Презентація, розроблена для заходу для поглиблення знань педагогів з питання екологічного розвитку учнів, для того, щоб сформувати творчий підхід до підбору форм, методів та прийомів реалізації завдань екологічного виховання в усіх сферах життєдіяльності дітей.
Викоритані цікаві завдання, форми, методи та прийоми роботи з дітьми з екологічного виховання.
"Любов до природи слід виховувати з раннього дитинства. Дітей, що не вміють ще ходити, треба частіше виносити на свіже повітря,щоб вони могли бачити рідне небо, дерева, квіти, різних тварин. Все це залишається в дитячій душі, осяяне почуттям радості,і покладе основи любові до рідної природи." Григорій Ващенко
Мова квітів:айстра — сум;волошка — простота, ніжність;вереск — самотність;гвоздика — мужність, стійкість, солідарність, повага;дзвоник польовий — вдячність;льон — символ дівочої вроди;конвалія — приховане кохання, таємничість;мак — краса, молодість, мудрість, доброзичливість;мальва — краса, холодність, педантичність;нарцис — гордість, самозакоханість;первоцвіт — розчарування в почуттях, кохання, що минає;
Мова квітів:півонія — довголіття, здоров'я;підсніжних — чистота, вірність;троянда — чуттєвість, кохання, здоров'я;ромашка — кохання, мир, ніжність;фіалка — сором'язливість, скромність, довірливість, вірність у коханні;лілія — чистота, невинність, справедливість;іриси — багатогранність, інтерес до життя;орхідея — свобода, самостійність, упевненість у собі;хризантема — розсудливість, справедливість, критичність;лотос — вразливість, чутливість, емоційність;гербера — бажання привернути до себе увагу, демонстративність, упевненість.
Мова кольорів:червоний — енергія, активність; символізує життя, свободу, урочистість;білий — нейтральний; символізує невинність, чистоту;блакитний — холодний, пасивний; символізує довіру, безкінечність, сум;жовтий — теплий, веселий; символізує світло, життя, радість, повагу до старості;зелений — спокійний; символізує мир, спокій, надію;синій — спокійний, сентиментальний, серйозний; символізує довіру, безкінечність, сум;жовтогарячий, помаранчевий — зрілість, прагнення до мети;рожевий — ніжність, мрійливість, спокій;фіолетовий — мудрість, урівноваженість.
Головними завданнями екологічної освітидля дітей є: розвиток естетичного відчуття світу природи;суб'єктивізація відносин зі світом природи;засвоєння дітьми елементів екологічної культури (історія, державність, народна медицина рідного краю тощо);формування постійної потреби зміцнювати власне здоров'я;засвоєння дітьми перлин народної мудрості про дбайливе ставлення до довкілля;виховання справжньої любові до природи, бажання піклуватися про рослини і тварин, негативного ставлення до їх знищення;стимулювання допитливості та зацікавленості у пізнанні природи;формування навичок культурної поведінки у довкіллі.
Основними завданнями в роботі з дітьми є виховання у них:розуміння самоцінності природи (природа може існувати без людини, а людина без природного середовища — не може); усвідомлення себе як частини природи; розуміння того, що у природі все взаємопов'язане; емоційно-позитивного ставлення до навколишнього світу; розуміння неповторної краси природи в усі пори року; активної життєвої позиції, любові та бережливого ставлення до природи і всього живого в ній;усвідомлення того, що стан здоров'я людини залежить від якості довкілля;усвідомлення необхідності знати правила поведінки у при роді і дотримуватися їх.
Ефективні форми роботи з дітьми:спостереження за природою під час прогулянок до лісу, парку, скверу, річки, озера, ставка, джерела; залучення дітей до посильної праці в природі та природоохоронної діяльності, до участі в народних іграх, відгадуванні загадок, до перевірки народного прогностика; дослідницька діяльність;виготовлення виробів із природних матеріалів, композицій із рослин;читання та обговорення казок, художніх творів про природу;відвідування художніх музеїв, виставок, книжкових магазинів, ботанічних садів, зоопарків.
Вправа «Методичний пейзаж» (екологічний плакат)На ватмані намальовано ескіз пейзажу: дерево без листя, квіти без пелюсток. Завдання 1 групи: написати форму роботи з дітьми з екологічного виховання. Завдання 2 групи: принципи екологічного виховання. Завдання 3 групи: поради з екологічного виховання.