Презентація за темою: "Дії на кухні. Харчування у школі" для здобувачів освіти 5-х класів. Презентацію підготувала: вчитель англійської мови
ЗЗСО І-ІІІ ступенів «Художньо-естетична гімназія» Торецької міської ВЦА
Павлова Г.В.
Дії на кухні. Харчування у школіПрезентацію підготувала:вчитель англійської мови. ЗЗСО І-ІІІ ступенів «Художньо-естетична гімназія» Торецької міської ВЦАПавлова Г. В.
Номер слайду 2
Дії на кухні. Харчування у школіМета уроку освітня:ознайомити з новим лексичним матеріалом та активізувати його в мовленні;навчати сприймати на слух інформацію під час читання текста вчителем;вдосконалювати техніку читання на уроці;повторити граматичний матеріал «Злічувані та незлічувані іменники»;організувати монологічне мовлення учнів на матеріалі прослуханого/прочитаного; розвиваюча:розвивати пам'ять, здатність до здогадки, увагу;стимулювати пізнавально - комунікативну мотивацію;розвивати культуру усного мовлення; виховна:виховувати культуру спілкування;підтримувати інтерес до вивчення англійської мови.
Номер слайду 3
Хід урокуІ. Початок уроку. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення1. Привітання (1 хв.)Т: Good morning! Nice to see you! Ps: Nice to see you too!2. Бесіда зі здобувачами освіти:- Who is absent today?- What day is it today? What date is it? – Today is Thursday, the 11th of November.3. Фонетична зарядка (3 хв.)The weather is good. The morning is bright. How are you?I’m all right!I’m happy to see you. So shiny today. And now I can tell. That you are very well.
Номер слайду 4
4. Повторення вивченого матеріалу за темою «Їжа. Овочі. Фрукти». Складіть речення в письмовій та усній формі з вивченими словами.
Номер слайду 5
Номер слайду 6
5. Перевірка домашнього завдання. Хто знайде більше слів?
Номер слайду 7
ІІ. Основна частина.1. Уведення в іншомовну атмосферу. Вивчення нового лексичного матеріалу - Vocabulary Warmer - Microphone (3 хв). Складіть речення з новою лексикою. VOCABULARY / Нові ЛО за темою: «Дії на кухні»To wash [wɒʃ] – мити To peel [pi:l] – чистити. To slice [slais] – нарізати (тонко)To grill [gril] – смажити на гриліTo mix [miks] – змішувати. To pour [pɔ:] – наливати. To chop [tʃɒp] – нарізати шматочками. To decorate [ʹdekəreit] – прикрашати. To bake [beik] – випікати. To boil [bɔil] – варити. To mash [mæʃ] – товкти. To fry [frai] – смажити
Номер слайду 8
2. Дикламування вірша. T.: Now let’s repeat the poem. What do you like for breakfast, Lee?I like two eggs, some milk and tea. What do you like for lunch, Kate?I like a plate of soup, some fish and cake. What do you like for dinner, Pete?I like potatoes, soup and meat. What do you like for supper, Sam?I like some cheese, some bread and ham.3. Робота після читання вірша. Дайте відповіді на питання: Which kind of food do you usually have at school/ home? What is your favourite dish at school?What do you like for breakfast? What do you like for lunch? What do you like for dinner? What do you like for supper? Do you have snack always or usually?
Номер слайду 9
Пояснення граматичного матеріала. Злічувані/ незлічувані іменники. Злічувані іменники можна порахувати, за потребою з ними використовуються неозначені артиклі a/an. Незлічувані іменники – не рахуємо, з ними використовуємо займенник some у стверджувальному реченні та займенник any в заперечному та питальному видах речення. Look! I have an apple and some salt. Can I count apples? Yes, you can. Can I count salt? No, you can’t. So, some nouns are countable and some uncountable. Look at the screen. I have got two fridges. Let’s divide the nouns. I am lazy. I don’t want to count. What can I say? Як я скажу? Декілька?You are right. Some or any. Some for positive and any negative in questions. Let’s read for examples. Let’s check how can you do it?I have more fridge. It is a magic fridge. It can speak. Listen what is there in it?And now tell me what is there in the fridge?There is some bread in the fridge. There isn’t any salt in the fridge. There are some peaches in the fridge. There aren’t any cherries in the fridge.
Номер слайду 10
Гра «Guess the dish». Прочитайте речення по черзі та вгадайте назви страв:1. Best of all I like healthy food. Firstly I take some vegetables, wash them and cut. Then we have to put some salt and pepper. After that I add a little oil and mix. It’s a very tasty dish. What is it? ()2. My taste is alike to yours. We can buy this food easily in the shop. But you can cook it yourself. We have to wash and peel potatoes. Then we slice them and fry every piece into the pan with a lot of oil. Take out red - yellow snacks and air. What is it? ()3. Everyone has eaten my dish. Your and my mum prepare it. She takes meat, boils it. After that she puts peeling vegetables. Mum adds some salt, pepper. At the end she puts some sour- cream. It is delicious red - colored dish. What is it? ()4. It is Ukrainian dish. Firstly we boil leaves of cabbage and rice. We have to grind carrot and cut some onion. Frying we mix them with rice and meat. Put salt, pepper. Then we put this mass into the cabbage leaf and boil 1 hour with tomato pasta. We eat this dish with sour- cream. What is it? ()
Номер слайду 11
ІІІ. Заключна частина уроку1. Домашнє завдання (1хв.)1. Вивчити нові ЛО (лексичні одиниці) теми та дописати їх у зошит.2. Скласти 5 речень з новою лексикою.3.* Зробити постер за темою «Харчування у школі» (можна намалювати шкільну їжу). T: Children, the lesson is coming to the end and now open your day-books and write down your home-task.2. Підведення підсумків уроку. Рефлексія. Виставлення оцінок за урок (2хв.)T: Look at your desks. Each of you have got three apples - red, yellow and green one. If you took part in all activities and did everything correct, put a green apple on the tree. If you only helped sometimes and didn't understand everything, put a yellow apple on the tree. If you didn't understand and didn't remember anything, put a red one.