко бути ввічливим?
4.До чого приводять злість, грубість?
5.Що потрібно робити, щоб загасити чужий гнів?
2.Нагородження
За вашу активну на протязі всієї подорожі ми приготували для вас подарунки.
3.Прощання
Ніщо не дістається нам так дешево й не цінується так дорого, як ввічливість. Ознакою ж доброзичливості є щира посмішка. Посмішкою дякують, нагороджують. Добра посмішка — символ людяності та згоди.
Посміхайтесь та будьте ввічливими! До побачення!