Як робити дзвінки. Не дзвоніть у вечірній час. Здійснюйте всі ділові дзвінки до 20 години.Є тільки один виняток з цього правила — якщо ви домовилися зідзвонитися у більш пізній час. Не будьте надокучливими. Оптимально чекати відповіді на свій дзвінок не довше 5-6 гудків. Якщо за цей час вам не відповіли, схоже, що ви телефонуєте невчасно. Уточніть, хто підняв слухавку. Коли співрозмовник відповідає на ваш дзвінок, ви можете не впізнати його по голосу. У такому разі не вгадуйте: «Хто це?», «З ким я говорю?» і т.д. Краще запитайте: «Чи можу я почути … (ім’я співрозмовника)?» Або простіше: «Віктор Сергійович?». Дізнайтеся, чи зручно говорити. Людина, з якою ви хочете поговорити, може виявитися зайнятою у цей момент. Краще дізнайтеся, коли можна перетелефонувати. Не знецінюйте власний дзвінок. Коли телефонуйте, не кажіть «вибачте, що турбую», «я ,певно, невчасно» і т.д. Тобто, не вибачайтеся. Інакше співрозмовник дійсно подумає, що дарма витрачає свій час і поставиться до дзвінка легковажно. Відразу викладайте суть. Планування телефонної розмови заощадить час. Як результат, під час дзвінка вам не доведеться поспіхом шукати потрібні матеріали й змушувати співрозмовника чекати. Але враховуйте, що важко сприймати складну інформацію на слух. У такому випадку, заздалегідь відправте необхідні документи електронною поштою, щоб співрозмовник бачив дані під час дзвінка.
Як відповідати на дзвінок. Не змушуйте інших чекати. Коли ви довго не відповідаєте на дзвінок, очікування змушує співрозмовника нервувати. Краще відповідати у перші 10-15 секунд (2 чи 3 телефонних гудки для того, хто телефонує). Бувають ситуації, коли відповідати на дзвінок незручно. До прикладу, ви на зустрічі з клієнтом. Якщо дзвінок здається важливим, то допустимо відповісти, але лише на декілька секунд. Скажіть, що зараз вам незручно, та запитаєте, коли краще передзвонити. Аналогічна ситуація, коли вам зателефонували по другій лінії. У цій ситуації необхідно вибачитися перед першим співрозмовником, дати відповідь по другій лінії та попросити почекати або набрати вас пізніше. Привітайтеся. Використовуйте нейтральну фразу «Добрий день» (ранок, вечір — в залежності від часу доби). Привітання «Алло», «Здоровенькі були», «Слухаю», «Здрастуй» не використовуйте. Назвіться. Можна використовувати такий шаблон: «Добрий день, це Олександр, я слухаю вас». Завершіть розмову. Розмову закінчує той, хто подзвонив першим. Це правило етикету. Але переконайтеся, що розмова завершена. Для цього уточніть: «У Вас залишилися до мене ще якісь питання?». Якщо немає, тоді ввічливо прощайтеся і кладіть слухавку.
Види офіційних листів. Супровідний лист - це офіційний лист, який супроводжує основні документи, що надсилаються, та відтворює їхні вихідні дані. Гарантійний лист - це офіційний лист, який підтверджує взяті зобов'язання і забезпечує їхнє виконання. Лист-підтвердження - такий , що посвідчує попередні угоди, домовленості чи деталі їх реалізації, містить повідомлення про отримання певного виду відправлення. Лист-запит - лист, у якому висловлюється прохання подати необхідну інформацію чи уточнити наявні відомості. Лист-прохання - це такий лист, у якому висловлюється ввічливе звертання з метою домогтися певного результату, спонукати когось на певні дії. Лист-нагадування - це лист для відтворення в пам'яті партнера зобов'язань відносно виконання певних завдань, проведення заходів, оплати прострочених платежів та рахунків.
Рекламаційний лист - це такий різновид офіційного листа, в якому висловлюється реакція на порушення умов укладеної угоди. Рекомендаційний лист - це відгук про особу чи організацію з метою рекомендувати їх для здійснення певних функцій. Лист-запрошення - це різновид листа, в якому адресатові пропонується взяти участь у певному організованому заході. Лист-повідомлення – близький до листів-запрошень та інформаційних листів. Складається як відповідь на запит. Лист-вітання - це офіційний лист, у якому висловлюється поздоровлення з нагоди певної події. Рекламний лист – інформаційний лист конкретному адресатові з докладним описом рекламованих послуг чи товарів.Інформаційний лист – повідомляє адресата про певний факт чи захід.Ініціативний лист – це лист, що вимагає відповіді. Такі листи висловлюють прохання, пропозиції, запит до адресата щодо вирішення певних питань. Лист-відповідь за змістом залежний від ініціативного листа, оскільки тему тексту вже задано і залишається лише висловити рішення з приводу заданого запитання: чи всі прохання можна задовольнити, якою мірою, в які терміни. Відмову належить вагомо аргументувати.
Зразок рекламного листа. Бланк видавництва Національний університет харчових технологій Проректорові з навчально-методичної роботи доц. Яровому В. Л. Шановний Володимире Леонідовичу!Видавничий центр "Академія" пропонує Вашій увазі науково-методичну літературу для вищих закладів освіти, видану протягом 2004 року:1. Фіцула М. М. Педагогіка. - К.; ВЦ "Академія", 2004. - 544 с.2. Бойко О. Д. Історія України. К.: ВЦ "Академія", 487 с.3. Кочерган М. П. Вступ до мовознавства. - К.: ВЦ "Академія", 2004. - 232 с.4. Чижевський Д. Історія української літератури. - К.: ВЦ "Академія", 2004. - 580 с. Книги можна придбати для бібліотеки університету в необхідній кількості у видавництві "Академія" (вул. Дегтярівська, 38/44) або замовити за цією адресою (відділ реалізації) за ціною видавництва. Замовлені книги надсилаються післяплатою з їх виходом у світ. Телефон для довідок: 412-40-60, відділ реалізації. Чекаємо Ваших замовлень. Директор
Шановні колеги!Нагадуємо Вам, що 01.02.2019 року закінчується акція «Подорож до Лондона», що проходила з нагоди відкриття нового магазину «Кошик» у м. Харків, головним призом якої є путівка на двох на 7 днів до Лондона. Велике прохання надати інформацію про учасників акції до 11.02.2019 року. Розіграш призів буде проведено 25.02.2019 року. Нехай щастить!З повагою,Директор. ТОВ “Кошик+” Валентинов В. О. Валентинов. ЗРАЗОК ЛИСТА-НАГАДУВАННЯ ПРО ЗАВЕРШЕННЯ АКЦІЇ
(Дата) Воронковій Г. С. (індекс, місто, адреса)Шановна пані Воронкова!Запрошуємо Вас на концерт до Дня матері «Вдячні за турботу», який відбудеться ________ року о 18.00 в Одеському Будинку офіцерів. У концерті братимуть участь: одеський симфонічний оркестр «Нота», ВІА БК «Будівельник», а закриватимуть вечір Олег Винник та Павло Зібров. У вашому запрошені є опція +1, тобто Ви можете запросити з собою ще одну людину. Будь ласка, сповістіть нас найближчим часом, чи зможете ви бути присутньою, оскільки кількість запрошень обмежена. Електронна адреса: 000@gmail.com. Телефони:000 000 00 00000 000 00 00 З повагою. Керівник компанії «Одес. Кабель» (ПІБ керівника компанії) (підпис)ЗРАЗОК ЛИСТА-ЗАПРОШЕННЯ