Урок "Леся Українка: знайомство здалеку і зблизька"

Про матеріал
Конспект уроку допоможе поглибити та розширити знання учнів про життєвий шлях Лесі Українки.
Перегляд файлу

Конспект уроку для 10 класу

Тема: Леся Українка: знайомство здалеку і зблизька.

Мета: навчальна: поглибити та розширити знання учнів про життєвий шлях Лесі Українки;  розвивальна: розвинути навички творчого мислення, вміння виділяти основну інформацію із загального, аналізувати й осмислювати життєве кредо письменниці; аргументувати власну думку та критично мислити; виховна: виховати почуття патріотизму, гордості та любові до рідного слова, прищепити естетичні смаки й вподобання.

Обладнання: «Українська література (рівень стандарту): підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти/Фасоля А. М., Яценко Т. О., Уліщенко В. В., Бійчук Г. Л., Тименко В. М.»; шкільна дошка; дидактичні матеріали (художні ілюстрації до теми уроку, відео з мережі Tik-Tok, портрети Лесі Українки).

Форми роботи: індивідуальна, групова, фронтальна.

Методи роботи: аналізу, бесіди, прийом візуалізації через відео, методи «True/False», «Інтерв’ю», «Я – режисер», «Вузлик на пам’ять».

Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

«На свій вік це геніальна жінка… в кожнім її слові я бачив розум та глибоке розуміння поезії, освіти та людського життя»

М. Павлик

І. Організаційний момент

Прийом словесного малювання

-         Дорогі учні! Вітаю вас на сьогоднішньому уроці. Ми вкотре поринаємо у неймовірний і загадковий світ українського письменства. Сьогодні ми поговоримо про жінку скромну, іронічну і скрупульозну.  «Українська література втратила з нею одного з найбільших поетів життя, втеряла душу, яка рідко коли пробуває на землі».

ІІ. Перевірка домашнього завдання (5 хв.)

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Метод «True/False»

Виводжу на екран деякі факти із життя поетеси, натомість учні мають обрати правда це чи брехня.

  1.     У 10-річному віці, після операції з видалення уражених хворобою кісток, обидві руки та одну ногу Лесі Українки зафіксували в гіпс, вільною залишилися лише одна нога, пальцями якої вона навчилася грати на фортепіано… - БРЕХНЯ;
  2.     Протягом життя Леся Українка оволоділа в різній мірі 11 іноземними мовами: латина, грецька, німецька, французька, італійська, англійська, польська, болгарська, грузинська, іспанська, шведська, а також українська й російська – ПРАВДА;
  3.     Пишуть, що Леся Українка 5-річною дівчинкою почала писати драматичні твори. А в 9 років написала свій перший вірш. – БРЕХНЯ. (Леся Українка в 5 років навчилася писати взагалі, у 9 – написала перший вірш. Тоді як першу драму – у 25);
  4.     Першу свою друковану книжку Леся Українка тримала в руках у 14 років – ПРАВДА;
  5.     Леся Українка прекрасно грала на фортепіано і вчила грати молодших сестер, адже в той час усі панянки мали опанувати який-небудь музичний інструмент – ПРАВДА.

https://vm.tiktok.com/ZM6W5sJ2U/

ІV. Оголошення теми й мети уроку

Записую тему уроку на дошці, прошу учнів прокоментувати, що вони розуміють під висловом «знайомство здалеку і зблизька».

  1. Вивчення нового матеріалу
    1. Метод візуалізації через відео

-         Дорогі учні, зверніть свою увагу на електронну дошку, зараз перед Вами оживе наша Леся.

https://vm.tiktok.com/ZM6W5xqRd/

https://vm.tiktok.com/ZM6W5gduU/

  1. Розмова з гостею

-         Чи сподобалось Вам переглядати ці ролики? Лише уявіть, Леся Українка існує у ХХІ столітті, схожість цих жінок просто вражає. Сьогодні ми матимемо можливість особисто познайомитись із цією дівчиною, розпитати та дізнатись незнані факти із життєвого й творчого шляху Лесі.

58 фактів про Лесю Українку

  1. Запитання/відповідь

Метод «Інтерв’ю». Учні мали випереджувальне завдання – підготувати декілька запитань, які вони хотіли б поставити Лесі Українці, якби у них була така можливість. Зараз у формі інтерв’ю ми спілкуємось із гостею, при цьому відбувається обмін думок, поступово ми разом наближаємось до розуміння нового.

VІ. Формування умінь і навичок

Метод «Я –  режисер»

Учні повинні обрати один епізод із життя Лесі Українки (наприклад, те, що вони почули на уроці або знали раніше) та відтворити в реальності. У головній ролі постає наша гостя, а інші «персонажі» - безпосередньо учні. Це може бути певний момент із дитинства, юності чи дорослого віку письменниці, однак осучаснений, з урахуванням реалій сьогодення.

VII. Узагальнення вивченого, підсумки уроку

Метод «Вузлик на пам’ять»

Пропоную учням поділитись тим, що їм найбільше запам’яталось із уроку, що найбільше сподобалось, від чого вони були здивовані.

VІІ. Домашнє завдання, оцінювання учнів

Створити коротке відео у мережі Tik-Tok, яке поширюватиме цікаві факти про життєвий шлях письменниці (на вибір).

Провести опитування серед жителів міста «Що ви знаєте про Лесю Українку?», зняти на відео і поділитись з іншими учнями (на вибір).  

docx
Додано
18 травня
Переглядів
139
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку