23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Презентація до уроку інформатики з теми "Алгоритми з розгалуженням. Складання та виконання алгоритмів з розгалуженням у середовищи Скретч"

Про матеріал

Розробка презентації уроку інформатики для 7 класу на тему: "Алгоритми з розгалуженням. Базова алгоритмічна структура розгалуження. Складання та виконання алгоритмів з розгалуженням у середовищи Скретч". Презентація допоможе ознайомити учнів з новими поняттями з теми.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Пригадаємо

Номер слайду 2

ДАТИ означення. Що називають алгоритмом? Алгоритм — це запис скінченої послідовності вказівок, що визначає, які дії і в якому порядку потрібно виконати для досягнення певної мети.

Номер слайду 3

Хто може бути виконавцем алгоритму? Виконавець алгоритму — жива істота (людина чи тварина) або автоматичний пристрій (робот, верстат з програмним керуванням, електронна обчислювальна машина тощо), що спроможна діяти і діє згідно з наданим алгоритмом

Номер слайду 4

Що таке система вказівок виконавця? Система вказівок виконавця — сукупність усіх вказівок, які може виконувати даний виконавець.

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Тема: Алгоритми з розгалуженням. Базова алгоритмічна структура розгалуження. Складання та виконання алгоритмів з розгалуженням у середовищи Скретч. МЕТА: освітня: навчити розрізняти структури розгалуження в алгоритмах із життя та навчальної діяльності, навчитися записувати структури розгалуження у вигляді блок-схеми та у вигляді послідовності команд виконавця у середовищі Скретч;виховна: виховувати пізнавальну зацікавленість до предмету, виховувати старанність, активність при вивченні нового матеріалу;розвивальна: розвивати пізнавальний інтерес, навики роботи з середовищем виконання алгоритму; алгоритмічне мислення, пам'ять, уважність.

Номер слайду 7

Ти дізнаєшся:

Номер слайду 8

Коли використовують алгоритми з розгалуженням?прокинутисязробити ранковий туалетодягнутисяпоснідатипроснутися зібрати речіодягнути верхній одягвийти до школи. Недоліки:що робити, якщо виконавець себе погано почуває (захворів), а якщо вже зібрав речі ввечері, а якщо не встиг напередодні вивчити всі уроки і необхідно щось повторити, а що значить одягнути верхній одяг (він залежить від пори року, погоди тощо)

Номер слайду 9

Алгоритм з Розгалуженням Алгоритм, у якому використовується структура розгалуження, називають алгоритм з розгалуженням. Алгоритмічна структура, що дає змогу виконавцеві алгоритму вибрати сценарій подальших дій залежно від істинності певного ви­словлювання, називається розгалуженням.

Номер слайду 10

Алгоритм переходу дороги по пішохідному переходу у вигляді блок-схеми. Горить зелене світлоІстинно. Хибно. Переходимо дорогу. Чекаємо появи зеленого світла

Номер слайду 11

Алгоритм здійснення дзвінка з мобільного телефону у вигляді блок-схемиЄ кошти на рахунку і мережа доступнаІстинно. Хибно. Набрати номер адресата

Номер слайду 12

Повна структура розгалуження: Структура розгалуження повної форми схожа на умовне висловлювання «Якщо — то — інакше», у якому після «то» та «інакше» записують не висловлювання, а команди, які необхідно виконати залежно від істинності висловлювання, записаного в умові.

Номер слайду 13

Приклад алгоритму повної структури розгалуження: Розглянутий нами вище алгоритм переходу дороги по пішохідному переходу теж має повну структуру розгалуження.

Номер слайду 14

Скорочена форма розгалуження: Структура розгалуження неповної форми схожа на умовне висловлювання «Якщо — то», у якому після «то» записують не висловлювання, а послідовність команд, які необхідно виконати, коли висловлювання, записане в умові, є істинним.

Номер слайду 15

Приклад алгоритму неповної структури розгалуження: Розглянутий нами вище алгоритм алгоритм здійснення дзвінка з мобільного телефону теж має неповну структуру розгалуження.

Номер слайду 16

Блоки з групи Датчики. Для опису алгоритмів із розгалуженням у середовищі Скретч можна використовувати блоки з групи Датчики. Ці блоки можуть бути складовими відповідних команд, що передбачають виконання певних дій після перевірки висловлювання на істинність чи хибність.

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Використання складених умов. Складені умови, які використовують сполучники І, АБО, НЕ, у середовищі Скретч можна описати за допомогою блоківіз групи Оператори. Наприклад, в алгоритмі в середовищі Скретч, виконавцем якого є Об'єкт І, умову «якщо Об’єкт 1 доторкається до Об’єкта 2 або доторкається межі вікна», можна подати в такому вигляді:

Номер слайду 19

Як у середовищі Скретч описати алгоритми з повним та неповним розгалуженням?Умова. Команди, що виконуються, коли умова істинна. Команди, що виконуються, коли умова хибна. Умова. Команди, що виконуються, коли умова істинна

Номер слайду 20

Приклади алгоритмів з структурою розгалуження у середовищі Скретч: Вказівки-блоки, які відображають конструкцію розгалуження, мають вбудовану шестикутну область, куди вставляють блок із потрібною умовою. При виконанні умовного оператора повної форми при істинній умові виконують вказівку, розташовану всередині гілки якщо. Інакше (при хибній умові) виконують вказівку всередині гілки інакше.потрібною умовою

Номер слайду 21

Приклади алгоритмів з структурою розгалуження у середовищі Скретч :. При виконанні умовного оператора неповної форми при істинній умові виконують вказівку, розташовану всередині блоку умовного оператора, і далі виконують наступні (за умовним оператором) вказівки. Інакше (при хибній умові) виконують лише наступні вказівки.

Номер слайду 22

Алгоритм, за яким при натисненні клавіші на клавіатурі розмір об’єкта збільшується наполовину

Номер слайду 23

Фрагмент алгоритму для малювання різнокольорової ламаної, за яким колір ліній буде змінюватися після натиснення кнопки миші

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Обговорюємо:наведіть приклади алгоритмів з розгалуженням із повсякденного життя?Чим відрізняється повне і неповне розгалуження?Як у середовищі Скретч задати умови?Якою командою у середовищі Скретч реалізовано розгалуження повної форми?Якою командою у середовищі Скретч реалізовано розгалуження неповної форми?

Номер слайду 27

Рефлексія Що нового сьогодні дізналися? Чого навчилися? Що сподобалось на уроці, а що ні? Чи виникали труднощі?

Номер слайду 28

pptx
Додано
26 липня 2018
Переглядів
1244
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку