Презентація "Діалогічні жанри"

Про матеріал
Презентація містить відомості про види діалогічних жанрів, їх характеристику, зразки офіційних листів, цікаві завдання.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Діалогічні жанри

Номер слайду 2

Види діалогічних жанрів :  

Номер слайду 3

Це завжди експромт; щоб успішно вести бесіду, потрібен життєвий досвід, великий запас теоретичних знань, оволодіння мовним етикетом. Бесіда — розмова двох чи більше осіб задля отримання певної інформації, вирішення важливих проблем.

Номер слайду 4

Етапи бесіди

Номер слайду 5

ТЕЛЕФОННА РОЗМОВА — один з видів (жанрів) усного ділового мовлення й приватного спілкування, що передбачає розмову на відстані.  

Номер слайду 6

Як робити дзвінки. Не дзвоніть у вечірній час. Здійснюйте всі ділові дзвінки до 20 години.Є тільки один виняток з цього правила — якщо ви домовилися зідзвонитися у більш пізній час. Не будьте надокучливими. Оптимально чекати відповіді на свій дзвінок не довше 5-6 гудків. Якщо за цей час вам не відповіли, схоже, що ви телефонуєте невчасно. Уточніть, хто підняв слухавку. Коли співрозмовник відповідає на ваш дзвінок, ви можете не впізнати його по голосу. У такому разі не вгадуйте: «Хто це?», «З ким я говорю?» і т.д. Краще запитайте: «Чи можу я почути … (ім’я співрозмовника)?» Або простіше: «Віктор Сергійович?». Дізнайтеся, чи зручно говорити. Людина, з якою ви хочете поговорити, може виявитися зайнятою у цей момент. Краще дізнайтеся, коли можна перетелефонувати. Не знецінюйте власний дзвінок. Коли телефонуйте, не кажіть «вибачте, що турбую», «я ,певно, невчасно» і т.д. Тобто, не вибачайтеся. Інакше співрозмовник дійсно подумає, що дарма витрачає свій час і поставиться до дзвінка легковажно. Відразу викладайте суть. Планування телефонної розмови заощадить час. Як результат, під час дзвінка вам не доведеться поспіхом шукати потрібні матеріали й змушувати співрозмовника чекати. Але враховуйте, що важко сприймати складну інформацію на слух. У такому випадку, заздалегідь відправте необхідні документи електронною поштою, щоб співрозмовник бачив дані під час дзвінка.

Номер слайду 7

Як відповідати на дзвінок. Не змушуйте інших чекати. Коли ви довго не відповідаєте на дзвінок, очікування змушує співрозмовника нервувати. Краще відповідати у перші 10-15 секунд (2 чи 3 телефонних гудки для того, хто телефонує). Бувають ситуації, коли відповідати на дзвінок незручно. До прикладу, ви на зустрічі з клієнтом. Якщо дзвінок здається важливим, то допустимо відповісти, але лише на декілька секунд. Скажіть, що зараз вам незручно, та запитаєте, коли краще передзвонити. Аналогічна ситуація, коли вам зателефонували по другій лінії. У цій ситуації необхідно вибачитися перед першим співрозмовником, дати відповідь по другій лінії та попросити почекати або набрати вас пізніше. Привітайтеся. Використовуйте нейтральну фразу «Добрий день» (ранок, вечір — в залежності від часу доби). Привітання «Алло», «Здоровенькі були», «Слухаю», «Здрастуй» не використовуйте. Назвіться. Можна використовувати такий шаблон: «Добрий день, це Олександр, я слухаю вас». Завершіть розмову. Розмову закінчує той, хто подзвонив першим. Це правило етикету. Але переконайтеся, що розмова завершена. Для цього уточніть: «У Вас залишилися до мене ще якісь питання?». Якщо немає, тоді ввічливо прощайтеся і кладіть слухавку.

Номер слайду 8

Головні вимоги

Номер слайду 9

ЩО НЕ ТАК ????Завдання. Визнач, які правила телефонної розмовипорушено на цих зображеннях.

Номер слайду 10

 ЛИСТУВАННЯ — діалогічний жанр, яким послуговуються для регулювання ділових або приватних стосунків.

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Види офіційних листів. Супровідний лист - це офіційний лист, який супрово­джує основні документи, що надсилаються, та відтворює їхні вихідні дані. Гарантійний лист - це офіційний лист, який підтверджує взяті зобов'язання і забезпечує їхнє виконання. Лист-підтвердження - такий , що посвідчує попередні угоди, домовленості чи деталі їх реалізації, містить повідомлення про отримання певного виду відправлення. Лист-запит - лист, у якому вислов­люється прохання подати необхідну інформацію чи уточнити наявні відомості. Лист-прохання - це такий лист, у якому висловлюється ввічливе звертання з метою домогтися певного результату, спонукати когось на певні дії. Лист-нагадування - це лист для відтворення в пам'яті партнера зобов'язань відносно виконання певних завдань, проведення заходів, оплати прострочених платежів та рахунків.

Номер слайду 13

Рекламаційний лист - це такий різновид офіційного лис­та, в якому висловлюється реакція на порушення умов укла­деної угоди. Рекомендаційний лист - це відгук про особу чи органі­зацію з метою рекомендувати їх для здійснення певних функцій. Лист-запрошення - це різновид листа, в яко­му адресатові пропонується взяти участь у певному організо­ваному заході. Лист-повідомлення – близький до листів-запрошень та інформаційних листів. Складається як відповідь на запит. Лист-вітання - це офіційний лист, у якому висловлюєть­ся поздоровлення з нагоди певної події. Рекламний лист – інформаційний лист конкретному адресатові з докладним описом рекламованих послуг чи товарів.Інформаційний лист – повідомляє адресата про певний факт чи захід.Ініціативний лист – це лист, що вимагає відповіді. Такі листи висловлюють прохання, пропозиції, запит до адресата щодо вирішення певних питань. Лист-відповідь за змістом залежний від ініціативного листа, оскільки тему тексту вже задано і залишається лише висловити рішення з приводу заданого запитання: чи всі прохання можна задовольнити, якою мірою, в які терміни. Відмову належить вагомо аргументувати.

Номер слайду 14

?Завдання. Визнач вид цього листа.

Номер слайду 15

Зразок рекламного листа. Бланк видавництва Національний університет харчових технологій Проректорові з навчально-методичної роботи доц. Яровому В. Л. Шановний Володимире Леонідовичу!Видавничий центр "Академія" пропонує Вашій увазі науково-методичну літературу для вищих закладів освіти, видану протягом 2004 року:1. Фіцула М. М. Педагогіка. - К.; ВЦ "Академія", 2004. - 544 с.2. Бойко О. Д. Історія України. К.: ВЦ "Академія", 487 с.3. Кочерган М. П. Вступ до мовознавства. - К.: ВЦ "Академія", 2004. - 232 с.4. Чижевський Д. Історія української літератури. - К.: ВЦ "Академія", 2004. - 580 с. Книги можна придбати для бібліотеки університету в необхідній кількості у видавництві "Академія" (вул. Дегтярівська, 38/44) або замовити за цією адресою (відділ реалізації) за ціною видавництва. Замовлені книги надсилаються післяплатою з їх виходом у світ. Телефон для довідок: 412-40-60, відділ реалізації. Чекаємо Ваших замовлень. Директор

Номер слайду 16

Шановні колеги!Нагадуємо Вам, що 01.02.2019 року закінчується акція «Подорож до Лондона», що проходила з нагоди відкриття нового магазину «Кошик» у м. Харків, головним призом якої є путівка на двох на 7 днів до Лондона. Велике прохання надати інформацію про учасників акції до 11.02.2019 року. Розіграш призів буде проведено 25.02.2019 року. Нехай щастить!З повагою,Директор. ТОВ “Кошик+” Валентинов В. О. Валентинов. ЗРАЗОК ЛИСТА-НАГАДУВАННЯ ПРО ЗАВЕРШЕННЯ АКЦІЇ

Номер слайду 17

Зразок листа- подяки

Номер слайду 18

(Дата) Воронковій Г. С. (індекс, місто, адреса)Шановна пані Воронкова!Запрошуємо Вас на концерт до Дня матері «Вдячні за турботу», який відбудеться ________ року о 18.00 в Одеському Будинку офіцерів. У концерті братимуть участь: одеський симфонічний оркестр «Нота», ВІА БК «Будівельник», а закриватимуть вечір Олег Винник та Павло Зібров. У вашому запрошені є опція +1, тобто Ви можете запросити з собою ще одну людину. Будь ласка, сповістіть нас найближчим часом, чи зможете ви бути присутньою, оскільки кількість запрошень обмежена. Електронна адреса: 000@gmail.com. Телефони:000 000 00 00000 000 00 00 З повагою. Керівник компанії «Одес. Кабель» (ПІБ керівника компанії) (підпис)ЗРАЗОК ЛИСТА-ЗАПРОШЕННЯ

Номер слайду 19

ЗАВДАННЯЗберіть необхідну інформацію й допоміжний матеріал, напишіть , удоскональте й виголосіть текст діалогічного жанру (на вибір). Зробіть аналіз і самоаналіз виконаної роботи.

pptx
Додано
27 січня
Переглядів
107
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку