Презентація для уроку інформатики 5 клас "Повідомлення, інформація. Дані. Інформаційні процеси"

Про матеріал
Презентація для уроку інформатики 5 клас (підручник Ривкінд) "Повідомлення, інформація. Дані. Інформаційні процеси"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Нова українська школа. Повідомлення, інформація. Дані. Інформаційні процеси. Урок 2

Номер слайду 2

Про що наведені на малюнку повідомлення? Якими способами подані повідомлення? Поміркуйте. Які із цих повідомлень передбачають обов’язкове виконання певних дій?Між якими об’єктами може відбуватися обмін повідомленнями? Розділ 1§ 1.2 На першому малюнку показано емоції за допомогою смайликів, на другому показано, що безпечно переходити дорогу, на третьому показано, що є якийсь звук, на четвертому малюнку пробують передати атмосферу осені. Візуальним способом. Між передавачем та приймачем. Зображення 2, адже якщо його порушувати може трапитися нещасний випадок.

Номер слайду 3

Життя людини неможливе без спілкування, а спілкування здійснюється через повідомлення. Повідомлення. Повідомлення містять відомості про різноманітні предмети, процеси та явища. Розділ 1§ 1.2

Номер слайду 4

Повідомленнями є: Повідомленнязображення пішохідного переходу на дорозісигнал автомобіля швидкої допомоги, який поспішає до хворого. Розділ 1§ 1.2

Номер слайду 5

Повідомленнями є: Повідомленняспів півня, який сповіщає, що настав ранок. SMS-повідомлення від подруги (друга) з вітанням із днем народження. Розділ 1§ 1.2

Номер слайду 6

Повідомленнями є: Повідомленнякарта автомобільних шляхів вашого регіонувказівник розміщення каси продажу квитків на залізничному вокзаліКаса. Розділ 1§ 1.2

Номер слайду 7

Отримання повідомлень людиною. Які органи чуття має людина?Поміркуйте. Чи у всіх людей органи чуття мають однакові значення властивостей?Розділ 1§ 1.2 Органи зору, органи слуху, органи смаку, органи нюху, органи дотику. Ні, є люди, які погано бачать, чують. Наприклад, у більшості людей, які погано бачать, набагато краще розвинуті органи дотику, ніж в інших людей, які добре бачать.

Номер слайду 8

Людина отримує повідомлення з навколишнього світу, використовуючи свої органи чуття. Отримання повідомлень людиною. Смак. Слух. Зір. Нюх. Дотик. Розділ 1§ 1.2

Номер слайду 9

Залежно від того, які органи чуття людини сприймають повідомлення, їх можна розподілити на: Отримання повідомлень людиною. Розділ 1§ 1.2

Номер слайду 10

Отримання повідомлень людиною. Доволі часто в отриманні повідомлень беруть участь одразу кілька органів чуття людини. Наприклад, якщо ми їмо яблуко, то відразу отримуємо повідомлення:про його колір і формутверде воно або м'якесолодке чи кислеякий має ароматможемо прослухати розповідь про його сорт і способи доглядувізуальне повідомленнятактильне повідомленнясмакове повідомленняповідомлення про запахзвукове повідомлення. Такі повідомлення називають комбінованими. Розділ 1§ 1.2

Номер слайду 11

У 1829 р. французький педагог Луї Брайль (1809-1852) запропонував азбуку для людей з порушенням зору. Азбука Брайля — це азбука, у якій кожна літера зображується випуклими точками. Для тих, хто хоче знати більше. Ось як, наприклад, у цій азбуці зображується літера В: Розділ 1§ 1.2

Номер слайду 12

Отримання повідомлень людиною. Людина має більше органів чуття, ніж зазначено вище. Крім перерахованих, це також:органи, що відчувають зміну положення тіла людини у просторі (вестибулярний (лат. vestibulum — передпокій, вхід) апарат);органи, що відчувають зміну температури зовні та всередині тіла людини;органи, що реагують на зміну положення окремих частин тіла, їх рух;органи відчуття болю тощо. Розділ 1§ 1.2

Номер слайду 13

Як ви розумієте, що таке «інформація»?Інформація. На яких уроках ви використовували поняття «інформація»?Поміркуйте. Розділ 1§ 1.2 На всіх уроках ми використовуємо поняття інформація, навіть на фізкультуру нам вчителька пояснюють виконання вправ за допомогою інформації.Інформація - це результат сприйняття та опрацювання людиною повідомлень з навколишнього світу.

Номер слайду 14

Інформація. Отримавши через органи чуття повідомлення, людина осмислює ці повідомлення. Результатом осмислення повідомлення є інформація. Отже, можна сказати, що інформація — це результат сприйняття й опрацювання людиною повідомлень з навколишнього світу. Розділ 1§ 1.2

Номер слайду 15

Інформація. Перший учень. Другий учень. Третій ученьсказав, що воно солодкещо кислещо гіркувате. Проте, отримавши однакові повідомлення, люди не завжди роблять однакові висновки. Наприклад, скуштувавши яблуко: Розділ 1§ 1.2

Номер слайду 16

Інформація. Глядачі та глядачки, переглянувши футбольний матч, по-різному оцінюють дії судді в разі призначення одинадцятиметрового штрафного удару. Прочитавши підручник, деякі з учнів та учениць самостійно впоралися з виконанням вправи, а інші мали додатково послухати пояснення вчителя чи вчительки. Розділ 1§ 1.2

Номер слайду 17

На те, яку інформацію отримає конкретна людина, впливають:Інформаціяособливості органів чуття (частина повідомлень, може не сприйнятись або спотворюватись - по-різному, наприклад, сприймаються кольори);рівень знань або досвіду людини з теми або форми подання повідомлень (наприклад, знає чи ні людина китайську мову; чи має людина досвід поводження в лісі);особливості мислення тощо. Розділ 1§ 1.2

Номер слайду 18

ДаніПовідомлення якого виду може опрацьовувати людина? Чи може такі самі повідомлення опрацьовувати ваш комп’ютер?Поміркуйте. Розділ 1§ 1.2 Здорова людина може опрацьовувати візуальні, звукові, смакові, нюхові та тактильні повідомлення. Ні, не може він опрацювати смакові, нюхові та тактильні повідомлення.

Номер слайду 19

ДаніДля зберігання, передавання, опрацювання повідомлень (особливо якщо передбачається використання для цього різноманітних технічних пристроїв) їх подають у спеціальному вигляді. Дані — це повідомлення, які подано так, що їх зручно зберігати, передавати та опрацьовувати. Розділ 1§ 1.2

Номер слайду 20

ДаніДані, які використовує людина, можуть бути подані: Розділ 1§ 1.2

Номер слайду 21

Для здійснення операцій з повідомленнями з використанням сучасних технічних пристроїв ці повідомлення подають здебільшого у вигляді послідовності електричних сигналів. ДаніРозділ 1§ 1.2

Номер слайду 22

Що таке процес?Інформаційні процеси. З якими процесами в живій і неживій природі ви ознайомилися в початковій школі?Пригадайте. Процеси передавання, зберігання, опрацювання повідомлень називають інформаційними процесами. Розділ 1§ 1.2 Процес живлення, процес коливання, процес обміну, биття серця, землетрус, виверження вулканів. Процес - послідовна зміна предметів і явищ, що відбувається закономірним порядком, сукупність ряду послідовних дій, спрямованих на досягнення певного результату, послідовна зміна станів об'єкту в часі.

Номер слайду 23

Інформаційні процеси. Для висловлення своїх думок людина використовує:усне й писемне мовленняспеціальні символи й позначкимистецькі образи тощо. Розділ 1§ 1.2

Номер слайду 24

Інформаційні процеси. Повідомлення можуть передаватися:від людини до людинивід людини до пристрою та навпакиміж пристроями. Розділ 1§ 1.2

Номер слайду 25

Інформаційні процеси. Для передавання повідомлень використовують:кабельне й супутникове телебаченнямобільний і дротовий телефонні зв’язкипоштову службуспеціальних кур’єрів тощо. Розділ 1§ 1.2

Номер слайду 26

У процесі передавання повідомлень обов’язково беруть участь два об’єкти — передавач (джерело повідомлень) і приймач, а також середовище передавання (канал зв’язку). Інформаційні процесипередавач. Канал зв’язкуприймач. Розділ 1§ 1.2

Номер слайду 27

Ваш друг або подруга, що розповідає цікаву історію, є передавачем повідомлення, а ті, хто їх слухають, — приймачами повідомлення. Інформаційні процеси. Передавач. Приймач. Розділ 1§ 1.2

Номер слайду 28

Інформаційні процеси. Приймачами повідомлень також є водії/водійки, що отримують повідомлення від передавача — світлофора. Розділ 1§ 1.2

Номер слайду 29

Для зберігання повідомлень сучасна людина використовує різноманітні носії:Інформаційні процесивласну пам’ять (головний мозок)папірмагнітні й оптичні дискифлешпам’ять. Розділ 1§ 1.2

Номер слайду 30

Процес зберігання повідомлень здебільшого є наступним після передавання повідомлень.Інформаційні процеси. Отримати повідомлення. Зафіксувати повідомлення. Розділ 1§ 1.2

Номер слайду 31

Завдяки тому, що збереглися повідомлення давніх цивілізацій, наприклад шумерів, що жили в Азії, на території між річками Тигр і Євфрат (Межиріччя) понад 6 тис. років тому, можемо не тільки дізнатися про їх наукові досягнення в галузі математики, астрономії, будівництва тощо, але й прочитати повідомлення про їх побут, поточні справи та стосунки в родинах. Цікаві факти з історіїШумери зберігали свої повідомлення на глиняних табличках, велику кількість яких знайдено під час розкопок стародавніх міст. Розділ 1§ 1.2

Номер слайду 32

А представники трипільської культури, що жили приблизно в той самий час на території нинішньої України, на жаль, не залишили нам повідомлень у вигляді тексту. Цікаві факти з історіїПро їх життя ми можемо уявляти тільки на підставі побутових речей і глиняних скульптур людей, звірів, птахів тощо. Розділ 1§ 1.2

Номер слайду 33

Інформаційні процеси. Результатом опрацювання повідомлень є нове повідомлення, що фіксується в пам’яті людини або на іншому носії. Так, розв’язавши задачу, ви записуєте відповідь — нове повідомлення. Розділ 1§ 1.2

Номер слайду 34

Інформаційні процеси. Працюючи з підручником, читаєте текст, розглядаєте малюнки чи схеми. Таким чином ви опрацьовуєте повідомлення. Читаючи книжку, ви складаєте символи тексту у слова, а слова — у речення. Отже, ви дізнаєтеся, про що написав автор. Зміст прочитаного залишається у вашій пам’яті у вигляді нового повідомлення. Розділ 1§ 1.2

Номер слайду 35

Схема опрацювання повідомлення на прикладі створення вітальної листівкиІнформаційні процесиhappy birthday. Розділ 1§ 1.2

Номер слайду 36

Інформаційні процеси. Після отримання вами запитання від товаришки чи товариша про ваші враження від переглянутого фільму ви опрацьовуєте його та створюєте нове повідомлення — розповідь про основні моменти фільму та свої відчуття від перегляду. Розділ 1§ 1.2

Номер слайду 37

Інформаційні процеси. Будь-яке перетворення повідомлення є його опрацюванням:переклад тексту іншою мовоюскладання схеми руху від дому до школималювання натюрморту за зразкомвідтворення піаністом музичного твору за нотним записом тощо. Розділ 1§ 1.2

Номер слайду 38

Інформаційні процеси. Опрацьовувати повідомлення людина може з використанням різноманітних пристроїв:після натиснення на клавішу клавіатури на екрані монітора з’являється зображення літери;після отримання мобільним телефоном сигналу виклику вмикається мелодія дзвінка виклику;Розділ 1§ 1.2

Номер слайду 39

Інформаційні процеси. Продовження …після натиснення на кнопку фотоапарата він робить знімок;після вставлення платіжної картки до термінала відбувається опрацювання даних про наявність коштів на рахунку власника картки й на екран виводиться відповідне повідомлення тощо. Слід зауважити, що всі операції в зазначених пристроях здійснюються в порядку, який передбачила людина. Розділ 1§ 1.2

Номер слайду 40

Фізкультхвилинка. Розділ 1п. 1.1

Номер слайду 41

Працюємо за комп’ютером. Сторінка17 Розділ 1§ 1.2

Номер слайду 42

Дайте відповіді на запитання. Людина сприймає інформацію через такі органи: очі, ніс, вуха тощо. Бувають такі повідомлення за способом сприйняття: візуальні, звукові, смакові, нюхові, тактильні. Що таке дані? Хто або що може опрацьовувати дані?Розділ 1§ 1.21. Як людина сприймає повідомлення? Які бувають повідомлення за способом сприйняття?Дані – це повідомлення, які подано так, що їх зручно зберігати, передавати та опрацьовувати. Дані можуть опрацювати людина та комп'ютер.

Номер слайду 43

Дайте відповіді на запитання3. Які носії повідомлень ви використовуєте?Носії повідомлень: зошит, книжка, флеш-карта, оптичні диски. Які процеси називаються інформаційними?Процеси зберігання, передавання та опрацювання повідомлень полягає в тому, що її так зручно транспортувати та обробляти. Розділ 1§ 1.2 Процеси передавання, опрацювання, зберігання повідомлень називають інформаційними процесами.5. У чому полягають процеси зберігання, передавання, опрацювання повідомлень?

Номер слайду 44

Розгадайте ребус. Повідомлення«Ребуси українською» © rebus1.com. Розділ 1§ 1.2

Номер слайду 45

Розгадайте ребусІнформаціяія. Розділ 1§ 1.2

Номер слайду 46

Розгадайте ребус. Процес«Ребуси українською» © rebus1.com. Розділ 1§ 1.2

Номер слайду 47

Розгадайте ребус. Обробка«Ребуси українською» © rebus1.com. Розділ 1§ 1.2

Номер слайду 48

Домашнє завдання. Проаналізувати§ 1.2, с. 11-17 Розділ 1§ 1.2

Номер слайду 49

Нова українська школа. Дякую за увагу!Урок 2

pptx
Додано
28 серпня
Переглядів
1335
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку