«Визначення теплового балансу при змішуванні води різної температури»Лабораторна робота
Номер слайду 2
Навчитися визначати кількість теплоти, переконатися, що кількість теплоти, яку віддала гаряча вода, дорівнює кількості теплоти, що прийняла холодна. Розвивати логічне мислення, увагу, уяву, кмітливість, вміння використовувати набуті знання, зв’язне мовлення. Виховувати культуру поведінки під час проведення лабораторних робіт, культуру спілкування, ввічливість, дисциплінованість, наполегливість у навчання. Мета:
Номер слайду 3
КАЛОРИМЕТРТЕРМОМЕТРПрилади і матеріали:
Номер слайду 4
МЕНЗУРКАПОСУДИНА З ХОЛОДНОЮ ВОДОЮ
Номер слайду 5
ПОСУДИНА З ГАРЯЧОЮ ВОДОЮСКЛЯНА ПАЛИЧКА
Номер слайду 6
На сьогоднішньому уроці ми з вами навчимося визначати кількість теплоти, а також порівняємо кількість теплоти, яку віддала гаряча вода та отримала холодна.І тому нам необхідно повторити основні поняття теми. Мотивація навчальної діяльності
Номер слайду 7
1. Що таке теплоємність? (Теплоє́мність — фізична величина, яка визначається кількістю теплоти, яку потрібно надати тілу масою 1 кг для підвищення його температури на один градус).2. Від чого залежить кількість теплоти при нагріванні чи охолодженні тіла? (Залежить від виду речовини, маси і зміни температури). Актуалізація опорних знань
Номер слайду 8
3. За якою формулою обчислюють кількість теплоти при нагріванні чи охолодженні? (Q=сm(∆t))4. Що значить кожна буква із формули кількості теплоти? (Q - кількість теплоти при нагріванні або охолодженні, с – питома теплоємність (беремо з таблиць),m – маса речовини, ∆t =t-t2 (∆t>0 – при нагріванні), ∆t =t-t1 (∆t<0 – при охолодженні )).
Номер слайду 9
5. Сформулювати закон збереження енергії при тепловому обміні. (Під час теплообміну кількість теплоти Q1, яку віддає більш нагріте тіло, дорівнює кількості теплоти Q2 , що її одержує менш нагріте тіло Q1=Q2)6. Записати рівняння теплового балансу. (Q1 +Q2 = 0)
Номер слайду 10
Обережно поводьтеся з приладами, не допускайте їх падіння і руйнування. Особливо обережно працюйте з гарячою водою, не допускайте попадання її на тіло. Правила техніки безпеки:
Номер слайду 11
Виконання лабораторної роботи:
Номер слайду 12
1. Виміряйте температуру холодної води у посудині
Номер слайду 13
2. Перелийте холодну воду із посудини у мензурку, так щоб отримати 100 г води
Номер слайду 14
3. Перелийте холодну воду із мензурки у 1-ий калориметр
Номер слайду 15
4. Виміряйте температуру гарячої води у 2-ому калориметрі
Номер слайду 16
5. Додайте у калориметр з гарячою водою 100 г холодної води з 1-ого калориметра
Номер слайду 17
6. Перемішайте суміш скляною паличкою і виміряйте її температуру.
Номер слайду 18
7. Обчисліть кількість теплоти, що віддає гаряча вода - Q2=cm(t-t2), (де t - температура суміші, t2 - початкова температура гарячої води); і приймає холодна вода - Q1=cm(t-t1), (де t –температура суміші, t1 – початкова температура холодної води).8. Результати вимірювань і обчислень занесіть у таблицю (мал.1)9. Порівняйте отримані результати. Зробіть висновок.
Номер слайду 19
{284 E427 A-3 D55-4303-BF80-6455036 E1 DE7}№п/п. Маса холодної водиm1,кг. Маса гарячої водиm2,кг. Початковатемпера-турахолодної водиt1 o. CПочатковатемпера-турагарячої водиt2 o. CТемпера-турасумішіt o. CКіль-кість теплоти, що віддала гаряча вода. Q1,Дж. Кіль-кість теплоти,що прийня-ла холодна вода. Q2,Дж1. Мал. 1
Номер слайду 20
{284 E427 A-3 D55-4303-BF80-6455036 E1 DE7}№п/п. Маса холодної водиm1,кг. Маса гарячої водиm2,кг. Початковатемпера-турахолодної водиt1 o. CПочатковатемпера-турагарячої водиt2 o. CТемпера-турасумішіt o. CКіль-кість теплоти, що віддала гаряча вода. Q1,Дж. Кіль-кість теплоти,що прийня-ла холодна вода. Q2,Дж1.0, 10, 1126036-1428014280 Приклад заповнення таблиці:
Номер слайду 21
в результаті виконання лабораторної роботи дослідним шляхом перевірили справедливість рівняння теплового балансу при змішуванні води різної температури (Q1 +Q2 = 0) : кількість теплоти, яку отримала холодна вода, дорівнює кількості теплоти, яку віддала гаряча вода. Очікуваний висновок:
Номер слайду 22
10. Дайте відповіді на контрольні питання: Від яких величин залежить кількість теплоти при нагріванні?Що показує питома теплоємність речовини?У яких одиницях вимірюється питома теплоємність речовини?У яких одиницях вимірюється кількість теплоти?Навіщо у роботі калориметр?
Номер слайду 23
§§ 23-24, задачі 56, 58 (підручник Коршака, Ляшенка)2. Чому в якості охолоджувача (наприклад, при охолодженні двигуна внутрішнього згоряння) з усіх рідин найвигідніше застосовувати воду?Домашнє завдання: