Мета:
- розширити знання учнів про конфлікт;
- показати ефективні шляхи розв»язання конфліктних ситуацій;
- вчити використовувати в спілкуванні з іншими людьми тактику
співробітництва, знаходити конструктивні способи розв»язання проблемних ситуацій;
- формувати в учнів почуття єдності з колективом, спонукати учнів до роботи над собою;
- сприяти взаєморозумінню в колективі, виховувати повагу до товаришів, почуття відповідальності за свої слова і вчинки.
.- називати учасників по імені;- ставитися до товаришів з повагою;- бути доброзичливим;-толерантним; -активним;- говорити по черзі;- не перебивати;- не давати порад, що повинні робити інші, а чого не повинні;- поважати кожного учасника;- бути уважним;- виявляти чуйність; -співчуття;-бути ввічливим;-бути позитивним. Правила тренінгу
1.«Акула» - силова стратегія. Спроба досягти свого будь-якою ціною, змусити іншого прийняти твої умови. Для прихильників цієї стратегії цілі дуже важливі, а от стосунки з іншими – ні. Вони вважають, що конфлікти розв»язуються лише як виграш однієї з сторін і програш іншої. Акула (примус).
Черепахи втікають і ховаються у свій панцир, щоб обминати конфлікти. Вони відмовляються від власних цілей та стосунків, тримаються далі від спірних питань, через які виникає конфлікт, від людей, до яких він причетний. Вважають,що намагатися вирішувати конфлікт – справа повністю безнадійна, переконані, що легше втекти від конфлікту, ніж зіткнутися з ним. Стратегії розв'язання конфліктів. Черепаха (втеча)
Для ведмедиків стосунки важливіші, а власні цілі не мають великого значення. Ведмедики хочуть подобатися, хочуть, щоб усі їх любили і цінували. Вони вважають, що краще уникнути конфлікту заради гармонії, і впевнені, що конфлікти не можна обговорювати без шкоди для стосунків, бояться завдати болю, образити, псувати стосунки під час конфлікту. Щоб зберегти стосунки, готові пожертвувати особистими цілями. Плюшеві ведмедики немовби кажуть: «Я пожертвую власними цілями, роби все, що ти хочеш, аби тільки я тобі подобався». Вони намагаються згладити конфлікт, боячись зіпсувати стосунки. Плюшевий ведмедик (згладжування).
Лисиці невибагливі як у своїх цілях, так і в стосунках з іншими людьми. Лисиці шукають компромісу. Вони пожертвують частиною своїх домагань під час конфлікту і переконують іншу особу поступитися теж якоюсь часткою своїх цілей. Вони шукають такого рішення конфлікту, коли б обидві сторони мали якусь вигоду – «золоту середину», між двома крайніми позиціями. Вони готові пожертвувати заради досягнення згоди для спільного добра як частиною своїх домагань, так і стосунків. Лисиця (компроміс).
Сови дуже високо цінують власні цілі та стосунки. Вони розглядають конфлікти як проблему, яку треба розв’язувати і шукають таке рішення, яке б задовольнило як їхні власні цілі, так і цілі супротивної сторони в конфлікті, сприймають конфлікти як засіб поліпшення стосунків шляхом послаблення напруження між двома людьми. Шукаючи рішення, які б задовольнили як їх самих, так і іншу особу, сови підтримують стосунки. не заспокоюються доти, доки не буде знайдене рішення, яке б задовольнило і власні, і чужі цілі, доки напруга не спаде і негативні емоції не будуть повністю зняті. Сова (конфронтація).
*Складіть салфетку вдвічі. *Складіть салфетку ще раз вдвічі. *Відірвіть правий верхній кут. *Складіть ще раз вдвічі і відірвіть ще раз правий верхній кут.*Складіть ще раз вдвічі і відірвіть ще раз правий верхній кут. *Закінчили. Розгорніть салфетку і подивіться, що у вас вийшло. Вправа «Ми творимо»
Залишайся спокійним і врівноваженим. Будь терплячим. Не відповідай образою на образу. Будь готовим визнати свою провину. Не треба мстити. Прагни розвязати конфлікт. Постався до проблеми з гумором. Постав себе на місце свого співрозмовника. Вмій правильно висловити свою думку. Вмій почути свого співрозмовника. Правила спілкування в конфліктній ситуації.