Презентація для уроку інформатики 5 клас "Правила поведінки та безпеки життєдіяльності при роботі в комп’ютерному класі. Об’єкти, їх властивості, значення властивостей об’єкта"

Про матеріал
Презентація для уроку інформатики 5 клас (підручник Ривкінд) "Правила поведінки та безпеки життєдіяльності при роботі в комп’ютерному класі. Об’єкти, їх властивості, значення властивостей об’єкта"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Нова українська школа. Правила поведінки та безпеки життєдіяльності при роботі в комп’ютерному класі. Об’єкти, їх властивості, значення властивостей об’єкта. Урок 1

Номер слайду 2

Під час роботи з комп’ютером потрібно дотримуватися певних правил. Неправильне користування комп’ютером та його пристроями може завдати шкоди й людині, і комп’ютеру. Правила поведінки вкомп’ютерному класіРозділ 1п. 1.1

Номер слайду 3

Пам’ятай: у комп’ютерному класі до робочих місць підведено небезпечну для життя напругу. Тому сувородотримуйсяусіх правилповедінки табезпеки. Правила поведінки вкомп’ютерному класіРозділ 1п. 1.1

Номер слайду 4

До комп’ютерного класу заходь спокійно. Правила поведінки вкомп’ютерному класіРозділ 1п. 1.1

Номер слайду 5

Не принось у комп’ютерний клас їжу та напоїПравила поведінки вкомп’ютерному класіРозділ 1п. 1.1

Номер слайду 6

Слідкуй за чистотою рук: руки під час роботи з  комп’ютером мають бути чистими й сухими. Правила поведінки вкомп’ютерному класіРозділ 1п. 1.1

Номер слайду 7

Сиди за комп’ютером прямо, на відстані від очей до екрана монітора —50 см. Правила поведінки вкомп’ютерному класіРозділ 1п. 1.1

Номер слайду 8

Вмикай і вимикай комп’ютер лише з дозволу вчителя. Правила поведінки вкомп’ютерному класіРозділ 1п. 1.1

Номер слайду 9

Не ремонтуй комп’ютер самотужки — поклич учителя!Правила поведінки вкомп’ютерному класіРозділ 1п. 1.1

Номер слайду 10

Не торкайся дротів, розеток, задніх стінок монітора та системного блока. Правила поведінки вкомп’ютерному класіРозділ 1п. 1.1

Номер слайду 11

Не клади речі на пристрої комп’ютера. Правила поведінки вкомп’ютерному класіРозділ 1п. 1.1

Номер слайду 12

Час безперервної роботи за комп’ютером —15 хвилин. Правила поведінки вкомп’ютерному класіРозділ 1п. 1.1

Номер слайду 13

Правила техніки безпеки1.  Спокійно заходь в комп'ютерний клас, не штовхайся.2. Сідай за постійно закріплений за тобою комп'ютер.3.  Суворо забороняється: - торкатися задніх стінок комп'ютера і кабелів;- торкатися до проводів живлення і заземлення; торкатися екрана монітора і його задньої стінки; вмикати і вимикати комп'ютер без дозволу вчителя; класти книги, зошити на клавіатуру, мишу або монітор; працювати з мокрими руками або в мокрому одязі.4.   Перед роботою переконайся у відсутності видимих пошкоджень. Розділ 1п. 1.1

Номер слайду 14

Правила техніки безпеки6.  Після закінчення роботи: - коректно заверши роботу з активними програмами; - прибери робоче місце.5.   Під час роботи: - не допускай різких і грубих ударів по клавішах; - у жодному разі не намагайся самостійно ремонтувати ПК; - не вставай, коли в клас заходять відвідувачі або керівництво школи; - не натискай клавіші на сусідньому комп'ютері; - не залишай комп'ютер без нагляду; - якщо зникла напруга негайно вимкни комп'ютер.

Номер слайду 15

Правила поведінки вкомп’ютерному класіПодібних правил слід дотримуватися не лише під час роботи зі стаціонарним персональним комп’ютером. Їх потрібно виконувати й під час роботи з іншими персональними комп’ютерами. Розділ 1п. 1.1

Номер слайду 16

Дотримання правил поведінки та безпеки допоможе тобі зберегти здоров’я, а також не пошкодити надскладну техніку. Правила поведінки вкомп’ютерному класіРозділ 1п. 1.1

Номер слайду 17

ІНФОРМАЦIЙНI ПРОЦЕСИ ТА СИСТЕМИРозділ 1п. 1.1 У цьому розділі ви поглибите та розширите свої знання й вдосконалите навички з таких тем:► об’єкти, їх властивості, значення властивостей об’єкта;► повідомлення, дані, інформацію;► інформаційні процеси та інформаційні системи;► інформаційні технології, роль інформаційних технологій у житті сучасної людини;► комп’ютер як інформаційна система;► персональний комп’ютер, його складові, їх призначення;► операційна система, її призначення;► файли та папки, операції над ними;► прикладні комп’ютерні програми.

Номер слайду 18

Які предмети зображено на фото?Які явища зафіксовано?Об’єкти та їх властивостіРозділ 1п. 1.1 Предмети: камінь та мак, на інших фото зображено явище. Фото №2 та №4 - вогонь, захід Сонця.

Номер слайду 19

Усе, що нас оточує, — це предмети та явища. Об’єкти та їх властивостіПредметами єЯвищами єлюдина і підручник, олівець і полуниця,автомобіль і комп’ютер,стілець і човен,планета Марс і мурашка та ін.дощ і рух велосипеда,обертання нашої планети навколо Сонця і гроза,кипіння води під час нагрівання та ріст дерев тощо. Розділ 1п. 1.1

Номер слайду 20

Предмети та явища — це об’єкти (лат. objectum — предмет). Кожний об’єкт має властивості. Інколи властивості об’єкта називають його параметрами, атрибутами або характеристиками. Об’єкти та їх властивостіВластивості — це відомості про об’єкт, за якими його можна описати та відрізнити від інших об’єктів. Кожна властивість об’єкта має певне значення. Різні за типом об’єкти можна розрізняти за набором властивостей, а однотипні — за значенням їх властивостей. Розділ 1п. 1.1

Номер слайду 21

Наприклад, у легкового автомобіля є такі властивості: Об’єкти та їх властивостімодель, об'єм двигуна, тип кузова, колір, кількість місць для сидіння та інші. Розділ 1п. 1.1

Номер слайду 22

А в м’яча — зовсім інший набір властивостей: Об’єкти та їх властивостідіаметр, матеріал з якого його виготовлено,колір,для якої гри призначений та інші. Розділ 1п. 1.1

Номер слайду 23

Однотипні об’єкти розрізняють за значенням їх властивостей. Об’єкти та їх властивостіЗображення. Діаметр. Матеріал. Колір. Для якої гри призначений75 см. Синтетична шкіра та гума. Помаранчевий. Баскетбол65 мм. Гума та ворсиста тканина. Жовтий. Теніс43 мм. Гума та пластик. Білий. Гольф. Розділ 1п. 1.1

Номер слайду 24

Об’єкти, їх властивості та можливі значення цих властивостей. Об’єкти та їх властивості{8 FD4443 E-F989-4 FC4-A0 C8-D5 A2 AF1 F390 B}Властивість. Значення властивостіНазва предметаІнформатика. Клас5-й. Автори. Й. Ривкінд, Т. Лисенко, Л. Чернікова,В. Шакотько. Кількість розділів6 Кількість сторінок224 Видавництво. Генеза. Назва об’єкта, зображення. Підручник. Розділ 1п. 1.1

Номер слайду 25

Продовження… Об’єкти та їх властивості{8 FD4443 E-F989-4 FC4-A0 C8-D5 A2 AF1 F390 B}Властивість. Значення властивостіМатеріал стін. Дерево. Кількість поверхів2 Кількість квартир4 Населений пункт. Київ. Вулиця. Весняна. Номер будинку124 Назва об’єкта, зображення. Будинок. Розділ 1п. 1.1

Номер слайду 26

Продовження… Об’єкти та їх властивості{8 FD4443 E-F989-4 FC4-A0 C8-D5 A2 AF1 F390 B}Властивість. Значення властивостіРегіон. Північні області України. Дата початку12.02.2022 Час початку22 год 32 хв. Дата завершення13.02.2022 Час завершення04 год 16 хв. Кількість опадів37 мм. Швидкість вітру2 м/с. Назва об’єкта, зображення. Снігопад. Розділ 1п. 1.1

Номер слайду 27

Над об’єктами можуть виконуватися певні дії. У результаті дій над об’єктами можуть змінюватися значення окремих властивостей об'єкта. Об’єкти та їх властивостіНаприклад, для переміщення футбольного м’яча в інше місце поля потрібно вдарити по ньому. При цьому зміняться значення кількох властивостей: швидкість, відстань від воріт і від краю поля та інші. А розмір, колір, фірма-виробник та інші залишаться незмінними. Розділ 1п. 1.1

Номер слайду 28

Які об’єкти є на фото? У яких програмах вони вам траплялися?Програмні об’єкти. Розділ 1п. 1.1 Набір інструментів у Paint. Властивість робочого вікна (згорнути, розгорнути, закрити)Дії при закритті документа (зберегти зміни, або видалити)Кіт Scratch, програма для програмування Scratch. Пошуковий запит (Google)Копіювати, редагувати, форматувати, внести зміни, зменшити, збільшити, вирізати, видалити. Які дії можна над ними виконати?

Номер слайду 29

З кожним програмним об’єктом, крім набору властивостей, пов’язаний ще й набір дій, які можуть виконуватися над ним. Програмні об’єкти. Програмні об’єкти — це об’єкти, що використовуються в комп’ютерних програмах. Список деяких дій, які можна виконати над програмним об’єктом, як правило, відображається в контекстному меню об’єкта. Розділ 1п. 1.1

Номер слайду 30

У комп’ютерних програмах зазвичай можна використовувати кілька способів виконання одних і тих самих дій над програмним об’єктом з використанням: Програмні об’єктиконтекстного меню об’єкта;меню вікна програми;натискання певної клавіши або сполучення клавіш клавіатури. Розділ 1п. 1.1

Номер слайду 31

Приклад контекстного меню подано на малюнку. Програмні об’єкти. Контекстне меню шестикутника у графічному редакторіРозділ 1п. 1.1

Номер слайду 32

Програмні об’єкти та дії над ними для змінення значення певних властивостей: Програмні об’єкти. Графічний редактор. Програмне середовище. Прямокутник. Програмний об’єкт. Відстань від лівого краю аркуша, товщина лінії контуру, колір заливки, колір лінії контуру, товщина лінії контуру. Приклади властивостей програмного об’єкта. Малювання прямокутника, заливка внутрішньої області, зменшення ширини, переміщення. Приклади дійнад програмним об’єктом. Розділ 1п. 1.1

Номер слайду 33

Продовження…Програмні об’єкти. Редактор презентацій. Програмне середовище. Заголовок слайда. Програмний об’єкт. Розміщення відносно верхньогокраю, шрифт, колір символів,вирівнювання тексту. Приклади властивостей програмного об’єкта. Створення, редагування (зміна вмісту заголовка), форматування (зміна оформлення символів)Приклади дійнад програмним об’єктом. Розділ 1п. 1.1

Номер слайду 34

Продовження…Програмні об’єкти. Браузер. Програмне середовище. Вікно програми. Програмний об’єкт. Розміщення на робочому столі, спосіб відображення, розмір, ім’я відкритої сторінки, кількість відкритих вкладок. Приклади властивостей програмного об’єкта. Відкриття, закриття, згорнення, зменшення/збільшення ширини, зменшення/збільшення висоти, змінення масштабу. Приклади дійнад програмним об’єктом. Розділ 1п. 1.1

Номер слайду 35

Програмні об’єкти. У програмних середовищах для змінення значення певних властивостей об’єктів, як правило, потрібно послідовно виконати кілька дій. Тобто необхідно виконати певний алгоритм. Розділ 1п. 1.1

Номер слайду 36

Наприклад, щоб у програмі роботи з текстами змінити колір символів певного слова, слід виконати такий алгоритм: Програмні об’єкти. Виділити потрібне слово. Зробити поточною вкладку Основне. Відкрити список кнопки Колір шрифту у групі елементів Шрифт. Розділ 1п. 1.1

Номер слайду 37

Продовження…Програмні об’єкти. Вибрати на Палітрі кольорів потрібний колір. Розділ 1п. 1.1

Номер слайду 38

Як ви вже знаєте, алгоритми можна подати різними способами. У цьому підручнику будемо використовувати текстовий запис алгоритмів, подібний до попереднього запису, графічне подання у вигляді інфографіки: Програмні об’єкти. Або дати запис типу Файл  Зберегти, у якому записується послідовність вибору команд меню або елементів керування. Вибратиінструмент. Заливка. Вибратипотрібнийколір. Вибратиграфічнийоб’єкт. Клацнути ліву кнопку мишіРозділ 1п. 1.1

Номер слайду 39

Фізкультхвилинка. Розділ 1п. 1.1

Номер слайду 40

Обговоріть і зробіть висновки. Розділ 1п. 1.11. Які об'єкти є у вашому класі? Які їх властивості?У класі є такі об'єкти: парта, стілець, класна дошка, вікна тощо. Властивості: Парта – розмір, колір. Стілець – розмір, кількість ніжок. Класна дошка – висота, ширина, колір. Вікно - висота, ширина, колір.2. Які спільні і які відмінні властивості в зошита і книжки? Спільні властивості зошита та книжки: розмір. Відмінні властивості зошита та книжки: колір, кількість сторінок, вміст.

Номер слайду 41

Обговоріть і зробіть висновки. Розділ 1п. 1.13. Як відрізнити один об'єкт від іншого?за допомогою властивостей тих об'єктів4. Над якими об'єктами ви виконували дії на уроках математики? Значення яких властивостей ви змінювали? Які програмні об'єкти ви виконували в графічному редакторі? Зазвичай, на уроках математики виконують дії над такими об'єктами: цифри, числа, геометричні фігури, різноманітні математичні знаки тощо. Змінювали значення таких властивостей, як колір, обрахунок, розмір. У графічному редакторі використовували такі програмні об'єкти розмір, колір заливки, колір ліній, товщина лінії.

Номер слайду 42

Обговоріть і зробіть висновки. Розділ 1п. 1.15. У результаті чого можуть змінюватися значення властивостей об'єктів? Поясніть це на прикладі змінення кольору заливки трикутника у графічному редакторі. Значення властивостей об'єктів можуть змінюватися у результаті якоїсь дії над тими об'єктами. Змінення кольору заливки трикутника у графічному редакторі залежить від дії людини, а точніше від використання інструмента "Заливка" та зміни кольору заливки трикутника за допомогою цього інструмента.

Номер слайду 43

Працюємо за комп’ютером. Сторінка9, 10 Розділ 1п. 1.1

Номер слайду 44

Дайте відповіді на запитання. Розділ 1п. 1.11. Які об’єкти є предметами, а які — явищами? Наведіть приклади предметів та явищ. Предметами є, наприклад, такі об'єкти: людина, кіт, підручник, олівець, полуниця, автомобіль, комп'ютер, телевізор, стілець, човен, дерево, огірок тощо Явищами є дощ, рух велосипедиста, обертання нашої планети навколо Сонця, снігопад, гроза тощо. Предмети та явища можуть відрізнятися тим, що об'єкти – існують тривалий час, а явища – можуть існувати тільки у короткочасній перспективі.

Номер слайду 45

Дайте відповіді на запитання. Що таке об’єкт? Що таке властивість об’єкта? Об'єкт – це будь-який предмет чи явище. Властивість об'єкта – це його параметри, атрибути або характеристики.3. Як змінити значення властивості об’єкта? Для того, щоб змінити значення властивості будь-якого об'єкта – потрібно виконати якусь дію над цим об'єктом. Розділ 1п. 1.1

Номер слайду 46

Дайте відповіді на запитання. Що таке програмний об’єкт? Які програмні об’єкти ви використовували під час роботи з вікнами програм? Програмний об'єкт - це об'єкт, що використовується у комп'ютерній програмі. Під час роботи з вікном програми текстовий редактор я використовував кнопки головного меню, кнопки керування вікном. Розділ 1п. 1.1

Номер слайду 47

Дайте відповіді на запитання. Які є способи виконання дій над програмним об’єктом?Є такі способи виконання дій над програмним об'єктом: з використанням контекстного меню; з використанням вікна програми; з використанням натискання певної клавіші або сполучення клавіш клавіатури. Розділ 1п. 1.1

Номер слайду 48

Розгадай ребус. Безпека«Ребуси українською» © rebus1.com. Розділ 1п. 1.1

Номер слайду 49

Домашнє завдання. Проаналізуватип. 1.1, с. 5-10 Розділ 1п. 1.1

Номер слайду 50

Нова українська школа. Дякую за увагу!Урок 1

pptx
Додано
28 серпня
Переглядів
1992
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку