Урок 1. Правила поведінки та безпеки життєдіяльності при роботі в комп’ютерному класі. Об’єкти, їх властивості, значення властивостей об’єкта.
Формування компетентностей:
предметна компетентність:
ключові компетентності:
Тип уроку: комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: Microsoft Office, браузер.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
ІІІ. Мотивацій навчальної діяльності
IV. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
Робота з підручником: п. 1.1
V. Фізкультхвилинка
VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь
1. Які об'єкти є у вашому класі? Які їх властивості?
У класі є такі об'єкти: парта, стілець, класна дошка, вікна тощо.
Властивості:
Парта – розмір, колір.
Стілець – розмір, кількість ніжок.
Класна дошка – висота, ширина, колір.
Вікно - висота, ширина, колір.
2. Які спільні і які відмінні властивості в зошита і книжки?
Спільні властивості зошита та книжки: розмір.
Відмінні властивості зошита та книжки: колір, кількість сторінок, вміст.
3. Як відрізнити один об'єкт від іншого?
за допомогою властивостей тих об'єктів
4. Над якими об'єктами ви виконували дії на уроках математики? Значення яких властивостей ви змінювали? Які програмні об'єкти ви виконували в графічному редакторі?
Зазвичай, на уроках математики виконують дії над такими об'єктами: цифри, числа, геометричні фігури, різноманітні математичні знаки тощо. Змінювали значення таких властивостей, як колір, обрахунок, розмір. У графічному редакторі використовували такі програмні об'єкти розмір, колір заливки, колір ліній, товщина лінії.
5. У результаті чого можуть змінюватися значення властивостей об'єктів? Поясніть це на прикладі змінення кольору заливки трикутника у графічному редакторі.
Значення властивостей об'єктів можуть змінюватися у результаті якоїсь дії над тими об'єктами. Змінення кольору заливки трикутника у графічному редакторі залежить від дії людини, а точніше від використання інструмента "Заливка" та зміни кольору заливки трикутника за допомогою цього інструмента.
Виконай завдання
1. Наведіть приклади об’єктів з навколишнього світу: предметів, явищ і назвіть 2-3 їх властивості.
Властивості
Практичне завдання.
Робота за комп’ютером
Підручник с. 9, 10.
VIІ. Підсумки уроку
Дайте відповіді на запитання
Предметами є, наприклад, такі об'єкти: людина, кіт, підручник, олівець, полуниця, автомобіль, комп'ютер, телевізор, стілець, човен, дерево, огірок тощо
Явищами є дощ, рух велосипедиста, обертання нашої планети навколо Сонця, снігопад, гроза тощо.
Предмети та явища можуть відрізнятися тим, що об'єкти – існують тривалий час, а явища – можуть існувати тільки у короткочасній перспективі.
Об'єкт – це будь-який предмет чи явище.
Властивість об'єкта – це його параметри, атрибути або характеристики.
Для того, щоб змінити значення властивості будь-якого об'єкта – потрібно виконати якусь дію над цим об'єктом.
Програмний об'єкт – це об'єкт, що використовується у комп'ютерній програмі.
Під час роботи з вікном програми текстовий редактор я використовував кнопки головного меню, кнопки керування вікном.
Є такі способи виконання дій над програмним об'єктом:
Рефлексія
1. Що нового ви сьогодні дізналися?
2. Чого навчилися?
3. Чи виникали труднощі?
VІІI. Домашнє завдання
Підручник п. 1.1 ст. 5-10.
ІХ. Оцінювання роботи учнів
Виконаємо вправу з розділу працюємо з комп'ютером до параграфа 1.1.
Потрібно відкрити власну папку. Якщо у вас її немає, то відкрийте папку Документи. Для того, щоб відкрити папку Документи двічі клацнемо лівою кнопкою миші по значку цей ПК. Та ось тут можна зразу вибрати Документи, або якщо у вас Документи немає, то виберемо лівіше, там де швидкий запуск.
Вигляд даної папки у вас може відрізнятися, тому що в мене зараз вигляд бачите Таблиця, у вас можливо буде один з даних виглядів. Я зміню знову на Таблиця.
Вам потрібно в зошит записати скільки в даній папці є об'єктів. Як бачимо в нижньому лівому кутку написано Елементів, двокрапка і показано скільки є саме об'єктів, елементів, а саме 41, у вас зрозуміло кількість буде інша. Це вам потрібно буде записати, якщо то в зошит.
Тепер клацнемо правою кнопкою миші по будь якій з папок, папки є ось такі жовтенькі. Клацнемо правою кнопкою миші і відкрилося контекстне меню. Контекстне меню у вас може трошки відрізнятися, а саме елементів може бути менше, але обов'язково буде Відкрити, Надіслати, Вирізати, Копіювати, Створити ярлик, Видалити, Перейменувати, Властивості.
Аналогічно клацаємо по будь якому з файлів. Наприклад, ось такому. Бачимо є так само Відкрити, Надіслати, Вирізати ну і так далі.
Давайте відкриємо якийсь з файлів. Наприклад, ось цей. Клацнемо по ньому правою кнопкою миші і в контекстному меню виберемо Відкрити. Як бачимо це в нас підручник і зверху в рядку заголовка ми можемо побачити, в якій саме програмі відкритий даний підручник. Програма називається фоксіт лідер. Вона призначена для перегляду pdf файлів. Якщо ми наведемо вказівник миші на даний файл, то бачимо з'явилася підказка, який тип, тобто в чому відкривається. Наприклад коли ми наведемо ось сюди, то написано тип документ Майкрософт Ворд. Це є текстовий файл.
Далі нам потрібно відкрити будь-який з текстових файлів. Давайте його і відкриємо, клацнемо правою кнопкою миші і виберемо Відкрити. Якщо ви знаєте будь який інший спосіб відкриття файлів, можете використати його.
Тепер потрібно ознайомитися з переліком елементів керування на цих вкладках,
тобто в документі ворд. Якщо ми наведемо вказівник миші на якийсь елемент, з'являється список з підказкою, тобто для чого даний інструмент призначений. Зрозуміло даних інструментів є дуже багато. Перемикаючись між вкладками, бачимо, що стрічка в нас змінюється. Ось це у нас стрічка, а ось це вкладки.
Вам потрібно в зошит записати назви вкладок, тобто Файл, Основне, Вставлення, Конструктор, Макет, ну і так далі. Можливо у вас деяких вкладок,
наприклад ACROBAT або FineReader не буде. Після цього закриваємо текстовий процесор Word . І на цьому вправу виконано.
Якщо у вас виникли запитання запитуйте. Дякую за увагу.
Виконай завдання
2. Назвіть 3-4 властивості об’єктів: населений пункт, літак, комп’ютер, дощ, рух човна по річці і по два можливих значення кожної з названих властивостей. Запишіть відповіді на завдання в текстовий документ, який збережіть у вашій папці у файлі з іменем завдання 1.1.2.
Властивості
Значення:
3. Назвіть по два об'єкти з тих, які ви вивчали на уроках мистецтва, української мови, природознавства. Наведіть дві властивості об’єктів і по одному можливому значенню кожної з них. Запишіть відповіді на завдання в текстовий документ, який збережіть у вашій папці у файлі з іменем завдання 1.1.3.
Мистецтво
Українська мова
Природознавство
4. Використовуючи команду Властивості контекстного меню одного з файлів, визначте, які його властивості відображаються на вкладці Загальні. Яких значень можуть набувати ці властивості? Відповіді запишіть у зошит.
Властивості
Значення