Правознавча гра "На ромашковому полі"

Про матеріал

Правознавча гра "На ромашковому полі" для учнів початкової школи. У формі гри діти

закріплюють знання про права, визначені Конвенцією про права дитини; вчаться правильно реалізовувати свої права; виховують поважне ставлення до власної особистості та інших, почуття гідності, естетичний смак.

Перегляд файлу

 

 

 

 

pic172PB.JPG

 

 

 

                                                                          Підготувала і провела

                                                                                    Вчитель початкових класів

                                                                              Новокочубеївської ЗОШ

                                                           І – ІІІ ступенів

                                                                                    Марченко Наталія Петрівна

 

 

 

 

 

       Мета: закріпити знання про права, визначені Конвенцією про   права  дитини;                    вчити правильно реалізовувати свої права; виховувати в  учнів поважне ставлення до власної особистості та інших, почуття гідності, естетичний смак.

      Обладнання: Плакат - основні права дитини, визначені відповідною Конвенцією,            ромашки, картки з завданнями, мікрофон.

Хід заняття

Україно.  Соборна державо,

Сонценосна колиска моя.

Ще не вмерла й не вмре твоя слава

Завойована в чесних боях!

Живи та міцній. Українська державо!

Вмирали в битвах мільйони борців,

Щоб стяг синьо-жовтий піднявсь величаво

Над Києвом стальним віки майорів.

Будь, Україно, сильна й могуча

Будь нам на вічні часи.

В мирі ласкава, в бою, як туча,

Всім нам добро принеси.

Благослови наші води,

Гори, ліси і поля,

Хай серед вольних народів

Слава зблисне твоя.

Ми з гордістю та радістю можемо заявити всьому світові, засяяла веселка над нашою землею, нашою державою: країна здобула волю і незалежність. Перед світом постала держава з давньою історією, оригінальною духовною культурою, працьовитим, миролюбним народом. Тут наші державні корені, тут наша земля,  яка дала нам горде ім’я – українці. Тут живуть наші прадіди, діди, тут живуть наші батьки – тут корінь нашого роду українського, що сягає сивої давнини. І де б ми не були, скрізь відчуємо поклик рідної землі, хвилюємось аж до сліз, почувши рідне слово… Ми живемо в Україні і любимо її гарну, співочу мову, її прекрасних людей.

Україна – це незалежна держава. Вона, як ви знаєте, має свою Конституцію – Основний Закон України, тобто правила, за якими живуть українці. Її прийнято Верховною Радою України 28 червня 1996 року. Україна є незалежною і суверенною, демократичною, соціальною, правовою державою.

У 1989 році всі прогресивні країни світу, в тому числі й Україна, підписали Конвенцію прав дитини. Конвенція має 54 статті, написаних на 6 мовах. Основні засади Конвенції про права дитини:

  • Кожна дитина має невід’ємне право на життя, а держави забезпечують максимально можливий ступінь її виживання і здоровий розвиток.
  • Кожна дитина має право на ім’я і громадянство з моменту народження.

 

Вчитель А зараз ми з вами пограємо в гру, яка називається «На ромашковому полі». Ми помандруємо в гості до Королеви Конвенції. А як ви добре знаєте, в гості не прийнято ходити без  подарунка. Помандруємо ми ромашковим полем. Це поле незвичайне, бо на ромашках ви побачите завдання, яке треба виконати. Тільки тоді ми зможемо зірвати квітку і взяти з собою. Команда, яка збере, найбільший букет, стане переможцем і зможе подарувати букет  Королеві Конвенції.

 

1 – конкурс «Асоціативний кущ»

 

 Скласти тематичну «павутинку» до слів

  • Батьківщина – 1 команда
  • Україна – 2 команда

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                  Найдорожча                                                                        

                                                                        Суверенна

 

 2 – конкурс «Казковий»

 

  •  Про яке право забув Буратіно, коли продавав свою «Абетку» (Право на освіту)
  • Яке право порушив вовк у казці «Червона Шапочка»? (Право на життя)
  • Яке право порушила мачуха з казки «Попелюшка» (Право на відпочинок)
  • Про яке право дітей постійно пам’ятає Лікар Айболить? (Право на повноцінне медичне обслуговування)
  • Яке право Зайця порушила Лисиця з казки «Лисичка та Заєць»? (Право на житло)
  • Яке право порушила Баба Яга з казки «Івасик - Телесик»? (Право на сім’ю,на життя)
  • Хто в казці «Колобок» вчинив найнебезпечніший злочин? (Лисиця)
  • Яке правопорушення скоїла Лисичка у казці «Котик і Півник»? Хуліганство чи вбивство?
  • Який злочин вчинили окремі персонажі проти Дюймовочки? Вбивство, розбій чи викрадення?
  • Яке право порушив Іван - царевич у казці «Царівна – жаба»? (На власність особистих речей)

 

   3 – конкурс Аукціон «Аморально в твоєму розумінні»

Навести якомога більше тверджень, які свідчать, що розуміння моральних вчинків у дітей правильне. Перемагає команда, яка наводить найбільше тверджень.

