Конспект уроку для 5 класу "Правила поведінки та безпеки життєдіяльності при роботі в комп’ютерному класі. Об’єкти, їх властивості, значення властивостей об’єкта."

Про матеріал
Конспект уроку для 5 класу "Правила поведінки та безпеки життєдіяльності при роботі в комп’ютерному класі. Об’єкти, їх властивості, значення властивостей об’єкта."
Перегляд файлу

Урок 1. Правила поведінки та безпеки життєдіяльності при роботі в комп’ютерному класі. Об’єкти, їх властивості, значення властивостей об’єкта.

Формування компетентностей:

предметна компетентність:

  •      навчальна: повторити правила поведінки в кабінеті інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій;сприяти усвідомленню поняття об’єкта, його властивостей та дій над об’єктами;
  •      розвивальна: розвивати логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати;
  •      виховна: виховувати інформаційну культуру, виховання уміння працювати в групі; формування позитивного ставлення до навчання.

ключові компетентності:

  •      спілкування державною мовою: формувати вміння висловлюватися та спілкуватися на тему сучасних інформаційних технологій із використанням відповідної технології;
  •      уміння вчитися впродовж життя: сприяти усвідомленню відповідальності за власне навчання;

Тип уроку: комбінований.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.

Програмне забезпечення: Microsoft Office, браузер.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • привітання
  • перевірка присутніх
  • перевірка готовності учнів до уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань

ІІІ. Мотивацій навчальної діяльності

IV. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)

Робота з підручником: п. 1.1

V. Фізкультхвилинка

VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь

1. Які об'єкти є у вашому класі? Які їх властивості?

У класі є такі об'єкти: парта, стілець, класна дошка, вікна тощо.

Властивості:

 Парта – розмір, колір.

 Стілець – розмір, кількість ніжок.

 Класна дошка – висота, ширина, колір.

Вікно - висота, ширина, колір.

2. Які спільні і які відмінні властивості в зошита і книжки?

Спільні властивості зошита та книжки: розмір.

Відмінні властивості зошита та книжки: колір, кількість сторінок, вміст.

3. Як відрізнити один об'єкт від іншого?

за допомогою властивостей тих об'єктів

4. Над якими об'єктами ви виконували дії на уроках математики? Значення яких властивостей ви змінювали? Які програмні об'єкти ви виконували в графічному редакторі?

Зазвичай, на уроках математики виконують дії над такими об'єктами: цифри, числа, геометричні фігури, різноманітні математичні знаки тощо. Змінювали значення таких властивостей, як колір, обрахунок, розмір. У графічному редакторі використовували такі програмні об'єкти розмір, колір заливки, колір ліній, товщина лінії.

5. У результаті чого можуть змінюватися значення властивостей об'єктів? Поясніть це на прикладі змінення кольору заливки трикутника у графічному редакторі.

Значення властивостей об'єктів можуть змінюватися у результаті якоїсь дії над тими об'єктами. Змінення кольору заливки трикутника у графічному редакторі залежить від дії людини, а точніше від використання інструмента "Заливка" та зміни кольору заливки трикутника за допомогою цього інструмента.

 

Виконай завдання

1. Наведіть приклади об’єктів з навколишнього світу: предметів, явищ і назвіть 2-3 їх властивості.

  • Предмети: стіл, шафа, будинок, книга, м'яч, ручка, зошит, кімната
  • Явища: лід, вихор, веселка, хмари, блискавка

Властивості

  • Комп'ютерний кабінет: довжина, ширина, висота, кількість вікон, наявність комп'ютерів
  • Чорне море: ім'я, впадають річки, найбільша глибина, країни береги яких омиває

 

Практичне завдання.

Робота за комп’ютером

  1.     Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2.     Інструктаж учителя.

Підручник с. 9, 10.

  1.     Практична робота за комп’ютерами.
  2.     Вправи для очей.

VIІ. Підсумки уроку

Дайте відповіді на запитання

  1. Які об’єкти є предметами, а які – явищами? Наведіть приклади предметів та явищ.

Предметами є, наприклад, такі об'єкти:  людина, кіт, підручник, олівець, полуниця, автомобіль, комп'ютер, телевізор, стілець, човен, дерево, огірок тощо

 Явищами є дощ, рух велосипедиста, обертання нашої планети навколо Сонця, снігопад, гроза тощо.

 Предмети та явища можуть відрізнятися тим, що об'єкти – існують тривалий час, а явища – можуть існувати тільки у короткочасній перспективі.

  1. Що таке об’єкт? Що таке властивість об’єкта?

Об'єкт – це будь-який предмет чи явище.

 Властивість об'єкта – це його параметри, атрибути або характеристики.

  1. Як змінити значення властивості об’єкта?

 

Для того, щоб змінити значення властивості будь-якого об'єкта – потрібно виконати якусь дію над цим об'єктом.

  1. Що таке програмний об’єкт? Які програмні об’єкти ви використовували під час роботи з вікнами програм?

Програмний об'єкт – це об'єкт, що використовується у комп'ютерній програмі.

Під час роботи з вікном програми текстовий редактор я використовував кнопки головного меню, кнопки керування вікном.

  1. Які є способи виконання дій над програмним об’єктом?

Є такі способи виконання дій над програмним об'єктом:

  •   з використанням контекстного меню;
  •   з використанням вікна програми;
  •   з використанням натискання певної клавіші або сполучення клавіш клавіатури.

Рефлексія

1. Що нового ви сьогодні дізналися?

2. Чого навчилися?

3. Чи виникали труднощі?

VІІI. Домашнє завдання

Підручник п. 1.1 ст. 5-10.

