За допомогою цієї лабораторної роботи діти мають змогу уточнити, конкретизувати знання про властивості води, зміни її агрегатного стану в залежності від стану, температури і солоності
Дослід 1: Візьміть склянку з чистою водою і понюхай її
Номер слайду 5
Висновок: вода має прозорий колір, не має запаху і смаку
Номер слайду 6
Дослід 2: Налий трохи води в тарілку і склянку
Номер слайду 7
Висновок: вода приймає форму посуди, в якому вона знаходиться
Номер слайду 8
Дослід 3: Опустити в склянку ложку
Номер слайду 9
Висновок: вода прозора
Номер слайду 10
Дослід 4: Налийте повну пробірку забарвленої води кімнатної температури і закрийте корком зі скляною трубкою. Вода зайде в трубку. Позначте рівень води смужкою паперу. Опустіть пробірку в гарячу воду
Номер слайду 11
Висновок: отже, вода при нагріванні розширюється
Номер слайду 12
Дослід 5: Опустити в пробірку холодну воду
Номер слайду 13
Висновок: рівень води у трубці знизився. Отже, вода при охолодженні стискається
Номер слайду 14
Дослід 6: У прозору склянку з теплою водою всипати чайну ложку солі. Помішуй воду і спостерігай, що відбувається з кристалами солі
Номер слайду 15
Висновок: сіль та цукор є кристалічні речовини, які розчиняються у воді. Вода є гарним розчинником.
Номер слайду 16
Дослід 7: Спробуй розчинити у воді пісок чи крохмаль
Номер слайду 17
Висновок: пісок і крейда на дні осіли у вигляді осаду
Номер слайду 18
Дослід 8: Спробуй розчинити масло або соняшникову олію
Номер слайду 19
Висновок: олія не розчиняє у воді, і піднімається
Номер слайду 20
Дослід 9: Візьміть шматок граніту і опустіть його у склянку з водою, зафіксуй ниткою або пластиром рівень води, вийми граніт зі склянки. Удар по ньому молотком. Чи зміниться його форма?
Номер слайду 21
Висновок: легкі предмети утримуються на воді, а важкі тануть у воді. З’являються бульбашки
Номер слайду 22
Дослід 10: Підігріти на спиртівці у вогнетривкій чашці воду і помістити шматок скла
Номер слайду 23
Висновок: на склі утвориться пара, яка конденсується у воду і це утворюється лише за високої температури
Номер слайду 24
Дослід 11: Помістити у воду багато солі, розмішати і помістити яйце
Номер слайду 25
Висновок: дуже солона вода має здатність утримувати предмети на поверхні
Номер слайду 26
Дослід 12: Помістити у склянку чай, каву і покласти цукор
Номер слайду 27
Висновок: вода змінює забарвлення
Номер слайду 28
Висновок: уточнили, конкретизували знання про властивості води, зміни її агрегатного стану в залежності від стану, температури і солоності