У широкому розумінні – це процес. У вузькому розумінні – це документ. Що таке ІПР?Процес роботи команди людей. Процес забезпечення права на якісну освіту. Процес планування/реалізації освітніхстратегій. Письмовий документ. Закріплює вимоги до організації навчання дитини з ООП«Контракт» між школою та батькамидитини
Індивідуальна навчальна програма. Приклад. Зміст навчання: Суміжні навички та знання: а) вивчити назви шкільного приладдя; б) вивчити назви уроків (предметів); в) сформувати навичку самостійно використовувати візуальний план.2. Умови навчання: навчання проводить переважно асистент вчителя, кожного дня. 3. Навчальні матеріали: візуальний розклад, у вигляді написів назв предметів з їх невеликими піктограмними зображеннями. До кінця року здійснюється перехід лише на текстовий розклад. Педагогічні технології: щоденно вправляти учня у самостійності при підготовці до уроків, з використанням додаткового заохочення (наліпок), словесного заохочення. Оцінювання: спостереження за досягненнями учня, фіксація результатів навчання у щоденник спостережень за критеріями: засвоєно, потребує часткової допомоги, не засвоєно
Індивідуальна навчальна програма. Приклад. Цілі навчання: До кінця першого півріччя, Іван, буде готуватися до уроків та прибирати за собою навчальні матеріали після уроків, за візуальним розкладом, самостійно, у 80% випадків:1.1 Наприкінці першого місяця, Іван буде готувати підручник, зошит, щоденник та пенал до кожного уроку 1.2 До кінця другого місяця Іван навчиться самостійно готувати приладдя до уроків малювання1.3 До кінця третього місяця Іван навчиться самостійно готувати приладдя до уроків трудового навчання
Основні частини ІПРЗагальна інформація. You can simply impress your audience and add a unique zing and appeal to your Presentations. Your Text Here. You can simply impress your audience and add a unique zing and appeal to your Presentations. Your Text Here. You can simply impress your audience and add a unique zing and appeal to your Presentations. Your Text HereІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ, м. Київ | 16 - 19 вересня 2018 року. Загальні відомості про учня. Особливості розвитку. Особливі освітні потреби
Джерела інформації про розвиток дитини 1 Висновок про комплексну оцінку від фахівців ІРЦ2 Звіти про реалізацію ІПР попередніх періодів (років)3 Безпосереднє спостереження за діяльністю дитини4 Бесіди з учнем та його батькамиІНКЛЮЗИНЕ НАВЧАННЯ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ, м. Київ | 16 - 19 вересня 2018 року
{912 C8 C85-51 F0-491 E-9774-3900 AFEF0 FD7}Потенційні можливостіЩо дитина вміє, якими володіє компетенціями Сильні якості особистостіПереважний сенсорний стиль навчання. Уподобання (хобі)Що мотивує дитину до навчання, спілкування та взаємодіїАкадемічні компетенції{912 C8 C85-51 F0-491 E-9774-3900 AFEF0 FD7}Потреби. Психолого-педагогічна допомога. Надання індивідуального супроводу. Врахування перешкод у навчанні, зумовлених особливостями розвитку Адаптації навчального середовища та навчальних технологій. Модифікація навчальної програми
Індивідуальна навчальна програма(частина ІПР)Індивідуальний навчальний план (частина ІПР)Визначає: перелік навчальних предметівпослідовність вивчення предметівформа засвоєннятемп засвоєння. Для учнів з особливими освітніми потребами, згідно з особливостями їхнього інтелектуального розвитку, може розроблятися індивідуальний навчальний план і індивідуальний розклад уроків. Розробляється для тих учнів, які:не можуть засвоїти загальну навчальну програму визначає зміст розділів і тем з кожного предмета, систему знань, умінь і навичок, які повинні опанувати учні у процесі навчання. Розробляється на основі типових навчальних програм загальноосвітніх навчальних закладів, у тому числі спеціальних, з їх відповідною адаптацією.
Модифікаціїзмінюють зміст або понятійну складність навчального завдання. Тобто змінюють характер навчання: дитина вивчає не те, що вивчають усі діти в класі. Використовуються при роботі з учнями, що мають значні когнітивні порушення.Інколи, учні можуть потребувати модифікованих програм тільки з окремих дисциплін. Адаптації змінює характер подання навчального матеріалу, але не змінює зміст або концептуальну складність навчального завдання. Адаптація це зміна умов виконання завдання
Методики обстеження та оцінки дітей з ООПОцінювання на основі навчальної програми. Стандартизовані тести та методики. Безпосереднє спостереження. Оцінювання за допомогою портфоліо. Бесіди, опитування, анкетування батьків/учняІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ, м. Київ | 16 - 19 вересня 2018 року
Спостереження за учнем. Приклад{21 E4 AEA4-8 DFA-4 A89-87 EB-49 C32662 AFE0}Навчальні вимоги. Навички дитини. Потреби у навчанні та адаптаціїСидіти за партою 10-15 хв. Сидить спокійно 10 хв. і більше. НемаєДивитися на вчителя під час його інструкцій / питань. Дивиться на вчителя під час 50-60% групових інструкцій / питань. Використання заохочення (похвала вчителя, жетон) за те, що дивиться на вчителя на уроціСтежити за тим, як вчитель читає історію: підбирати малюнки до тексту. Помиляється при виборі малюнків, більш ніж в 50% ситуацій. Навчання: Формування навичок розуміння почутого (заняття з логопедом)Адаптація: попереднє знайомство з текстом; зменшений обсяг завдання. Відповідати на питання вчителя, використовуючи малюнки до тексту (описувати зображення. Не відповідає на більшість питань. Може називати зображення одним / двома словами при індивідуальному питанніНавчання: Опис малюнків простою фразою з 3-4 слів. Складання послідовності з серії сюжетних малюнків та відповіді на запитання до сюжету. Діяльність: Урок читання. Задачі: Аудіювання, розуміння тексту
Склад команди супроводу дитини з ООПпостійні учасники: директор або заступник директора з навчально-виховної роботи, вчитель початкових класів (класний керівник), вчителі, асистент вчителя, практичний психолог, соціальний педагог, вчитель-дефектолог (з урахуванням освітніх потреб дитини з ООП), вчитель-реабілітолог та батьки) дитини з ООП тощо;залучені фахівці: медичний працівник закладу освіти, лікар, асистент дитини, спеціалісти системи соціального захисту населення, служби у справах дітей тощо.
Організація роботикоманди супроводу. Відповідно до висновку ІРЦ, результатів психолого-педагогічного вивчення дитини команда супроводу складає індивідуальну програму розвитку (ІПР) дитини з ООП впродовж 2-х тижнів з моменту початку освітнього процесу. ІПР погоджується батьками та затверджується керівником закладу освіти. Команда супроводу переглядає ІПР з метою її коригування та визначення прогресу розвитку дитини у закладі загальної середньої освіти двічі на рік (у разі потреби – частіше); у закладі дошкільної освіти – тричі на навчальний рік (у разі потреби частіше)КС визначає способи адаптації (у разі необхідності модифікації) освітнього середовища, навчальних матеріалів, відповідно до потенційних можливостей та з урахуванням індивідуальних особливостей розвитку дитини з ООП. КС формує та узгоджує з батьками розклад психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг дитини з ООП.