ІХ. Оцінювання роботи учнів

 

 

 

 

 

 

 

 

Виконаємо вправу з розділу працюємо з комп'ютером до параграфа 1.1.

Потрібно відкрити власну папку. Якщо у вас її немає, то відкрийте папку Документи. Для того, щоб відкрити папку Документи двічі клацнемо лівою кнопкою миші по значку цей ПК. Та ось тут можна зразу вибрати Документи, або якщо у вас Документи немає, то виберемо лівіше, там де швидкий запуск.

Вигляд даної папки у вас може відрізнятися, тому що в мене зараз вигляд бачите Таблиця, у вас можливо буде один з даних виглядів. Я зміню знову на Таблиця.

Вам потрібно в зошит записати скільки в даній папці є об'єктів. Як бачимо в нижньому лівому кутку написано Елементів, двокрапка і показано скільки є саме об'єктів, елементів, а саме 41, у вас зрозуміло кількість буде інша. Це вам потрібно буде записати, якщо то в зошит.

Тепер клацнемо правою кнопкою миші по будь якій з папок, папки є ось такі жовтенькі. Клацнемо правою кнопкою миші і відкрилося контекстне меню. Контекстне меню у вас може трошки відрізнятися, а саме елементів може бути менше, але обов'язково буде Відкрити, Надіслати, Вирізати, Копіювати, Створити ярлик, Видалити, Перейменувати, Властивості.

Аналогічно клацаємо по будь якому з файлів. Наприклад, ось такому. Бачимо є так само Відкрити, Надіслати, Вирізати ну і так далі.

Давайте відкриємо якийсь з файлів. Наприклад, ось цей. Клацнемо по ньому правою кнопкою миші і в контекстному меню виберемо Відкрити. Як бачимо це в нас підручник і зверху в рядку заголовка ми можемо побачити, в якій саме програмі відкритий даний підручник. Програма називається фоксіт лідер. Вона призначена для перегляду pdf файлів. Якщо ми наведемо вказівник миші на даний файл, то бачимо з'явилася підказка, який тип, тобто в чому відкривається. Наприклад коли ми наведемо ось сюди, то написано тип документ Майкрософт Ворд. Це є текстовий файл.

Далі нам потрібно відкрити будь-який з текстових файлів. Давайте його і відкриємо, клацнемо правою кнопкою миші і виберемо Відкрити. Якщо ви знаєте будь який інший спосіб відкриття файлів, можете використати його.

Тепер потрібно ознайомитися з переліком елементів керування на цих вкладках,

тобто в документі ворд. Якщо ми наведемо вказівник миші на якийсь елемент, з'являється список з підказкою, тобто для чого даний інструмент призначений. Зрозуміло даних інструментів є дуже багато. Перемикаючись між вкладками, бачимо, що стрічка в нас змінюється. Ось це у нас стрічка, а ось це вкладки.

Вам потрібно в зошит записати назви вкладок, тобто Файл, Основне, Вставлення, Конструктор, Макет, ну і так далі. Можливо у вас деяких вкладок,

наприклад ACROBAT або FineReader не буде. Після цього закриваємо текстовий процесор Word . І на цьому вправу виконано.

Якщо у вас виникли запитання запитуйте. Дякую за увагу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виконай завдання

2. Назвіть 3-4 властивості об’єктів: населений пункт, літак, комп’ютер, дощ, рух човна по річці і по два можливих значення кожної з названих властивостей. Запишіть відповіді на завдання в текстовий документ, який збережіть у вашій папці у файлі з іменем завдання 1.1.2.

Властивості

  • Населений пункт – ім'я, площа, чисельність населення
  • Літак – склад літака, призначення, кількість посадкових місць, дальність польотів
  • Комп'ютер – вид комп'ютера, складові комп'ютера, розмір екрана монітора
  • Дощ – час початку, тривалість, час закінчення, кількість опадів
  • рух човна по річні – власна швидкість човна, швидкість течії, швидкість човна проти течії

Значення:

  • населений пункт – Львів; 149 км2
  • літак – військові, цивільні: магістральні дальні, середні, ближні, місцевого призначення
  • комп'ютер – настільні комп'ютери, ноутбуки та нетбуки, планшетні ноутбуки та планшети, кишенькові персональні комп'ютери й смартфони; 21 дюйм
  • дощ – 9.20 год; 40 хвилин
  • рух човна по річці – 9,4 км/год: 2,6 км/год

3. Назвіть по два об'єкти з тих, які ви вивчали на уроках мистецтва, української мови, природознавства. Наведіть дві властивості об’єктів і  по одному можливому значенню кожної з них. Запишіть відповіді на завдання в текстовий документ, який збережіть у вашій папці у файлі з іменем завдання 1.1.3.

Мистецтво

  • Властивості: графіка - різновид, графічна техніка. Полотно - колір, розмір
  • Значення: графіка - плакатна, промислова, архітектурна, комп'ютерна. Полотно - біле: 60 на 20

Українська мова

  • Властивості: частини мови
  • Значення: частини мови - самостійні та службові

Природознавство

  • Властивості: рослина - вид, колір. Водойми - які бувають водойми, колір на карті
  • Значення: рослина - алое, зелена. Водойми - озера, річки, болота, ставки, джерела, канали й водосховища

4. Використовуючи команду Властивості контекстного меню одного з файлів, визначте, які його властивості відображаються на вкладці Загальні. Яких значень можуть набувати ці властивості? Відповіді запишіть у зошит.

Властивості

  • документ – розміщення, розмір, створений, відкритий

Значення

  • документ – диск С; 1.00 Кб; п'ятниця 9 вересня; субота 10 вересня

 

docx
Додано
28 серпня
Переглядів
837
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку