Презентація "Д.Білоус "ШИШКАР"

Про матеріал
Інтегрований урок з літературного читання та української мови 4 клас Тема : Д.Білоус «Шишкар». Скоромовка Змінювання прикметників у сполученні з іменниками, спільнокореневі слова, синоніми. Мета. Формувати ключові компетентності: комунікативну: вдосконалювати мовленнєві навички, уміння робити посильні висновки та формулювати власну думку; уміння вчитися: готовність самостійно працювати з доступним за складністю матеріалом, доводити роботу до кінця; соціальну: вміння працювати в парах, у групах, проявляти ініціативу; здоров’язбережувальну: слідкувати за осанкою під час письма. Формувати предметні компетентності. Українська мова : узагальнити знання про рід і число прикметників, вміння визначати їх у словосполученнях та реченнях; про спільнокореневі слова, синоніми; розвивати зв’язне мовлення; виховувати любов до природи. Літературне читання:вдосконалювати навички свідомого виразного читання тексту; вчити аналізувати прочитане, висловлювати свої почуття. Форми і методи роботи: «Мозковий штурм», мовні ігри та творчі завдання, диференційовані завдання, робота в групах та в парах Обладнання: мультимедійна презентація, картки для роботи в групах. Тип уроку: інтегрований урок з української мови та літературного читання. Хід уроку І. Організаційний момент. І знову дзвоник кличе в клас, Знання нові чекають нас. Ми дуже любим рідну мову, Її мелодію чудову. Тож починаємо урок – В країну знань важливий крок. Сьогодні у нас незвичайний урок . На уроці у нас буде і рідна мова і літературне читання. - Отже, ми будемо сьогодні на уроці: У – уважними Р – розумними О – організованими К – кмітливими ІІ. Хвилинка каліграфії. - Тож розпочнемо без затримки З каліграфічної хвилинки. Ш ш ши ка ар шишка шишкар ІІІ. Актуалізація опорних знань. 1. Творча вправа «Я – поет». От випав сніг! Яка обнова! Зима тоді така … ! Мороз і сніг озера кута, Зима тоді, всі кажуть … . Вона буває і серйозна, Суха і вітряна, й … . А як насуне хмара сива, Зима по-своєму … . Синичка змерзла і голодна, Бо видалась зима … . Зима, зима, усякий знає, Вона … буває. 2. «Мозковий штурм». - Що називається прикметником? - Як змінюється прикметник? - Від чого залежить рід, число, відмінок прикметника? - Чи можна рід прикметника за закінченнями? 3. Гра «Допоможи Незнайкові» Летять, кружляють, як пушинки, Легка, білесенька сніжинки. Кружляють вальс сніжинки ніжний. Зима пухкий і білосніжний. - Яке правило слід повторити Незнайкові? ІV. Повідомлення теми і завдань уроку. V. Робота над змістом вірша Д. Білоуса «Шишкар». 1. Читання вірша учителем. 2. Самостійне читання вірша учнями. 3. Бесіда за змістом тексту. — Що нового ви дізналися з тексту про шишкарів? — Де живуть ці птахи? Коли шишкарі виводять своїх пташенят? Яке забарвлення мають? Що вони вживають у їжу? — Розгляньте пташку на світлині. Чому у шишкаря загнутий дзьоб? - Зачитайте інформацію, яку дізналися з додаткових джерел про шишкаря. У цих пернатих незвичайний дзьоб з перехрещеними один з одним половинками. Завдяки тому, що дзьоб досить міцний, ці птахи легко можуть ламати ним ялинові гілки, шишку або кору дерева. Дзьоб у шишкаря ідеально пристосований для вилучення насіння з шишок. Всі види шишкаря ведуть денний спосіб життя. Помітити їх можна скрізь. У пошуках їжі вони стрімко перелітають з місця на місце великими галасливими і крикливими зграйками. Ці птахи не дуже великі – близько 17 сантиметрів, приблизно як великий горобець. Хвіст розділений надвоє, половинки дзьоба загнуті і в зімкнутому вигляді перехрещуються 4. Перегляд відеоролика про шишкарів. VІ. Фізкультхвилинка «Білочки». 5. Виписати словосполучення іменника з прикметником. Визначити рід, число, відмінок. У зимовий день - ч.р.,одн., Зн.в. Шишкар червоно-бурий - ч.р., одн., Н.в. Гілка пелехата - ж.р., одн., Н.в. Тепла хата – ж.р., одн., Н.в. 6. Гімнастика для очей. Подивилися вправо, вліво, Вгору, вниз, собі на ніс. Знову вправо, знову вліво І покліпали очима. VІІІ. Узагальнення, систематизація знань учнів. 1. Робота в парах. До поданих слів дібрати із вірша спільнокореневі. Визначте корінь. Зима – Шишка – Сніг – Зерно - 2.Робота в групах. Добери до виділених слів синоніми. 1 група Пелехата 2 група Хвижа 3 група Сніговій ІХ. Підсумок уроку. Бліц-опитування. • Сьогодні на уроці я навчився … . • Я познайомився з новим твором … . • Мені було цікаво … . • Для мене ще важко … . Х. Домашнє завдання . Складіть текст-опис зображеного на світлині шишкаря. Виразно читати скоромовку. .
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Дмитро Білоус «Шишкар»

Номер слайду 2

І знову дзвоник кличе в клас,Знання нові чекають нас. Ми дуже любим рідну мову,Її мелодію чудову. Тож починаємо урок – В країну знань важливий крок.

Номер слайду 3

У – уважними. Р – розумними. О – організованими. К – кмітливими   

Номер слайду 4

Каліграфічна хвилинка. Ш ш ши ка ар шишка шишкар

Номер слайду 5

Творча вправа «Я – поет». От випав сніг! Яка обнова!Зима тоді така … !Мороз і сніг озера кута,Зима тоді, всі кажуть … . Вона буває і серйозна,Суха і вітряна, й … . А як насуне хмара сива,Зима по-своєму … . Синичка змерзла і голодна, Бо видалась зима … . Зима, зима, усякий знає,Вона … буває.

Номер слайду 6

«Мозковий штурм». Що називається прикметником?Як змінюється прикметник?Від чого залежить рід, число, відмінок прикметника?Чи можна рід прикметника за закінченнями?

Номер слайду 7

Гра «Допоможи Незнайкові»Летять, кружляють, як пушинки,Легка, білесенька сніжинки. Кружляють вальс сніжинки ніжний. Зима пухкий і білосніжний. Яке правило слід повторити Незнайкові?

Номер слайду 8

Робота над змістом вірша Д. Білоуса «Шишкар». Читання вірша учителем. Самостійне читання вірша учнями.

Номер слайду 9

Бесіда за змістом тексту. Що нового ви дізналися з тексту про шишкарів? Де живуть ці птахи? Коли шишкарі виводять своїх пташенят? Яке забарвлення мають? Що вони вживають у їжу?Розгляньте пташку на світлині. Чому у шишкаря загнутий дзьоб?Зачитайте інформацію, яку дізналися з додаткових джерел про шишкаря.

Номер слайду 10

Фізкультхвилинка

Номер слайду 11

Виписати словосполучення іменника з прикметником. Визначити рід, число, відмінок.

Номер слайду 12

Робота в парах. До поданих слів дібрати із вірша спільнокореневі. Визначте корінь. Зима –Шишка –Сніг –Зерно -

Номер слайду 13

Робота в групах. Добери до слова синоніми.1 група Пелехата –2 група. Хвижа - 3 група. Сніговій -

Номер слайду 14

Бліц-опитування. Сьогодні на уроці я навчився … . Я познайомився з новим твором … . Мені було цікаво … . Для мене ще важко … .

Номер слайду 15

Домашнє завдання Складіть текст-опис зображеного на світлині шишкаря. Виразно читати скоромовку.

Номер слайду 16

Молодці!

pptx
До підручника
Літературне читання 4 клас (Богданець-Білоскаленко Н. І, Зоряна М. І .)
Додано
21 березня 2023
Переглядів
1035
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку