Презентація до уроку української літератури в 6 класі НУШ "8 днів із життя Бурундука".Морально-етична проблематика: повість про самопізнання та вибір справжніх цінностей"

Про матеріал
Презентація містить матеріали для проведення уроку української літератури "8 днів із життя Бурундука".Морально-етична проблематика: повість про самопізнання та вибір справжніх цінностей" в 6 класі НУШ за Модельною навчальною програмою "Українська література. 5-6 класи" для закладів загальної середньої освіти, автори: Яценко Т.О., Качак Т.Б., Кизилова В.В., Пахаренко В.І., Дячок С.О., Овдійчук Л.М., Слижук О.А., Макаренко В.М., Тригуб І.А.: різні види організації навчальної діяльності, що спонукають аналізувати літературно-мистецький матеріал по темі, аналізувати твір, висловлювати та доводити власну думку, формувати уважного, свідомого читача із високими духовними якостями
Зміст слайдів
Номер слайду 1

«8 днів із життя Бурундука»Морально-етична проблематика: повість про самопізнання та вибір справжніх цінностей.

Номер слайду 2

ГРА«УВАЖНИЙ ЧИТАЧ»

Номер слайду 3

Які стосунки були в Івася з однокласниками? (Не дуже любили, вважали «зубрилою».)2. Як називає Івась лазіння по канату? (Капосна штука.)3. У кого було прізвисько Рибка? Чому? (У вчительки фізкультури, бо в неї був розряд по плаванню.)4. Хто був найкращим футболістом у класі? (Іванюк.)5. Що попросив Івась у Іванюка за те, що дасть йому списати контрольну з алгебри? (Щоб той взяв його у команду.) 6. Яка неприємність трапилася з Івасем на футбольному полі? (Він копнув мимо м’яча.) 7. Кого звинувачував Івась у тому, що він не забив гол? (Задерихвістку, дівчинку з паралельного класу, яка йому подобалася.) 8. Чому хлопчик уважає себе нездарою? (Через невдачі з фізкультурою, підсміювання однокласників.)9. Яка вада була у молодшої сестрички Люби, за словами Івася? (Вона — дівчинка.)10. Кому насправді Івась замовляв у лелек братика? (Начальству свого тата.)

Номер слайду 4

11. Чого боявся тато, а в чому був справжній ас? (У комп’ютерах ас, але боявся висоти.)12. Яку книгу прихопив Івась з собою до бабусі? («Айвенго» Вальтера Скотта.) 13. Що незвичайного знайшов Івась у курнику? (Маленьке яйце.)14. Що розповіла бабуся про маленьке яйце? (Що воно називається зніщє, і з нього можна вивести чортика.) 15. Чого не любить антипко? (Солі)16. Як вивести антипка? (Носити із собою тиждень і ні з ким не розмовляти.)17. Чи вірить хлопчик розповідям бабусі? ? (І так, і ні.)18. Навіщо Іванкові потрібен чортик? (Щоб досягти успіхів на фізкультурі.)19. Що придумав Івась, щоб не розмовляти у школі? (Удавав, що в нього болить зуб.) 20. Якого слова ніхто, крім Івася, не міг перекласти на уроці англійської мови? (Слюсар.)

Номер слайду 5

21. На яку річ відкладав гроші Івась у скарбничку? (На нову мобілку, з радіо і плеєром.) 22. Скільки пачок морозива з’їв Івась, щоб захворіти ангіною? (5 пачок.)23. Хто в школі першим розкрив таємницю Іванка? (Оленка Зайко. Їй розказав менший братик Максим, якому в дитсадку під великим секретом розповіла Люба, сестричка Іванка.)24. Що трапилось з Іванком, коли однокласники навалились на нього, щоб дізнатись, що в нього під лівою пахвою? (У нього випав останній корінний молочний зуб.)25. До кого звертається хлопчик у час розпуки? («Янголе-охоронцю, не сердься на мене! Я багато хотів — лиш не знав, якою ціною…»)

Номер слайду 6

26. Чи був у Івася вірний друг? (Ні. «…Ось якби був у мене надійний друг, якому можна було б відкритись…)27. Що дивного трапляється з Іванком восьмого дня? (Дівчинка визнала його «прикольним», хлопці взяли у футбольну команду.) 28. Навіщо Івасеві необхідно було здійснити подвиг? (Щоб його помітили, на нього звернули увагу.) 29. Чи досягає Івась поставленої мети? (Так. На нього нарешті звернули увагу.)30. Як ви гадаєте, це антипко допоміг Івасеві? (Ні. Хлопчик сам досяг бажаного.)  

Номер слайду 7

ІНТЕРАКТИВНА ВПРАВА «УПІЗНАЙТЕ ГЕРОЯ» (ЧИЙ ПОРТРЕТ, ЧИЇ СЛОВА)

Номер слайду 8

Ну що гріха таїти я таки трохи товстенький. Щокастий, як каже мама.Івась Бондарук…Та їй до футболу як свині до …нашої морської свинки! Але ні, приперлася, баньки повитріщала, кісочки в різні боки стирчать і бантики на них жовтенькі, мов прапорці…Дівчинка з паралельного класу, яка подобалася ІвасевіЗабити команді Іванюка п’ять голів! Залізти догори ногами по тому клятому канату аж під стелю! Перестрибнути через дурного козла з переворотом у повітрі! Бодай хоч загриміти в кабінет директора з якимось особливо екзотичним порушенням», одним словом,— здійснити якийсь подвиг…. Дивно, як життя в книжках відрізняється від справжнього. Відколи в мене все це почалося, я перечитав стільки книжок про кохання, що вже й лік їм загубив. … Але всі вони якісь дивні: кохання в них або велике і смертельно нещасне, або велике і страшенно сопливе, або велике і... взагалі не кохання. Чого тільки не вигадають ці письменники замість того, щоб написати правду...— Який же ти дурбецало, Іване,— майже ніжно проворкотіла вона. — Хто ж у соцмережах своїми словами пише?! Хіба ти, хі-хі, пташок постиш. А нормальні люди, коли хочуть щось важливе сказати, знаходять потрібну цитату з картинкою і роблять перепост. Оленка ЗайкоІвась БондарукІвась Бондарук

Номер слайду 9

ВПРАВА «Т-схема»

Номер слайду 10

Визначте головні риси Івася Бондарука. Які риси переважають: позитивні чи негативні? ПОЗИТИВНІНЕГАТИВНІ

Номер слайду 11

ПОЗИТИВНІНЕГАТИВНІРозумний, чемний, добрий, працьовитий, шанобливий, кмітливий, цілеспрямований, допитливий, начитаний, мрійливий, має почуття гумору, хороший син, внук, брат, любить природу Невпевнений у собі, трошки сором’язливий

Номер слайду 12

ІНТЕРАКТИВНА ВПРАВА «ЩОДЕННИК ПОДВІЙНИХ НОТАТОК»(навести конкретні ситуації, в яких герой виявив певні риси)

Номер слайду 13

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}романтикзакохується так, що втрачає над собою контролькмітливець(вигадує, яким чином виконати умови виведення антипка зі зніщанаполегливийпрагне досягти успіхів навіть у спорті, хоч це в нього й не завжди виходить, досягає своєї мети лише завдяки власним зусиллямфантазервірить у казку про чортика, який може здійснювати бажанняосвічена людинабагато читає художньої літератури та наукової, має добрі знання з навчальних предметівлюблячий син й онукдопомагає батькам доглядати за маленькою сестричкою, виконує доручення по домашньому господарству вдома і в бабусі, дбає, щоб батьки за нього не хвилювалися, коли він мовчатимевиявляє безвідповідальністьпроводить ризиковані для себе й для друзів експерименти

Номер слайду 14

Чи розуміли Івася батьки і однокласники?Які стосунки панують в родині Бондаруків?Як це, коли тебе розуміть?

Номер слайду 15

Чи відчуваєш ви красу, читаючи художні твори? От наприклад, зараз?Спробуйте знайти красу в повсякденних речах. Наприклад, укажіть на позитивні сторони тієї навчальної дисципліни, яка вам не подобається.

Номер слайду 16

ПІДСУМУЙМО

Номер слайду 17

Заповніть «сходинки» дорослішання Івана Бондарука. Досвід самостійного мислення. Ухвалення власних рішень. Самопізнання та вибір справжніх цінностей. Відповідальність за наслідки своїх рішень

Номер слайду 18

Автор. Назва. Жанр. Головний герой. Другорядні героїМісце діїТемаІдея. ПроблематикаІван Андрусяк«28 днів із життя Бурундука»Гумористична повість. Розповідь про 28 днів із життя школяра Івася БондарукаІван Боднарук. Мама, тато, бабуся, сестра Люба, Задерихвістка, однокласники: Іванюк, Олена Зайко; вчителі: Емілія Миколаївна (учителька фізкультури), класна керівничка Любов Григорівна, Валерій Васильович (учитель англійської мови)Місто, село, школа. Возвеличення доброти, розуміння, чуйності; засудження байдужості. Тільки завдяки власним зусиллям можна досягти омріяної мети. Добро і зло, батьки і діти, відповідальність за свої вчинки, дружби, першого кохання

Номер слайду 19

РЕФЛЕКСІЯ. Мозковий штурм«Що потрібно людині для щастя»

Номер слайду 20

Номер слайду 21

ВПРАВА«САМРОЦІНЮВАННЯ»

Номер слайду 22

ПРОДОВЖІТЬ РЕЧЕННЯЧитаючи твір, я… - відчував/-ла… - захоплювався/-лася… - думав/-ла… - не розумів/-ла, тому що...

pptx
Додано
13 травня
Переглядів
1641
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку