Презентація до уроку Я досліджую світ з теми "Де шукати скарби України" за підручником Я досліджую світ: частина 1, 4 клас. Автори: Т. Гільберг, С. Тарнавська, Н. Павич.
Розумова розминка. Чи можна вважати прибирання у громадському парку, допомогу людям похилого віку, участь у шкільних заходах проявами патріотизму?Чи є патріотичним почуття гордості за свою країну, за її героїчне минуле та її героїв? Поясніть. Що таке історична пам'ять? Наведіть приклад. Святкування державних та національних свят дозволяє зберігати культуру та традиції українського народу. Назвіть кілька таких Свят.
Номер слайду 3
Пригадуємо. Пригадайте, які історичні та архітектурні пам'ятки є у вашому краї. Які з них ви відвідували?Які реліквії та традиції передаються у ваших родинах з покоління в покоління?
Номер слайду 4
Упродовж своєї історії людство накопичувало знання, досвід, матеріальні та духовні цінності. Усі ці надбання й ставали культурою суспільства. Поняття «культура» об'єднало в собі науку, освіту, мистецтво, правила суспільного життя та світогляд. Національна культура українського народу є невіддільною частиною світової культури.
Номер слайду 5
Звичаї і традиції, пісні, казки, прислів'я та при-казки, картини художників і витвори народних умільців-майстрів, твори письменників, архітектурні споруди, парки, історико-культурні заповідники, унікальні пам'ятки природи - усе це об'єкти культурної спадщини народу України.
Номер слайду 6
Культурна спадщина - успадковані людством від попередніх поколінь об'єкти, що є результатом духовної і матеріальної діяльності людей.
Номер слайду 7
3 якою метою держава забезпечує збереження історичних та культурних пам'яток? Що може дати українцям відновлення історичних архітектурних пам'яток?Важливою частиною культурної спадщини, крім пам'яток, творів мистецтва та колекцій цінних експонатів, є традиції народу, успадковані від пращурів. Кожний історичний період залишає по собі згадки в культурі країни. Українська історико-культурна спадщина формувалася протягом багатьох століть. Під час війн та лихоліть в Україні було знищено чимало історичних об'єктів. Тому ми маємо не тільки шанувати, а й відроджувати втрачене.
Номер слайду 8
Припустіть, чому нематеріальну культурну спадщину (традиції, звичаї, пісні, казки тощо) називають «живою спадщиною». Народні казки, пісні, прислів'я, загадки називають фольклором, що в перекладі з англійської означає «народна мудрість». Фольклор відображає історію, культуру, побут, традиції та вірування народу. Окремі пам'ятки культури України занесено до переліку об'єктів Світової спадщини ЮНЕСКО, тобто вони мають світове значення.
Номер слайду 9
Світова спадщина ЮНЕСКО - видатні культурні та природні цінності, що становлять надбання усього людства. Ці цінності перелічено у Списку ЮНЕСКО. Головна мета Списку - популяризувати (зробити відомими) і захистити об'єкти, які є унікальними.
Номер слайду 10
Де зберігається культурна спадщина? Які бувають музеї?Музеї бувають природничими, історико-краєзнавчими, зоологічними, літературними, художніми тощо. У них збирають, зберігають, досліджують, експонують та популяризують матеріальну й нематеріальну спадщину людства та довкілля.
Номер слайду 11
Дізнатися про водну оболонку Землі, історію водопостачання міст, побачити шлях, який долає вода, перш ніж потрапить у крани, можна в Музеях води Києва або Харкова. Дізнатися про новорічні традиції прикрашання дерев у різних народів, про те, чи була ялинка в запорозьких козаків, та про побут на Січі можна в Дніпровському історичному музеї ім. Д. І. Яворницького. Продовжити перелік можуть Музей хліба, Myзей книги, Музей лісу, Музей медуз, Музей пожежної справи, Музей метрополітену. За допомогою інтернету можна здійснити безліч віртуальних екскурсій музеями України та світу.
Номер слайду 12
Коротко про головне. Культурна спадщина України - унікальне явище, яке є вагомою складовою світової куль-тури. Збереження її для наступних поколінь сприяє зростанню авторитету української куль-тури у світі, формує позитивний імідж держави.
Номер слайду 13
Чи знаєте ви, що…....чарівні замки, фортеці, дивовижні театри та музеї, не-ймовірно казкова природа є в кожному куточку рідної України.
Номер слайду 14
Перевіряємо себе. Що належить до культурної спадщини?Що називають «живою спадщиною»?Назвіть пам'ятки історії, культури та природи України, відомі на весь світ. Де можна отримати знання з історії, знайти інформацію про минуле?
Номер слайду 15
Робота в зошитіВідкриваємо в зошиті с.34-35
Номер слайду 16
Завдання 1. Досліди, які об’єкти твого краю належать до культурної спадщини. Запиши кілька їхніх назв і місць, де вони розташовані._____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________Завдання 2. Чому історичні пам’ятки охороняються нашою державою? Поясни._____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Номер слайду 17
Завдання 3. Проведи дослідження, чи можна за зображеними на картинах об’єктами визначити, яку з них було створено раніше (1), а яку - пізніше (2). Познач їх та поясни свій вибір.
Номер слайду 18
Завдання 4. Будь-який музей розпочинається зі створення невеличкої колекції предметів. Можна створити музей удома, у місті, у школі. Пропонуємо тобі разом з однокласниками створити музей у класі. Працюй у групі. Запиши кілька назв предметів, які можуть стати експозицією музею вашого класу.______________________________________________________________________________________________________________________________________________Завдання 5. Створи й запиши правила поведінки в музеї (обмежся 4 пунктами). Правила поведінки в музеї:1._____________________________________________________________________2._____________________________________________________________________3._____________________________________________________________________4._____________________________________________________________________
Номер слайду 19
Завдання 6. Розгадай ребуси. Завдання 7. Здійсни разом з друзями екскурсію до обраного вами музею. Склади розповідь за планом: яку назву має музей? Які експонати в ньому розміщені? Хто проводив екскурсію? Про що нове ти дізнався/дізналася, відвідавши екскурсію? (Виконати це завдання можна й пізніше, після екскурсії, наживо або здійснивши віртуальну екскурсію.)
Номер слайду 20
Домашнє завдання. Повторити тему на сторінках 63-66.