Течії буддизму Існує кілька десятків течій буддизму, які можна загалом згрупувати у три типи: Нікая, Махаяна та Ваджраяна. З шкіл Нікая до наших часів збереглася лише школа Тхеравада. Школа Тхеравада, що означає «Вчення старійшин», будує вчення та практику винятково на Палійському каноні. Він вважається найстарішим з існуючих буддійських канонів, його тексти сприймаються як автентичні в усіх гілках буддизму. Практика Тхеравади спирається на розвиток «ґрунтовної уваги», що призводить до розвитку вмілих якостей В Махаяні («Великій колісниці») підкреслюється співчуття до всіх та самовідданий ідеал Бодхісаттви. В доповнення до текстів шкіл Нікая, школи Махаяни визнають загалом або частково ряд текстів, записанних біля першого сторіччя нашої ери. Ці пізніші тексти написані на санскриті, та присвячені досягненню стану Будди через слідування шляхом Бодхісаттви протягом незліченних віків. Ваджраяна («Діамантова колісниця») поділяє багато з основних концепцій Махаяни, але разом з тим використовує велику кількість технік, призначених для вдосконалення буддійської практики. Одна з складових Ваджраяни — використання психофізичної енергії як засобу досягнення глибоких станів зосередження та усвідомлення.
Трипітака. Уклад буддійських священних текстів, складений незабаром після смерті Будди Шак'ямуні на Першому Буддійському соборі. У буддійському світі існує безліч версій Трипітаки, в які входить величезна кількість різних текстів. Найбільшою популярністю користується палійській канон традиції Тхеравада, або Типітака. Палійська версія Трипітаки збереглась найповніше. Її канонічні тексти поділяють на 3 частини:
Палійський канон Віная-пітака (кошик статусу) — описує обов'язкові правила прийому до буддійських громад, приписи про життя періоду дощів; правила щодо суспільного життя. Сутта-пітака (кошик повчань) — найповніша збірка буддійських повчань та промов, головними серед яких є промови Будди та його учнів. Абідарма-пітака (кошик тлумачення вчення) — в метафізичному та психологічному аспектах розглядає буддійське вчення. Палійський канон. Віная-пітака1)Суттавібханга2)Кхандхака3)Парівара
Символи буддизму Колесо Дгарми- символ дхарми, вчення Будди про шляху до просвітління, звільнення від кармічних перероджень в сансаре. Традиційно зображується у вигляді стилізованого колеса з п'ятьма, шістьма або вісьмома спицями. Квітка лотоса-служить традиційним символом чистоти. Лотос народжується в брудній болотяній воді, однак з'являється на світ чистим і незабрудненим.
Буддизм в україніВ Україні Буддизм існував починаючи з 19-го, 20-го століття, після імміграції з країн буддистського населення, головним чином Північного В'єтнаму та Кореї в комуністичний період. Хоча джерела не є швидко доступними, буддисти, як вважають, становлять 0,1 % від загальної чисельності населення Україні.Є в Україні й послідовники школи тхеравада (традиція хінаяни). Центром буддизму в Україні є м. Донецьк, в якому існують буддійські монастирі, виходить періодичний альманах "Шляхи Будди", що намагається належно відображати різноманітні буддійські напрями.