Цей матеріал допоможе при викладанні курсу "Здоров*я, безпека та добробут" у 5 класі за новою програмою. Прошу використовувати лише для власного уроку, не розповсюджувати. Дякую.
• дослідити, які місця у громадському транспорті є найбільш безпечними;• порівняти різні види громадського транспорту;• підготуєти пам’ятку безпечної та етичної поведінки у громадському транспорті. Мета:
Номер слайду 3
Громадський транспорт — це різновид пасажирського транспорту, який надає послуги з перевезення людей за визначеними маршрутами.
Номер слайду 4
Автобус. Трамвай* Рухається вільно* Працює на бензині* Забруднює атмосферу* Є в містах і селах,а також їздить міжмістами* Наземний транспорт* Зручний салон* Вміщує багато пасажирів* Рухається по рейках* Працюєна електриці* Є небезпекаураження струмом* Не забруднюєатмосферу* є тільки у містах. Створіть таку діаграму для поїзда і метро
Номер слайду 5
Розгляньте схему маршрутного таксі та назвіть найбезпечніші місця в салоні маршрутки.1. Найнебезпечніші (за статистикою) місця позначені червоним кольором, менш«травматичні» — жовтим, а найбезпечніші місця — зеленим2. Відео про безпекумісць у салонах маршруток і автобусів ( сторінка 49 підручника)
Номер слайду 6
Правила поведінки в електротранспортіПрочитайте наведені твердження. Поясніть, з якими ви погоджуєтесь, а з якими — ні. Поясність свою думку.• Не можна відволікати водія під час руху.• В автобусі можна їздити без квитка.• У транспорті не можна штовхатись і бешкетувати.• Під час руху слід триматися не за поручень, а за пасажира, який стоїть поруч.• До виходу треба готуватися заздалегідь, ввічливо запитуючи людей у проході, чи виходять вони на наступній зупинці.
Номер слайду 7
Правила поведінки у шкільному автобусі
Номер слайду 8
У вестибюлі та на ескалаторі метрополітену. Прочитаймо наведенітвердження,з якими випогоджуєтесь, а з якими — ні.• Не можна бігти по ескалатору.• Свої речі можна ставити на поручень.• Не можна заходити за обмежувальну лінію.• На ескалаторі треба стояти зліва.• На платформі можна бігати та гратися.
Номер слайду 9
На платформі й у вагоні метро. Запам‘ятайте!• Не можна заходити за обмежувальнулінію на платформі• На платформі метрополітену заборонено грати в рухливі ігри.• У вагоні треба сидіти або стояти, міцно тримаючись за поручні• Якщо у вагоні відчувається запах диму, слід негайно повідомити про це машиністові. Для цього в кожному вагоні є кнопка зв’язку з машиністом .• У разі виникнення небезпечної ситуації в метрополітені необхідно виконувати всі вказівки машиніста або чергового по станції.
Номер слайду 10
Давай пригадаємо:1) які місця у громадському транспортіє найбільш безпечними?2) що спільного та в чому різниця між автобусом та тролейбусом?3)Назвіть правила безпечної та етичної поведінки у громадському транспорті.
Номер слайду 11
Оцініть свої досягнення. Я знаю, де розташовані найбільш безпечні місця у громадському транспорті. Я знаю, як правильно поводитися у громадському транспорті.
Номер слайду 12
Домашнє завдання:1. Перейдіть за QR-кодом і подивіться мультфільм про правила безпеки у шкільному автобусі.2. Виконати у робочому зошиті мозаїку завдань до теми