  • Аморально не співчувати людині, коли з нею трапилась біда
  • Аморально не поважати думку іншого тільки тому, що вона відрізняється від твоєї
  • Аморально заздрити успіхам товариша чи однокласника
  • Аморально хуліганити, бешкетувати
  • Аморально розкидатися обіцянками і не виконувати їх
  • Аморально бути жадібним і зажерливим.

 

4 – конкурс  «Правильно – не правильно»

  • Кожна людина має своє ім’я
  • Можна заарештувати дитину
  • Можна бити дитину
  • Не можна відвідувати лікаря
  • Не можна ходити до школи
  • Можна дитину забирати від родини
  • Можна відпочивати
  • Можна примушувати дитину тяжко працювати.

 

5 – конкурс Бліц «Хто швидше»

 За 1хв. потрібно дати якомога більше правильних відповідей

Команда 1

  1. Громадянин України проживає в …
  2. Які документи підтверджують громадянство?
  3. Право на громадянство записано…
  4. Діти мають громадянство своїх ….
  5. Щоб стати громадянином України потрібно…
  6. Коли відзначають День Незалежності України?
  7. Яке слово можна прочитати, уважно вивчивши герб України?
  8. Який документ затвердила у 1989 році ООН про права дітей?
  9. Основний Закон України, де записані всі права і обов’язки?
  10.  Назвіть авторів Державного Гімну.

Команда 2

  1. До якого віку ми вважаємося дітьми. У скільки років ми стаємо повноправними громадянами?
  2. У 1924 році в Женеві було вперше прийнято документ про права дитини. Як називався цей документ?.
  3. Основну відповідальність за розвиток дитини, за створення умов для всебічного розвитку несуть…
  4. Кожна дитина після народження має право на …
  5. Який документ прийняла Україна про права дитини у 1991 році?
  6. Що таке Конституція?
  7. Що в Україні святкують 28 червня?
  8. Що з перелічених тверджень є правом
  • Шанування державних символів України,
  • Повноцінне харчування,
  • Користування бібліотекою.
  1. Кожна держава має …
  2.  Коли виконують Державний Гімн України?

 

 

6 – конкурс «Право чи обов’язок»

Завдання – розподілити права і обов’язки

Права:

  • Право на життя та охорону здоров’я.
  • На навчання.
  • Ігри, розваги, відпочинок.
  • На любов та піклування з боку батьків та держави.
  • На якісне харчування.
  • На інформацію.
  • На свободу совісті, думки і релігії.
  • На вільне спілкування.

Обов’язки:

  • Старанно вчитися.
  • Берегти природу, пам’ятки культури.
  • Берегти шкільне майно.
  • Дотримуватися моральних норм поведінки.
  • Дотримуватись правил особистої гігієни.
  • Дотримуватись правил дорожнього руху.

7 – конкурс «Художній»

Скласти картину «Щасливе дитинство»

8 – конкурс «Мікрофон»

Закони все-таки недосконалі. Останнє завдання – уявіть, що у нас супутниковий зв’язок з Президентом України. Коротко, голосно у мікрофон скажіть своє прохання до Президента.

Підведення підсумків гри.

Вчитель Ось ми і потрапили у чарівний замок, в якому живе Королева Конвенція, яка радо зустрічає нас. Тож наші переможці можуть подарувати букет з ромашок.

Конвенція Дякую за такий чудовий букет. Тим більше, що ви здобували квіточку за квіточкою у цікавій і запеклій боротьбі. Мені пощастило зазирнути на ромашкове поле. Побачене мене дуже порадувало, бо ви добре знаєте права і обов’язки дітей, вмієте ними користуватися. Тож я хочу нагородити вас за перемогу та участь у грі. (Нагородження)

Вчитель Дякуємо вам шановна Королево за дійсно королівський прийом.

 Знаючи свої права і обов’язки, діти, ви будете діяти по справедливості.

Дитино українська!

Землю свою

В рученятах чистих тримай.

Люби її, бережи, до неї зла не допускай.

Тоді і до тебе зло не торкнеться

І ненька-земля тобі усміхнеться! 

 

docx
Додано
8 лютого 2018
Переглядів
1109
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку