Формування виразності мовлення у дошкільників через ігрову діяльність. Підготувала вихователь Парахіна О. В.
Номер слайду 2
Виразність і чіткість мовлення залежать: від стану і рухливості артикуляційного апарату;розвитку мовного дихання;розвитку дикції;розвитку фонематичного слуху;уміння відрізняти одні мовленнєві звуки від інших.
Номер слайду 3
Основними засобами навчання дітей виразного мовлення є:виразне мовлення дорослих (педагогів, батьків),використання дитячої художньої літератури, ігрова діяльність«Для повноцінного розвитку дитини не важливо щоб вона уміла вчитися, а важливо щоб вона уміла гратися» Виготський Л. С.
Номер слайду 4
Гра є основним видом діяльності дошкільників. Щоб виробити гарну дикцію в дитини, забезпечити чітку й благозвучну вимову, необхідно приділити увагу іграм для розвитку мовного подиху й фонематичного слуху. Граючи з дитиною, треба чітко й правильно вимовляти звуки в слові, звертаючи увагу малюка на правильну вимову.
Номер слайду 5
ІГРИ НА РОЗВИТОК МОВНОГО ПОДИХУ«Водичка», «Дмухання на папірці», «Надуй кульку», «Надування бульбашок», «Гасіння свічки», «Дмухання на кораблики», «На гойдалці», «Перекочування вати», «Прокоти олівець». ІГРИ ДЛЯ РОЗВИТКУ ФОНЕМАТИЧНОГО СЛУХУ«Знайди заховану іграшку», «Що звучало?», «Відгадай, хто сказав», «Вгадай, хто це був?», «Шумливі мішечки», «Жмурки», «Поплескаємо», «Голосно-тихо».
Номер слайду 6
Розвивати чітке, виразне мовлення та мислення; Розширюють та збагачують словниковий запас; Покращують фонематичний слух; Розвивають правильне мовлення;Прищеплюється інтерес і любов до мови. Дидактична гра – це навчальна гра. Гра допомагає дітям навчатись у легкій, невимушеній формі.
Номер слайду 7
розвиток мовлення дітей, уточнення та закріплення словника, формування правильної звуковимови. Словесні ігри використовують вже у молодшому дошкільному віці. Основним матеріалом у цих іграх є слово.
Номер слайду 8
ІГРИ ДЛЯ ЗВУКОВИМОВИ «Відгадай, хто (що) це?», «Магазин», «Можна їздити чи ні?», «Дощик», «Хто з ким стоїть поряд», «Назви слова-дії», «Утвори слово», «Скажи навпаки», «Назви одним словом», «Хто більше назве слів» тощо. ІГРИ, СПРЯМОВАНІ НА РОЗВИТОК ЗВ'ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ«Знайди за ознаками», «Виправ помилку», «Добре-погано», «Діалог», «Що ми бачимо за вікном?», «Чий хвіст?», «Купи іграшку», «Яка мама у тваринки», «Розкажи ведмедику про іграшку», «Лялька Оля йде на прогулянку» тощо.
Номер слайду 9
активізувати розумові здібності дитини, систематизувати та поглиблювати знання;привчати дітей мислити, використовувати отримані знання;розвивати зв'язне мовлення, сприяти виправленню мовних помилок. Дидактичні вправивикористовують з метою уточнення й активізації словника.
Номер слайду 10
ІГРИ ДЛЯ РОЗВИТКУ Й ЗБАГАЧЕННЯ АКТИВНОГО СЛОВНИКА ТА РОЗПІЗНАВАННЯ ЧАСТИН МОВИ«Згадай слово», «Хто уважніший», «Скажи навпаки», «Весела сімейка», «Великий – малий», «Вгадай слово», «Мама купає дитину», «Додай слово», «Доповни речення», «Парні картинки», «Згрупуйте предмети», «Скажи який», «Хто з нами поряд живе», «Професії», «Вгадай іграшку»
Номер слайду 11
Використання ігор, ігрових вправ під час навчання створює оптимальні умови для формування процесів, потрібних для розвитку мовлення. Дякую за увагу!