АУДІЮВАННЯ-
рецептивний вид мовленнєвої діяльності, що полягає в одночасному сприйнятті на слух і розумінні людського мовлення, є основою спілкування.
Презентація
Час, що витрачається людиною на різні види мовленнєвої діяльності, розподіляється приблизно так
Номер слайду 4
АУДІЮВАННЯ- рецептивний вид мовленнєвої діяльності, що полягає в одночасному сприйнятті на слух і розумінні людського мовлення, є основою спілкування.
Номер слайду 5
Метою аудіювання є осмислення почутого мовленнєвого повідомлення
Номер слайду 6
Визначальні риси аудіювання: Безпосереднє спілкування. Реактивний вид мовленнєвої діяльності. Рецептивний вид . Предметом аудіювання є чужа думка. Продуктом аудіювання є умовивід.
Номер слайду 7
Розрізняють репродуктивне та продуктивне аудіювання. Основною ознакою репродуктивного аудіювання, на відміну від продуктивного, є повторюваність усної інформації. У школі до репродуктивного аудіювання вдаються у процесі проведення усних переказів та підготовки до творчих робіт. У природній ситуації спілкування співрозмовники вдаються до продуктивного аудіювання. Сприймати усну інформацію можна глобально, докладно й критично.
Номер слайду 8
Важливими факторами мовленнєвої розумової діяльності є: - перцептивні та мовленнєвомоторні передумови; - загальні інтелектуальні передумови; - фактичні знання; - знання та вміння в рідній мові; - іншомовні знання та вміння; - мотивація.
Номер слайду 9
Досягнення базового рівня уміння розуміти літературно – розмовне мовлення носія мови в ситуаціях повсякденного спілкування; визначати тему і мету бесіди, її основний зміст; уміння в умовах опосередкованого сприймання повідомлення розуміти основний зміст аудіотексту; уміння повно і точно розуміти висловлювання вчителя та однокласників
Номер слайду 10
Психофізичні механізми аудіювання: Механізми сприйняття мовлення і зокрема механізм антиципації або ймовірного прогнозування смислового змісту;
Номер слайду 11
Механізми аудіювання: Механізм оперативної пам'яті. Механізм антиципації. Механізм довготривалої пам'яті. Механізм осмислення.
Номер слайду 12
Види аудіотекстів: Тексти – описи. Фабульні тексти – повідомлення.
Номер слайду 13
Пов'язані з мовною формою Фонетичні Лексичні Граматичні Труднощі аудіювання іншомовного мовлення
Номер слайду 14
Пов'язані зі змістом Розуміння предметного змісту Розуміння логіки викладу Розуміння загальної ідеї, мотивів, вчинків Труднощі аудіювання іншомовного мовлення
Номер слайду 15
Пов'язані з умовами пред’явлення Кількість прослуховувань Темп мовленнєвих повідомлень Джерело аудіювання Опори та орієнтири Труднощі аудіювання іншомовного мовлення
Номер слайду 16
Пов'язані зі сприйманням виду мовлення Монологічне мовлення Діалогічне мовлення Труднощі аудіювання іншомовного мовлення
Номер слайду 17
Фактори, що полегшують сприйняття мовлення на слух ритміка; паузація; мелодика; логічний наголос; виділення смислових орієнтирів.
Номер слайду 18
Система вправ для навчання аудіювання: Дві підсистеми: Вправи для формування мовленнєвих навичок аудіювання; Вправи для розвитку вмінь аудіювання
Номер слайду 19
Вправи для формування мовленнєвих навичок аудіювання; Вправи для формування фонетичних навичок аудіювання. Вправи для формування лексичних навичок аудіювання. Вправи для формування граматичних навичок аудіювання.
Номер слайду 20
Вправи для розвитку вмінь аудіювання Вправи, що готують учнів до аудіювання текстів; Вправи в аудіюванні текстів.
Номер слайду 21
Три етапи процесу навчання аудіювання Формулювання інструкції Презентація аудіоматеріалу Контроль розуміння прослуханого
Номер слайду 22
Засоби контролю розуміння прослуханого аудіотексту Невербальні засоби: Виконання дій Контроль з використанням цифр Контроль за допомогою сигнальних та облікових карток Виготовлення схем, креслень Підбір малюнків
Номер слайду 23
Вербальні засоби: 1 Рецептивні: Підтвердження або спростування тверджень вчителя Вибір пунктів плану тексту Тести з вибором відповіді 2 Репродуктивні: Відповіді на запитання Переказ змісту Переклад окремих слів, словосполучень, речень Укладання плану Формулювання запитань до тексту Бесіда на основі змісту тексту
Номер слайду 24
Thank you for your very good job! The lesson is over.
Goodbye!