Презентація до контрольної роботи №7 з літературного читання "Робота з літературним твором"

Про матеріал
Контрольна робота №7. Презентація містить текст і аудіопояснення до виконання роботи.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Літературне читання. Контрольна робота Робота з літературним твором. Микола Магера «Чубчик»

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Двадцять восьме квітня. Контрольна робота. Робота з літературним твором. Чубчик

Номер слайду 4

ЧУБЧИК     Жили собі шпаки. Батько і мати маленьким їсти носили, співати по-шпачиному навчали. Злагода й мир панували в шпаківні.    У найменшенького шпаченяти був невеликий чубчик. Тож і назвали його Чубчиком. Чубаті шпаки — дивина. Тож Чубчик так запишався, що почав із зневагою ставитися до своїх братиків і сестричок.     Одного ранку Чубчик почув спів соловейків, які витьохкували в саду. І так йому сподобався той спів, що аж самому захотілося так заспівати.— Мамо, я хочу соловейком стати, — сказав Чубчик.— Соловейком, сину, треба народитися, — пояснила шпачиха.— А я хочу навчитися так гарно співати, як солов'ї! — наполягав Чубчик.— Спочатку навчися свистіти по-шпачиному, — промовила мати.— Набрид мені ваш свист! — гукнув Чубчик на весь сад. — Не хочу довіку вас чути!— Сину, хіба так можна про свій рід казати? — злякано просвистіла шпачиха.— Не хочу такого роду! — кричав шпачок. — Вас і люди не слухають так, як соловейків.— Що ти говориш, сину, — промовила зі сльозами на очах мати. — Ранньою весною прилітаємо ми, коли снігу ще багато на полях і в лісах. Як радіють діти і дорослі, коли почують наш свист. Люди кажуть, що на крилах ми їм весну несемо. Хіба цим не треба пишатися? Хіба наш спів гірший, ніж в інших птахів?

Номер слайду 5

Довго шпачиха навчала розуму сина. Та Чубчик не слухав. Змахнув крильми — і подався в садок до Соловейка. Знайшов там найстаршого Солов'я, який сидів на гілці бузини, привітався й попросив:— Соловейку, навчи мене співати по-своєму. Соловейко здивовано глянув на Чубчика й запитав:— Чого це тобі раптом захотілося по-солов'їному співати?— Бо набридли мені шпаки з їхнім свистом, — відповів Чубчик. — Мені до вподоби солов'їна пісня, якою ваш рід людей звеселяє.— Ще не чув, щоб пташки цуралися свого роду, — поважно промовив Соловейко. — Бо споконвіку так ведеться, що шпак співає по-шпачиному, а соловей — по-солов'їному. Але коли тобі так захотілося навчитися співати по-нашому, то зоставайся.    Усю весну навчався в Соловейка Чубчик, та нічого в нього не виходило. Він розучився свистіти по-шпачиному і не навчився співати по-солов'їному. Тільки й того, що запам'ятав «тьох-тьох-тьох».   Потім Чубчик усе літо вчився в інших птахів. У Синиці, у Ворони і в Горобців. Та вивчив лише «цінь-цінь», «кра- кра», «жив-жив».   Шпачкові здалося, що тепер він найрозумніший серед птахів.

Номер слайду 6

Якось Чубчик побачив на ясені силу-силенну шпаків. Вони висвистували один поперед одного, бо прощалися з рідним краєм до наступної весни. Збиралися у вирій.    Прилетів до них і Чубчик. Він гордо глянув на батька й матір, братів і сестер, сів на самісінький вершечок осокора і заверещав:— Фіють-фіють, кра-кра-кра, тьох-тьох-тьох, жив-жив, цінь-цінь, жив-жив, кра!   Шпаки принишкли, слухаючи Чубчика. А коли той утомився верещати, птахи так зареготали, що аж затремтіли дерева. Соловей сміявся, аж за боки брався. У синиць від реготу аж сльози виступили на очах, а горобці так похрипли, що не могли й слова вимовити. Чубчик із сорому ледь не звалився з осокора. Присоромлений, осміяний, він повернувся додому.— Що будемо робити, сину? — запитали батьки.— Буду слухати вас.— Хоч і пізно, сину, але добре, що за розум нарешті берешся.   (За Миколою Магерою)

Номер слайду 7

Виконати завдання 1. Як називається короткий, найчастіше віршований, твір повчального змісту?А казка. Б вірш. В байка 2. У якій зі збірок ти розмістиш цей твір?А у збірці казок про тварин Б у збірці оповідань про тварин В у збірці оповідань про природу

Номер слайду 8

3. Що засуджується у творі?А зарозумілість, надмірно висока думка про себе Б зневажливе ставлення до своєї рідної мови В зневажливе ставлення до інших  4. Визначити головну думку твору. А Любов до рідного краю. Б Любов до батьків. В Любов до рідної мови, бажання розмовляти нею.

Номер слайду 9

5. Хто є головним героєм твору?А Соловейко Б шпачок Чубчик В шпачиха 6. Відновити послідовність подій у творі (поставити цифри від 1 до 6).__ Чубчик покидає свою родину. __ Навчання в інших птахів. __ Навчання в Солов'я.__ Дружна сім'я шпаків.__ Шпачиний спів — рідний спів.__ Ганебний виступ Чубчика перед птахами.

Номер слайду 10

7. Прочитати вислови і записати, кого з героїв твору стосуються ці слова. Реготали так, що аж затремтіли дерева — _____________________;У них від реготу аж сльози виступили на очах —  _________________;Так сміявся, аж за боки брався —  ______________________;Від сміху так похрипли, що не могли й слова вимовити — __________. 8. Записати, як ставився молоденький шпачок до рідної пісні спочатку? ______________________Чи змінив він свою думку згодом? ______________

Номер слайду 11

Сподіваюся, вам сподобалася ця казка і ви ніколи не будете такими, як той Чубчик спочатку, поки не зрозумів значення рідної мови.

pptx
Додано
28 квітня 2020
Переглядів
6914
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку