Тема: ОЛЕКСАНДР ОЛЕСЬ. СТЕП

Про матеріал
Тема: ОЛЕКСАНДР ОЛЕСЬ. СТЕП Мета: розширювати знання дітей про життєвий і творчий шлях Олександра Олеся; розвивати вміння бачити словесні картини, розуміти красу поетичних творів; збагачувати мовлення образними виразами; вдосконалювати навички правильного, виразного і свідомого читання; викликати захоплення красою і мудрістю природи.
Перегляд файлу

 

Тема: ОЛЕКСАНДР ОЛЕСЬ. СТЕП

Мета: розширювати знання дітей про життєвий і творчий шлях Олександра Олеся; розвивати вміння бачити словесні картини, розуміти красу поетичних творів; збагачувати мовлення образними виразами; вдосконалювати навички правильного, виразного і свідомого читання; викликати захоплення красою і мудрістю природи.                                                     Обладнання: підручник, таблиці, картки самооцінювання, відео.

 

 Перебіг уроку

 

I. Емоційне налаштування.                                                                                          Тож сьогодні, любі діти,                                                                                                     Хочу я вам побажати                                                                                                         Всі знання із апетитом                                                                                                         На уроці поглинати.                                                                                                                 А щоб ці знання і вміння                                                                                                      Вам не стали тягарем.                                                                                                     Побажаю всім терпіння                                                                                      

І старання.                                                                                                                             Тож почнем.

II. Основна частина.

1. Робота над скоромовкою

Гра «Дощик»

Вліз у хату їжачок

І побачив бурячок:

«У цікавої цієї штучки

Жодної нема колючки».

2. Артикуляційна гімнастика

- «Смачне варення».

Посміхнутися; відкрити рот; широким язиком у формі «чашечки» облизати верхню губу

- «Кулька».

Надути щоки; здути щоки.

-«Млинці».

Посміхнутися; відкрити рот; покласти широкий язик на нижню губу.

3. Перевірка домашнього завдання.

Гра «Чия розповідь краща?»

 

4. Мотивація навчальної діяльності.                                                                                 5. Пояснення нової теми уроку.

— Послухайте поетичні рядки.

Оселялись цілим родом:

Що людина, як одна?!

Кревні люди — рід складали,

Кревні роди — племена.

— Хто їх автор?

— Сьогодні ми продовжимо ознайомлення з творчістю видатного українського поета Олександра Олеся.

6. Робота за підручником.

7. Опрацювання статті про Олександра Олеся

Гра «Рибки». Самостійне мовчазне читання учнями статті про поета

— Де проводив свій час улітку маленький хлопчик?

— Хто мав великий вплив на майбутнього поета?

— Який вплив на Олександра мав дід?

— Що згадував поет про дитинство?

— Що відчуваєте, читаючи вірші Олександра Олеся?

8. Робота над віршем Олександра Олеся «Степ»

-  Виразне читання вірша вчителем.

— Чи сподобався вам вірш?

— Який настрій він у вас викликав?

— Які картини ви уявляли, слухаючи його?

9. Словникова робота.

Неоглядна — безмежна, безкрая.

Перина — виготовлений з пуху, пера матрац.

Яр — глибока довга западина з крутими або прямовисними схилами, що утворюється внаслідок розмивання крутих порід тимчасовими потоками.

10. Робота в парах. Підготовка до виразного читання.

— В якому темпі, з якою інтонацією і силою голосу будете читати вірш?

— Чи однаковою буде інтонація і темп читання кожної строфи?

— Які слова виділите голосом при читанні?

11. Виразне читання вірша учнями за строфами.

12. Руханка.                                                                                                                          Вам не хочеться сидіти?                                                                                                   Треба трішки відпочити.                                                                                                Руки вгору , руки вниз,                                                                                                       І сусіду посміхнись.                                                                                                           Руки вгору, руки вбоки.                                                                                                      Вище руки підніміть,                                                                                                          А тепер їх опустіть.                                                                                                           Плигніть, любі, кілька раз.                                                                                                До роботи братись час.                                                                                        

 

13. Аналіз змісту вірша.

— Доберіть синоніми до слова степ. Із чим порівнюється степ навесні?

— Хто зображений у творі як вишивальник, що прикрашає степ?

— Про які різкі зміни у ньому йдеться?

— Із чим порівнюють степ улітку? Чому?

— На що схожий степ восени? Чому він як пустеля? Чому не чути пташок? Де поділися квіти?

— Із чим порівнюється степ узимку?

— Хто оберігає сон баби-зими?

14. Вибіркове читання.

— Знайдіть у вірші порівняння.

— Які прикметники вжито для опису степу, моря, пташок, зими?

— Знайдіть образні вислови.

15.Робота за ілюстраціями.

— Розгляньте ілюстрації до цього вірша.

— Що художник зобразив на кожній ілюстрації? Які кольори він використав?

— Який настрій вони створюють? Як передають характер кожної пори року?

— Яким рядкам вірша відповідають малюнки?

16. Словесне малювання.

— Які картини до вірша намалювали би ви? Які кольори використали б? Чому?

17. Гра «Знайдіть початок».

… морем став.

… пахощі поля.

… рівна і м’яка.

 

III. Узагальнення вивченого.                                                                                                 1. Рефлексія. Гра « Закінчи речення».                                                                             - Сьогодні на уроці я дізнався ….

           - Мені сподобалось…

-Кажу спасибі…       

IV.Домашнє завдання.

Виразно читати вірш.

 

docx
Додано
21 березня 2023
Переглядів
381
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку