Урок проводиться у вигляді засідання бізнес-клубу, де учні отримують уявлення про процеси випаровування, конденсація та кипіння.
№1 – дослідіть швидкість випаровування спирту і води. Зробіть висновок. №2 – дослідіть швидкість випаровування від площі поверхні рідини. Зробіть висновок. №3 – дослідіть швидкість випаровування від вітру. Зробіть висновок. №4 – дослідіть швидкість випаровування від температури рідини. Зробіть висновок.
природа речовини ( спирт випаровується швидше за воду – різні речовини випаровуються по-різному); площа поверхні ( швидкість випаровування тим більша, чим більша площа поверхні рідини); наявність вітру ( швидкість випаровування збільшується, якщо швидше віддаляється утворена пара); температура рідини ( швидкість випаровування тим більша, чим вища температура).
Випаровування Кипіння Відбувається за будь-якої температури; відбувається з вільної поверхні рідини; залежить від температури рідини, площі її поверхні, від природи речовини та наявнсоті вітру; відбувається в усьому об'ємі рідини; відбувається з утворенням бульбашок пари; відбувається за певної температури
Чому, якщо дути на гарячий чай, він охолоне швидше? Чому, якщо перелити у блюдце гарячий чай, він охолоне швидше? Чому, коли ми виходимо з річки, відчуваємо холод? Чому вата, змочена у спирті, стає сухою через кілька хвилин, а змочена водою залишається вологою протягом години і більше? На морозі білизна замерзає, але все одно висихає. Як це можна пояснити?
Послухайте уважно уривок з вірша та дайте відповідь на наступне запитання: про які зміни в природі говорить автор вірша, пов'язані з темою нашого уроку? Серпнева ніч. В тумані поле. В моїй руці твоя рука. І хрестять сиві видноколи Невтомні руки вітряка. Земля замислена і строга, Як бірюза блищить роса, І зірка впала, наче в Бога Скотилась по щоці сльоза.