В цій презентації зібрані відомості про знання поняття «чиста речовина», «суміш», навчити розрізняти однорідні і неоднорідні суміші, формувати практичні навички розділення сумішей; самостійно здобувати знання та застосовувати їх у повсякденному житті; виховувати пізнавальний інтерес до предмета.
Використовуються хімічні диктанти ,таблиці ,схеми,малюнки,ілюстрації , для закріплення використовується гра «Хрестики-нулики»,завдання знайди відповідність по варіантах на розпізнавання сумішей.
Самборська С.П. * Цілі: поглибити знання учнів про поняття «чиста речовина», «суміш», навчити розрізняти однорідні і неоднорідні суміші, формувати практичні навички розділення сумішей; розвивати уміння учнів мислити, порівнювати, аналізувати, робити висновки, самостійно здобувати знання та застосовувати їх у повсякденному житті; виховувати пізнавальний інтерес до предмета.
Самборська С.П. * Хімічний диктант 1.Будь-які зміни,які відбуваються у світі,називаються------ 2.Все те, що нас оточує та має форму це---- 3.Фізичне тіло складається з ---- 4.Певні ознаки,за якими різні речовини подібні між собою або відрізняються одна від одної називаються---- 5.Властивості речовин бувають----- 6.Речовини чи суміші речовин,які утворились у природі або створені людиною і призначені для виготовлення тіл називаються----- 7.Знайдіть відповідність а)скло б)залізо в)пластмаса 8.Випишіть окремо назви тіл,матеріалів і речовин: вапно,стілець,кисень,срібна виделка,мідь,деревина ,вуглекислий газ,,термометр.
Самборська С.П. * «Щоб про щось дізнатися, треба вже щось знати» Станіслав Лем Потрібно визначити спільне між тілами кожного рядка і самостійно сформулювати визначення поняття «речовина». Завдання 1: 1.М’ячик зі снігу, льодяна скульптура, іній на гілочці, роса на траві; 2.Лабораторний штатив, столярний станок, цвях, батарея опалення; 3.Олівець, дошка, парта, дерев’яний стілець.
Самборська С.П. * Види Характерні особливості Приклади Однорідні Складові частини не можна помітити за допомогою оптичних приладів, із часом не розшаровуються Повітря, розчин солі у воді Неоднорідні Складові частини видно неозброєним оком, із часом розшаровуються Борщ, суп, розчин крейди у воді Суміші
Самборська С.П. * Конкурс «Розділи мене» Встановити відповідність між сумішшю та методом, яким її можна розділити на чисті речовини. Суміш Метод розділення А Суміш сірки і залізних ошурок 1 Дистиляція Б Розчин соди у воді 2 Відстоювання В Розчин спирту 3 Фільтрування Г Суміш глини з кухонною сіллю 4 Випарювання
Самборська С.П. * СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ: 1.Старовойтова І.Ю. Усі уроки хімії 7 клас Харків: Основа-2007р. 2.Лашевська Г.А. Хімія. 7 кл.: Підручник для загальноосвіт. навч. закл. – К.: Генеза, 2007. 3.Дехтяренко С.Г. Моніторинг якості освіти: рівнева загальноосвітня підготовка учнів з хімії. 7 кл.- Запоріжжя, 2009. 4.Малахова Н.М. Пізнавальні завдання з хімії. 7-9 кл.- Х.:Вид.група «Основа», 2011.