Житомирська область. У ІІ-ІV ст. заселяли племена антів, полян, нащадками яких стали древляни. У Х-ХІ ст. ввійшла до Київської РусіВолодимиро-Волинське та Галицько-Волинське князівства. В ХІV ст. до Литовського князівства. До Польщі (1569р. – Люблінська унія) у складі Київського воєводства. Після поділу Польщі (18ст.)– до Російської імперії, у складі Волинської губернії.
Історичні міста Житомирщини: Коростень (945р) – резиденція древлянських князів;Овруч (946 р) – древлянське місто;Радомишль (1150) – стоянка пізнього палеоліту, залишки давньоруського поселення, древлянське місто;Бердичів (15ст) – відоме переможними битвами Б Хмельницького;Новоград-Волинський (13 ст) – центр козацького полку у 17ст.
Чернігівська область. Протягом 7-8ст. мешкали племена сіверян та полян. У 9 ст. Чернігово-Сіверщина ввійшла до Київської РусіВ 11 ст. утворено Чернігівське князівство. В 13 ст. татаро-монгольська навала. В 14 ст. – Литва, Польща. В 1654 р. – до Росії у складі Малоросійської, потім Чернігівської та Полтавської губерній.
Історичні місця Чернігівщини: Смт. Любеч (882р) – пункт шляху «із варяг в греки», відоме захистом Київської держави;Ніжин (12 ст.) – відоме у міжусобній війні князів, укріплений пункт Чернігівського князівства;Новгород-Сіверський (989р) – збудоване князем Володимиром, захищав від кочівників Прилуки (11ст.) – збудоване Володимиром, згадується Володимиром Мономахом;Батурин (1625р) - гетьманська столиця, зокрема Івана Мазепи, К. Розумовського, Многогрішного.
Пам'ятки Переяслава-Хмельницького. Заповідник «Переяслав»Музей кобзаря. Музей Трипільської культури. Музей Г. Сковороди. Музей-діорама «Битва за Дніпро» Музей архітектури та побуту середнього Подніпров'я, на території якого історії православної церкви, бджільництва, обрядів та звичаїв, космосу, транспорту, рушника, хліба, пошта,
Завдання. Переглянувши презентацію, відповісти коротко письмово на питання (в зошиті для лекцій):1. Які основні туристичні центри знаходяться в даному регіоні?2. Що нового ви дізнались з даної презентації?Розглянути карту (в доданих документах) та заповнити таблицю (практична робота з теми)Лекційний матеріал у вигляді документу також додається в класрумі.