Розбиваємося на групи. Учасникам роздають смужки 8 кольорів(за кількістю груп), на яких вони пишуть девіз для своєї команди. Всі смужки складають до «Чарівної скриньки». Кожен із учасників витягує для себе смужку із девізом із скриньки. За кольорами учасники розбиваються на групи. Кожна група обирає назву і вибирає капітана. Капітан отримує маршрутний лист для команди
Кожна команда проходить по черзі всі станції за маршрутним листом. Станція 1. Актуалізація. Кожній групі представлений один і той же предмет(наприклад, склянка з чистою водою). Є 8 запитань до цього предмета, на які команда має дати відповіді. Форма: на що це схоже?Функції: як це працює?Причинність: чому предмет такий?Зміни: як предмет змінюється?Зв’язки: як предмет пов’язаний із іншими речами?Перспектива: що можна чекати від цього предмету?Відповідальність: як ми впливаємо на цей предмет, яка наша відповідольність?Роздуми: звідки ми це знаємо?Висновок
Станція 4. Кошик ідей. Запис всіх ідей, перевірка на істинність. «Хмара» тез, пропозицій, висловлювань, роздумів, припущень, які будуть обговорюватись та аналізуватись в процесі заняття. Чому сніг білого кольору?Станція 5. Займи позицію. Згідний, не знаю, не погоджуюсь. Казка «Лисиця і Журавель»Чи був вчинок Журавля по відношенню до Лисиці правильним з моральної точки зору?
Станція 6. Синквейн(сенкан)1-й рядок – це назва явища, предмету, об’єкту(іменник); 2-й рядок – кілька прикметників (зазвичай два), які характеризують перший рядок; 3-й рядок – 3 дієслова/дієприкметники; 4-й рядок – 4 слова, ставлення до теми, почуття; 5-й рядок – пишеться знову всього одне слово, яке є узагальненням, такий собі висновок, який робиться з усієї інформації попередніх чотирьох рядків і лаконічно виражає суть теми, як би закривши її та зацикливши зміст тексту.
Станція 8. Шість капелюхів. Чи варто, чи обов’язково використовувати «Шість капелюхів» на уроках?Білий — найнейтральніший. Тому учасники цієї групи оперують лише фактами. Тобто доводять, чому все сталося саме так, а не інакше. Жовтий — сонячний, радісний, позитивнтй. Учасники цієї групи шукають вигоди запропонованого рішення, змальовують лише позитивні моменти. Чорний — негативний, похмурий, заперечливий. Ця група повинна висловити сумнів, знайти аргументи. Червоний — емоції: розгубленість, невпевненість, непослідовність. Ця група висловлює лише емоційне сприйняття заданої ситуації, без обгрунтування своїх висновків. Зелений — творчий, креативний. Учасники цієї групи пропонують нові вирішення заданої ситуації, які можуть бути найфантастичнішими і несподіваними. Синій — оцінний. По суті, в цій групі збираються експерти, аналітики, тобто журі які оцінюють пропозиції всіх груп і знаходять оптимальне рішення.
Станція 7. Джигсоу 1(Мозаїка) – виконують всі учасники квесту. Крок 1. Поділіть текст на чотири логічно завершені частини. Об’єднайте учнів у групи по чотири особи. Крок 2. Зазначте, що ви створили так звані домашні групи. Крок 3. Розподілити в домашній групі за номерами від 1 до 4 за кольоровими картками. Крок 4. Роздайте учням фрагменти з текстом. Перший номер отримує першу частину тексту, другий — другу і т.д. Крок 5. Поясніть учням, що спочатку вони будуть читати текст у групі тих учнів, у яких такий номер, як у них, і це називатиметься «експертною групою». Крок 6. Створіть експертні групи, попросивши учнів із номером 1 зайняти визначене вами місце в класі, з номером 2 — інше місце і т. д. Крок 7. Дайте учням завдання прочитати свою частину тексту в експертних групах, визначити основну думку, поставити одне одному запитання. Крок 8. Після завершення обговорення частини тексту в експертних групах попросіть учнів повернутися у свої домашні групи та докладно розповісти свою частину тексту членам цих груп. Крок 9. Перевірте, як зрозуміли учні зміст тексту. Організуйте загальне обговорення в класі, запропонуйте створити таблицю або малюнок.
Пам’ятка для учасників експертної групи Уважно прочитайте свою частину тексту. Визначте незрозумілі слова, знайдіть їх тлумачення у словнику або на додатковій картці. Назвіть ключові слова. Визначте головну думку. Дайте відповіді на запитання, зазначені в експертній картці. Виконайте завдання, запропоновані в експертній картці. Запитайте, чи всі члени вашої групи зрозуміли зміст прочитаного.